عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19
:: بازدید ماه : 28
:: بازدید سال : 53
:: بازدید کلی : 63896

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله مصاحبه و بازجویی در تعقیب و مراقبت
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:58 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مصاحبه و بازجویی در تعقیب و مراقبت

مقدمه:

هانگونه که قانون آئین دادرسی کیفری و قانون  تشکیل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تعریف آن به تصریح بیان نموده است کشف علمی علائم تعقیب و مراقبت مجرمین ، دستگیری و جلب مجرمین و متهمین ، کشف و ضبط آلات جرم و …. اهم وظایف ضابطین ذکر شده است. در این راستا مصاحبه و بازجویی و تعقیب و مراقبت از اقدامات اساسی برای سوق دادن تحقیقات به سمت کشف علمی محسوب می گردد و اساساً این دو مولفه پایه و بنیاد تحقیقات جرم یابی را تشکیل می دهد. با عنایت به اینکه هدف غایی تعقیب و مراقبت و مصاحبه و بازجویی دستیابی به اطلاعات پنهان است که با توجه به تقسیم بندی تحقیقات به بخش های مختلف از جمله امنیتی ، جنایی ، انتظامی ، علمی و … که در این مقوله به بخش جنایی آن می پردازیم. دسترسی به اطلاعات پنهان در ارتباط با مموریت های جنایی نظیر قتل ، سرقت و کلاهبرداری ، جعل و … مد نظر مامور مصاحبه بازجویی یا تعقیب و مراقبت است.

فهرست مطالب

مقدمه ۱

شرح تعقیب و مراقبت ۳

طراحی عملیات و مراقبت ۴

اهداف تعقیب و مراقبت ۵

امکانات مورد نیاز و تجهیزات ۷

تعقیب سوزه در حال حرکت با اتومبیل ۱۱

شرح تعقیب سوژه ساکن ۱۲

شرح پوشش ۱۳

معضلات و مشکلات پلیس در تعقیب ۱۴

تعریف مصاحبه و بازجویی و اهداف ۱۶

دسترسی و نتیجه گیری ۱۷

فهرست منابع ۱۹

تشخیص میزان و اهمیت ارتباط اطلاعات مورد نیاز در مصاحبه و بازجویی و تعقیب مراقبت ، راه ها و روش های دستیابی موفقیت آمیز به اهداف آن در این مبحث مورد ارزیابی و تحلیل قرار می گیرد. دستیابی به اطلاعات پنهان در جرائم جنایی هدفی است که سمت و سوی بیشتر       فعالیت های را تشکیل می دهد و حتی در کسوژهای توسعه یافته نیز عمده فعالیت های پلیس در این راستا برنامه ریزی و دنبال می شود. لزوم توجه و تمرکز در امر بازجویی و تعقیب از جایی حایز اهمیت فوق العاده و مطلوب تلقی می شود که با توجه به فرآیند توسعه جوامع و افزایش سطح بهره وری اطلاعات عمومی جامعه که از آن با عنوان عصر انفجار اطلاعات یاد می شود . موجب افزایش قوه تحرک و سطح بهره گیری از علم و تکنیک های روز توسط مجرمین و متهمین گردیده است. از طرفی نیز سوابقموجود در ادارات و مراکز دولتی و غیر دولتی بخصوص سوابق قضایی و کیفری و امثال آن نیز در زمان لازم  و در فرصت کم به دلایل متعدد امکانپذیر نمی باشد. همچنین با در نظر گرفتن این مطلب که مجرم و متهم حرفه ای پس از ارتکاب جرم سعی و تلاش خود را بکار می گیرد تا حد امکان آثار ، علائم و آلات جرم را از بین برده و از آشکار شدن هرگونه خبر از نحوه ارتکاب جرم جلوگیری و ممانعت نماید. امید است این نوشته بتواند توجه خواننده گرامی را هر چند به نکات اندک یا تکراری جلب و مثمر ثمر واقع شود.

فهرست منابع و ماخذ :

۱- هاشمی ، حیدر – مصاحبه و بازجویی نوین – انتشارات ناقوس – چاپ اول – ۱۳۸۵

۲- منصور جهانگیر – آئین دادرسی کیفری – موسسه انتشارات آگاه – چاپ اول – ۱۳۸۵

۳- انصاری – تعقیب و مراقبت – نشر معاونت آموزش – دانشکده جنایی – ۱۳۸۳

۴- ماهنامه کارآگاه – شماره های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ سال ۱۳۸۴

۵- رپ. برت. ترجمه سرهنگ حسن شمس نژاد – تعقیب و مراقبت ،نشر معاونت آموزش دانشگه پلیس – چاپ اول – ۱۳۸۵

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مصاحبه و بازجویی در تعقیب و مراقبت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی مفهوم عدالت در حقوق
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:46 | بازدید : 22 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی مفهوم عدالت در حقوق

الف) مفهوم عدالت

تعریف عدالت

«عدالت» مفهومی است که بشر از آغاز تمدن خود می‌شناخته و برای استقرار آن کوشیده است.([۱]) مشاهده طبیعت و تاریخ رویدادها، و اندیشه در خلقت، از دیرباز انسان را متوجه ساخت که آفرینش جهان بیهوده نبوده و هدفی را دنبال می‌کند.([۲]) انسان نیز در این مجموعه منظم و با هدف قرار گرفته و با آن همگام و سازگار است. بنابراین، هر چیزی که در راستای این نظم طبیعی باشد، درست و عادلانه است.حقوق نیز از این قاعده بیرون نبوده و مبنای آن در مشاهده موجودات و اجتماع‌های گوناگون است. پس، از ملاحظه «آنچه هست» می‌توان به جوهر «آنچه باید باشد» دست یافت. به بیان دیگر، در شیوه ارسطویی جستجوی عدالت، واقع‌گرایی و پایه آن مشاهده و تجربه است. ([۳])

این مقاله جای تفصیل برای ملاحظه سیر تاریخی عقاید نیست، ولی تعریف‌های مهمی از عدالت را بیان می‌کند.

افلاطون و عدالت اجتماعی

افلاطون در کتاب «جمهوری» به تفصیل از عدالت سخن می‌گوید. ([۴]) به نظر او عدالت آرمانی است که تنها تربیت‌یافتگانِ دامان فلسفه به آن دسترسی دارند و به یاری تجربه و حس نمی‌توان به آن رسید. عدالت اجتماعی در صورتی برقرار می‌شود که «هر کس به کاری دست زند که شایستگی و استعداد آن را دارد، و از مداخله در کار دیگران بپرهیزد». پس، اگر تاجری به سپاهی‌گری بپردازد، یا یک فرد سپاهی، حکومت را به دست گیرد، نظمی که لازمه بقا و سعادت اجتماع است به هم خواهد ریخت و ظلم جانشین عدل‌خواهی شد.

حکومت، شایسته دانایان و خردمندان و حکیمان است و عدل آن است که هر کسی بر موضع خود قرار گیرد و، به جای پول و زور، خرد بر جامعه حکومت داشته باشد.

