دانلود مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 463
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 463
:: بازدید ماه : 806
:: بازدید سال : 853
:: بازدید کلی : 64696

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران
پنج شنبه 27 فروردين 1394 ساعت 19:9 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران

چکیده

مقدمه

متن

نتیجه و پیشنهادات

منابع و مآخذ

مقدمه:

دهه ۱۹۹۰ با دو رویداد بزرگ آغاز شد دو رویدادی که ژئوپلتیک جهانی را بطور کلی دگرگون کرد. از یک سو فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال (۱۹۹۱  ) و سرنگون شدن پیمان و رشد، نه تنها نقطه پایان جها ژئوپلتیک توازن یافته میان و قطب تلقی شد بلکه راه را برای انتقال نظام ژئوپلتیک جهانی از مرحله رقابتهای ( ایدئولوژیک سیاسی ) به رمحله رقابتهای ( اقتصادی ـ سیاسی ) هموار ساخت. از سوی دیگر حرکت نظامی بی‌سابقه امریکا و هم پیمانانشان در ماجرای بحران کویت شیوه نوینی از واکنش‌های ژئوپلتیک در برابر کنشهای استراتژیک منطقه‌ای را نمایان ساخت در حالیکه رویداد نخست مفاهیم تازه ای را در ژئوپلتیک جهانی مطرح ساخت و روابط ساختاری ( افقی ـ عمودی ) جهان قدرتهای را دگرگون کرده و زمینه را‌ آماده شکل گیری نوینی از این روابط ساخته است. رویداد دوم نیز نظام ( ژئوپلتیک خاورمیانه را یکسره دگرگون کرده، موازنه نظامی استراتژیک تازه‌ای را پیش کشیده و مفاهیم نوینی از ( امنیت منطقه‌ای ) را در روابط ساختاری قدرتهای منطقه بدست داده است. چین از جمله کشورهایی است که در نتیجه تیزهوشی کادر رهبری خود که تهدیدات اقتصادی را برای امنیت ملی خویش مخرب تراز دشمن خارجی تشخیص داد برای رفع ناامنی از کارایی نهادها و بخش‌های اقتصادی، سیاست تنش‌زدایی را در پیش گرفت. همراه با نفی مشروعیت رهبری ؟ جهان توسط ایالات متحده، خود مدعی قرار گرفتن در میان قطبهای اصلی نظام بین‌المللی محصوب می‌شود، جمعیت پرشمار برفورداری از نیرومندترین ارتش جهان که به سلاحهای پیشرفته متعارف  و هسته‌ای مجهز است، در اختیار داشتن یکی از پنج کرسی شورای دائمی امنیت با ؟ و تو ونیز جهش اقتصادی خیره کننده دهه اخیر که جایگاه چین را به عنوان کشوری توسعه یافته حداقل در ابعادی اقتصادی تثبیت کرده.

از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز به جهت داشتن منابع نفت و گاز، موقعیت استراتژیکی مطلوب ؟ ضد ابتکاری سخت در تلاش است که مقام خود را در نظام شکل گیرندة جهانی از راه جای گرفتن در نظام اقتصادی منطقه تعیین کند.همسویی سیاستهای چین و ایران ؟ با نظام تک قطبی باعث شد تا چین به بهبود بخشیدن وجهة خود در ایران توجه خاصی نشان دهد و این ناشی از آن است که احتمال می‌دهد ایران طی (۲۰ تا ۳۰ ) سال آینده به عنوان قدرت اسلامی در ابعاد جهانی مطرح خواهد شد. و به همین جهت بهترین قدرتی که می‌تواند به آن کشور کمک کند تا در برابر رقیب اصلی، یعنی آمریکا و اروپا ایجاد ؟ نماید قدرت اسلامی خواهد بود.

موقعیت ممتاز ژئوپلتیکی ایران در خلیج فارش و دریای خزر و نیاز چین به منابع انرژی در قرن ۲۱ باعث ارتقاء سطح روابط دو کشور گردیده است. اما مخالفت و ضدیت ایالات متحده با سیاستهای جمهوری اسلامی در بعضی مقاطع به اوج خود می‌رسد و علاوه بر اجرای تحریم علیه ایران، سایر کشورها از جمله چین را به چهت داشتن روابط حسنه با ایران به عدم صادرات تکنولوژی پیشرفته به آن کشور و یا عدم واردات محصولات از آن کشور تهدید می‌نماید. که بعضاً این تهدیدات کارساز واقع شده و منجر به تقلیل سطح روابط چین و ایران بخصوص در بعد فضایی و فن‌آوری پیشرفته می‌گردد. لیکن تاکنون منافع ملی دو کشور ایران و چین ایجاد نموده  در تصمیم‌گیریها و جهت گیریها و اقدامات سیاسی بر علیه یکدیگر اجتناب نموده، و با درک صحیح از مسائل بین المللی و مشکلات موجود در روابط مابین را توسعه دهند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تجزیه و تحلیل ژئوپلتیک چین برامنیت ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: