عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 21
:: بازدید سال : 46
:: بازدید کلی : 63889

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله بررسی دهستان زریبار
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:49 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بررسی دهستان زریبار

دهستان زریبار
۱-۱- انگیزة انتخاب موضوع
در کشورهایی مانند ایران که بخش زیادی از جمعیت آن در روستاها متمرکز شده اند، اجرای برنامه های توسعه اقتصادی با توجه به توانهای طبیعی مناطق روستایی ضروری به نظر می رسد، چرا که با ورود این بخش از جامعه به چرخه تولید شرایط برای رشد موزون و همه جانبه اقتصاد کشور مساعد می گردد. تغییر شیوه های بهره برداری سنتی از منابع موجود یا به عبارتی مکانیزه کردن شیوه های تولید، صرفه اقتصادی بیشتر به همراه داشته و دلبستگی روستاییان را به ماندن در روستا بیشتر خواهد نمود. در واقع اجرای هرگونه برنامه ای بدون توجه به مشکل بیکاری و میزان درآمد روستاییان با موفقیت همراه نخواهد بود. بنابراین لازم است، قبل از اجرای هر برنامه ای توانهای محیطی روستا در رابطه با میران جمعیت این مناطق بررسی گردد. ومتناسب با جمعیت شاغل و بیکار در رابطه با توانهای موجود، برنامه ریزی گردد.
دهستان زریبار یکی از دهستانهای بخش مرکزی شهرستان مریوان است که با داشتن ۱۳ روستا و شرایط طبیعی و انسانی مناسب، زمینه بسیار مستعدی را برای توسعه اقتصادی دارا می باشد. خاک‌های حاصلخیز، شرایط اقلیمی مناسب، وجود آب کافی و همچنین نیروی انسانی کافی امکان توسعه اقتصادی بویژه توسعه بخش کشاورزی  را فراهم نموده است
متأسفانه باوجود فراهم بودن چنین شرایطی، بدلیل حاکم بودن دیدگاه های سنتی در بهره برداری از منابع موجود، معضل بیکاری و مهاجرت روستاییان به شهرمریوان همچنان به قوت خود باقی است. بنابراین ریشه یابی این مسائل معرفی توانها و پتانسیل های موجود منطقه زمینه تحقیق حاصل را فراهم نموده است تاتوانمندیهای موجود دهستان در حیات اقتصادی و توسعه اقتصادروستایی دهستان شناخته شود.
۲-۱- طرح مسأله
مهمترین رکن اقتصاد روستا کشاورزی است. در کشورهایی که درصد قابل توجهی از جمعیت در روستا ها ساکن هستند توجه به این بخش ( کشاورزی ) ضروری است. کشاورزی معمولاً بخش اصلی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه است. بطوریکه بین ۴۵ %تا ۹۰% کل محصول و ۶۰% تا ۹۰% کل اشتغال را در برمی گیرد.از این رو توسعه اقتصادی در این کشورها ارتباط نزدیک با توسعه اقتصاد کشاورزی آنها دارد.
یکی از ویژگیهای بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه، از جمله ایران کارایی پایین آن است. علت پایــین بودن کارایی در این کشورها، فشار زیاد بر زمین، کاربرد تکنولوژی عقب مانده . پس انداز کم و در نتیجه سرمایه گذاری کم می باشد (آسایش ۱۳۴۷، ص۱۱۱).

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی دهستان زریبار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه تاریخ اتحاد جماهیر شوروی از آغاز تا پایان
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:47 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه تاریخ اتحاد جماهیر شوروی از آغاز تا پایان

فهرست
فصل اول: طرح تحقیق
۱- عنوان
۲- مقدمه
۳- هدف از انجام تحقیق
۴- اهمیت موضوع مورد مطالعه
۵- تبیین فرضیه ها
فصل دوم: ادبیات تحقیق
۱-۲- دوران لنین ] ثبات امپراطوری
۲-۲- دوران استالین ] وحشت و ارعاب
۳-۲- دوران خروشچف ] شکست های بزرگ
۴-۲- دوران برژنف ] اقتدار جماهیر
۵-۲- دوران گورباچف ] اصلاحات ناموفق
۶-۲- پیامدهای فروپاشی شوروی
۱-۶-۲- تولد پانزده جمهوری جدید
۲-۶-۲- تهدید امنیت
۳-۶-۲- اروپای واحد
فصل سوم: روش مراحل اجرای تحقیق
۱-۳- روش انجام تحقیق
۲-۳- جامعه آماری
۳-۳- محیط پژوهش
۴-۳- ابزار گردآوری اطلاعات
۵-۳- اصطلاحات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها:
فصل پنجم: خلاصه تحقیق و پیشنهادها
۱-۵- نتیجه
۲-۵- پیشنهاد
۳-۵- منابع
تقدیم و تشکر:
دوران لنین: ۱۹۱۷ – ۱۹۲۴
شکی نسیت که لنین، رهبر بلشویک ها، در انقلاب پیروز شد. تاکتیک های پیروزمندانه اش شامل انحلال یکجانبه مجلس نمایندگان، دادن وعده های دروغین، و بالاخره پشت سر گذاشتن مخالفانش بود. لنین وعده دموکراسی داد، و رژیمی توتالیتر و سرکوبگر عرضه داشت. او به دهقانان وعهده توزیع مجدد زمین داد، و مزارع اشتراکی دولتی را تحویل داد. لنین به نواحی غیر روسی که امپراتوری روسیه آن ها را تصرف کرده بود وعده استقلال داد، و جماهیر شوروی را عرضه کرد. او زمینه همه حکومت های کمونیستی آتی را فراهم آورد.
یان گری تاریخ نگار هدف فوری لنین را پس از به دست آوردن قدرت بدین سان توصیف می کند:
” لنین در دولت و انقلاب، دقیقاً مراحلی را تنظیم و عرضه کرد که برای بر انداختن جامعه سرمایه داری و ایجاد نظمی نو لازم بود… او می دانست که بی رنگ باید از راه پشتیبانی عامه مردم، به ویژه توده دهقانان، موضع حزب را مستحکم کند”
برای موفقیت، لازم بود که لنین نشان دهد مشغول اجرای وعده هایش در مورد زمین و صلح طلبی است. ولی او به راستی قصد نداشت اصلاحاتی در مورد زمین به عمل آورد. در عوض، کوشید تا دهقانان را مجاب کند که هدف اصلی او، یعنی اشتراکی کردن دولتی زمین، برابر است  با همان توزیع مجدد زمین. کارش نتیجه نداد.
در این احوال، پیش از آن که لنین بتواند به وعده هایی بپردازد که به توده ها داده بود، کوشید کنترل حزبش را بر کشور مستحکم تر سازد. انلاقب اکتبر پایان تلاش بلشویک ها برای کسب قدرت نبود.
بلشویک ها به قدرت می رسند
انقلاب اکتبر، که فرمانروایی بلشویک ها را استوار کرد، بیش تر نوعی چنگ انداختن به قدرت یا کودتا بود تا انقلابی واقعی. تزار عزل شده بود و دولت موقت که کوشیده بود جای او را بگیرد در کل مورد قبول عامه مردم واقع شده بود. پس از آن بلشویک ها رهبران این دولت را خلع ید کرده و کنترل مرکز حکومت را در پتروگراد به چنگ آورده بودند. هر چند مقامات رسمی / دولت موقت به اجبار کنار زده شده بودند، بلشویک ها پیروزی نظامی به دست نیاورده بودند و هنوز نیازمند پشتیبانی گسترده مردم بودند.
به دنبال پیروزی بلشویک ها، و در میانه جنگ جهانی اول، روسیه وضعیت متزلزلی داشت. صنایع نوپای کشور برای تامین نیازهای بخش های نظامی و غیر نظامی نارسا بودند، و در همان حال جنگ شدن می یافت. از همه این ها گذشته، فرایند صنعتی شدن هنوز به بخش کشاورزی نرسیده بود، و توده های دهقانان نمی توانستند هم در جبهه خدمت کنند و هم به کشاورزی بپردازند. در نتیجه، کار در هر دو قسمت لنگ بود.
اغلب مردم روسیه بی سواد بودند و عمدتآً از فقر شدید رنج می بردند. راه ها، پل ها، خطوط راه آهن و سایر خدمات عمومی و رفاهی چنان بود که تقریباً بود و نبودشان فرقی نداشت. بدین ترتیب در آستانه برگزاری کنگره شوراهای سراسر روسیه در اواخر اکتبر ۱۹۱۷، بلشویک ها با چالش های جدی روبرو بودند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاریخ اتحاد جماهیر شوروی از آغاز تا پایان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه هنر اصیل ایرانی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:45 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه هنر اصیل ایرانی

مقدمه
موقعیت جغرافیایی ایران بگونه ای است که همواره مورد سکونت انسانها از هزاران سال پیش از تاریخ قرار گرفته است. نجد ایران مثلثی است بین دو فرورفتگی خلیج فارس در جنوب و دریای خزر در شمال. کوههای مغرب یا سلسله زاگراس از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد یافته است و سلسله جبال البرز در قسمت شمالی مثلث مذکور قرار گرفته است.
به شهادت تاریخ و گواهی باستانشناسانی که از سالها قبل از این، در مناطق مختلف و بر روی آثار بجای مانده از ایران باستان کند و کاو می کردند نجدایران از جمله اولیه نواحی سکونت بشر اولیه بوده است. در قسمت داخلی نجد ایران از جمله مناطقی که مورد سکونت قرار گرفته است دشت پهناور خوزستان یا سوزیانای[۱] قدیم است این دشت که در قسمت جنوب غربی قرار گرفته است همان امتداد دشت بین النهرین است.
تحقیقات باستانشناسی نشان داده است که انسان عهد حجر که تازه از کوه فرود آمده و در دشت سکونت گزیده بود بر روی مسیر کمانی شکل اطراف کویر نمک واقع در مرکز ایران ساکن شد. (هزاره پنجم ق.م) از جمله قرارگاههای انسانی بر روی این مسیر سیلک کاشان، قم، ساوه، ری و دامغان است.
بشر اولیه تا زمانی که یکجا نشینی را آغاز نکرد نتوانست به طور مطلوب از صنایع مختلف از جمله سفالگری، کشاورزی، دامداری و غیره بهره لازم را ببرد. اگرچه باستانشناسان، قدیمی ترین ظروف گلی حرارت دیده را به هشت هزار ق.م نسبت می‌دهند و نمونه آن در غار کمربند در نزدیکی بهشهر بدست آمده لیکن سفالهای این دوره ضخیم، کم پخت، شکننده، خشن، قهوه ای رنگ و بدون نقش است و در آن مقدار زیادی علف به عنوان شاموت[۲] بکار رفته است و این نشاندهنده آن است که سفال در این سالها در مرحله ابتدایی پیشرفت خود بوده است و احتمالاً مدت زمان زیادی از استفاده پوسته کاسه ای گیاهان و قطعات سنگی با سطح مقعر به عنوان ظرف نگذشته بوده است.
در مرحله بعد با گذشت زمان و تشکیل دهکده ها و پیشرفت صنایع مختلف بخصوص سفالگری، ظروف سفالی ظریفتر، با ضخامت کمتر و با درجه حرارت بالاتر پخته شدند و کم کم نقوش مختلف با تکامل تدریجی خود بر روی ظروف بکار گرفته شد که این تکامل تدریجی را با بررسی لایه های مختلف تپه های سیلک کاشان، شوش و سایر نقاط می توان مشاهده کرد.
همزمان با شکل گیری نقوش تزئینی بر روی سفال، با هنر نقش برجسته در این دوره‌ها روبرو هستیم. هنر نقش برجسته از هنرهایی است که ایرانیان باستان از هزاران سال پیش از تاریخ به آن توجه داشتند لیکن این هنر در اندازه های بزرگ آن بیشتر بر روی سنگ و با حجاری اجرا می شد و فقط اندازه های کوچک آن بود که به کمک فلز و گاهی گل انجام می شد. نقوش این نقش برجسته ها در بیشتر مواقع واقعی و در مواردی در دوره هایی خاص نقوش تجریدی بکار می رفت.


[۱]  Susiane
[2]  الیاف کوچک گیاهی که برای چسبندگی بیشتر گل با آن مخلوط می شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه هنر اصیل ایرانی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر برهان
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:43 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر برهان

کامپیوتر :
وسیله ای است که جهت ورود اطلاعات (ورودی)که روی اطلاعات ورودی تغییر و تحول ایجاد کرده (پردازش) ونتیجه مطلوب را  به ما پس می دهد(خروجی).
نکته: همه اختراعاتی که شده فقط به جسم انسان کمک کرده ولی با اختراع کامپیوتر به فکر انسان کمک شده.
اولویتی که کامپیوتر نسبت به انسان داراست عبارتند از:
۱٫ کامپیوتر می تواند چند عمل به طور همزمان انجام دهد.
۲٫ سرعت کارایی کامپیوتر نسبت به انسان بیشتر است.
۳٫کامپیوتر از حافظه بالا و دقت واطمینان بالائی برخوردارست.
نسلهای کامپیوتر :
۱٫نسل اول      ۲٫نسل دوم   ۳٫نسل سوم     ۴٫نسل چهارم      ۵٫نسل پنجم
نسل اول(۱۹۴۶-۱۹۵۹):
چرتکه : قدیمی ترین وسیله که یک پردازش برای ما انجام می دهد . چارز بابیچ پدر علم کامپیوتر که بنیان گذار شرکت IBMاست . از سال۱۹۴۶تا ۱۹۵۹ یعنی ابتدائی ترین کامپیوتر که در زمینه کامپیوتر از لامپ خلع استفاده کردند وارد بازار شد . که زبان کامپیوتر۰ و۱است.و جثهء آن ۱۸۰متر مربع بوده و ۱۵۰کیلو بایت انرژی مصرف  می کرده ودمای خیلی زیادی هم تولید می شده و در داخلش از ۱۸۰۰۰لامپ استفاده    می کردند مثل کامپیوتر IBM650
نسل دوم(۱۹۵۹-۱۹۶۴):
که در این نسل از ترانزیستور استفاده کردند که دیگر دمائی تولید نمی کردو جثه اش کوچک بود و از کامپیوتر های نسل دوم می توان IBM1401 نام برد
مدارهای مجتمع(IC):
از تعدادی ترانزیستور تشکیل شده که در داخل یک قطعه قرار دارندکه به آنمدارهامجتمع گویند .
 نسل سوم  (۱۹۶۴-۱۹۷۱) :
در این نسل از قطعه ای به نام مدارهای مجتمع(IC) استفاده کردند و در اواخر نسل دوم و ابتدای نسل سوم اولین زبان برنامه نویسی بوجود  آمد و کامپیوتر را به مخابرات نیز وصل کردند و در این نسل از کامپیوترهای می توانIBM366(IC) نام برد .
نسل چهارم (۱۹۷۱-تاکنون):
از مدارات فوق فشرده استفاده کردند وMICROPROCESSOR   را بوجود آوردند که تشکیل شده بود  از دیود و ترانزیستور و …که اسم تجاری اش  CPU است و در این نسل چون جثه کامپیوتر کوچک شد پس فراگیر شد .و از کامپیوتر های  این نسل می توانPENTIUM را نام برد .
نسل پنجم:
در این نسل برای کامپیوتر از سلولی استفاده کردند تا با هوش شود.
نسل ششم :
در این نسل می خواهند کامپیوتر را شبیه سازی کنند تا به صورت یک انسان در آید که به صورت تحلیلی است .
انواع کامپیوترها:
۱٫کامپیوترهایXT :پردازنده های از نوع ۸۰۸۶-۸۰۸۸با باس ۸بیت
باس ۸بیتی : یعنی در آن واحد می تواند ۸ عمل را انجام دهد .
۲٫کامپیوترهایAT :پردازنده های از نوع ۸۰۸۶به بالا
۳٫کامپیوتر هایATX:پردازنده های از نو ع PENTIUM که سرعت آنها از ۷۵ تا ۱۴۰۰رفته و ادامه دارد و ATC ها جزء کامپیوترهای ATX هستند.
نکته : با استفاده از JUMPERها می توان تشخیص داد که چه CPUروی مادر برد سوار است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود کارآموزی در آموزشگاه کامپیوتر برهان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بانک اطلاعاتی Access 2005
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:39 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بانک اطلاعاتی Access 2005