بی گمان، مقصود افلاطون طبقاتی کردن جامعه به شیوه خوان‌سالاران نبوده. زیرا، در جامعه آرمانی او اوصاف سپاهی‌گری، حکمت و تجارت اکتسابی است نه ارثی، و معیار توصیف اشخاص، زمان اشتغال است نه ولادت. با وجود این، بر او خرده گرفته‌اند که چرا وضع شغل و معلومات شخص، او را به حکم طبیعت، تنها سزاوار کاری معین می‌کند، چندان که تجاوز از آن ستمگری باشد. وانگهی، تقسیم میان آزادمردان و بردگان نیز در این طبقه‌بندی می‌گنجد: چنان که ارسطو بر همین پایه ادعا کرد که بعضی از مردم به حکم طبیعت، برده‌اند و باید در همین وضع باقی بمانند.([۵])

نفس آدمی نیز به عدالت نیازمند است، و هنگامی این فضیلت به دست می‌اید که هر یک از قوا در جای خود قرار گیرند و نظمی خاص بر روابط آنها حکمفرما باشد. تمام قوای انسانی، مانند خشم و شهوت، باید زیر فرمان عقل قرار گیرند و هر کدام عهده‌دار وظیفه خود شوند. ([۶])
مانند این مضمون را در ادبیات و حکمت و فقه نیز فراوان می‌توان دید، که نشانه نفوذ افکار حکیم دانای یونانی است. از جمله در مثنوی مولوی می‌خوانیم:
عدل چه بود وضع اندر موضعش ظلم چه بود وضع در ناموقعش
نیست باطل هر چه یزدان آفرید از غضب و زحلم و زنضج و مکید
خیر مطلق نیست زینهار هیچ چیز شر مطلق نیست زینها هیچ چیز
نفع و ضر هر یکی از موضع است علم از این رو واجبست و نافعست([۷])
همچنین از شیخ طوسی از کتاب مبسوط نقل شده است که : «ان العدل فی اللغه، ان یکون الانسان متعادل الاحوال متساویا»([۸]) در تفسیر «المیزان» (ج ۱، ص ۳۷۱) عدالت با این عبارت تعریف شده است: «و هی اعطاء کل ذی حق من القوی حقه، و وضعه فی موضعه الذی ینبغی له» و این مضمون‌ها نفوذ اندیشه‌های افلاطون را در این زمینه نشان می‌دهد.
چنان که گفته شد، افلاطون، که مفهوم عدالت را در جامعه‌ای با فضیلت جستجو می‌کند، عدالت اجتماعی را در حاکمیت دانشمندان و خردمندان می‌بیند و تجاوز از آن را ظلم می‌شمارد.
پی‌نوشت‌ها
[۱] ـ برای مطالعه درباره رابطه حقوق و عدالت، از میان کتاب‌های فارسی، رجوع شود به: جلد اول کتاب مبانی حقوق، تالیف آقای دکتر موسی جوان، تهران ۱۳۳۶.
[۲] ـ «ما خلق الله السموات و الارض و ما بینهما الا با لحق و اجل مسمی»: ایه ۸ از سوره روم.
همچنین، ر.ک: ایه ۴۴از سوره عنکبوت، ایه ۳ از سوره الرحمن، ایه ۳ از سوره تغابن، ایه ۱۶ از سوره انبیاء، ایه ۲۷ از سوره ص.
[۳] ـ قرآن کریم نیز بدین شیوه تجربی برای هدایت اندیشه‌ها در جستجوی عدالت فرمان می‌دهد: ایه ۱۰۹ از سوره یوسف، ایه ۴۴ از سوره فاطر.
[۴] ـ افلاطون، جمهوری، ترجمه فواد روحانی، ص ۳۸ به بعد.
در این کتاب بین سفالوس و سقراط و دیگران این مباحثه مطرح می‌شود که عدالت چیست؟ ایا دای دین است یا نیکی در حق دوستان و بدی درباره دشمنان، یا اساس آن نیکوکاری است، یا سرانجام عدالت عمل به نفع طبقه حاکم است؟
[۵] ـ دنیس لوید، مفهوم حقوق، ص ۱۱۸ و ۱۱۹؛ پویر، جامعه باز و دشمنانش، ترجمه علی اصغر مهاجر، ص ۱۰۰.
[۶] ـ دنیس لوید، مفهوم حقوق، ص ۱۱۸؛ امام محمد غزالی، احیاء العلوم، ج ۳، جزء ۸، ص ۹۸.
[۷] ـ مولانا جلال الدین رومی: مثنونی، دفتر ششم، بیت شماره ۲۵۶۰ به بعد.
[۸] ـ نقل از: شیخ مرتضی انصاری، ، مکاسب رساله عدالت ، ص ۳۲۶.
[۹] ـ ویلی، فلسفه حقوق، ج ۱، معانی و هدف‌های حقوق.
[۱۰] ـ همان، ش ۳۱.
[۱۱] ـ جلال الدین همایی، منتخب اخلاق ناصری، ص ۲۴.
[۱۲] ـ Ulpien
[۱۳] ـ دنیس لوید، مفهوم حقوق، ص ۱۱۷.
[۱۴] ـ کاتوزیان، ناصر، توجیه و نقد و رویه قضایی، انتشارات یلدا.
[۱۵] ـ عدالت را که مفهوم نوعی دارد با انصاف که احساسی از چهره لطیف‌تر عدالت در موارد خاص است نباید اشتباه کرد. رجوع به انصاف زمانی مورد پیدا می‌کند که اجرای قاعده‌ای عادلانه در فرضی خاص نتایج نامطلوب به بار می‌آورد و وجدان اخلاقی تمایل به اصلاح آن پیدا می‌کند: چنان که ارسطو نیز انصاف را عدالتی برتر از عدالت قانونی توصیف می‌کرد و ژنی نیز آن را احساس غریزی می‌نامد که راه حل بهتری را از عقل متعارف القا می‌کند (شیوه‌های تفسیر، ج ۲، ص ۴۸۸). همچنین رک: پیر بوله (Bellet)، قاضی و انصاف: مقاله در یادنامه رودیر، ص ۱۰.
[۱۶] ـ رنار، در کتاب «حقوق، منطق، ذوق سلیم» می‌نویسد: «مفهوم عدالت در وجدان هر کس نگاشته شده است. برای شناختن آن هم در ذات خود وهم در نفس دیگران و هم در تاریخ باید جستجو نمود. از این راه فکر عدالت نتیجه و محصولی از تکامل اجتماعی است. همچنان که فکر نویسنده در کتاب او نقش بسته، حقوق طبیعی نیز در ضمیر انسان پدید آمده» (مبانی حقوق، ترجمه دکتر موسی جوان، ج ۱، ش ۱۱۵، ص ۱۹۰)؛ همچنین ر.ک: گستن و گوبو، رساله حقوق مدنی، مقدمه، ش ۱۲ درباره عقاید سن توماس داکن در تلفیق حکمت ارسطو و مذهب مسیح.
[۱۷] ـ دوگی، رساله حقوق اساسی، ج ۱، ص ۱۲۶.
[۱۸] ـ برتراند راسل، اخلاق و رسالت در جامعه، ترجمه دکتر محمود حیدریان، ص ۴۳. با وجود این، همو در جایی دیگر می‌نویسد: «بنابراین، اخلاق تنها در این حکم خلاصه نمی‌شود که می‌گوید: آنچه را که اجتماعت می‌پسندد انجام بده و از آنچه اجتماعت ناپسند می‌دارد پرهیز کن» (همان کتاب، ص ۵۴) و این دو حکم، اگر عدالت را مفهومی اخلاقی بدانیم، متعارض می‌نماید.
[۱۹] ـ هیوم، رساله طبیعت انسانی، ترجمه لورای، ص ۶۰۱.
[۲۰] ـ لویی لوفور، حقوق و سایر قواعد زندگی اجتماعی، آرشیو فلسفه حقوق، سال ۱۹۳۵، ش ۳۴، ص ۱۹.
[۲۱] ـ روبیه، نظریه عمومی حقوق، ص ۲۲۱.
[۲۲] ـ همان، ص ۹۰.
[۲۳] ـ ریپر، «قاعده اخلاقی در تعهدات مدنی»، ۱۶ و ۱۷؛ نیروهای سازنده حقوق ص ۴۱۴؛ عدالت مذهبی ملاک روشن و ثابت دارد. زیرا عادل کسی است که مرتکب گناهان کبیره نشود و اصرار بر ارتکاب گناهان صغیره نداشته باشد: شیخ مرتضی انصاری، رساله عدالت، ضمیمه مکاسب، ص ۳۲۶؛ این یکی از تعریف‌های عدالت در فقه است و مشهور در این باره می‌گوید:، «انها کیفیه نفسانیه باعثه علی ملازمه التقوی او علیها مع المروه» و دو مفهوم «تقوا» و «مروت» را لازمه عدالت می‌بیند و بر ابهام می‌افزاید. از وسیله این حمزه نقل شده است که می‌گوید عدالت به چهار چیز حاصل می‌شود: ورع، امانت، وثوق، و تقوا (همان کتاب).
[۲۴] ـ این امر در حقوق ما جنبه استثنایی دارد و به بهانه رعایت عدالت، دادرس حق تجدید نظر در قراردادها را ندارد (دوره مقدماتی حقوق مدنی، چاپ اول، ص ۱۶۸).
[۲۵] ـ دنیس لوید، مفهوم حقوق، ص ۱۳۱.
[۲۶] ـ کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی، خانواده، ج ۱، ش ۲۶۵.
[۲۷] ـ میرزای نائینی و شیخ موسی خوانساری، منیه الطالب، ج ۲، ص ۱۹۰.
[۲۸] ـ کاربونیه، حقوق مدنی، ج ۱، مقدمه، ش ۱، ص ۶.
[۲۹] ـ همان کتاب، ش ۴۳۴ و ۳۸۲.
[۳۰] ـ کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی، خانواده، ش ۳۱۱.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی مفهوم عدالت در حقوق ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی تئاتر مدرن
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:36 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بررسی تئاتر مدرن

فصل اول

مقدمه

تئاتر مدرن ، معنی گسترده ای است که وقوع آن دست کم زمانی نزدیک به یک قرن را در خود نهفته دارد . مدرن بودن در تئاتر صور مختلفی را در بر می گیرد و هر روشنفکری که در امر تئاتر تجربه ای را به انجام رسانده ، وجهه نظر خاصی را ارائه کرده است که در نوع خود تاثیر گذار بوده است …گاهی در نزد آنان همه چیز در قدرت بازیگران شکل می گرفت ، زمانی سخن و دیالوگ تئاتری سلطه داشت ، نور و دکور یکباره و در مقطعی اهمیت تعیین کننده یافت و یا آموزش به جنسی از تئاتر پیوند خورد …

استانیسلاوسکی، گریک، میرهولد، راینهارت، آپیا، پیسکاتور، آرتو، گروتوفکی، برشت و … بانیان چنین تحولاتی بودند .  در این میان آراء فلسفی و اجتماعی آرتو، برشت و گروتوفکی با توجه به اهمیت تاثیر شگرف در تئاتر دهه های ۵۰ و ۶۰ مورد ملاقه است ، تا زمینه بررسی جنبش های هنری و تئاتری فراگیر این دو دهه مانند بیتینک ها، بیتل ها، هیپی ها و در نهایت انواع مکاتبی همچون Living theatre  ، Happening  ، Open theqtre ، Performance به دست آید .

اگر چه مراد نهایی این مساله بررسی آرا و آثار پیتر شومان است اما ایجاد فضایی با موضوعات فوق الذکر که به درک موضوع اصلی یاری می رساند ضروری است . نقطه مرکزی آثار پیتر شومان مخاطب هوشمندی است که خود در نهایت بازیگر است ، این نگرش وجه تشابه تمامی آنان است که به نوعی مدافع تئاتر نو بوده اند یا از طریق تجربه خود  در این راه کوشیده اند . گریز از صحنه کلاسیک به معنی فراگیر آن و رسیدن به مکانی که در آن مخاطب تاثیر عمل گرایانه تری در حضور در تئاتر بیابد مراد و مقصود تئاتر های مدرن بوده و هست ؛ آگوست بوال چنین می گوید : ((فکر ندانستن ، آگاه نبودن بر این که کسی در حضور بازیگر است که دارد عملی را بازی می کند همیشه مرا واداشته تا بکوشم دیگری در تئاتر را پیدا کنم که در آنها تماشاگر ، ‌(( تماشا – بازیگر )) ((Forumtumtheatre )) ما نه فقط تماشاگری Spect –Actor که از صحنه می گیرد ، بلکه کسی که محتملا شرکت و مداخله می کند . آن وقت بود که به شکل دیگری از تئاتر بنام تئاتر مناظره ای Spectator رسیدم که در آن تماشاگر مستقیما مداخله می کند و می داند که مداخله او بر عمل تاثیر تغییر دهنده ای دارد .

آنتوتن  (( آرتو )) (( Antonin Artaud ))  ۱۹۴۸ – ۱۸۶۹

اندیشه ، بسان زندگی و طبیعت نخست از درون به برون می رود پیش از آنکه از برون به درون آید . من اندیشیدن را در حاله آغاز می کنم ، از تهی به پژی می روم و چون به پژ رسیدم ، می توانم دوباره در تهی فرو افتم . من از مجرد به انضمامی می روم نه از انضمامی به مجرد .

متوقف ساختن اندیشه در برون وبررسی آنچه می تواند کرد ، در حکم باز نشناختن سرشت باطنی و پویای اندیشه و امتناع از احساس جنبش سرنوشت باطنی اندیشه است که هیچ تجربه ای قادر به ضبطش نیست . من امروز شناخت این سرنوشت باطنی و پویان اندیشه را شعر می نامم .

آنتوتن آرتو

آرتو در این خطبه به موضوعی سرنوشت ساز در دوره معاصر اشاره دارد ، با کشف ، جستجو و اصالت انسان در تباین با تفکری که قیاس مدار است و قواعدی نهاده شده را تبلیغ می کند . اساس مدرنیسم آرتو در هنر تئاتر مبتنی بر حرکت ، شناخت و فراموشی داری های بدست آمده در این فرآیند است . تا آدمی بتواند خلاء را پرکند و پژی ها  را خلاء سازد .