بخش اول) آشنایی با نرم افزار مورد استفاده
نرم افزار از دبیرخانه تحت بانک اطلاعاتیAccess 2005 تهیه و تدوین گردیده فلذا برآن شدیم به دلیل توضیح کامل در خصوص نرم افزار استفاده شده جهت این برنامه را از فصل اول کتاب خودآموز جامع مایکروسافتAccess 2003 استفاده نماییم.
اگر با کامپیوترهای شخصی زیاد کار می کنید، بی تردید از واژه پردازها یا برنامه های کاربردی صفحه گسترده در کارهای خود استفاده می نمایید و احتمالاً استفاده از واژه پردازها را از زمانی که محصولات مبتنی بر کاراکتر تحتMS-DOS به کار برده می‌شوند شروع کرده و به تدریج آنها را به واژه پردازهایی که تحت سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شوند ارتقاء داده اید. و نیز احتمال می رود که اکنون از مزیت داشتن بعضی نرم افزارهای بانک اطلاعاتی، یا به منزله جزئی از بسته های مجتمع سازی نشده مانند Microsoft Works یا به صورت یک برنامه جداگانه برخوردار هستید.
اکنون مدت های طلوانی است که برنامه های بانک اطلاعاتی برای استفاده کلیه کاربران کامپیوترهای شخصی به بازار ارائه شده اند، ولی متأسفانه بیشتر این برنامه ها یا برنامه‌های مدیریت ذخیره سازی ساده داده ها می باشند که برای ساخت برنامه های کاربردی مناسب نمی باشد. امروزه، حتی افرادی که با کامپیوتر به خوبی آشنا هستند نیز از سیستم های بانک های اطلاعاتی پیچیده دوری می کنند، مگر اینکه مجبور به استفاده از یک بانک اطلاعاتی اختصاصی تکمیل شده باشند. اکنون، با ارائهAccess مایکروسافت، یک سیستم بانک اطلاعاتی ساده در اختیار همگان می باشد و کاربران بسیاری برای ساخت بانک های اطلاعاتی ساده و کاملاً پیشرفته از آن استفاده می کنند.
اکنون که هفتمین نسخهAccess ارائه شده است، این نرم افزار به مراتب از پنجمین نسخه خود که برای نسخه های۳۲ بیتی ویندوز طراحی شده بود قدرتمندتر گشته و نیاز به بررسی نحوه استفاده از کامپیوتر برای انجام کار تحتAccess دارد. اگر تاکنون به علت نیاز به مهارت های برنامه نویسی یا به علت نیاز به صرف وقت زیاد جهت یادگیری کار با بانک های اطلاعاتی، از نرم افزارهای بانک های اطلاعاتی دوری گزیده‌اید، اکنون می توانید بدون واهمه از علل فوق کار با برنامه ساده و آسانAccess را شروع کنید. ولی چگونه می توان مطمئن شد که به کاربردن Accessبرای انجام کارهای شما یک برنامه مناسب و انتخاب درست می باشد برای این منظور در زیر نگاهی به مزایای استفاده ای یک نرم افزار توسعه بانک اطلاعاتی بیندازید.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بانک اطلاعاتی Access 2005 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مقاله پیچیدگی در نرم افزار
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:36 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله پیچیدگی در نرم افزار

بدلیل تفاوت ذاتی بین نرم افزار و سخت افزار پیچیدگی خاصی در ابعاد مختلف از جمله تعریف نرم افزار، طراحی و پیاده‌سازی، تست و نگهداری آن وجود دارد که:
با پیچیدگی سیستم‌های طبیعی و محصولات فیزیکی ساخت است بشر متفاوت است.
یک خاصیت ذاتی سیستمهای نرم افزاری بزرگ
بنابراین نمی‌توان این پیچیدگی را از بین برد بلکه باید آنرا کنترل نمود.
انواع پیچیدگی:
intelleictually intractivility (تمردپذیری و اجازه پذیرفتن برای آشفتگی):
پیچیدگی بطور ذاتی در ساخت سیستم وجود دارد، پیچیدگی ممکن است از بزرگی سیستم ، یا از واسینگیها، بدعت‌ها و پیاده‌سازی تکنولوژی و . . . بوجود آید.
Management intractivility (تمرد پذیری مدیریتی):
پیچیدگی در سازمان و فرآیند بکار گرفته شده در ساخت سیستم، ممکن است از اندازة پروژه (تعداد افردی که در تمام جهات ساخت سیستم درگیر هستند)، وابستگیهای پروژه، فاصله جغرافیایی سیستمها و . . .  بعبارتی عوامل تولید کننده نرم افزار غیر قابل کنترل هستند چون سازمان، افراد و فرآیند هستند و ماشین نیستند که کنترل شوند و سرمایه‌های اولیه برای تولید نرم افزار الزاماً ماشین، سرمایه و پول نیست بلکه یکسری عوامل انسانی متغیری هستند که تحت مدیریت قرار می‌گیرند.
راهکارهای معماری
حق مشکل I : معماری نرم افزری می‌بایست سیستم را قابل هضم و بطور هوشمند قابل مدیریت بوسیله مهیا کردن تجریدی که بدون نیاز به جزئیات، مهیا کننده مفاهیم ساده و یکسان باشند تجزیه سیستم و . . .
حل مشکل IF : معماری نرم افزاری نمی‌بایست توسعه سیستم را آسانتر برای مدیریت بوسیله ارتقای ارتباطات، مهیا کرن بهتر با جدا کردن کار با کاهش زیاد وابستگیهای قابل مدیریت و غیره.
اما مسائل جدید پیدا شده مرتبط با تجزیه سیستم برای حل پیچیدگی بایست توسط معماری بررسی شوند.
چگونه سیستم را به قطعات بشکنیم، یک تجزیه خوب اصل از بین رفتن کوپلاژ بین مؤلفه‌ها (یا قطعات) را بوسیله واسطهای واضح و توانمند، ساده کردن بوسیله تقسیم به قطعات منتقل قابل استدلال که دوباره می‌توانند جدا شوند، ارضا می‌کند.
آیا تمام قطعات مورد نیاز را داریم ساختار می‌بایست وظیفه مندی و یا سرویس‌های مورد نیاز سیستم را پشتیبانی کند بنابراین رفتار دینامیکی سیستم زمان طراحی معماری می‌بایست بحساب آید. همینطور می‌بایست زیربنای ضروری برای پشتیبانی این سرویس‌ها را داشته باشیم.
آیا این قطعات با هم بدرسیت کار می‌کنند؟ این موضوع واسط و رابطه‌های بین قطعات می‌باشد. اما تطابق خوبی که جامعیت سیستم را مدیریت می کند و همچنین با شرایط سیستم کار کند زمانیکه این قطعات ترکیب می‌شود خصوصیات خوب داشته باشند. مورد لزوم است.
شکل  زیر وسعت تصمیم و تأثیرات مستقیم را معین می‌کند. بخشیی از تصمیمات در حوزه محدود به توسعه‌های محلی (Local) است و اثری روی معماری ندارد و در سطح تک تک مؤلفه‌ها است و از نوع غیر معماری می‌باشد.
بخش دیگر Local نیست ولی تأثیر زیادی ندارد. از خود تقسیم‌بندی سیستماتیک و Local می‌باشد. خود سیستماتیک شامل Highimpaet می‌باشد که ما بدنبال Highimpnet می‌باشیم (اولویت بالا برای ما مهم است).

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: مقاله پیچیدگی در نرم افزار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله اصول برنامه‌نویسی اسمبلی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:31 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله اصول برنامه‌نویسی اسمبلی

CPU تراشه enCorRe دستور پشتیبانی می‌کند. همه برنامه‌ها باید از این ۳۷ دستور استفاده کنند. سیپرس یک مترجم مجانی ارائه می‌دهد که کدهای اسمبلی را که شما می‌نویسید به فایل‌های موضوع، که به منظور برنامه‌ریزی در EPROM تراشه تهیه می‌شوند، تبدیل می‌کند. اگر ترجیح دهید که در C برنامه‌نویسی کنید، سیپریس یک مفسر C نیز پیشنهاد می‌کند.
اگر با برنامه‌نویسی اسمبلی میکروکنترلر آشنایی داشته باشید، برنامه‌نویسی برای enCoRo  نیز مشابه همان است. اما اگر با برنامه‌نویسی در بیسیک و C آشنا هستید، باید بدانید که در برنامه‌نویسی کدهای اسمبلی بسیاری از عملگرهای زبانهای سطح بالا موجود نیست در اینجا دیگر حلقه‌های While یا ‌for یا انواع مختلف متغیرها وجود ندارد. اما برای تراشه‌‌ای مانند enCoRo که به منظور کارهای نمایشی و کنترلی غیر پیچیده طراحی شده است، استفاده از کدهای اسمبلی عملی است. برای برنامه‌های کوتاه، که به سرعت اجرا می‌شوند احتیاجی به خرید مفسر نیست.
اصول برنامه‌نویسی اسمبلی
برنامه‌نویسی اسمبلی شامل یک مجموعه از دستورات است که هر کدام مربوط به کدهای ماشینی هستند که تراشه از آنها پشتیبانی می‌کند. مثلاً دستور iord، که محل io را می‌خواند به کد h29 مربوط است. به جای به خاطر آوردن h 29، شما می‌توانید iord را بنویسید، و مترجم معادل سازی را برای شما انجام خواهد داد. دستور iord همچنین احتیاج به یک عملوند دارد که محل خواندن را مشخص کند. به عنوان مثال ۰۱h iord پورتی با آدرس h 10 را می‌خواند.
زبان برنامه‌نویسی اسمبلی همچنین می‌تواند شامل دایرکتیو[۱] و توضیحات باشد. دایرکتیوها دستوراتی هستند که به جای اینکه مربوط به CPU باشند، مربوط به مترجم می‌باشند. دایرکتیوها شما را قادر می‌سازند که محلی از حافظه را مشخص کنید، متغیرهایی تعریف نمایید. در کل، نقشی که مترجم در کنار اجرای دستورات مشخص شده باید ایفا کند را نشان می‌دهند. یک نقطه ویرگول ( : )یا ممیز دوبل ( // ) یک عبارت توصیفی را مشخص می‌کنند که مترجم از آنها چشم‌پوشی می‌کند.


[۱]- Directive

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اصول برنامه‌نویسی اسمبلی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مروری بر سیستم عامل ها
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:28 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مروری بر سیستم عامل ها

مروری بر سیستم عامل های
WIN NT  وXINU و MINIX و UNIX
مقدمه
ویندوز NT نسبت به سیستمهای عامل OS/2 و UNIX و ویندوز ۱۶ بیتی دارای برتری‌هایی است که این خصوصیات و امکاناتی که ویندوز NT دارد، با یک سیستم عامل یا بیشتر نیز قابل دسترسی است. ولی هیچ‌کدام از سیتم عاملها قابلیتهای ویندوز NT را ندارد. در این قسمت مهمترین خصوصیات NT را معرفی می‌کنیم و یکسری خصوصیات کلیدی NT را شرح می‌دهیم.
۱- آدرس‌دهی ۳۲ بیتی
در انیجا لازم است توضیحی در مورد اینکه آدرس چیست و نحوة آدرس‌دهی که میکروسافت DOS چگونه است بدهیم. آدرس کلاً محل یک بایت از اطلاعات در حافظه کامپیوتر یا Mass storage می‌گویند. آدرس بر دو نوع است. آدرس می‌تواند فیزیکی و یا می‌تواند مجازی باشد.
۱-۱- آدرس‌دهی فیزیکی: به بایت دادة معین در محل فیزیکی معینی از حافظه یا دیسک اشاره می‌کنند.
۲-۱- آدرس‌دهی مجازی: به آدرس منطقی (نرم‌افزاری) اشاره می‌کند که سیستم عامل به آدرس فیزیکی معینی اشاره می‌کند.
مطلب قابل توجه در انیجا این است که ویندوزNT از بین دو آدرس‌دهی، از آدرس‌دهی مجازی استفاده می‌کند که برای هر درخواست اصولاً چهار گیگابایت اختصاص داده می‌شود که البته ۲ گیگابایت آن برای سیستم عامل منظور می‌شود.
به دنبال پیشرفت مایکروسافت DOS به دلیل محدودیتهای حافظه، میکروپروسسورهایی از قبیل ۸۰۸۶ و ۸۰۸۸ شانزده بیتی که یک فضای آدرس‌دهی بیست بیتی را عرضه می‌داشتند طراحی کردند. یعنی در واقع این میکروپروسسورهای می‌توانستند یک مگابایت از حافظه را به طور فیزیکی آدرس‌دهی کنند. با توجه به این که بیست بیت به خوبی در کلمه (word) شانزده بیتی جای نمی‌گرفت مهندسین INTEL برای دستیابی به هر آدرس، طرحی به نام تقسیم حافظه ارائه دادند.
در این نوع آدرس‌دهی آمدند یک مگابایت را به ۱۶ قسمت تقسیم کردند که هر قسمت ۶۴ کیلوبایتی با ghunk بود. این کار بدین دلیل بود که برنامه‌نویسان اصولاً در پردازنده‌های ۸ بیتی قدیمی مانند INTEL 8085 و ZILOG Z80 با آدرس‌دهی ۶۴ kdyte آشنایی داشتند.
برای اینکه برنام‌نویسان بتوانند به هر آدرسی در داخل فضای آدرس یک مگابایتی دست پیدا کنند آدرس حافظه فیزیکی محاسبه شد. (قسمت در ۱۶ ضرب کرده و سپس یک offset به آن اضافه می‌شود. نتیجه به بایت مورد نظر اشاره می‌کند.) بقیة پردازنده‌های ۶ بیت مانند ۶۸۰۰۰ Motorola از آدرس‌دهی خطی استفاده می‌کردند که هربیت از حافظه مستقیماً و بدون استفاده از offset & segment آدرس‌دهی می‌کرد. و علاوه بر تسهیلاتی مانند MS-DOS 5.0 و windows 3.1، طراحان زیادی طرحهای خود را برای آدرس‌دهی و بیش از ۶۴۰ کیلوبایت حافظه پیشنهاد کردند. می‌توان از معروفترین نمونه‌ها  QEMM QUALAS’ ۳۸۶ MAو QUARTERDECK’S را نام برد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مروری بر سیستم عامل ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله آشنایی با چند سخت افزار کامپیوتر
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:24 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله آشنایی با چند سخت افزار کامپیوتر

چکیده
امروزه کامپیوتر در موارد متعددی به خدمت گرفته می شود . برخی از تجهیزات موجود در منازل ، دارای نوعی خاصی از ریز پردازنده می باشند . حتی اتومبیل های جدید نیز دارای نوعی کامپیوتر خاص می باشند . کامپیوترهای شخصی ، اولین تصویر از انواع کامپیوترهائی است که در ذهن هر شخص نقش پیدا می کند. که به شرح چند نمونه از سخت افزار کامپیوتر می پردازیم.
۱- حافظة RAM (Random Access Memory)
RAM نوعی حافظه است که کامپیوتر از آن برای ذخیره برنامه ها و داده ها هنگام پردازش استفاده می کند. اطلاعات اکثر انواع RAMها هنگام خاموش کردن کامپیوتر پاک می شود. در حال حاضر شرکت ها در تلاش هستند RAMهایی تولید کنند که با خاموش شدن کامپیوترهم، داده ها را در خود نگه دارند (با استفاده از نانوتیوب­های کربنی و اثر تونل های مغناطیسی).
امروزه بعضی از انواع RAMها قادرند اشتباهات تصادفی را تصحیح کنند. در سال های اخیر chipهایی ساخته شده است که تا GB10 حافظه دارند، همینطور chipهایی که اندازه آن ها در حدود ۱۸/۰ میکرون می باشد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آشنایی با چند سخت افزار کامپیوتر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مودم
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:21 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مودم