خلاء در نظر او ثبات یا مطلق عدم حضور و حیات نیست او همواره هر واژه را با حضور انسان درنظر می آورد ، خلاء جنبشی دیگر … از این رو آنتونن آرتو تمامی گذشته تئاتر جهان را مورد پرش قرار می دهد و حتی نادیده می گیرد تا بالقوه آنچه که ممکن است در راه باشد در حضوری درونی و حرکتی به بیرون ظهور یابد . در این پروسه تئاتر موجود زنده  و پویاست و می باید سازندگان آن نیز زنده و پویا باشند در این راستا ، نگاه به تماشاگر به عنوان موجودی زنده اهمیت می یابد . سرانجام تفکر آرتو در آغوش گرفتن تماشاگران و احساس همبستگی با آنان از طریق سپردن نقش نظاره گری در بدو امر ونقش فاعل تئاتر در پایان یک نمایش است . آرتو برای رسیدن به اهدافش حتی ماهیت هنری یک نمایش را به نفع آئینی بودن آن نفی می کند .

گذر از وضع موجود ، ذهن متحد تماشاگر و بازیگر ، زمان آرمانی و نمادین که واقعیت است محیط بر نجاز هنری اش خواهد بود ، تفسیر و تاویل نگاه آرتو است .

منابع

۱-ماریا ام داگادو، پل هرتیاج، ترجمه یدالله آقا عبلاسی، کارگردانها از تئاتر مکی گویند، ص ۳۹

۲-ستاری، جلال، آنتون آرتور شاعر دیده ور صحنه تئاتر، ص ۲

۳- Artaud’s notion of auelty in the theatre p.2

۴-ibid, p.2

۵-آنتون آرتور شاعر دیده ور صحنه ص ۵۷-۵۶

۶-Antonion Artaud p.1

۷-برشت فیلسوفی در تئاتر، ترجمه ع. امینی نجفی، ص ۷۹-۷۸

۸-تئاتر خیابانی-زین دخت زاهذی ص ۷۴

۹-تئاتر تجربی از استانیسلاوسکی تا پیتر بروک ص ۹۰

۱۰-برشت فیلسوفی در تئاتر ترجمه ع. امینی ص ۵۷

۱۱-Poor theatre p.

۱۲-Ibid. p.

۱۳-The % Vietnam % war % Protestes, htm

۱۴-Ibid

۱۵-The SOVEREIGN STATA, The Secter History of ITT, ANTHONY Sampson, CORNET Book, London 1973, P. 191

۱۶- تاریخ ایالات متحده آمریکا پس از جنگ جهانی اول، ن، سیواچیوف و ا. یازکوف، ترجمه، رحیم نامور، انتشارات ابوریجان تهران – ۱۳۶۱ چاپ اول ص ۳۶۰-۳۵۹

۱۷- The % Vietnam p 4

۱۸-تاریخ ایالات متحده آمریکا ص ۲۶۶

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی تئاتر مدرن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله نقاشی دیواریهای ایران وجهان
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:35 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله نقاشی دیواریهای ایران وجهان

هنرمندان مسلمان دوگونه نقاشی می کردند نقاشی دیواری و نقاشی کتاب های خطی نقاشی دیواری پیوند محکمی با تزئینات ساختمان دارد آن عبارت است از نقاشی که با آب رنگ ها بر روی دیوار رسم می گردید منحصرا تزئیناتش موضوعاتی بود که در شهرهای خاورمینانه پیش از اسلام رواج داشت مانند ستایش پادشاهان یا منظره های شکار و مجلس بزم و همچنین  تزئینات اشکال گیاهای و پرندگان را به کار می بردند تاکنون چیزی که دلیل بر کارگیری هنری نقاشی دیواری توسط اعراب پیش از دوره ی اموی باشد به دست نیامده است

فهرست مطالب

  1. نقاشی دیواریهای ایران
  2. نقاشی دیواریهای جهان

دوره امویان

هنرمندان مسلمان دوگونه نقاشی می کردند نقاشی دیواری و نقاشی کتاب های خطی نقاشی دیواری پیوند محکمی با تزئینات ساختمان دارد آن عبارت است از نقاشی که با آب رنگ ها بر روی دیوار رسم می گردید منحصرا تزئیناتش موضوعاتی بود که در شهرهای خاورمینانه پیش از اسلام رواج داشت مانند ستایش پادشاهان یا منظره های شکار و مجلس بزم و همچنین  تزئینات اشکال گیاهای و پرندگان را به کار می بردند تاکنون چیزی که دلیل بر کارگیری هنری نقاشی دیواری توسط اعراب پیش از دوره ی اموی باشد به دست نیامده است

روشی تزئینی در دوره های اسلامی متاخر هم رواج نیافت

فقط روی دیوارهای گرمابه ها و تالارهای ویژه به کار می رفت ظاهر نقاشان کشیدن نوع نقاشی را که به نقاشی کتب خطی معروف شد ترجیح می دادند و آن عبارت از تزئین کتاب های خطی و تاریخی و علمی با برخی نقاشی های رنگی  توضیح بود.

نقاشی دیواری در دوره عباسی

خلفای عباسی به پیروی از تزئیات کاخ های ساسانی کاخهایشان را به نقاشی دیواری تزئین می کردند  نمونه های از این نقوش دیواری مدکاخ های جوسق پیدا شده است این نقاشی دیواری بخش بالایی دیواریهای تالار کاخ را می پوشاند بهترین نمونه در قسمت حرمسرا یافت می شود که مشتمل بر نقاشی رقاصه ها و نوازندگان و منظره های شکار حیوانات و پرندگان برخی از این صحنه ها جاندارانی درون منطقه دایره مربع است که دور  آن را یک نوار مزین به نقطه هایی شبیه دانه های مرواردی یا شکلهای قلب آن را در بر گرفته است

بعضی تصویرهای درون دایره شاخ و برگهای کنگ می باشند  که در تزئینات به کار رفته است هنرمندان عباسی بریا قالب بندی صحنه ها از رنگ های تیره استفاده می کردند و پس از آن سطرها را با رنگهای مختلف پر می کردند

دوره سلجوقیان

در نقاشی دویاری رنگهای فیروزه ای و اخوایی می بینیم که پیش از اسلام می شناختیم اساس طرح بر بنیاد متوجه ساختن خطوط به مرکز دایره قرار دارد و همانگونه که اشاره شد قانون مناظر و مزایا با روش ویژه توجه به مکان کیفی و در سمت در جهت مخالفت پرسپکتیو غربی انجام گرفته است

منابع

تاریخ هنر: ترجمه: فرهاد گشایش

نگاهی به هنر نقاشی ایران: نگارش: دکتر اکبر تجویدی

تاریخ هنر ایران و  جهان: سوزان دودفورد

ترجمه: حسن افشار

تاریخ هنر: نوشته ی: هـ . و. جنسن. ترجمه: پرویز مرزبان

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله نقاشی دیواریهای ایران وجهان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی مدیریت‌ و برنامه‌ ریزی‌ در روابط‌ عمومی‌
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:33 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بررسی مدیریت‌ و برنامه‌ ریزی‌ در روابط‌ عمومی‌

 مقدمه‌

روابط‌ عمومی‌ یکی‌ از مهمترین و اساسی‌ترین‌ بخشهای‌ هر سازمان‌ است‌. واحدی‌ که‌ پل‌ ارتباطی‌ میان‌ مدیر با کارکنان‌ سازمان‌ مربوطه‌ با مراجعین‌ و بالعکس‌ می‌باشد.