چکیده
در طی ده سال گذشته دنیا دستخوش تحولات فراوانی در عرصه ارتباطات بوده است .
اغلب سازمانها و موسسات ارائه دهنده کالا و خدمات که در گذشته بسیار محدود و منطقه ای مسائل را دنبال و در صدد ارائه راهکارهای مربوطه بودند ، امروزه بیش از گذشته نیازمند تفکر در محدوده جهانی برای ارائه خدمات و کالای تولیده شده را دارند.به عبارت دیگر تفکرات منطقه ای و محلی حاکم  بر فعالیت های تجاری جای خود را به تفکرات جهانی و سراسری داده اند.امروزه  با سازمانهای زیادی برخورد می نمائیم که در سطح یک کشور دارای دفاتر فعال و حتی در سطح دنیا دارای دفاتر متفاوتی می باشند .تمام سازمانهای فوق قبل از هر چیز بدنبال  یک اصل بسیار مهم می باشند : یک روش سریع ، ایمن و قابل اعتماد بمنظور برقراری ارتباط با دفاتر و نمایندگی در اقصی نقاط یک کشور و یا در سطح دنیا”.در این ارائه سعی می کنیم روش های سریع ، ایمن و قابل اعتماد بمنظور برقراری ارتباط با دفاتر و نمایندگی در اقصی نقاط یک کشور و یا در سطح دنیا را معرفی و توضیح دهیم.
مقدمه
اتصال دو کامپیوتر به فاصله دور از یکدیگر برای تبادل اطلاعات از طریق یک کابل، مقرون به صرفه نیست. راه حل این مشکل استفاده از خطوط تلفن و کابل تلویزیون کابلی است.
بیشترین سرعت اینترنت از طریق تلفن فقط ۵۶ کیلوبیت در ثانیه است.وسیله ای که استفاده کننده را قادر میسازد تا بتواند از خطوط تلفن برای برقراری ارتباط استفاده کند، مودم نامیده میشود.انواع مودمهایی که از خطوط تلفن استفاده میکنند عبارتند از:
l     مودم Dial-up
l     مودم DSL
l     مودم ISDN
دوتا از معروفترین و پرفروش ترین سرویسهای اینترنت cable و DSL هستند. از دوشرکت بزرگ Sympatico و  Rogersقابل تهیه می باشند.
Cable که اول به بازار آمد و درنتیجه مشتری های خانگی آن تا مدتی بیشتر بودند اینترنت را از طریق کابل تلویزیون به خانه شما می آورد. بیشترین سرعت دریافت این سرویس برای منزل درحال حاضر در تورنتو تقریبا ۳ مگابیت در ثانیه است، ولی چون شما و همسایه های شما با هم از یک خط استفاده میکنید، سرعت هم بطور شریکی بین شما تقسیم می شود.
با DSL که سرعت دریافت آن ۱ مگابیت در ثانیه است (البته این سرعت برای سرویسهای اداری به بیشتر از ۳ برابر نیز می رسد، و حتی نوع پیشرفته تر آن از طریق کابل نوری که در حال حاضر فقط برای ادارات قابل دسترسی است به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه می رسد، که ۱۰۰ بار سریعتر از نوع خانگی آن یا ADSL است.) شما اگرچه در تئوری سرعتی کمتر از کابل دارید ولی سرعت شما همیشه ثابت و بر خلاف کابل در بیشترین حد آن خواهد بودخواهد بود، و علاوه بر این تعداد مواردی که سرویس قابل استفاده نیست، برای DSL بسیار کم و ناچیز است. ولی باید توجه کرد ،که اگرچه DSL کمی بهتر و درحقیقت سریعتر است، درمناطق کمتری قابل دسترسی است و احتمال اینکه به آن دسترسی نداشته باشید کمی بیشتر است که این درحال گسترش است. قیمت این دو سرویس برای خانه کاملا برابر است (در حال حاضر ۴۵ دلار در ماه در تورنتو) .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مودم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مدیریت کشاورزی پایدار
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:19 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مدیریت کشاورزی پایدار

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
توسعه پایدار
پایداری
کشاورزی پایدار
ویژگی کشاورزی پایدار
عوامل موثر در کشاورزی پایدار                                                                                                                                                                                                                                                                                                 خصوصیات اکولوژیکی و زراعی سیستم های کشاورزی پایدار
موانع کشاورزی پایدار
بسط مفهومی کشاورزی پایدار
پایداری بیرونی
پایداری درونی
سیاسیت های موثر در کشاورزی پایدار
نتایج
فهرست منابع
چکیده
 امروزه حکم پایدار به طور گسترده در برنامه های توسعه به کار می برند براساس تعریف لغت نامه ها پایداری یک تلاش مداوم بر حفظ توانایی و بقاء جلوگیری از شکست و انقراض اطلاق می شود.
در نوشته های کشاورزی پایداری اساساً به حفظ ظرفیت باروری همراه با استمرار بقای منابع پایه است. گفتنی است کشاورزی پایدار نوعی از کشاورزی است که جهت منافع انسان بوده است و کارایی بیشتری در استفاده از منابع دارد و با محیط در توازن است. در پارادیم کشاورزی پایدار یک جامعه انسانی پایدار استاندارد موقعیت است. یک کشاورزی پایدار باید قادر به حفظ ارزش خود برای جامعه انسانی باشد اثبات اینکه یک سیستم کشاورزی پایدار است یا ناپایدار احتیاج به جمع آوری داده های بسیار و ساختن دانش پایداری بر مبنای منطق دارد. و منطق و عقل سلیم باید منجر به اسن استنتاج شود که برای پایدار ساختن زندگی انسانی روی کره زمین، کشاورزی باید پایدار باشد. در واقع می توان گفت کشاورزی پایدار یک سیستم تلفیقی مدیریت است که به تولید فراوری و عرضه محصولات کشاورزی می پردازد و محتاج برنامه ریزی و انجام اقدامات تلفیقی است که این اقدامات به نوبه خود هم از لحاظ درونی (عناصر متعدد نظام کشاورزی) و هم از لحاظ بیرونی در ابعاد (طبیعی، اقتصادی، اجتماعی، اکولوژیکی) پایدار باشد.
عناصر کلیدی : پایدار، کشاورزی پایدار.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدیریت کشاورزی پایدار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تقسیم وظایف در واحدهای صنعتی و تولیدی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:16 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تقسیم وظایف در واحدهای صنعتی و تولیدی

مقدمه
امروزه سازمانها با شرایط محیطی و فن آوری مختلف روبرو هستند و مدیرانی موفق هستند که بتوانند شرایط درون سازمانی خود را به خوبی تشخیص داده و همچنین با بهره مندی از مهمترین نظریه ها و اصول مدیریت از مناسبترین آنها به منظور افزایش بهره وری و حفظ حیات سازمان خود استفاده کنند .
شرایط محیطی و فرهنگی و منابع انسانی و وظایف آنها به عنوان عوامل مستقل و تعیین کننده و مجموعه نظریه ها و اصول مختلف در شرایط محیطی مختلف ، هنر مدیریت است .
در این مجموعه یکی از وظایف اصلی مدیریت در سازمانها تحت عنوان « تقسیم کار » مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و توضیح داده شده است . همچنین سعی بر آن بوده که با توجه به پیشرفت صنعت در سراسر جهان و متغیر بودن روشها و اصول و عقاید مدیران امروزی در سازمانها و مدیریت آنها چگونگی استفاده از نظریه های مختلف اندیشمندان مدیریتی در شرایط مختلف محیطی و درون سازمانی ارائه گردد .
بطوریکه ضمن بیان مفهوم تقسیم کار و وظایف در سازمان تاریخچه تقسیم کار ، تقسیم کار و لزوم و اهمیت آن در صنعت و سازمانها و رابطه آن با مدیریت ، تواناسازی کارکنان در سازمانها و نظر یک مدیر موفق در صنعت جهانی توضیح داده شده است که در جمع آوری این مجموعه سعی بر آن بوه است که ضمن به روز بودن مطالب مطالعه آن ساده و روان باشد .
تعریف تقسیم کار
انسان از ابتدا که به تشکیل زندگی اجتماعی پرداخت به ضرورت تقسیم کار در فعالیتهای گروهی پی برد و رفته رفته در نظامهای اجتماعی به عنوان ابزاری مناسب و موثر در خدمت مدیریت مورد توجه قرار گرفت امروزه عملیات سازمانها آنقدر پیچیده و گسترده شده است که بدون تقسیم کار نمی توانند به حیات خود ادامه دهند .
تقسیم کار نه تنها از مهمترین وظایف یک مدیر است بلکه بر مبنای آن سازمان و مدیر به تحقق اهداف تعیین شده در سازمان دست می یابند زیرا یک مدیر بدین دلیل برنامه ریزی ، رهبری و نظارت می کند تا تحقق اهداف سازمان بوسیله انجام کار توسط کارکنان تضمین شود بدین منظور به تعریف کلی تقسیم کار می پردازیم :
تقسیم کار عبارت است از تقسیم وظایف سازمانی بر اساس اصل تخصص بین اعضای سازمان ، این اصل همان تخصصی کردن کارها است ، که اقتصاد دانان و اندیشمندان مدیریتی برای استفاده با صرفه نیروی کار برای اولین بار پیشنهاد کرده اند . رعایت این اصل موجب افزایش سطح کارایی می گردد . زیرا افراد عهده دار وظایف و تکالیفی می گردند که برای انجام آن از شرایط لازم برخوردارند و معتقد بودند که اصل تقسیم کار در کلیه فعالیتهای سازمان قابل استفاده است [۱] و باید بر اساس تخصص افراد به تقسیم منظم وظایف تامین اختیار قانونی و تامین حقوق مناسب پرداخت و هر کس در سازمان باید فقط در حوزه مسئولیت خود مشغول باشد و در نقش و مسئولیت دیگران دخالت نکند که با اعمال تخصص گرایی این امکان برای فرد فراهم می شود تا در زمینه مربوط از بالاترین سطح تجربه و تخصص برخوردار شود و تولیدات نیز افزایش یابد .


[۱] – division of work  - آدام اسمیت

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تقسیم وظایف در واحدهای صنعتی و تولیدی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله شرط داوری در قراردادهای تجاری بین المللی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:12 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله شرط داوری در قراردادهای تجاری بین المللی

مقدمه :
در ابتدا لازم  است موافقت نامه داوری و اشکال آن تعریف شده و سپس شرط داوری بر اساس ترجمه تبیین و تشریع گردد .
بر اساس ماده یک (بند ج) قانون داوری موافقت نامه به این نحو بیان گردیده :
« موافقت نامه داوری توافقی است بین طرفین که به موجب آن تمام یا بعضی از اختلافات که در مورد یک یا چند رابطۀ حقوقی معین اعم از قراردادی یا غیر قراردادی به وجود آمده یا ممکن است پیش آید ، به داوری ارجاع می شود موافقتنامه داوری ممکن است به صورت شرط داوری در قرارداد و یا به صورت قرارداد جداگانه باشد . »
که این تعریف بر گردان تعریف موافقت نامه داوری در ماده هفت قانون نمونه آنیسترال است .
و عمدة ًسه نکته قابل بیان است :
۱) بر اساس گرایشهای جدید داوری ، موافقت نامه داوری علاوه به اختلافات ناشی از قرارداد می تواند ناظر به اختلافات ناشی از یک رابطه حقوقی غیر قراردادی نیز باشد .
۲) موافقت نامه داوری علاوه بر اختلافات موجود می تواند ناظر به اختلافات آتی نیز باشد . و لازم نیست که اختلافات در حین انعقاد موافقت نامه به وجود آمده باشد .
۳) بر اساس تقسیم بندی سنتی موافقت نامه داوری می تواند هم بصورت قرارداد مستقل و هم بصورت شرط داوری در ضمن قرارداد اصلی پیش بینی شود .
و این نتایج که به وضوح از قانون داوری جدید و همچنین قانون داوری نمونه آنیسترال بدست می آید . از قانون آئین و مدنی ( مواد ۶۳۲ و ۶۳۳ ) نیز قابل استنباط است .
ماده ۶۳۲ ق.آ.د.م مقرر می دارد :
« کلیه اشخاصی که اهلیت اقامه دعوی را دارند ، می توانند منازعه را اختلاف خود را … به ترافی به داوری یک یا چند نفر رجوع کنند . »
کلمات اختلاف و منازعه بصورت مطلق بیان شده و شامل کلیه اختلافات و منازعات اعم از قراردادی و غیر قراردادی می شود مگر آنچه قانون استثنا کرده از جمله نکاح ، نسب و غیره.
و همچنین ماده ۶۳۳ قانون آئین دادرسی مدنی مقرر می دارد .
« متعاملین می توانند در ضمن معامله یا به موجب قرارداد علیحده ملتزم شوند که در صورت بروز اختلاف بین آنها رفع اختلافات به داوری بعمل آید و نیز می توانند داور یا داوریهای خود را قبل از اختلاف معین کنند . »
که این ماده هم امکان ارجاع اختلافات آتی به داوری را پیش بینی کرده است و هم متذکر تقسیم بندی قدیمی موافقت نامه  به « شرط داوری » و « قرارداد مستقل » شده است .
-کتبی بودن قرارداد داوری
با اینکه بر اساس ماده ۷ قانون داوری ، نحوه نگارش و کلمات بکار رفته از جمله موافقت نامه اشاره به کتابت و نوشته دارد . ولی با عنایت به قانون آئین دادرسی مدنی نصی در خصوص کتبی بودن نیست و اصل اولی هم در عقود رضائی بودن است و تشریفات نیاز به اثبات و دلایل دارد . و در نتیجه کتبی بودن شرط تحقق داوری نیست ولی در اثبات لازم است و همچنین می شود آن را با شهادت شهود اثبات نمود و دادگاهها نیز با سعه صدر برخورد می کنند و کتبی بودن را ضروری نمی دانند و حق حقوقدانان  نیز همین نظر را دارند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله شرط داوری در قراردادهای تجاری بین المللی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله طراحی فضای سبز در محیط های مسکونی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:11 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله طراحی فضای سبز در محیط های مسکونی

مقدمه:
در دوران حاضر با توجه به گسترش شهرها در سطح وسیع و از بین رفتن باغات و حاشیه های سبزی که در شهرهای قدیمی مشاهده می شود نیاز به فضاهای سبز درون بافت های شهری به عینه مشاهده می شود و طراحی این بافتهای نباید به صورت اتفاقی و بدون مطالعه و برنامه ریزی صورت گیرد. بلکه باید به عنوان جزئی از طراحی معماری فضاهای شهری و نیازهای محلی و اقلیمی با ابعادی مناسب و شناخت عملکردهای مختلف گیاهان در مسکن و محیط های مسکونی ایجاد نمود. به طور کلی تحقیقات ارائه شده جهت کارایی گیاهان از دیدگاه های زیر مورد و بررسی قرار  خواهد گرفت.
۱ ) تاثیر گیاهان در بهسازی شرایط زیست؛
۲ ) تاثیر گیاهان برای کنترل شرایط اقلیمی؛
۳ ) تاثیر و کاربرد گیاهان در معماری؛
تعریف و کاربرد فضای سبز:
واژه فضای سبز کمتر از نیم قرن است که در فرهنگ ادبیات شهرسازان جهان مکان خاصی یافته است.
عبارت فضای سبز معانی و مفاهیم متعدد و وسیعی را در بر می گیرد که در اینجا فقط شمه ای از آن مورد بحث قرار می گیرد. فضای سبز شامل آن بخش از مناطقی می شود که دارای گیاهان و یا هر گونه سبزینگی اعم از درختان، درخچه ها و چمن زار در برداشته باشد. البته فضای سبز وقتی که در کالبد شهری قرار می گیرد به بخشی از سلسله مراتب شهری گرایش پیدا می کند و به فضاهای متفاوتی در سطح شهر تقسیم می شود.
اصولاً تعیین سرانه مطلوب فضای سبز کار چندان ساده ای نیست بدین خاطر معمولاً برای آن حد نصابی در نظر گرفته می شود مثلاً نصاب سازمان ملل متحد ۲۰-۲۵ متر مربع برای هر نفر می باشد و وزارت مسکن و شهر سازی این مقدار را بین ۷-۱۲ متر مربع به ازاء هر نفر برآورد کرده شهرداری تهران مقدار سرانه فضای سبز را بین ۱۵-۲۰ متر مربع و در آمریکا این مقدار بین ۳۰ تا ۶۰ متر مربع به ازاء هر نفر می باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله طراحی فضای سبز در محیط های مسکونی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه نگاهی به فلسفه های تعلیم و تربیت
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:9 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه نگاهی به فلسفه های تعلیم و تربیت

تفکر فلسفی در تعلیم  و تربیت  (ویراست  دوم )   نوشته  متیو لیپمن ، انتشارات  دانشگاه  کمبریج:این  کتاب  به  نحو بسیار مناسبی  این  موضوع را برجسته  می سازد که  چرا وضع  ((فکر کردن )) را باید درمدارس  بهبود بخشیم . همچنین  به  طرق  مختلفی  شرح  می دهد که  معلمان  چگونه  می توانند شاگردانشان را به  فکر و بحث های  فکرزا ترغیب  کنند. این  کتاب  به  چهار بخش  تقسیم  می شود. بخش  اول  تصویر تاریخی  مفصلی  از بحث های  فلسفی  درباره ((فکر کردن )) فراهم  می آورد که  قسمت  اعظم  آن  مبتنی  بر دیدگاه های  جان  دیویی  راجع  به  تعلیم  و تربیت است . آرای  متفاوت  در مقدمه  تاریخی  ]کتاب[ معرفی  و وصف  می شود سپس  پیش  زمینه  مباحث  جاری و مسائل  مربوط به  آموزش  یا تفکر روز را فراهم  می کند.بیشتر مباحث  به  مباحث  فلاسفه  ایالات  متحده  مربوط می شود. اما موضوعات  مشابهی  به  فلاسفه بریتانیا نسبت  داده  می شود. لیپمن  ماهیت  و ویژگی های  اشکال  مختلف  تفکر را وصف  می کند و نظر خودرا درباره  این  که  تعلیم  و تربیت  چگونه  باید هدفش  را تصحیح  کرده  و ساختار تمرین  را برای  تقویت الگوی  تاملی  و تعلیمی  تغییر دهد، اظهار می دارد. این  بخش  که  به  بحث  درباره  موانع  و بدفهمی های عمومی  راجع  به  تعلیم  و تربیت  - که  برای  رشد و بالا بردن  معرفت  در شاگردان  ضروری  است  -می پردازد، بخشی  جذاب  و بحث انگیز است .بخش  دوم  کتاب  بر اهمیت  ((مشارکت  در تحقیق ))(۱) تاکید دارد. لیپمن  اهمیت  مکالمه  ]یا گفتگو[ و مبانی مبادله  تجارب  به  واسطه  گفتگو را جهت  بسط و تعمیم  این  نوع مشارکت  فکری  برجسته  می سازد. مذاکره و چانه زنی  بر سر برداشت ها، تامل  درباره  دلایل  یا گزینه ها و ارزیابی  تفاسیر ]یا تعابیر[ برای  معطوف ساختن  توجه  شاگردان  به  مسائل  اجتماعی ، معنوی ، اخلاقی  و فلسفی ، مورد تاکید قرار می گیرد. لیپمن  به تفصیل  و بطور ویژه ای  این  امر را بررسی  می کند که  چگونه  این  رهیافت  به  احتمال  قوی  می تواند مثلا باتقویت  استعدادهای  کودکان  جهت  انجام  قضاوت های  آگاهانه  و توام  با نکته سنجی ، شیوه ای  برای  تقلیل خشونت  باشد. توصیف های  روشنی  از سازماندهی  تاسیس  و تشکیل  یک  چنین  جامعه  ]یا مشارکت  در[تحقیق ای  با معرفی  پنج  مرحله  گام  بگام  شیوه  کار (که  وجوه  مشترکی  با سایر برنامه های  فکری  نهادینه دارد) دراین  بخش  وجود دارد. لیپمن  رهیافت  تعلیمی ای  را که  برای  ایجاد نتایج  مطلوب  روانشناختی لازم  است  بروشنی  توضیح  می دهد.بخش  سوم  کتاب  شامل  بحثی  درباره  استلزامات  عاطفی  و شناخت  است . لیپمن  به  بررسی  نحوه  تاثیرعواطف  بر تفکر و نیز این  موضوع که  تفکر چگونه  باید در اطراف  حول  عواطف  باید بسط یابد، می پردازد. این  آرا روشن گر عقیده  او درباره  تفکر مراقبتی (۲) (یا سقراطی  / مامایی (۳)) است ، که  او آنرایک  محور جانشین  برای  تفکر عاطفی  می خواند.این  کتاب  شرح  می دهد که  چگونه  فرهنگ  واژگان  مناسبی  باید برای  قادر ساختن  کودکان  به  تفکر، بحث  ویادگیری  درباره  عواطف  نوشته  شود تا آنها بتوانند برای  درک  و فهم  ارزش ها تعلیم  یابند. لیپمن  افعال ذهنی  (فرایندهای  فکری  که  به  نتایجی  منجر می شوند) و حالات  ذهنی (نحوه  فکر – حالات  روحی ) را مشخص  می کند و توضیح  می دهد که  چگونه  این  موارد در رشد ذهن  نقش  دارند. سپس  بحث  خود را به شرح  چهار نوع مهارت  فکر یعنی  تحقیق ، استدلال ، سازماندهی  اطلاعات  و تاویل  و ترجمه ، بسطمی دهد.بخش  آخر کتاب  به  اصلاح  و بهبود تفکر در کلاس های  درسی  می پردازد. لیپمن  به  کرات  به  چند بعدی بودن  شناخت  که  می تواند و می باید مابین  تفکر انتقادی ،تفکر خلاق  و تفکر مراقبتی ، نضج  یابد، تصریح و تاکید دارد.او بحث  خود را به  توضیح  هر یک  از این  موارد و توصیف  مجدد دیدگاهش  نسبت  به  فلسفه  آموزشی می کشاند. کندوکاو و تحقیق   انتقادی  بر تامل  و تعمق  استوار است ، به  موازینی  چون  دقت  و سازگاری تاکید دارد و تفکر تحلیلی  را (بسان  یک  متخصص  یا خبره ) پرورش  می دهد; اما جنبه  خلاق  بر توانایی فنی  و تخیل  جسورانه  (بسان  یک  هنرمند) اهمیت  می دهد، و سومین  جنبه ، یعنی  تفکر مراقبتی ، بالابردن  قدرت  درک  ارزش ها را (بسان  پدر یا مادری  دلسوز و مراقب ، یا طراح  محیط زیستی  با لاحظه  وفکر) کانون  کار خود قرار می دهد. دقت  و مراقبت  درمورد این  که  چه  مسائلی  اهمیت  دارند

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نگاهی به فلسفه های تعلیم و تربیت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله آبکاری فلزات
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:7 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله آبکاری فلزات

فصل اول: مقدمه
روش آبکاری فلزات برای اهداف تزئینی ومحافظتی از دیر باز موردتوجه بوده است. بدون شک این صنعت متحول شده و روشهای نوین جایگزین روشهای متداول گشته است. آنودایزینگ نیز یکی از روش های آبکاری می باشد که درنتیجه آن یک پوسته اکسیدی بر روی سطح  مورد نظر بوجود آمده و مقاومت به خوردگی وسایش را افزایش می دهد. عملیات آنودایزینگ رنگی همچنین می تواند باعث ایجاد ظاهری زیبا بر روی سطح مورد نظر شود. خصوصیات ویژه فولاد گالوانیک به واسطه مقاومت به خوردگی خوب آن باعث ایجاد طیف وسیعی از کاربردهای آن همچون لوله های آب، ورقه های کابینت سازی و هرجائی که نیاز به مقاومت به خوردگی واستحکام بالا باشد شده است که داشتن ظاهری زیبا می تواند کاربرد بهتری را به آنها بدهد. با انجام پروسه آنودایزینگ رنگی برروی فولاد گالوانیک هم بواسطه ایجاد پوسته اکسیدی مقاومت به خوردگی وسایش افزاش یافته وهم اینکه این پوسته اکسیدی می تواند بصورت رنگی ظاهر شده ونیاز به رنگ کاری بعدی برروی فولاد را رفع کند. بنابراین آنودایزینگ رنگی فولاد گالوانیک می تواند اهمیت خاصی در صنعت امروزی داشته باشد. در این پروژه به بررسی پارامترهای موثر برآنودایزینگ رنگی فولاد گالوانیک پرداخته شده است به طوری که درابتدا این بررسی ها برای روی خالص صورت گرفته وسپس شرایط به سمت فولاد گالوانیک هدایت شده است. شرایط ایجاد این پوسته رنگی در مورد روی وفولاد گالوانیک طبق آنچه که در عمل صورت گرفته است بصورت مکتوب آورده شده است.
فصل دوم: مروری بر منابع 
آنودایزینگ
آنودایزینگ شاخه ای ازآبکاری الکتریکی فلزات می باشد که در طی آن پوسته ای اکسیدی بر روی سطح فلز تشکیل می گرددکه می توان ظاهری رنگی رانیز در ضمن تشکیل این پوسته اکسیدی ایجاد نمود. برای تعیین نمودن پارامترهای موثر در فرآیند آنودایزینگ در یک دید کلی تری می توان پارامترهای موثر درفرآیند آبکاری را بررسی نمود که مهمترین این پارامترها به صورت زیر دسته بندی میشود:
۱ـ پلاریزاسیون                                                       ۹ـگردش محلول
۲ـ ولتاژ                                                             ۱۰ـ تلاطم
۳ـ چگالی جریان                                                ۱۱- توان پرتاب
۴ـ درجه تفکیک الکترولیت                                    ۱۲- توان پوشاندن
۵ ـ سرعت حرکت یون ها                                       ۱۳- آند
۶ـ هدایت الکتریکی ویژه                                        ۱۴- عوامل متالورژیکی
۷ـ غلظت یون فلزی                                                 ۱۵ـ قوانین فاراده
۸-PH محلول                                                         ۱۶-سطح اولیه ازنظر تمیز بودن
۱- پلاریزاسیون
اختلاف پتانسیل یک الکترود را بین حالت مدار باز وحالتی که جریان می گذرد پلاریزاسیون گویند.پلاریزاسیون با عبور جریان مخالفت می کند و نقش کنترل کننده خوردگی را دارد.  پتانسیل لازم برای نشست یک یون فلزی از محلول نمکی آن به شدت تحت تاثیر پلاریزاسیون قرار می گیرد. عوامل موثربر واکنشهایی که در الکتروها رخ می دهدموجب پلاریزاسیون می شوند. انواع مختلف پلاریزاسیون ناشی ازطبیعت این عوامل است این پدیده    مهم ترین عامل در آبکاری است.بطور کلی سه نوع پلاریزاسیون فعال سازی، غلظتی ومقاومتی وجود دارد.
۲- ولتاژ
ولتاژ رابین دوترمینال اندازه می گیرند که عبارتست ازنیروی لازم برای عبور جریان وشامل سه قسمت است:
الف- ولتاژ لازم برای عبور جریان از آند به الکترولیت،از الکترولیت به الکترولیت نزدیک کاتد وعبور ازالکترولیت به کاتد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آبکاری فلزات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تکنولوژی تولید پیچ
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:4 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تکنولوژی تولید پیچ

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه۳
تعریف پیچ۴
معرفی قسمتهای مختلف پیچ۴
معرفی انواع پیچیها۷
الف- پیچهای بین المللی ۹
ب- پیچهای اینچی۱۰
ج- پیچهای لوله‌ای اینچی۱۲
د- پیچهای دنده ذوزنقه‌ای ۱۳
هـ- پیچهای دنده‌ اره‌ای ۱۴
و- پیچهای مخصوص ۱۴
دسته‌بندی بر اساس شکل سرپیچ۱۶
پیچهای حرکتی ۱۷
جنس پیچها۱۸
مهره‌ها۱۹
معرفی قسمتهای مختلف مهره: ۱۹
انواع مهره‌ها۲۰
جنس مهره‌ها۲۱
ضامنها۲۱
فصل دوم:
- روشهای تولید پیچ و مهره ۲۴
- تولید پیچ و مهره به روش غلطک کاری ۲۵
- ساخت پیچ و مهره با روش فرزکاری۲۷
- پیچ تراشی به روش خارج از مرکز ۲۹
- تولید پیچ به روش سنگ زنی۳۱
مقدمه
استفاده از ماشین‌های اتومات از حدود دو قرن پیش آغاز شده و با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر به تکنولوژیهای جدید ساخت مواد و ابزار دستیابی پیدا کرده،‌ این ابزار باعث رشد صنعت و فناوری شده و می‌تواند انسان را برای ساخت تجهیزات مورد نیاز که امروزه به دقت زیادی نیز احتیاج دارد، رهنمون سازد.
یکی از وسیله های مهم صنعت امروز احتیاج مبرم به پیچ و مهره می‌باشد در این جزوه آشنایی مختصری در مورد ساخت پیچ و ماشینهای تولید پیچ ارائه می‌شود.
فصل اول
پیچ‌ها:
تعریف پیچ‌: پیچ قطعه استوانه ای است که بر سطح استوانه آن شیاری مارپیچ ایجاد شده است و از آن برای اتصال قطعات به کمک مهره استفاده می‌شود. البته برخی اوقات با حدیده کردن قطعه،‌ بدون  کمک  مهره نیز می‌توان اتصال را عملی کرد. به طور کلی از پیچ  برای بستن قطعاتی استفاده می‌شود که بتوان آنها را به سهولت از هم جدا کرد. از پیچ، همچنین برای ایجاد نیروی طولی زیاد در پرسها و گیره‌ها و برای تبدیل حرکت دورانی به حرکت مستقیم در ماشین تراش و . . .  استفاده می‌گردد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تکنولوژی تولید پیچ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله میراث فرهنگی و نقش آن در جذب توریست
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:2 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله میراث فرهنگی و نقش آن در جذب توریست

(پیمان صنعت گردشگری)
چکیده تحقیق:
در این تحقیق سعی شده که به یکی از راههای افزایش درآمد کشور که پیمان صنعت گردشگری می باشد پرداخته شود این مسأله مورد تحقی و بررسی قرار گیرد.
همچنین سعی شده به گونه ای راههایی مناسب در جهت جذب گردشگر و مشکلات و موانعی که بر سر راه آن وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد و با ارائه راهکارهای مناسب قدمی در جهت رفع موانع موجود برداریم. اما این را نیز باید بدانیم که اینگونه مشکلات با حرف و صحبت حل نمی شود و باید به آن جامه عمل بپوشانیم.
همچنین سعی شده است با آوردن پرسشنامه و گرفتن یکسری آمار و ارقام نظر است مردم را نیز مورد بررسی قرار داه ایم. باشد که انشاءا… با انجام این تحقیق توانسته باشیم مشکلات و موانع و راه حل های آن را به درستی بیان نموده باشیم.
فصل اول
کلیات تحقیق
 ۱-موضوع تحقیق:
میراث فرهنگی و نقش آن در جذب توریست
تعریف موضوع:
همانگونه که می دانیم آثار باستانی و میراث فرهنگی یک کشور بیان کننده و فرهنگ هویت یک ملت می باشد و فرهنگ نیز به عنوان پدیده ای پویا، از اساسی ترین جنبه های حیات اجتماعی هر جامعه می باشد. در حقیقت همانگونه که افراد شخصیت و هویت خاص خود را دارند چنانچه جامعه را موجودی حقیقی بنگاریم و نه اعتباری، فرهنگ، شخصیت و هویت جامعه را معرفی و مشخص می نماید پس بررسی شیوه های زندگی و چگونگی چهره بی تاریخی مردمی که هزارها سال است در عرصه معینی از زمین به سر می برند و یکی از با نام و نشان ترین و پایدارترین فرهنگهای جهانی را به خود اختصاصش داده اند کار ساده ای نیست.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله میراث فرهنگی و نقش آن در جذب توریست ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله کاربرد مبدل های در صنایع مختلف
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 12:0 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله کاربرد مبدل های در صنایع مختلف