مدیران‌ موفق‌ درصنعت‌ و بازرگانی‌ امروز به‌ روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ خود اهمیت‌ ویژه‌ای‌ می‌ دهند.آنان‌ در جستجوی‌ برتری‌ خلاقیت‌ و ابتکار عمل‌ هستند و کارشناسان‌ ورزیده‌ و مبتکرروابط‌ عمومی‌ را به‌ کار می‌گیرند تا ازکنش‌ها و واکنش‌های‌ جامعه‌ پیرامون‌ خود آگاهی‌ یابند انتقادات‌ را بشنوند و به‌ اصلاح‌ رفتارو تولید خود بپردازند و مزیت‌ هاوبرتری‌های‌ تولید و یا محصول‌ خود را به‌ گوش‌ جهانیان‌ برسانند و به‌ آنها بقبولاند که‌ به‌ افکار عقاید سلیقه‌ها و احساساتشان‌ احترام‌ می‌گذارند.

رهبران‌ هشیار سازمان‌ها امروزه‌ این‌ را بدیهی‌ می‌ دانند که‌ پایبندی‌ به‌ اصول‌ روابط‌ عمومی‌ تنها راه‌ ممکن‌ برای‌ بقای‌ نظام‌ آن‌ هاست‌ و هر چیزی‌ غیر این‌، کهنه‌، قدیمی‌ و از میان‌ رفتنی‌ است‌.

یک‌ مدیر به‌ ویژه‌ در سطح‌ عالی‌ سازمان‌ نیاز به‌ شناخت‌ مخاطبان‌ سازمان‌ و رقبااز یک‌ طرف‌ و مجموعه‌ امکانات‌ انسانی‌ و مادی‌ خود از طرف‌ دیگر دارد.

توجه‌ به‌ روابط‌ انسانی‌ و مهارت‌های‌ اووعلاقه‌مندی‌ به‌ حقوق انسانی‌ راهی‌ ممکن‌ برای‌ گشودن‌ دریچه‌های‌ دریای‌ بیکران‌ استعدادهای‌ نهفته‌ اودر بروز خلاقیت‌ و نوآوری‌ محسوب‌ می‌شود و صاحبان‌ چنین‌ اندیشه‌ای‌ روابط‌ عمومی‌ رابه‌ عنوان‌ واحدی‌ ضروری‌ و لازم‌ در سازمان‌ خود می‌ دانند و تمایلات‌ خود به‌ اعمال‌ رویه‌های‌ روابط‌ عمومی‌ را در شخص‌ خود و سازمان‌ شان‌ می‌پرورانند چراکه‌ بالندگی‌ و شکوفایی‌ روابط‌ عمومی‌ را موجب‌ بقای‌ مدیریت‌ و سازمان‌ خود می‌دانند.

 تعاریف‌ روابط‌ عمومی‌

فرهنگ‌ و بستر (چاپ‌ سوم) روابط‌ عمومی‌ را چنین‌ تعریف‌ می‌ کند:

۱- ترویج‌ حسن‌ رابطه‌ وایجاد‌ بر حسن‌ نیت‌ بین‌ یک‌ شخص‌ یا یک‌ موسسه‌ بازرگانی‌ یا یک‌ سازمان‌ از یک‌ طرف‌ با اشخاص‌ و گروه‌های‌ دیگر یا با تمام‌ مردم‌ جامعه‌ از طرف‌ دیگر به‌ وسیله‌ توزیع‌ مطالب‌ تفسیری‌ و توسعه‌ مبادله‌ حسن‌ همجواری‌ و سنجش‌ و مطالعه‌ در واکنش‌های‌ عمومی‌

درجه‌ ومیزان‌ تفاهم‌ و حسن‌ نیت‌ یک‌ فرد یا یک‌ موسسه‌ و یا یک‌ سازمان‌ از یک‌ طرف‌ و جامعه‌ از طرف‌ دیگر

روابط‌ عمومی‌ مدیریت‌ مناسبات‌ مطلوب‌ بین‌ سازمان‌ و مخاطبین‌ گوناگون‌ مدیریت‌ اداره‌ و یا فن‌ و دانش‌ اداره‌ و روابط‌ کل‌ یک‌ سازمان‌ وگروه‌های‌ گوناگون‌ است‌. روابط‌ عمومی‌ فرایند شناخت، برنامه‌ ریزی،‌ هدایت‌ وکنترل‌ فعالیت‌ هایی‌ است‌ که‌ منجر به‌ تعادل‌ ناشی‌ از تعامل‌ ناشی‌ از تعامل‌ پایدار سیستم‌ها شده‌ و بقای‌ سیستم‌ را ممکن‌ می‌کند.

روابط‌ عمومی‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیت‌های‌ مدیریتی‌ است‌ که‌ موجب‌ استمرار حسن‌ رابطه با کارکنان‌ و مدیران‌، دولت‌،رقبا، سهامداران،‌ نخبگان،‌ رسانه‌های‌ گروهی‌ و سایر افرادی‌ که‌ به‌ نوعی‌ با سازمان‌ همکاری‌ دارند می‌شود. روابط‌ عمومی‌ تلاش‌ برای‌ بقای‌ سازمان‌ وتفسیروتعبیر و معنادادن‌ به‌ حیات‌ سازمان‌ در جامعه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ عنصر زنده‌ ارگانیک‌ و پویاست‌.مجموعه‌ فعالیت‌های‌ روابط‌ عمومی‌ در قالب‌ ارتباطات‌ دیداری،‌ نوشتاری‌ و گفتاری‌ و رفتاری‌ به‌ منصه‌ ظهور می‌رسد.

فهرست منابع

روابط عمومی کاربردی، مجموعه مقالات چاپ مرکز سنجش و آموزش روابط عمومی های کشور.

قاطعیت در مدیریت نویسنده: دنا میشلی، ترجمه و تدوین: گروه کارشناسان ایران

مدیریت روابط عمومی نویسنده حسن نصیری قیداری

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی مدیریت‌ و برنامه‌ ریزی‌ در روابط‌ عمومی‌ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت کاربرد چوب در ساختمان
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:32 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت کاربرد چوب در ساختمان