چکیده:
با توجه به اینکه در صنعت از جمله صنایع پالایش و پتروشیمی مبدل حرارتی وجود دارند که از لحاظ مصرف انرژی بهینه نمی‌باشند و از لحاظ اقتصادی مناسب نیستند و از طرفی ممکن است بعد از مدتی مشکلاتی از نظر عملیاتی نیز در فرآیند ایجاد نمایند. دانشمندان به فکر اصلاح (Retrofit) شبکه مبدل‌های حرارتی افتادند بطوری که هدفشان کاهش مصرف انرژی و طبعاً کاهش هزینه‌های عملیاتی بوده است بنابراین متدهای گوناگونی را ارائه داده‌اند که از جمله این متدها می‌توان به متد‌های ریاضی و تحلیلی اشاره نمود ما در این سمینار روش تحلیلی را انتخاب نموده و به بیان متد Pinch برای Retrofit شبکه‌های مبدل حرارتی که توسط Linnhoff پایه‌گذاری شده است پرداخته‌ایم در ابتدای امر هدف در اصلاح شبکه‌های مبدل حرارتی را توضیح داده گفته شده که چگونه بایستی امر هدف یابی را انجام داده سپس این سئوال مطرح گردید که چگونه بایستی از عهدة پروژه‌های بهبود (Retrofit) برآمد. که سه روش ۱- اصلاح شبکه بوسیله بازبینی مستقیم ساختمان آن. ۲- اصلاح شبکه به صورت یک طرح جدید (جستجوی کامپیوتری). ۳- اصلاح با استفاده از تکنولوژی Pinch مطرح و به توضیح آنها پرداخته ولی از میان سه روش فوق متد اصلاح با استفاده از تکنولوژی Pinch بحث اصلی این سمینار را تشکیل می‌دهد. در توضیح متد Pinch ابتدا هدف‌یابی در فن‌آوری Pinch مورد بررسی قرار گرفته بطوری که پروژه را در یک محدود سرمایه‌گذاری مشخص به سمت زمان برگشت قابل قبولی هدایت نماید. سپس فلسفه هدف‌یابی شرح داده شده است و در فلسفه  هدف‌یابی گفته شده که در اولین گام می‌بایستی وضعیت شبکه موجود را نسبت به شرایط بهینه مشخص نمائیم که بهترین ابزار برای این کار استفاده از منحنی سطح حرارتی برحسب انرژی می‌باشد سپس به تفضیل به بیان روش هدف‌یابی پرداخته‌ایم و بعد از بیان مسئله هدف‌یابی در فصل سوم ابزار طراحی را معرفی نموده و گفته شد که طراحی شبکه در پروژه‌های Retrofit بسیار مشکل‌تر از طراحی ابتدائی است زیرا یکسری مبدل قبلاً نصب شده‌اند و در کل، طرح توسط ساختمان شبکه موجود محدود شده است و تغییر موقعیت مبدل‌ها مستلزم صرف هزینه می‌باشد.
لذا جهت کاهش هزینه طراحی لازم است تا جایی که امکان دارد از وسایل موجود حداکثر استفاده را نمود بنابراین احتیاج می‌باشد که به آزمایش هر مبدل به طور جداگانه و بررسی تأثیر آن در عملکرد کلی شبکه پرداخته شود به این ترتیب می‌توان دریافت که کدام مبدل اثر مثبت در شبکه دارند و باید به عنوان مبدل مناسب حفظ گردد و کدام مبدل به طور نامناسب جایگذاری شده‌اند و بایستی تصحیح گردد از این رو به روش‌هایی که برای این بررسی وجود دارد پرداخته که عبارتند از : ۱- مبدل‌های عبوری از Pinch. 2- منحنی نیروی محرکه. ۳- تحلیل مسئله باقی مانده. ۴- تغییر موقعیت مبدل‌ها.
و مفصلاً روش‌های فوق را مورد بحث قرار داده و به نتیجه‌گیری در مورد روش‌های فوق پرداخته و بعد از آن طراحی را آغاز نموده. در ابتدا مراحل طراحی را بیان نموده که عبارتند از:
۱- تحلیل مبدل‌های موجود. ۲- تصحیح مبدل‌های نامناسب. ۳- جایگذاری مبدل‌های جدید. ۴- اعمال تغییرات ممکن در طرح.
و سپس به توضیح مراحل فوق پرداخته و در نهایت به اعمال محدودیت‌های فرآیند در روش طراحی اشاره شده است با توجه به اینکه در فصل دوم یک روش هدف‌یابی برای متد Pinch بیان شده بود در فصل چهارم یک روش هدف‌یابی جدیدی برای بهبود (Retrofit) شبکه مبدل‌های حرارتی ارائه شده است که این روش به نام تحلیل مسیری عنوان شده و به ارزیابی زیر ساختار‌ها (یعنی اجزا مستقل شبکه موجود) به منظور بدست آوردن اقتصادی‌ترین و عملی‌ترین فرصت برای ذخیره انرژی را ارائه کرده است و همانطور که در پیشینه اشاره شد اصلاح شبکه از طریق روش و سنتز ریاضی روش‌های متعددی دارد که ما در فصل پنجم این سمینار فقط بطور گذرا و خیلی مختصر روش مرکب برای اصلاح شبکه مبدل‌های حرارتی و مدل Synheat را معرفی نموده.
پیشینة اصلاح مبدل‌های حرارتی:
امروزه طراحی بهبود یافته شبکه‌های مبدل‌های حرارتی (HERL) نقش مهمی در سامانه‌های ذخیره انرژی ایفا می‌نماید.
شبکه‌های موجود بیش از فرآیندهای جدید بایستی برای بهبود در بازگشت انرژی مورد توجه قرار گیرند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کاربرد مبدل های در صنایع مختلف ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله صنعت رنگ
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:59 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله صنعت رنگ

انواع پوشش و شکستهای متداول :
مهمترین جزء یک پوشش ، رزین آن است . نوع رزین یا پلیمر به قدری مهم است که رنگ را برحسب آن نامگذاری و می فروشند . پوشش الکیدی یا اپوکسی برای همه آشناست ولی کسی تا به حال نام پوشش دی اکسید تیتانیم یا متیل اتیل کتون به گوشش نخورده است . در این فصل ، انواع رزین یا پلیمرهای مورد استفاده در پوشش بهمراه نقاط ضعف و قوت آنها بحث می شود . حتی در یک خانواده پوشش ، ممکن است پوششهای با خواص فیزیکی و شیمیایی کاملاً متفاوت وجود داشته باشد . یکی از جذابیتهای علم پلیمر ، گسترده بودن آن است مثلاً تغییرات جزئی در ساختار مونومر یک اکریلیک ، پلیمری با خواص کاملاً متفاوت ایجاد خواهد کرد. اپوکسی ممکن است سخت و شکننده یا نسبتاً نرم و انعطاف پذیر باشد . در این بحث های کلی بایستی مواظب استثناها بود .
رزین ها  و روغن های طبیعی :
قرنها است که از این مواد برای ساخت پوشش تزئینی و محافظ استفاده  می شود . این مواد از منابع طبیعی نظیر باقیمانده گیاهان ، حیوانات و فسیلها بدست می آیند . هر چند روغنهایی مثل روغن بزرک یا روغن ماهی ، رزینهای طبیعی هستند ولی به صورت جداگانه توضیح داده می شوند .
رزین های طبیعی :
بسیاری از رزینها طبیعی از شیره درختان حاصل می شوند که برای حفاظت درخت در برابر بریدگیها و زخمها از آن تراوش می نماید . بسیاری از آنها دارای گروه عامل کربوکسیل و اسیدی هستند که اسیدی بودن آن برحسب عدد اسید بیان می شود (میلیگرم هیدروکسید پتاسیم لازم برای خنثی کردن اسید یک گرم رزین). رزین های طبیعی معمولاً وزن ملکولی نسبتاً بالا و در حالت خالص در دمای اطاق ، جامدند ، اغلب برای تولید روغن جلا ، آنها را با مقادیر مختلف روغن نباتی ، حرارت می دهند. رزین طبیعی باعث سختی ، جلا ، مقاومت در برابر رطوبت و بهبود زمان خشک شدن می شود در حالیکه روغن نباتی باعث انعطاف پذیری و دوام می شود .
المی ، کوپال ، دامار و روسین نمونه هایی از رزین های طبیعی هستند که از درختان ، گیاهان و فسیلها بدست می آیند .
المی رزین نرم دارای محدوده ذوب C 120 – ۸۰ و عدد اسید پایین  (۳۵ – ۲۰) است که از درختی در فیلیپین بدست می آید . با بسیاری از رزینها و حلالها سازگار است و به لعاب و جلا ، انعطاف پذیری می بخشد .
بر خلاف المی ،کوپال ماده سخت دارای وزن ملکولی بالا و دمای ذوب بالا  (C 149) است و عدد اسید آن در انواع نیوزیلندی ۵۰ و در انواع آفریقای مرکزی ۱۴۰ است . دارای مواد فسیل شده که از درختان مختلف TROPICAL بدست می آید می باشد که اگر تحت دما و فشار ، تقطیر نشود کاربرد کمی خواهد داشت . پس از تقطیر ، جلاهای با دوام و مقاومت اتمسفری عالی تولید می نماید . کوپال مانیلی که در فیلیپین یا هند شرقی بدست می آید فسیل نیست بلکه از Tapping درختان زنده بدست       می آید که تا حدی نرمتر از کوپال فسیلی و در الکل قابل حل است . انواع فسیلی    سخت تر نیز در دسترس می باشد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله صنعت رنگ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود بررسی اثر ویتامین A بر افزایش کارآیی واکسن ضد کوکسیدیوز در جوجه های گوشتی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:56 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

بررسی اثر ویتامین A بر افزایش کارآیی واکسن ضد کوکسیدیوز در جوجه های گوشتی

چکیده   ۱
مقدمه   ۳
بخش اول   ۶
ویتامین A   ۶
تاریخچه کشف ویتامین A:   ۶
ساختمان و شیمیایی   ۷
متابولیسم   ۷
الف) جذب:   ۷
ب) انتقال:   ۸
ج) ذخیره:   ۹
د) دفع:   ۱۰
اعمال متابولیکی   ۱۰
۱) بینایی:   ۱۰
۲) تولید مثل:   ۱۱
۳) حفظ غشاهای مخاطی:   ۱۱
۴) نقش کوانزیمی و هورمونی:   ۱۲
۵) سنتز موکوپلی ساکاریدها:   ۱۲
۶) غشاهای سلولی و درون سلولی:   ۱۲
۷) رشد استخوان:   ۱۳
۸) سنتز کورتیکوستروئیدها:   ۱۳
۹) فشار مایع مغزی نخاعی:   ۱۳
۱۰) ایمنی:   ۱۴
۱۱) فیزیولوژی غده تیروئید:   ۱۴
۱۲) متابولیسم مواد:   ۱۴
میزان نیاز به ویتامین A در طیور   ۱۵
منابع ویتامین A   ۱۸
الف) منابع حیوانی:   ۱۸
ب) منابع گیاهی:   ۱۸
ج) منابع سنتتیک:   ۱۹
بخش دوم   ۲۰
مروری بر بیماری کوکسیدیوز طیور   ۲۰
تعریف بیماری   ۲۰
وقوع بیماری   ۲۰
بیولوژی و چرخه زندگی   ۲۱
سبب شناسی   ۲۴
الف) گونه های مهم و بیماریزای ایمریا   ۲۴
ایمریا برونتی (لواین ۱۹۴۲)   ۲۶
ایمریا هاگانی (لواین ۱۹۳۸)   ۲۸
ایمریا ماگزیما (تایزر ۱۹۲۹)   ۲۸
ایمریا میتیس (تایزر ۱۹۲۹)   ۲۹
ایمریا میواتی (ادگار و سیبولد ۱۹۶۴)   ۳۰
ایمریا نکاتریکس (جانسون ۱۹۳۰)   ۳۰
ایمریا پریکاکس (جانسون ۱۹۳۰)   ۳۲
ایمریا تنلا (رایلیت و لوست ۱۸۹۱) (فانتام ۱۹۰۹)   ۳۲
عوامل مؤثر در بروز و شدت بیماری   ۳۳
جیره غذایی   ۳۳
عوامل محیطی و مدیریت   ۳۴
سن   ۳۵
ژنتیک   ۳۵
تداخل با سایر بیماری ها   ۳۷
اپیدمیولوژی   ۳۷
ایمنی شناسی   ۳۸
نشانه های بالینی   ۴۱
تشخیص   ۴۲
درمان   ۴۳
کنترل و پیشگیری   ۴۳
۱٫ به حداقل رساندن ضایعات ناشی از بیماری   ۴۴
۲٫ به حداقل رساندن مقاومت های ایجاد شده در برابر داروهای شیمیایی مصرفی   ۴۴
۳٫ ایجاد ایمنی با دوام علیه کوکسیدیوز به خصوص در گله‌های مادر   ۴۵
بخش سوم   ۴۷
رابطه ویتامین A و کوکسیدیوز طیور   ۴۷
مکانیسم ایمنی زایی ویتامین A  در برابر کوکسیدیوز   ۴۸
ویتامین A از دو طریق موجب عمل فوق می‌گردد:   ۴۸
الف) افزایش مقاومت مخاط روده:   ۴۸
ب) افزایش کارایی سیستم ایمنی:   ۴۸
مواد و روش کار   ۵۲
جدول (۱): تیمارهای آزماشی   ۵۴
نتایج   ۵۶
الف) میزان دفع ااسیست   ۵۶
ب) میانگین وزن بدن:   ۵۷
ج) میزان مصرف غذا:   ۵۸
د) ضریب تبدیل غذایی:   ۵۹
هـ) میزان تلفات:   ۶۰
بحث   ۶۳
Summary:   ۶۶
منابع   ۶۸
منابع
شمسایی . ا. هـ . (۱۳۶۸) ، ویتامین ها و اهمیت و عوارض ناشی از کمبود آنها در طیور، زیتون، شماره ۸۸، صفحه ۲۰-۲۱٫
تاجبخش . ح (۱۳۷۵) ، ایمنی شاسی بنیادی، انتشارات دانشگاه تهران.
فلاح . م . (۱۳۷۸) ، تأثیر واکسن ساخته شده علیه کوکسیدیوز ماکیان در پیشگیری از تلفات و بازدهی تولید جوجه های گوشتی، پایان نامه برای دریافت دکترای عمومی دامپزشکی، شماره ۲۶۴۷، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران.
شهبازی، پ، ملک نیا. ن. (۱۳۷۵)، بیوشیمی عمومی، صفحه ۷۴ـ۷۶، انتشارات دانشگاه تهران.
تغذیة مرغ، تألیف: اسکات . ام . ال، نشیم . ام . سی، یانگ . ار . جی، ترجمة : پوررضا. ج ، انتشارات اردکان، چاپ دوم (۱۳۷۹) ، صفحه ۱۶۰-۱۸۵٫
راهنمای بیماری‌های طیور، تألیف: وایتمن . سی . ایی، بکفورد . ر. ای، ترجمة : بزرگمهری فردی، م . ح، شجاعدوست. ب، اکبری. ع، کلدری. غ و شیخی. ن ، چاپ اول (۱۳۷۵)، صفحه ۲۴۰-۲۶۴٫
فرخوی. م ، (۱۳۷۵)، بررسی نقش ویتامین A در تغذیه طیور، فصلنامه چکاوک، دورة پنجم، شماره ۱، صفحه ۹۹-۱۰۷٫
هاشمی. م (۱۳۷۵)، مواد معدنی و ویتامین A در تغذیه حیوانات اهلی و انسان، انتشارات فرهنگ جامع، چاپ اول ، صفحه ۱۹۱-۲۲۲٫
اخیایی. م، کوکسیدیوز طیور، عوامل مؤثر در بروز بیماری و کنترل مؤثر آن، فصلنامه چکاوک (۶)، شماره ۱۸، صفحه ۳۰-۳۹٫
. Blomhoff, R.Green, M.H.Green, J.B.,Berg, T.Nourum,R.R.(1991). Vitamin A metabolism: new prespectives on obsorption, transport and storage. Physiology Reviews 71:951-990.
. Calnek, B.W., Barner, J.H.Beard, C.W.Reid, W.M.,Yoder, H.W.(1991). Disease of Poultry, Ninth Edition, PP:780-797, Iowa state University press.
12.  Chambon, P.,Zelenent, Z., Petkovich, M., Mendelsohn, C., Leroy, P., Krust, A., Kastner, P. and Brand, N. (1991). The family of retioic acid nuclear receptors, In: Retionoids: 10 years on (Ed. Saurat, J.H) Karager, Based, PP:10-27.
13.  Conway, D.P., Sasai, K., Gaafar, S.M., and Smothers, C.D.(1993): Effects of different levels of oocyst inocula of Eimeria acervulina, E.tenella, and E.maxima on plasma constituents, paeked cell volume, lscore, and performance in chickens. Avian Disease, 37:118-123.
14.  Dolloul, R.A., Lillehoj, H.S., Shellem, T.A. (2002). Effect of vitamin A deficiency on host intestinal immune response to Eimeria acerrulina in broiler chickens, Poultry Sci. 81(10):1509-1515.
15. Davis, C.Y., and Sell, J.L. (1983). Effect of all-trans retinol and retinoic acid on the immune system of chicks, Nature. Oct; 113(10):1909-1914.
16. Davis, C.Y., and Sell, J.L. (1983). Immunoglobulin concentration in serum and tissue of vitamin A deficient broiler chicks after Newcastle disease virus vaccination, Poultry Science. 68(1): 46-136.
17. Friedman, A., Meidovsky, A., Leithner, G. and Sklan, D. (1991). Decreased resistance at immune response to E.Coli infection in chicks with low and high intakes of vitamin A. Journal Nutrition. 121: 395-400.
18. Giguere, V., Ong. E.S.., Segui, P. and Evans, R.M. (1987). Identification of the receptor for morphogen retionic acid Nature. 3330: 624-629.
19.  Johnson, J.W. and Reid, M. (1970). Anti Coccidial drugs: Lesion scoring techniques in bettery and floor-pen expriments with chicken: Exp. Parasitol.28: 30-36.
20. Jordan, F.T.W., Pattison, M., Alexander, D., Foagher, T. (2002). Poultry Disease PP: 405-420.
21.  Lassard, M., Hutchings, D., Care, N.A. (1977) . Cell-mediateand humoral immune response in broiler chickens maintained on diets containing different levels of vitamin A, Poultry Science 76(10): 1368-78.
22.  Leutskaua, Z.K., and Fais, D. (1977). Antibody synthesis stimulation by vitamin A chicken, Biochem. Biophys. 18: 475(2): 207-216.
23.  Levine, P.P., Norman, D.(1985). Veterinary protozoology, Fifth Edotion, Iowa State University Press. PP: 130-142, 178-188, 223-227, 414.
24.  McDonld, P. Edwards, R.A., Greenhalgh, J.F.D.,Morgan, C.A. (1995). Animal Nutrition, Fifth Edition. PP: 68-72.
25.  McDougald, L.R., and Reid, W.M. (1997): Coccidiosis In: Disease of Poultry. Edited by  Calnek, W.B. (1997). Iowa State University perss, Ames, Iowa, U.S.A. PP:865-882.
26.  Petkovitch, M., Brand, N.F., Krust, A., and Chambob, P. (1987), A human retionic acid receptor which belongs to the family of nuclear receptor. Nature. 330: 444-450.
27.  Rickhter, G., Okhrimenko, K.H., Vizner, I. (1989). Effect of dietary protein and vitamin A levels on the resistance of chickens to coccidiosis, Ptiuserodstvo (10), PP: 41-43.
28.  Singh, S.P. and Donovan, G.A. (1973). A relationship between coccidiosis and dietary vitamin A levels in chickens. Poultry science. 4: 1295-1301.
29.  Sergeev, A.V. (1984). Effect of vitamin A deficiency in mice on the formation of specific cytolytic T-lymphocyte, Vopr Medkhim, Jan-Feb: 3041: 9-55.
30. Steel, R.G.D. and Torrie, J.H. (1980): Principles and procedures of statics. 2nd ed. McGrew-Hill Book Co., New york, N.Y.PP: 109-110.
31.  Vche, U.E. (1986). Concurrent outbreak of  avitaminosis A and coccidiosis in a poultry flock, Bulletin of Animal Health and production in Africa. 34(1): 3-7.
32.  Umesono, K., Giguere, V., Glass, C.K., Rosenfeld, M.G. and Evans, R.M. (1988). Retinoic acid and thyroid hormone induce gene expression through acommon responsive elements. Nature. 336: 262-265.
33.  Wolf, G. (1991). The intracellular vitamin A binding proteins: an overview of their functions. Nutrition Reviews. 49: 1-12.
34. Wolf, G., and Varandani, P.T. (1960). Studies on the function of vitamin A in mucololysaccaride biosynthesis. Biophys. Acta. 43: 501-512.
35. Wolf. G.G. (1990). Recent progress in vitamin A research: nuclear retionic acid receptors and their interaction with gene elements. Journal of Nutritional Biochemistry. 1: 284-289.
36. Zelent, A., Krust, A.,Kastner, P. and Chambon, P. (1989). Cloning of marine alpha and beta retionic acid receptor and a novel receptor gamma predominatly expressed in skin. Nature. 339” ۷۱۴-۷۱۷٫
چکیده
به منظور مقایسه اثر استفاده از واکسن ضد کوکسیدیوز (ایراکوک) و داروی کوکسیدیواستات کلوپیدول در کنترل ضایعات ناشی از آلودگی تجربی به بیماری کوکسیدیوز، تعداد ۷۲۰ قطعه جوجه گوشتی یکروزه نر از سویه تجاری Ross 208 به شش گروه تقسیم شدند.
برای تغذیه چهارگروه از جوجه ها (شامل دو گروه شاهد و دو گروه واکسینه شده) از جیره غذایی فاقد داروهای ضد کوکسیدی استفاده گردید. در جیره غذایی دو گروه دیگر به میزان ۲/۰ درصد داروی کلوپیدول به غذا اضافه گردید. در سن ۲۶ روزگی از هر یک از گروههای شاهد، واکسینه شده دریافت کننده دارو، یک گروه از طریق خوراندن سوسپانسیون حاوی مخلوط چهار گونه ایمریا، مورد چالش قرار گرفته و آلوده گردید.
جهت بررسی میزان ااسیست دفع شده از طریق مدفوع، از روز هفتم پس از ایجاد آلودگی تجربی، نمونه های فضولات جمع آوری از نظر میزان OPG مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین نسبت به اندازه گیری شاخص های تولیدی در سنین ۲۱، ۴۲ و ۴۹ روزگی اقدام شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که استفاده از دارو (کلوپیدول) یا واکسن (ایراکوک) موجب کاهش معنی دار میزان دفع ااسیست در مقایسه با گروه شاهد گردید (۰۵/۰)، در حالی که بین دو گروه تحت درمان با دارو یا واکسن تفاوت معنی دار وجود نداشت (۰۵/۰P>).
ایجاد آلودگی تجربی موجب کاهش معنی دار میانگین وزن بدن و بازدهی غذا جوجه‌های آلوده در مقایسه با جوجه های غیر آلوده گردید (۰۵/۰). در ارتباط با اثر روش کنترل، نتایج حاصل بیانگر آن می باشند که تجویز دارو یا واکسن ضد کوکسیدی برای جوجه های آلوده سبب افزایش معنی دار وزن بدن (۰۵/۰) و بهبود نسبی بازدهی غذا گردید، اما اختلاف بین گروه تحت درمان با دارو (کلوپیدول) و گروه دریافت کننده واکسن (ایراکوک) از نظر شاخص های تولید معنی دار نبود (۰۵/۰P>).
به منظور بررسی اثر ویتامین A بر افزایش کارآیی واکسن ضد کوکسیدیوز در جوجه‌های گوشتی، تعداد ۴۸۰ قطعه جوجه گوشتی نو یکروزه از سویه تجاری Ross براساس طرح آماری کاملاً تصادفی و با آرایش فاکتوریل ۲*۲ به چها گروه مساوی تقسیم گردید. بطوریکه هر گروه شامل سه زیر گروه و هر زیر گروه مشتمل بر ۴۰ قطعه جوجه بود. شرایط نگهداری برای تمامی گروهها یکنواخت و استاندارد بود. برای تغذیه دو گروه اول و سوم از مکمل ویتامین A استفاده گردید و نیز دو گروه سوم و چهارم در برابر عفونت تجربی کوکسیدیوز واکسینه گردیدند و گروه دوم بدون دریافت ویتامین A و واکسن به عنوان شاهد انتخاب شد.
جوجه های هر چهار گروه آزمایشی در سن ۲۶ روزگی (سه هفته بعد از تجویز واکسن ضد کوکسیدیوز) با دریافت ۱۰۰ میکرولیتر از سوسپانسیونه حاوی مخلوطی از چهار گونه ایمدیا بطور تجربی آلوده شدند.
در نهایت، میزان OPG در روزهای ۷-۱۳ و شاخصهای تولید در سنین ۳، ۶و۷ هفتگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. براساس نتایج بدست آمده، نقش واکسیناسیون در کاهش میزان OPG معنی‌دار بود لیکن با افزایش ویتامین A تأثیر مشخص و معنی‌داری بر کفایت و کارآیی واکسن مشاهده نگردید. مکمل ویتامین A میزان تلفات را در حد قابل قبولی کاهش داد. تجویز واکسن همراه با مکمل ویتامین A تا حدودی شاخصهای تولید را بهبود بخشید.


مقدمه
مسئله کمبود مواد غذایی و بخصوص پروتئین حیوانی یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای در حال توسعه می‌باشد. عوامل مختلفی از جمله ارزش غذایی، سلامت گوشت، سرعت رشد، بازده بالای لاشه و سهولت تغذیه باعث گردیده است که از نظر تأمین پروتئین، گوشت طیور نسبت به گوشت سایر حیوانات حائز اهمیت و برتری باشد. بنابراین باید گامهای موثرتری جهت پیشبرد صنعت طیور برداشته شود. یکی از مهمترین اقدامات، پیشگیری از بروز بیماریهای عفونی مانند بیماری کوکسیدیوز است.
کوکسیدیوز بیماری مهمی از لحاظ اقتصادی در صنعت طیور می‌باشد که باعث کاهش جذب غذا و به دنبال آن کاهش راندمان تولید می‌گردد. بطور معمول از داروهای مختلفی همراه با غذا یا آب برای مهار بیماری و افزایش میزان تولید استفاده می‌شود، لیکن گران بودن داروهای شیمیایی، بروز مقاومت دارویی و ایجاد گونه های مقاوم در مقابل داروهای شیمیایی، تضعیف سیستم ایمنی، مسمومیت های سلولی همراه با کاهش بازدهی در گله و نیز آثار سوء زیست محیطی ناشی از ورود مستمر داروهای شیمیایی در طبیعت و عواقب نامطلوب حاصل از حضور بقایای دارویی در فرآورده های غذایی از جمله مهمترین عوامل محدود کننده مصرف این ترکیبات می‌باشند. از طرف دیگر پیچیدگی چرخه حیات ارگانیسم و پاسخ ایمنی، توسعه واکسیناسیون را با مشکل مواجه کرده است. لذا با توجه به مشکلات فوق، اتخاذ یک روش کنترل نوین بدون عوارض سوء که مبتنی بر ایمنی، تغذیه و ژنتیک باشد، ضروری به نظر می رسد. در این طرح، اثرات استفاده از ویتامین A در خوراک همراه با انجام واکسیناسیون جهت پیشگیری از وقوع کوکسیدیوز مورد مطالعه قرار گرفته است.
ویتامین A
تاریخچه کشف ویتامین A:
کشف اولیه ویتامین A به مک کالوم[۱] و دیویس[۲] نسبت داده شده است. در سال ۱۹۱۳ آنها دریافتند که موش های صحرایی تغذیه شده با جیره بدون ویتامین A همراه با چربی خوک (Lard) رشد نکردند ولی موش های تغذیه شده با همان جیره به علاوه کره، رشد کردند. در همان سال، اسبورن[۳] و مندل[۴] گزارش کردند که در کره عاملی وجود دارد که برای زندگی و رشد موش ضروری است.
در سال ۱۹۳۰، مور[۵] از انگلستان نشان داد که موشهای مبتلا به کمبود ویتامینA وقتی با کاروتن تغذیه شدند، مقدار زیادی ویتامین A در کبد آنها یافت شد. نقش پیش ویتامینی کاروتن وقتی مشخص گردید که کرر[۶] از سویس موفق به تعیین ساختمان شیمیایی بتاکاروتن در سال ۱۹۳۰ و ویتامین A در سال ۱۹۳۱ شد. ویتامین A اولین ویتامینی بود که ساختمان شیمیایی آن مشخص گردید. در سال ۱۹۳۷، ویتامین A به صورت خالص و به شکل متبلور در آزمایشگاه تولید شد. در سال ۱۹۴۷ برای اولین بار ویتامین A به صورت سنتتیک تهیه شد (۵و۸).
ساختمان و شیمیایی
از نظر شیمیایی، ویتامین A معروف به رتینول با فرمول بسته (C20H29OH) یک الکل منوهیدریک غیراشباع می‌باشد. زنجیر کربنی آن دارای چهار اتصال دوگانه است که به یک حلقه شش ضلعی بتایونون[۷] منتهی می‌گردد. این حلقه دارای یک اتصال دوگانه در بین کربن های  نسبت به زنجیر کربنی می‌باشد. این ویتامین از مشتقات کربورهای کربنی است و این کربورها از پلیمریزه شدن هیدروکربن اشباع نشده بنام ایزوپرن (CH2=C-CH=CH2) حاصل می گردند (۴و۲۴).

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود بررسی اثر ویتامین A بر افزایش کارآیی واکسن ضد کوکسیدیوز در جوجه های گوشتی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله صنعت فورج
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:47 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله صنعت فورج

فرم و شکل دهی فلزات گداخته یا تحت فشار قرار دادن آن‌ها، توسط قالب‌های فورج و یا پرس‌های هیدرولیکی یا پنوماتیک و یا پتک های ضربه‌ای را صنعت فورجینگ می‌نامند.
اکثر قطعات صنعتی در صنایع مهم مانند ماشین‌سازی، خودروسازی و صنایع نظامی با روش فورج تهیه می‌شوند. عملیات فورج قطعات را می‌توان با استفاده از پتک های تمام اتوماتیک و  پیشرفته که قادر است تعداد ضربات لازم و ارتفاع صحیح هر ضربه را کنترل و تنظم نماید، تعیین نمود.
در روش فورجینگ (آهنگری) مواد کار با قابلیت کوره کری، و در حالت گداخته، فرم لازم را می‌گیرند. این قطعات دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به قطعات مشابه ماشین‌کاری شده هستند. زیرا در پروسه‌ی آهنگری مواد اولیه قطعات به هم فشرده شده و قعطات مهمی مانند میل لنگ‌ها، دسته‌ پیستون‌ها، آچارها و . . .  ساخته می‌شوند. از قابلیت‌های روش فورج در تولید فرآوره‌های صنعتی می توان به کاهش هزینه و انبوهی تولید و از معایب این روش به کمتر دقیق بودن قطعات تولید شده اشاره کرد. اکثر قلزات چکش‌خوار مانند فولادها، و آلیاژهای مس، آلیاژهای آلومینیوم و . . .  قابلیت عملیات آهنگری را دانرد. چدن خاکستری جزء فلزاتی است که خاصیت آهنگری نداشته، زیرا امکان شکستگی در آن وجود دارد.
قابلیت کوره‌کاری و فورج قطعات فولادی؟، به مواد آلیاژی موجود در آن ها بستگی دارد. هر چه مقدار کربن فولادها کمتر باشد، می‌توان حرارت شروع آهنگری را افزایش داد.
در پروسه‌ی فورجینگ با افزایش مدقار کربن در فلزات، از قابلیت فرم گیری و آهنگری آ‌نها کاسته می‌شود. همچنین فولادهایی برای عملیات فورج مناسب می‌باشند که مقدار فسفر و گوگرد آنها از ۱% بیشتر نباشد و اگر مقدار گوگرد در وفلاد زیاد باشد باعث ایجاد شکستگی و ترک‌هایی بر رئی فولاد گداخته می‌گردد. در ساخت قالب‌های فورج از روش‌های جدید تکنولوژی ماشین‌کاری و اسپارک استفاده می‌کنند، به این شکل که ابتدا محفظه‌ی قالب‌های فورج را با روش سنتی ماشین‌کاری می‌کنند و اندازه‌ی نهایی را با ساختن الکترودهای مسی که شکل و ابعاد دقیق قطعه کار است، با عملیات اسپارک اورژن انجام می‌دهند. البته مدل‌های مسی (الکترودها) با روش کپی کاری گرافیت روی دستگه سه بعدی کپی ساز طراحی و ساخته می‌شوند که در بخش‌های بعدی کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد. در طراحی و ساخت قالب‌های فورج باید به قدرت بولک‌ها، اسکلت قالب‌های فورج، با توجه به فشار بالا، و مدقار تناژ لازم و نیرویی که برای تولید به کار می‌رود، توجه نمود. بلوک‌ها و ساختمان قالب باید توانایی تحمل فشارهای عمودی (فشارهای پرسی) و فشارهای جانبی (عکس‌العمل داخلی قالب ) را داشته باشند و در به کارگیری فولاد‌های آلیاژی با استفاده از جداول فولادها ، بهترین انتخاب را انجام داد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله صنعت فورج ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله صنعت فورج
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:45 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله صنعت فورج