—فهرست مطالب

مقدمه

—تاریخچه چوب

—چوب و ساختمان آن

—ویژگیهای چوب

—آشنایی با انواع چوب

—فرآورده­های چوبی

—کاربرد چوب در معماری داخلی

مقدمه

چوب یکی از اولین موادی است که به طور طبیعی و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است. آثار باقیمانده  از زمانهای بسیار دور نشان می­دهد که انسانهای قدیم چوب را در وسایل منزل، وسایل کار و ساختمان، بخصوص برای پیایه و پوشش پناهگاه خود به کار می­بردند.در جوامع انسانی استفاده از چوب برای خانه­سازی، در سازی، دسته­افزار، گهواره، نرده­بام، تختخواب، میز و نیمکت، وسایل کشاورزی، کشتی و قایق­سازی و همچنین وسایل حمل و نقل زمینی قرنهای متمادی- بی آن که تغییر و تحولی چشمگیر بیابد- رایج بوده است.در قرون معاصر با ساخت اولین ماشین چوب­بری، در صنایع چوب تحولی اساسی صورت گرفت و امکا تبدیل درختان قطور به قطعات نازک فراهم گردید. با کشف نیروی برق و تلگراف، انتقال انرزی و ارتباط نقاط دور و نزدیک به وسیله تیرهای چوبی فراهم گردید. چوب همچنین کاربردهایی دیگر پیدا کرد: تکیه­گاه ریل راه­آهن، شمع و کلاهک در معادن؛ ساخت انواع وسایل حمل و نقل جدید، کبریت­سازی و نظایر آن که این همه، نشانگر اهمیت چوب در تکامل تمدن بشری است.با توجه به این که در حال حاضر از چوب و فرآورده­های آن در خانه سازی وسایر فعالیتهای ساختمانی به صورت گسترده استفاده می­شود، لازم است فراگیران عزیز به خواص و ویژگیهای گوناگون این ماده طبیعی پی برده با انواع آن آشنا شوند؛ همچنین برای به کارگیری و استفاده صحیح و اصولی از آن دقت و کوشش کافی به عمل آورند.

تاریخچه چوب

در دوران قبل از اسلام قطعات بزرگ چوبی به عنوان بخشی از ساختمان به کارمی رفته است. در این دوره چوب به عنوان یکی از فراوان ترین مصالح طبیعی نقش مهمی در ساخت ابزار فنی و کشاورزی و حتی وسایل خانگی ایفا می کرده است. مهمترین وسایل چوبی که ساخت آنها در قرون اولیه اسلامی متداول بوده عبارتند از:

کلبه ها و ساختمان های چوبی

کلافهای ساختمانی

ستون چوبی سقف های کاذب چوبی قابدار

وسایل ساختمان مثل درب و پنجره

وسایل کاربردی مثل منبر

ابزار آلات صنعتی و کشاورزی…

در آثار چوبی دوره میانی اسلامی که مربوط به حدود قرون پنجم تا دهم هجری است اجزای ساختمان های چوبی مثل ستون و سقف، وسایل متصل به ساختمان مثل در، پنجره، نرده به میزان زیادی به چشم می خورد ولی آثار کوچکتر مثل جعبه، قاب، رحل، وسایل خانگی، ابزار آلات، وسایل جنگی و شکار نیز کم و بیش وجود دارد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت کاربرد چوب در ساختمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:30 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت مدرسه اسلامی

معماری دوره اسلامی

تحولات معماری وشهر سازی دوره پهلوی اول بدون در نظر گرفتن دگرگونیهای سریع داخلی وخارجی و در زمینه های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ممکن نیست. دوره کوتاه بیست ساله اما پر فرازو نشیب ۱۲۹۹تا۱۳۲۰ دوره ای حساس در تاریخ معاصر ایران است که پیامد ان تاثیرات قابل توجهی در معماری و شهرسازی این دوره به جای گذاشت.زمانی پدیده طبیعی و جهان مدرن گرایی در شکل غیر معمول خود به نام تجدد طلبی و یا غرب گرایی به این سرزمین آمد و به یک باره چهره شهر و زندگی شهروندان را تغییر داد. مکانهای جدید به نام بانک، باشگاه، دانشگاه، دبیرستان، هتل و فرودگاه و نظایر آن شکل گرفت که قبلل“ سابقه ای در معماری این سرزمین نداشته است.از نظر معنی، مفهوم و منبع الهام معماری نیز، معماری نوین اروپایی که بر مبنای تکنولوژی مدرن شکل  گرفته بود و معماری پیش از اسلام بالاخص معماری هخامنشی و ساسانی که شیوه ای فراموش شده محسوب می شد الگوی فرم بسیاری از ساختمانهای مهم قرار گرفت. لذا علاوه بر ادامه معماری سنتی اسلامی و آغاز معماری مدرن اولیه در ایران، شیوه سومی به نام سبک ملی یا تاریخ گرایی شناخته شد که از خصوصیات آن استفاده از تقارن و تناسب در نماها، ایوانهای وسیع، پلکانهای عریض و ستونهای مرتفع در نمای ورودی ساختمان، ارتفاع نسبتا“ زیاد ایوانها و فضاهای داخلی و استفاده از کنگره های  سرتاسری به لبه بام، ایوان و پله ها نام برد. همه این موارد به نوعی جلوه گر عظمت ساختمان و قدرت  بانیان آن بود. این سبک مورد تأیید پادشاه و دولتمردان مملکت قرار داشت. در اواخر دوره قاجار رسما“ جامعه ایران دارای دو دسته معمار بود.

۱- معماران سنتی

۲-معماران خارجی که به ایران آمده بودند.

دبیرستان البرز

این دبیرستان در دوره رضا شاه توسط مهندس مارکوف روسی بنا شد.زمان شروع پروژه ۱۳۰۳ و در سال ۱۳۰۸ خاتمه یافت.تناسب کامل معماری بنا با مورد کاربری آن یعنی مدرسه، از آن یک نمونه منحصر به فرد در تاریخ معماری ساخته است که خود نمایانگر فهم عالی معمار هنرمند بنا از اصول و مبانی هنر معماری سنتی و توجه به نیازهای مدرن می باشد.

مجموعه فرهنگی- آموزشی البرز شامل تقسیمات زیر می باشد:

الف- ساختمان دبیرستان البرز مرکزی (عمارت رولستن هال)

ب- ساختمان آموزشی ایثارگران (عمارت آموزشگاه علوم)

ج- سایر متعلقات (نقشه سایت پلان مدرسه البرز و محوطه اطراف

ساختمان مرکزی مچموعه آجری و متوازن به ارتفاع حدود دو طبقه و نیم و کشیدگی به طول ۸۲ متر می باشد

که توسط دو بازوی شرقی و غربی به عمق ۳۰متر مهارگردیده، در میانه جنوبی محوطه بزرگ دبیرستان قرار

گرفته است. این طرح در زمان خود نسبت به طرح مدارس سنتی مترقی بوده و قید و بند حیاط میانی را دگرگون

می کرد..

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت مدرسه اسلامی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت معماری پایدار
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:28 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت معماری پایدار

در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نام‌های ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودکش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌ و آمد تشکیل می‌داد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام‌ های ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. در معماری مطرح شد.

معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می‌دانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می‌باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهنده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمان‌های امروز می باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می‌توان گفت که معماری‌های ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوت‌های بین این دو مکتب معماری مشاهده می‌شود.

به طور کلی می‌توان بیان کرد که ‌آن سادگی و بی‌پیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی‌شود واگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشین را به نمایش می‌گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشین و اجزاء آن را نشان می‌دهند. ریچارد راجرز در مصاحبه خود با تلویزیون بی بی سی این عقیده را چنین بیان می‌کند:

«ایده‌هایی که معماری می‌کنیم، از خیلی لحاظ ریشه در باورهای ما دارد و به این ربط پیدا می‌کند که ما ساختمان را مثل یک کتاب بخوانیم. برای اینکه ساختمانی خوانا باشد، باید جریان ساختن آن قابل روئیت باشد. این شیوه‌ای است که ما معماری می‌کنیم و احساس ما این است که این کار در گذشته هم انجام می شده است این موضوع اصلاً تازگی ندارد، کلیساهای عظیم گوتیک مثالی بسیار روشن است. زمانی که آب از درون ناودان شرشر کنان تخلیه می‌شود، خیلی هیجان انگیز است. این بسیار روشن و خیلی خوانا است. این نوع معماری مورد علاقه من است.