فرم و شکل دهی فلزات گداخته یا تحت فشار قرار دادن آن‌ها، توسط قالب‌های فورج و یا پرس‌های هیدرولیکی یا پنوماتیک و یا پتک های ضربه‌ای را صنعت فورجینگ می‌نامند.
اکثر قطعات صنعتی در صنایع مهم مانند ماشین‌سازی، خودروسازی و صنایع نظامی با روش فورج تهیه می‌شوند. عملیات فورج قطعات را می‌توان با استفاده از پتک های تمام اتوماتیک و  پیشرفته که قادر است تعداد ضربات لازم و ارتفاع صحیح هر ضربه را کنترل و تنظم نماید، تعیین نمود.
در روش فورجینگ (آهنگری) مواد کار با قابلیت کوره کری، و در حالت گداخته، فرم لازم را می‌گیرند. این قطعات دارای مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به قطعات مشابه ماشین‌کاری شده هستند. زیرا در پروسه‌ی آهنگری مواد اولیه قطعات به هم فشرده شده و قعطات مهمی مانند میل لنگ‌ها، دسته‌ پیستون‌ها، آچارها و . . .  ساخته می‌شوند. از قابلیت‌های روش فورج در تولید فرآوره‌های صنعتی می توان به کاهش هزینه و انبوهی تولید و از معایب این روش به کمتر دقیق بودن قطعات تولید شده اشاره کرد. اکثر قلزات چکش‌خوار مانند فولادها، و آلیاژهای مس، آلیاژهای آلومینیوم و . . .  قابلیت عملیات آهنگری را دانرد. چدن خاکستری جزء فلزاتی است که خاصیت آهنگری نداشته، زیرا امکان شکستگی در آن وجود دارد.
قابلیت کوره‌کاری و فورج قطعات فولادی؟، به مواد آلیاژی موجود در آن ها بستگی دارد. هر چه مقدار کربن فولادها کمتر باشد، می‌توان حرارت شروع آهنگری را افزایش داد.
در پروسه‌ی فورجینگ با افزایش مدقار کربن در فلزات، از قابلیت فرم گیری و آهنگری آ‌نها کاسته می‌شود. همچنین فولادهایی برای عملیات فورج مناسب می‌باشند که مقدار فسفر و گوگرد آنها از ۱% بیشتر نباشد و اگر مقدار گوگرد در وفلاد زیاد باشد باعث ایجاد شکستگی و ترک‌هایی بر رئی فولاد گداخته می‌گردد. در ساخت قالب‌های فورج از روش‌های جدید تکنولوژی ماشین‌کاری و اسپارک استفاده می‌کنند، به این شکل که ابتدا محفظه‌ی قالب‌های فورج را با روش سنتی ماشین‌کاری می‌کنند و اندازه‌ی نهایی را با ساختن الکترودهای مسی که شکل و ابعاد دقیق قطعه کار است، با عملیات اسپارک اورژن انجام می‌دهند. البته مدل‌های مسی (الکترودها) با روش کپی کاری گرافیت روی دستگه سه بعدی کپی ساز طراحی و ساخته می‌شوند که در بخش‌های بعدی کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد. در طراحی و ساخت قالب‌های فورج باید به قدرت بولک‌ها، اسکلت قالب‌های فورج، با توجه به فشار بالا، و مدقار تناژ لازم و نیرویی که برای تولید به کار می‌رود، توجه نمود. بلوک‌ها و ساختمان قالب باید توانایی تحمل فشارهای عمودی (فشارهای پرسی) و فشارهای جانبی (عکس‌العمل داخلی قالب ) را داشته باشند و در به کارگیری فولاد‌های آلیاژی با استفاده از جداول فولادها ، بهترین انتخاب را انجام داد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله صنعت فورج ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مترو تهران و مراحل ساخت آن
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:38 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مترو تهران و مراحل ساخت آن

مراحل ساخت مترو تهران  و موانع پیش رو
لطفاً تاریخچه ای از شروع کار مترو را بیان نمایید؟
مهندس حیدریان: بررسیهای اولیه ی کار پیش از انقلاب توسط شرکت فرانسوی سفر تو (SODRETU) انجام شد این شرکت کار طراحی متروی تهران را بر اساس نیازهای همان دوران آغاز کرد و شبکه ی مترو را روی چهار مسیر که به صورت مصوب نیز درآمد پایه ریزی کرد و با حضور همین شرکت بود که کار ساخت مترو پیش از انقلاب آغاز گردید که با آغاز روند انقلاب پروژه ی مترو متوقف گردید تا سرانجام در سال ۱۳۶۵ عملیات اجرایی آن دوباره آغاز شد. و از آنجایی که اسناد و نقشه ها و مطالعات فرانسوی ها ملاک ساخت قرار گرفت بنابراین ساختار و پیکره ی ایستگاه ها و تونل های و کم و بیش کلیه ی ساخت و سازهای در رابطه با مترو بر اساس شیوه های پیشنهادی فرانسویان صورت پذیرفت.
خطوط مترو چه تعداد و هر کدام در چه مرحله ای کاری است؟
مهندس حیدریان: پیش بینی خطوط مترو برای ۹ خط است. در حال حاضر ۴ خط مورب مترو است که نزدیک به ۸۰% دو خط آن به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت می باشد.
خط یک مترو از مرقد امام (ره) تا میر داماد در حال بهره برداری است و ادامه ی آن تا تجریش در دست ساخت و اجرا می باشد.
خط دو از میدان صادقیه تا میدان بهارستان به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت تا خیابان رسالت چهار راه در دشت می باشد که امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد. از چهار راه در دشت تا سرخه حصار نیز در دست طراحی مسیر و ایستگاه های مربوطه می باشد.
خط سه که خطی است شمال شرقی به جنوب غربی شهر تهران از لویزان آغاز و با گذار از خیابان استاد حسن بنا و خیابان شهید بهشتی و خیابان ولی عصر تا میدان راه آهن و در ادامه به سمت اسلام شهر کشیده می شود که مسیر شمالی از لویزان تا تقاطع رسالت و استاد حسن بنا آن در حال حاضر در دست مطالعه و طراحی مهندسین مشاور طرف قرارداد مترو می باشد. بخش میانی از چهار راه استاد حسن بنا و رسالت تا میدان راه آهن طراحی و مطالعات مسیر و ایستگاه ها آماده است و در بخش جنوبی از میدان راه آهن به سمت اسلام شهر نیز مشاورین در حال انجام مطالعات آن می باشند.
خط ۴ که سمت و سوی شرقی غربی دارد نیز از شهرک اکباتان آغاز می شود و با گذار از خیابان انقلاب وارد خیابان پیروزی می شود و انتهای آن به منطقه افسریه و اسب دوانی شرق تهران ختم می شود. این چهار خط مصوب هستند و همان گونه که گفتیم خط یک و دو بخش معظم آن در حال بهره برداری و بخش دیگر در حال ساخت می باشد. اما خطوط سه و چهار به مناقصه ی بین المللی گذاشته شده و با گزینش شرکت های برنده، کار مطالعه و طراحی آنها نیز آغاز شده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مترو تهران و مراحل ساخت آن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله نظری به مبانی طراحی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:34 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله نظری به مبانی طراحی

فهرست مطالب
۱ – ۱ مبانی نظری طراحی
۱ – ۱ – ۱ – بررسی فضا در معماری
۲ – ۱ – ۱ – هماهنگی فرم و عملکرد
۳ – ۱ – ۱ – نور و حرکت
۴ – ۱ – ۱ – ریتم موسیقی فضا
۵ – ۱ – ۱ – کل و جزء
۶ – ۱ – ۱ – خصوصی عمومی
۷ – ۱ – ۱ – ایستایی و پویایی فضا
۸ – ۱ – ۱ – کمپوزیسیون
۹ – ۱ – ۱ – مقیاس و تناسبات
۱۰ – ۱ – ۱ – محصور کردن فضا
۱۱ – ۱ – ۱ – فضاهای متباین
۱۲ – ۱ – ۱ – رنگ
۱۳ – ۱ – ۱ – نقاط عطف
نتیجه گیری
فهرست منابع ۱ – ۱ مبانی نظری طراحی
منظور از مبانی نظری طراحی، مفاهیم و اصولی است که حاکم بر خطوط اصلی طرح و سازنده ایده های آن می باشد، این مفاهیم و اصول به همراه ضوابط فیزیکی طرح، نهایتا” تعیین کننده کالبد اثر هنری می گردد.
در هر اثر هنری منطقا” دو سیمای قابل تفکیک وجود دارد:
- جنبه عینی اثر – جنبه ذهنی اثر
سیمای عینی هنر، همان جنبه صوری آن است . جنبه صوری هنر با ماده به عنوان ابزار، سر و کار دارد که از طبیعت فیزیکی است . پس می توان گفت این سیما به طبیعت تعلق دارد و از قوانین عینی طبیعت پیروی می کند.
جنبه قوانین ذهنی هنر محتوای هنر است . محتوا عبارت است از تأثیر هنر بر ذهن انسان . پس محتوای هنر، ذهنی است و به انسان تعلق دارد (به عنوان متضادی برای طبیعت ). سیمای ذهنی هنر از جنبه های عینی آن مشتق و از طریق آن تعیین می گردد.
اصل: محتوا از صورت تبعیت می کند (محتوی در صورت متجلی می گردد.)
معماری هنری است که بیانش از طریق فضا است، پس جنبه صوری و عینی معماری، صفتهای ویژه فضا می باشد. همه صفتهای ویژه فضا به طبیعت تعلق دارد و از قوانین عینی طبیعی و فیزیکی تبعیت می کند. محتوی در معماری، عملکرد یا فونکسیون فضا است . فونکسیون، تأثیر فضا بر انسان است .
این جنبه (فونکسیون ) ذهنی بوده و به انسان تعلق دارد. به عبارتی فرم صفتهای فضا و فونکسیون بیانگر و معرف فضا هستند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله نظری به مبانی طراحی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مقاله معماری ایران اسلامی در دوره مغول
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:32 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله معماری ایران اسلامی در دوره مغول

معماری ایران اسلامی در دوره مغول سرزمین کهن ایران که ریشه در تاریخ چند هزار سالة جهان دارد، هرچند بارها دستخوش تاخت و تاز بیگانگان قرار گرفته و دوره‌هایی را تحت حاکمیت آنان به سر برده، با این همه، با بهره‌گیری از تمدن و فرهنگ ریشه‌دار و نیرومندش، نه تنها تجدید حیات کرده، بلکه اشغالگران را به کلی در تمدن و هنر خود مستهلک نموده و آنان را در شمار پیروان و مروجان علم، هنر و صنعت ایرانی درآورده است. پیش تاریخ فرهنگی ایران که نزدیک به هفت تا هشت هزار سال پیش از این در ساخت بت‌های گلین سپیده زد، نشانه‌ای عمومی وفراگیر از نخستین تلاش هنری آدمیان است. این منطقه که تنوع جغرافیایی فراوان و غنای اقلیمی خاصی دارد، در طول تاریخ با ابداعات هنری، علمی و صنعتی، به پیشرفت آدمی کمک وافری کرده و از دیرباز سرچشمة بسیاری از عوامل تمدن و فرهنگ خاور نزدیک بوده است؛ چنان که رنه گروسه، مستشرق سرشناس غربی، در معرفی ایران آورده است :
سرزمین ایران چون دژی مستحکم یکی از باستانی‌ترین تمدن‌های جهان کهن، یعنی تمدنی را که از پنجاه سدة ]گذشته[ به این سو، پیوسته تجدید شده و به طرز حیرت‌آوری ادامه یافته، در خود حفظ کرده و مشعلی را که در بامداد تاریخ بر فراز فلات ایران افروخته شده، همچنان شعله‌ور نگاه داشته است.
فرهنگ ایرانی از دیرباز دارای دو ویژگی ممتاز بوده که همواره این دو شاخصه رشد و گسترش آن را در پی آورده و در اعصار مختلف، به ویژه در عرصة هنر، حوزه نفوذ و تأثیر آن را از قملروی جغرافیایی‌اش فراتر برده است. این دو مشخصة تاریخی که به عواملی همچون محیط جغرافیایی و گذشتة افتخار آمیز فرهنگی مربوط می‌شود، عبارتند از: تعامل ایرانیان از زمان باستان با افکار، آثار و هنرهای دیگران و دریافت و یادگیری و سپس ترکیب و تألیف دگربارة آن‌ها و همچنین استعداد شگرف مردم ایران از حیث استقامت و ثبات در بقا و دوام تاریخ فرهنگ و هنر خود.
تجلیل خصوصیت نخست در تعاملی است که صنعتگران و هنرمندان ایرانی با آموزه‌های اسلام، پس از گرویدن ایرانیان به این دین مبین، داشتند و تمام تجربیات فنی، هنری و سنت‌های باستانی خود را در خدمت آیین نو درآوردند و با درآمیختن با فرهنگ‌های دیگر ملل مسلمان جهان، پایه‌های هنر اسلامی را بنیاد نهادند، پروفسور پوپ در این باره در کتاب شاهکارهای هنر ایران آورده است:
هنگامی که اروپا در جهل و تاریکی به سر می‌برد، فرهنگ و هنر اسلامی نیمی از جهان را منور ساخت و گرچه نواحی دیگر در این قسمت شرکت داشتند، لیکنه منبع اصلی و سرچشمة این نور ایران بود.
نمونة بارز استقامت و پایداری ایرانیان در حفظ، بقا و دوام اصالت‌های فرهنگی و هنری را می‌توان با مرور به تاریخ تهاجم وحشیانة مغولان به این سرزمین مشاهد کرد. حملات سبعانه و ویرانگر قبایل صحراگرد مغول که اشغال بخشی از خاک ایران را به همراه داشت، اهدافی همچون اقامة رسوم و ترویج اصول اداری مغولی و چینی را نیز دنبال می‌کرد. از این رو، اخلاف هولاکو که به نام ایلخانیان در ایران حکومت کردند، اجرای یاساوترویج چاو را در ایران آزمودند و پس از مأیوس شدن از اجرای آن‌ها و موفق نشدن دربرانداختن و از بین بردن تمدن و فرهنگ حاکم بر این سرزمین، با وجود مراوده با پاپ و ارتباط با سلاطین مسیحی در اروپا، انجام آیین اسلام را پذیرفتند و رفته رفته مقهور تمدن و تربیت ایرانی و اسلامی شدند.
در دورة حاکمیت ایلخانیان و تیموریان بر ایران، هنر ایرانی در بسیاری از عرصه‌ها، از جمله در فنون مربوط به معماری، تزیینات ساختمانی، نقاشی و تولید نسخ مصور درخشش فوق‌العاده‌ای یافت و از محدودة جغرافیایی خود فراتر رفت و به دیگر نقاط جهان آن روز و مکاتب هنری آن روزگار سرایت کرده و تأثیر عمیقی گذارد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: مقاله معماری ایران اسلامی در دوره مغول ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله استفاده از الیاف در آسفالت
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:24 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله استفاده از الیاف در آسفالت

۱٫مقدمه
امروزه راه یکی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها می‌باشد و از  عوامل مهم روز است که بحث های بسیاری دارد و کنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود.
در راه های با آمد وشد زیاد ،در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود .که در اثر اعمال بار این نوع رویه ها دچار تغییر شکلهایی می شود که باعث ایجاد تنشهای کششی افقی در لایه روسازی می شود که اگر این تنشها از میزان استقامت کششی مصالح بیشتر باشد باعث ایجاد ترک می گردد.
یکی از روشهای مهم برای کاهش و کنترل عرض ترکهای حاصل از کشش مستقیم استفاده از الیاف است.
به منظور ایجاد شرایط ایزوتروپ و به منظور ایجاد سیستمی که بتواند در تمام جهات به طور تقریبا یکنواخت سبب افزایش نرمی شده و مقاومت کششی را نیز حفظ کند ،استفاده از رشته های نازک و کوتاه که به صورت تصادفی در تمام جهات در آسفالت توزیع شود .روش مناسبی به نظر می رسد .این رشته نازک ،الیاف نامیده می شوند که دارای انواع و شکلهای مختلف بوده و کاربردهای متعددی دارند. ازچمله آنها الیاف فولادی ،پلیمری ،شیشه‌ای و … می باشد .
۲٫ترکها در آسفالت:
الف )ترک موزاییکی ( پوست ماری سوسماری ):
این ترک به علت داشتن شباهت به پوست بدن سوسمار به این نام شناخته شده است .
این خرابی با ترک خوردن تمام و یا قسمتی از سطح رویه آسفالتی به شکل نسبتأ کوچک چند ضلعی ظاهر می‌شود که با تکرار بار گذاری بر وسعت آن افزوده می شود .
علت به وجود آمدن این نوع ترکها تغییر شکل یا خستگی بیش از حد در اثر بار گذاری بر روی لایه ها می باشد و معمولا در روسازیهای که بر روی لایه های اساس و زیر اساس که تراکم  کافی نداشته و یا خاکهایی که دارای تغییر شکل زیاد و مقاومت کم می باشند ایجاد می شوند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله استفاده از الیاف در آسفالت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله حفاری توأم با بتن ریزی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:18 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله حفاری توأم با بتن ریزی