علم همه ما را به هیجان می‌آورد. ما معماران عقیده داریم که قرن حاضر قرن علم است، فیلسوفان نیز همین عقیده را دارند. منظورم از علم خیلی کلی است. ما شاهد انقلابات شگفت آوری در علم بوده‌ایم و عقیده داریم که علم و تحقیق عملی ما را با اخنگ معماری بهتر آشنا می‌کند و این مورد علاقه ما است که می‌توان به شکلی مفاهیم علمی را با تعبیر شاعرانه‌ای طرح و تبیین کرد».

راجرز می‌گوید:«همانند کلیساهای گوتیگ، ما ساختار را نمایان می‌کنیم».

و در جایی دیگر می‌نویسد:« تکنولوژی به ما کنترل بیشتری عرضه می‌کند و نه کمتر. ساختمان‌های آینده بیشتر شبیه روبات خواهند بود تا معبد. مانند آفتاب پرست، آنها خود را با محیط پیرامون تطبیق می‌دهند«. شاید بتوان زیر بنای فکری این سبک را در جمله راجرز خلاصه کرد که می گوید در عصر مُدرن باید در ساختمان‌های مدرن زندگی کرد.

برج ایفل در نمایشگاه ۱۸۸۹ پاریس ساختمان ایده‌آل و آرمانی معماران های ـ تک است. برج ایفل با ۳۳۰ متر ارتفاع و اسکلت فلزی نمایان، نمادی از دستاوردهای تکنولوژی در عصر مدرن است.

اصول فکری و طراحی این سبک را میتوان در ده مورد ذیل خلاصه کرد:

بینش پوزیتیویسم و خوشبینی به علم و پیشرفت علمی و تکنیکی؛

نمایش تکنولوژی به عنوان عصاره و دستاورد عصر جدید؛

نمایش پروسه ساخت؛

شفاف نمودن، لایه لایه کردن و نمایش حرکت در ساختمان؛

نمایش ساختار و اجزاء درون بنا در نمای ساختمان؛

استفاده از رنگ‌های روشن وساده……

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت معماری پایدار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت معماری در دوره رنسانس
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:27 | بازدید : 20 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت معماری در دوره رنسانس

مقدمه

نگاهی به بناهای قرن هفتم هجری

حمله مغول در قرن هفتم هجـری بناهـای سـازمـان شهـری کشور را ازهم می گسـارد شـهر سـازی را نزدیـک به یـک قرن بی معنـی می سـازد .عامل دفاع نبود وغارت انجام یافته به ویرانی کلیه شهرهای بزرگ می انجامد.نبود دولت مقتدر با مفهومی که در دوران قبل از حمله مغول وجود داشت سبب گردید تا حکومتهای محلی بزرگ یا کوچکی شکل گیردکه از مفهوم دولت به معنای دقیق کلمه تهی بودند به همین علت به مدت طولا نی مفهوم شبکهشهری بی معنا گردید.

حدود ۴۰۰سال نهضت علمی وهنری ،فنی وشهرسازی ایران دوره بسته می گردد و این در حالیست که بالعکس در اروپا شهر گرایی وشهر نشینی می رود  که پایان دوره قرون وسطی در اروپا را اعلام داشته وتجدید حیاتی جدید را سبب شود و دوران با شکوه معماری وشهر سازی رنسانس آغاز می گردد .

بنابراین مقایسه اروپا که در گذر از قرون وسطی به رنسانس که می توان گفت از حضیض به شکوفایی است با ایران که از دوره پرشکوه اسلامی به رویداد اسف بار و تاریخی حمله مغول و وقایع پیامد آن که نابودی شهرها، شهرسازی است. قابل مقایسه نمی باشد .

اما تلاش های پادشاهان ایرانی بعد از حمله مغول بعد از حمله مغول مانند شاهرخ تیموری و جانشینانش برای عمران و آبادانی شهرهایی چون مشهد؛هرات ؛بخارا سمرقند و دیگر شهرها سبب گردید تا شهر گرایی و شهرنشینی رشد آرام و مجدد خود را شروع کند. و سبک آذری در هنر و ادبیات و معماری جای خود را بازیابد اما این تلاش ها موفق نگردید تا سازمان شهری ایران را به دوره قبل از این حمله تاریخی بازگرداند. مورخین و سیاحان در قبل از حمله مغول به وصف شکوه اقتصادی ـاجتماعی و سیمای شهرهای ایرانی می پردازند.بعد از حمله مغول به بیشتر رسوم وعادات و یا  ساختمان های بزرگی که به دستور حکام بنا گشته اند اشاره دارند. بازه زمانی این دوره بین ۱۴ و ۱۷ میلادی مصادف با ۷ تا ۱۱ هجری قمری می باشد . دوران پس اسلام در ایران به چهار دوره تقسیم می شود که بازی سوم آن زمان حمله مغول می باشد . در ایران به دلیل کشته شدن بازرگانان مغول به دست پادشاه ایران حمله مغول شکـل می گیرد و این قـوم وحـشی بـه تخـریب شهـرها و آبـادی ها می پردازند .پس از ویرانیهای بسیار ، به دلیل نفوذ معماران و ادبا و دانشمـندانـی چـون خـواجه نصـیر الـدین طـوسی ، تخریب شهرها به اتمام می رسد و شهر مراغه به

عنوان اولین پایتخت این سلسله توسط هولاکوخان انتخاب می شود در این دوره   ابتدا با حمله چنگیز خان به ایران ، سرآغاز نفوذ مغولستان در ایران شکل می گیرد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت معماری در دوره رنسانس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه مدیریت روسازی راه
سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 6:23 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه مدیریت روسازی راه

فهرست مطالب

قسمت ((الف))

الف-۱        مقدمه

الف-۱-۲     روش‌های انتخاب گزینه‌های ترمیم و نگهداری

۱- روش انتخاب بر مبنای تجربیات قبلی

۲- روش انتخاب بر مبنای وضعیت کنونی

۳- روش انتخاب بر مبنای هزینه‌های چرخه عمر

الف-۲     مدیریت روسازی بعنوان یک سیستم مدیریت مهندسی

الف-۳     فرآیند مدیریت روسازی

الف-۴     مقایسه مدیریت در سطح پروژه و مدیریت در سطح شبکه

قسمت ((ب))

ب-۱       تعریف شبکه روسازی

ب-۲       تعریف شاخه

ب-۳       تعریف قطعه

ب-۳-۱    تعریف شاخه

ب-۳-۲    ترافیک

ب-۳-۳    تاریخچه ساخت

ب-۳-۴    رتبه روسازی

ب-۳-۵    تسهیلات زهکشی و شانه‌ها

ب-۳-۶    وضعیت روسازی

ب-۴       اشکال دیگر طبقه بندی قطعات

قسمت ((ج))

روشهای بررسی و درجه بندی وضعیت خرابی روسازی‌ها

ج-۱           کلیات

ج-۲           تقسیم روسازی به واحدهای نمونه

ج-۳           تعیین واحدهای نمونه مورد بررسی

ج-۳-۱        بازرسی در سطح پروژه

ج-۳-۱-۱    تعیین تعداد واحدهای نمونه مورد بازرسی

ج-۳-۱-۲    انتخاب واحدهای نمونه مورد بازرسی

ج-۳-۲        بازرسی در سطح شبکه

ج-۳-۲-۱    تعیین تعداد واحدهای نمونه مورد بازرسی

ج-۳-۲-۲    انتخاب واحدهای نمونه مورد بازرسی

ج-۴           انتخاب واحدهای نمونه اضافی

ج-۵           روش‌های اجرایی بررسی وضعیت

ج-۵-۱        روسازی‌های دارای رویه آسفالتی

۱- تجهیزات مورد نیاز     ۲- مراحل انجام کار

ج-۵-۲        روسازی‌های دارای رویه بتنی

۱- تجهیزات مورد نیاز     ۲- مراحل انجام کار

ج-۵-۳        راههای بدون رویه

۱- تجهیزات مورد نیاز     ۲- مراحل انجام کار

ج-۶           انجام بازرسی با استفاده از تابلوهای الکترونیکی

ج-۷           نحوه محاسبه نشانه وضعیت روسازی PCI

ج-۷-۱        محاسبه PCI یک واحد نمونه برای روسازی‌های آسفالتی و راههای بدون رویه

ج-۷-۲        محاسبه PCI یک قطعه

پیوستها

پیوست (الف)     پرسشنامه‌های بررسی میدانی

پیوست (ب)       راههای بتن آسفالتی

تعریف خرابی‌ها و منحنی‌ها ومنحنی‌های ضریب کاهندگی

الف-۱)یک سیستم مدیریت روسازی (PMS) روش سیستماتیک و منسجم را برای انتخاب ضروریات ترسیم و نگهداری و تعیین اولویت‌ها و زمان بهینه برای تعمییرات از طریق پیش بینی وضعیت روسازی در آینده در اختیار می‌گذارد.

در صورتیکه ترمیم و نگهداری در مراحل نخستین اضمحلال و قبل از زوال ناگهانی وضعیت روسازی انجام شود، بیش از ۵۰% از هزینه‌ها‌ی تعمیرات صرفه جویی خواهد شد.علاوه بر این به منظور پایین آوردن هزینه‌ها از بستن راه به مدت طولانی برروی رفت و آمد وسایل نقلیه وایجاد مسیرهای انحرافی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

الف-۱-۲) روش‌های انتخاب گزینه‌های ترمیم و نگهداری

۱- روش مبتنی بر تجربیات قبلی (Ad Hoc):

این روش آشکارا به کاربرد عادتمند محدودی گزینه‌ی از پیش انتخاب شده منجر خواهد شد.یکی از معایب عمده‌ی این روش آن است که امکان انتخاب نشدن بهترین یا اقتصادی ترین گزینه همواره وجود دارد.

۲- روش انتخاب بر مبنای وضعیت کنونی:

ابتدا روسازی با استفاده از شاخص‌های گوناگون وضعیت که در برگیرنده‌ی، افت و خیز، ناهمواری و لغزندگی هستند، ارزیابی می‌شود. آنگاه براساس تحلیل این شاخص‌ها یک گزینه برای اصلاح وضعیت انتخاب می‌گردد و این در حالی است که هیچگونه مقایسه‌ای از نظر هزینه های چرخه‌ی عمر بین گزینه‌ها انجام نمی‌گیرد. یکی از مزایای عمده‌ی این روش آن است که گزینه‌ی پیشنهادی کمبودهای شناسایی شده را برطرف خواهد کرد. عیب این روش در آن است که گزینه‌ی انتخاب شده ممکن است الزاماً اقتصادی ترین گزینه نباشد.

۳- روش انتخاب بر مبنای هزینه‌های چرخه‌ی عمر:

این فرایند انتخاب اقتصادی ترین استراتژی ترمیم و نگهداری را که بر اساس هزینه‌های چرخه‌ی عمر تعیین می‌شود تضمین می‌نماید. تحلیل هزینه‌های چرخه‌ی عمر می‌بایست هزینه‌های نگهداری آتی مربوط به هریک از گزینه‌ها را در برگیرد. به این ترتیب نه تنها بهترین گزینه‌ی ترمیم و نگهداری انتخاب خواهد شد بلکه بهترین زمان اجرای آن نیز تعیین میگردد.

الف-۲) مدیریت روسازی بعنوان یک سیستم مدیریت مهندسی:

یک سیستم مدیریت مهندسی (EMS) عبارت است از مجموعه‌ای از ابزارها‌ی مهندسی است که به منظور بررسی وضعیت و پیش بینی آن و تدوین برنامه‌ها‌ی کاری با هدف بهینه سازی مخارج بکار گرفته می شوند. در سیستم ‌های مدیریت مهندسی به منظور تعیین زمان و مکان و چگونگی نگهداری تسهیلات به بهترین وجه، از تکنولوژی مهندسی استفاده می‌شود.این سیستم‌ها اهرم‌های لازم را برای حفظ سرمایه گذاری های زیر بنایی در اختیار قرار می‌دهند. یک سیستم مهندسی با یک سیستم مدیریت نگهداری (MMS) که اساساً یک سیستم مدیریت اطلاعات یا انبار داری است تفاوتهای زیادی دارد. سازمانها می‌توانند کلیه‌ی سیستمهای مدیریت مهندسی و مدیریت نگهداری موجود را در یکدیگر ادغام کنند. هدف از این یکپارچه سازی پیوند اطلاعاتی است که بوسیله سیستم های جدا از هم تولید می‌شوند. این کار به منظور بهینه کردن برنامه ریزی و مدیریت صورت می‌گیرد. بعنوان مثال کنده‌کاری روسازی برای انجام تعمیرات در تأسیسات زیر زمینی خدمات شهری بلافاصله پس از اجرای روکش‌کاری بسیار پرهزینه است. این هزینه‌ها را می‌توان با یکپارچه کردن سیستمهای مدیریت به حداقل رساند.

الف-۳) فرایند مدیریت روسازی:

۱- تعریف شبکه روسازی راه

۲- اندازه‌گیری وضعیت روسازی

۳- پیش‌بینی وضعیت روسازی

۴- مدیریت در سطح شبکه

۵- مدیریت در سطح پروژه

اولین عملکرد در این فرایند تعریف شبکه‌ی (شبکه‌های) روسازی‌ها است که می‌بایست مدیریت شود و تقسیم هر شبکه به قطعاتی که قابل مدیریت هستند. این کار تنها یک بار صورت می‌گیرد، لیکن مابقی کار به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود. نحوه‌ی اندازه‌گیری وضعیت و پیش‌بینی آن بستگی به آن دارد که آیا مدیریت در سطح پروژه صورت می‌گیرد و یا در سطح شبکه.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مدیریت روسازی راه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0