مقدمه :
روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد ، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد ؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود ، اما به دلایل مختلف این لوله ها کمتر در کارهای شم کوبی مورد استفاده قرار می گیرند ، در این تحقیق حفاری توأم با بتن ریزی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است .، که آزمایشات شم کوبی ع حفاری ، بتن ریزی و بارگذاری استاتیکی به روش ML مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گرفته است .
دراین پروژه به بررسی فونداسیون ها ی عمیق که به منظور دستیابی به تراکم ، بالابردن نیروهای پیچیده ارزی که گستره ی گوناگون ساختاری از قبیل ساختمان ها ، پل ها ، برج ها ، گذرگاهها ، اسکله ها و سکوهای روی زمین و نسب در کرانه ها و دور از کرانه ها طراحی شده ، پرداخته شده است .
و همچنین به شیوه ی نسب شافت ها  در محل اجرا اشاره می شود که مراحل اجرای آن عبارتند از :
۱- حفاری محل  نصب و ایجاد حفره درون زمین تا عمق مورد نظر برای قرارگیری شافت .
۲- پر کردن انتهای حفره با بتن
۳- قرار دادن قفسه میلگرد درون حفره .
۴- بتن ریزی حفره .
مراحل اجرای شمع بتنی درجا:
۱-    ساخت سبد آرماتور و لقمه های بتنی جهت رعایت پوشش آرماتور جداره شمعها.
۲-    اتصال لقمه های بتنی به سبد آرماتور هر ۲ متر و در هر چهار طرف سبد. ( البته این میزان به در نقشه های اجرائی قید می شود ولی برای شمع های حدود ۱۰ متر و بالاتر, اتصال لقمه معمولاً به ازای هر ۲ متر می باشد.
۳-    میخکوبی محل آکس شمع مورد نظر.
۴-    تایید دستگاه نظارت, در تمامی مراحل اجرای پروژه اژن بند از اساسی ترین موارد اجرا به شمار  می آید.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله حفاری توأم با بتن ریزی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله پوزولان
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:8 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله پوزولان

چکیده:
پوزولان ها مواد سیلیسی و آلومینی هستند که در مجاورت آب در حرارت معمولی با آهک ترکیب شده و تشکیل مواد پایدار و نامحلول (ژل) داده و خاصیت سیمانی شدن دارند. اقدام جهت شناسایی خاصیت پوزولان ها در بتن و ملات سال هاست که به طور وسیعی در کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و ایران صورت گرفته است به نحوی که به کارگیری این مواد به عنوان ماده جایگزین سیمن در بتن در آیین نامه ها آورده شده است. در این نوشتار به معرفی پوزولان ها از دیدگاه ASTM، حدود ترکیبات شیمیایی و طبقه بندی آن ها پرداخته شده است. همچنین معرفی مواد اصلی، چگونگی پیدایش و نیز بررسی مزایای استفاده از پوزولان ها صورت گرفته است. از جمله مزایای استفاده از پوزولانها، داشتن خصوصیات سیمانی و در نتیجه صرفه ی اقتصادی، بالابردن مقاومت در برابر حمله اسیدها و قلیایی سنگدانه ها و جلوگیری از ترک خوردن سطحی گسترده بتن، کاهش بتن ذیری، خاصیتی که در ارتباط با آب بند بودن سازه های نگهدارنده آب و همچنین در ارتباط با حملات شیمیایی مورد توجه می باشد. بررسی مکانیزم حمله سولفات ها و تاثیر پوزولان ها بر افزایش مقاومت بتن در برابر حمله سولفات ها، از طریق کاهش میزان C3A در سیمان که منجر به بالا بردن دوام بتن مورد تهاجم آب دریا می شود، صورت می گیرد.
مواد مکمل سیمان سازی
مقدمه
خاکستر پرندگان، تفاله های خرد شده کوره های بلند روی زمین، دود سیلیکا و پوزولان های طبیعی مانند متاکالین، سنگ رسی و خاک رسی سوزانده موادی هستند که زمانی که با سیمان پُرتلند یا سیمان مخلوط استفاده می شدند از طریق این مواد به عنوان مواد مکمل سیمان سازی (SCM’S) یا مواد مکمل سیمان سازی برای بهبود ویژگی های خاص مانند سیمان مانند کاهش فعل و انفعال زیان آور تراکم قلیایی استفاده می شوند.
از قدیم، خاکستر پرندگان، تفاله، دود سیلیکا و پوزولان  های طبیعی مانند خاک رس و سنگ رسی سوزانده در بتون استفاده می شدند. امروزه، به خاطر دسترسی ساده به این مواد، تولیدکنندگان بتون می توانند دو یا چند تا از این مواد را برای بهینه سازی ویژگی های بتون به کار برند. ترکیبات با استفاده از این سه مواد سیمان سازی که ترکیبات سه تایی نامیده می شوند متداول تر می شوند.
زغالسنگ، روباره کوره بلند، خاکستر سبوس برنج یا دوده سیلیس. به همین منظور کارهای کمی در خصوص تولید، بهینه سازی و مهندسی کردن مصالح پوزولانی که به طور خاص در طرح های اختلاط سیمان های پرتلند استفاده می شوند، انجام شده است. متاکائولین یک پیشرو در میان نسل جدید چنین مصالحی می باشد.
استفاده از دوده سیلیس و دیگر افزودنی های شیمیایی برای بتن هایی با مقاومت های طراحی بیش از MP50 و یا مواردی که شرایط بهره برداری، شرایط جوی و یا ملاحظات هزینه های طول عمر سازه، استفاده از بتن های توانمند (HPC) را دیکته می کند، متداول می باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله پوزولان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله قالبهای لغزان
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:6 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله قالبهای لغزان

مقدمه
    در اجرای سازه های عظیم علاوه بر مسائل مختلفی که در محاسبات و طراحی انها مطرح است, تکنولوزی ساخت نیز مسئله مهمی است که میتواند بر تمام طرح تاثیرات زیادی داشته باشد. سازه های بتن آرمه نیز از این مسئله مستثنی نیستند  در سالیان متمادی روشهای جدید و موثری برای تسهیل در قالب بندی بتن به وجود آمده است. یکی از این روشها استفاده از قالبهای لغزنده (Slip From) است  که بیشتر برای اجرای سازه های مرتفع مورد استفاده قرار می گیرد .
     استفاده از قالب لغزان با هدف انجام دادن همزمان عملیات قالب بندی آرماتوربندی و بتن ریزی و نیز کوتاه کردن زمان اجرای سازه بتن آرمه در اجرای سازه های غیر مدور است. تجربه نشان داده است که استفاده از این قالبها موثرترین روش اجراتی سازه های بتنی مرتفع با مقطع و ضخامت دایره متغیر همانند برجهای تلویزیونی, سیلوها, برجهای خنک کننده و … می باشد. این قالبها در دو نوع افقی و قائم وجود دارند. که نوع افقی بیشتر در احداث ابنیه و تاسیسات رله که مقطع ثابتی دارند بکار می رود. در این مقاله انواع قالب قائم لغزنده که کاراتی بیشتر و فن آوری پیچیده تری دارند بررسی می شود.
    استفاده از قالب لغزان برای اجرای سیلوها سالهاست که در ایران رواج داشته اما استفاده گسترده از آن در اجرای سازه های غیرمدور تنها در سالهای اخیر بیشتر شده است.
    این روش اجراتی ابتدا در آمریکا ابداع شد و سپس به اروپا راه یافت. اساس کار آن به این صورت است که قالبی با ارتفاع حدودا یک متر در فواصل زمانی متناوب باذ کشیده می شود و ضمن بالا کشیدن قالب عملیات بتن ریزی آرماتوربندی نیز ادامه دارد و هیچگاه بدن قالب از بتن جدا نمی شود. قالب لغزنده از قطعاتی مانند میل جکها, جکها, پاکردها, سازه تلسکوپی,پمپ هیدرولیک, پشت بند افقی, یوک, داربست, آویز, وینچ و … تشکیل شده است. راهبری قالب لغزان نیازمند بررسی های زیادی از جمله تعیین سرعت حرکت قالبها, اجرای بازشوها, جلوگیری از انبساط بیش از حد بتن و جلوکیری از یخ زدن بتن در زمستان می باشد که هر یک در کیفیت کار بتن ریزی تاثیری بسزا دارد.
    در این روش سرعت اجرای سازه ها بسیار بالاست و ساختمانهای بلندتر از ۲۰متر کاملا اقتصادی است. سازه اجرا شده کاملا یکپارچه و عاری از وجود درزهای افقی و مودی است و در صورت دقت در اجرا نمای بتن کاملا خوب و قابل قبول خواهد بود. در مقابل قیمت این نوع قالبها درانتر و نیروی متخصص بیشتری نسبت به روش کلاسیک نیازمند است.
۱- اجزای تشکیل دهنده قالب لغزان:
     عملکرد قالب لغزان, بستگی به عملکرد مناسب قطعات تشکیل دهنده آن دارد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله قالبهای لغزان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بتن خودتراکم
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:5 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بتن خودتراکم

مقدمه:{۱}
سالهای زیادی است که از بتن بعنوان یک ماده ساختمانی مهم و با تحمل فشارهای بالا جهت ساخت و ساز انواع سازه‌ها استفاده می‌شود. ضعف این ماده مهم و پر مصرف ساختمانی در مقابل کشش با قرار دادن آرماتور تا حد زیادی جبران شده است. در سالهای اخیر و با بررسی دوام سازه‌های بتنی مسلح بویژه در مناطق خورنده و سخت برای بتن نظر اکثر کارشناسان و دست‌اندرکاران کارهای بتنی به این مسأله جلب شده است که مقاومت به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی کلیه خواص مربوط به بتن بخصوص دوام آن باشد و لازم است در طراحی بتن برای مناطق مختلف علاوه بر مسأله مقاومت و تحمل بارها در طول مدت بهره‌دهی، پایایی و دوام آن نیز مد نظر قرار گیرد. در حال حاضر با اضافه نمودن مواد مختلف بتن و تغییرات در طرح اختلاط می‌توان به بتن‌هایی دست یافت که بدون تغییر قابل ملاحظه در مقاومت آنها از نقطه نظر دوام به بتن‌هایی با دوام بالا دست یافت. مسأله محیط زیست وآلودگی آن نیز در سالهای اخیر نظر جهانیان را بخود معطوف ساخته است. کاربرد مواد و مصالحی که در ساخت آن آلودگی کمتری به محیط منتقل گردد و همچنین برداشت مصالح طبیعی که کمتر محیط را تخریب نماید، مورد توجه خاص قرار دارد. در این راستا محدودیت کاربرد سنگدانه‌ها، دستیابی به مواد جدید و نیز استفاده از مواد زائد کارخانه‌ها و آلاینده‌های محیط زیست در بتن در رأس برنامه‌های تحقیقاتی پاره‌ای از کشورهای جهان قرار گرفته است.
علاوه بر خود بتن و مصالح تشکیل‌دهندة آن در سالهای اخیر بر روی آرماتور مصرفی در سازه‌های بتنی مسلح نیز تحولاتی صورت گرفته است. بعنوان مثال و برای پرهیز از خطر خوردگی آرماتور، از فولادهای ضد زنگ و نیز آرماتورهای ساخته شده با الیاف‌ مختلف پلاستیکی و پلیمری در محیط‌های بسیار خورنده استفاده می‌شود. کار بر روی عملکرد دراز مدت چنین موادی هنوز ادامه دارد.
صنعت scc ابتدا درژاپن تولید وهم اینک در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده­­­­­­.آزمایش و بررسی میباشد . این صنعت هم به صورت بتن درجا وهم به صورت بتن پیش ساخته کاربرد وسیعی دارد .
تعاریف :
·        قابلیت روانی: توانایی scc برای جاری شدن و عبورازبین فضاهای کوچک شبکه آرماتور بدون توقف ویا جداشدگی.
·        قابلیت پراکندگی:توانایی  sccبرای برای جریان و پر کردن تمام فضاهای قالب تحت اثر وزن خود .
·        مقاومت در اثر جداشدگی دانه بندی:توانایی scc برای یکنواخت و هموژن ماندن در طول حمل. قالب ریزی و …
·        کارایی:میزان راحتی بتن تازه برای قالب ریزی و فشرده شدن. این این موضوع وجه مختلف چسبندگی انتقال و فشردگی را در بر میگیرد .
·        بتن خود تراکم(scc) :بتنی است که توانایی جریان تحت اثر خویش را داردو بطور کامل و بدون نیاز به ویبره و حتی تحت تراکم شدید آرماتور در قالب جای گرفته بطوریکه در کلیه مراحل یکنواختی خود را حفظ نماید.
(معرفی بتن خودتراکم (SCC) و تحقیقات انجام شده در مورد آن در ایران){۳}
بتن خودتراکم ((Self Compacting Concrete یک فن آوری نوپا در عرصه ساخت و ساز دنیاست. این نوع بتن که کارایی بسیار بالایی دارد میتواند تحت اثر وزن خودش و بدون جداشدن دانه ها در میان انبوه اجزای سازه ای جریان یابد. به عبارت دیگر این نوع بتن بدون نیاز به لرزاننده (ویبره) و به خاطر وزن خودش متراکم میشود. با توجه به فراگیرشدن این صنعت در دنیا و روی آوردن دست اندرکاران عرصه ساخت و ساز به استفاده از بتن خودتراکم، بر آن شدیم تا در طی یک روند ادامه دار به معرفی و ذکر نتایج تحقیقات انجام شده در مورد آن بپردازیم.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بتن خودتراکم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله سازه های فولادی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:3 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله سازه های فولادی

تاریخچه سازه های فولادی
استفاده از فلز به عنوان مصالح اصلی یک سازه در ابتدای امر کاربرد گسترده ای در پل سازی و کشتی سازی و ساخت بنادر داشته است تا ساخت ساختمان های مسکونی امروزی. استفاده از فلز به عنوان مصالح سازه ای به پل قوسی در انگلستان به دهانه۳۰ متر با استفاده از اعضای چدنی بین
سال های ۱۷۷۷ تا ۱۷۷۹ میلادی برمی گردد.
بین ساله های ۱۷۸۰ تا ۱۸۲۰ میلادی پل های متعددی به همین شیوه ساخته شد. حدوداً از سال ۱۸۴۰ به تدریج آهن کم کربن چکش خوار جایگزین چدن معمولی در امر ساختمان سازی شد.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی آهن هایی با کربن بالاتر با عناوین اختصاری ۱A و ۲A و ۳A و ۴A و … با استاندارهای مختلف تولید و در امر ساختمان سازی و … استفاده می گردد.
محاسن سازه های اسکلت فلزی
سازه های اسکلت فلزی به دلیل داشتن مزایای زیاد، به وفور از آنها استفاده می شود. از آن جمله  می توان به استحکام و خواص خوب مکانیکی و مقاومت بالای فولاد در کشش و فشار، همچنین به دلیل تولید فولاد در کارخانه و کنترل کیفیت آن نسبت به بتن و سایر مصالح بنایی اشاره کرد.
معایب سازه های اسکلت فلزی
از جمله معایب فلزات برای استفاده از آنها در سازه مقاومت کم آنها در برابر رطوبت هوا و زنگ زدگی می باشد. برای جلوگیری از این موارد باید آن را توسط ضد زنگ رنگ آمیزی کرد. همچنین باید فولاد را در مقابل آتش سوزی حفاظت کرد.
در ضمن در طراحی سازه های اسکلت فلزی نهایت دقت را مبذول داشت و اتصالات آن نیز باید به شکلی مناسب و با کیفیت صورت گیرد.
قالب بندی فونداسیون
پس از ریختن بتن مگر در فونداسیون نوبت به قالب گذاری اطراف پی قبل از آرماتورگذاری می شود. بسته به نوع طرح مهندس طراح قالب های اطراف پی می تواند از بلوک های ۲۰ سانتی یا ۱۰ سانتی و یا آجر فشاری باشد که روی بتن مگر با احتساب و در نظر گرفتن عرض مفید پی جهت آرماتورگذاری توسط استادکار یا معمار کار گذاشته می شود.
قابل ذکر است که این نوع قالب بندی از نوع آجر پس از بتن ریزی و گرفتن بتن و سخت شدن از اطراف فونداسیون تخریب و جدا می شوند و یا ممکن است باقی بمانند.
شمع بندی (نصب تکیه گاههای موقت)
می توان گفت در سقف تیرچه بلوک تیرچه ها علاوه بر وظیفه ی اصلی خود نقش پشت بندهای قالب کف و بلوک ها نقش قالب های کف را ایفا می کنند. چون تیرچه ها نمی توانند بار تحمل کنند، در زیر آنها چهارتراشهایی (کش) به ابعاد حداقل cm5×۱۰ به فاصله حدود ۱ متر بر روی شمع های چوبی یا جک های سقفی قرار می دهند. فاصله شمع ها از یکدیگر حدود ۱ متر است که شمع های چوبی باید بر روی گوه ها قرار گیرند تا امکان باز شدن آنها پس از اجرای کامل سقف فراهم شود. تیرچه ها را با یک خیز معکوس (به سمت بالا) و حداکثر یک سیصدم طول دهانه نصب می کنند تا پس از بارگذاری سقف و برداشتن شمع ها به حالت مسطح درآید. این خیز در تیرچه ها توسط شمع ها یا جک های سقفی (قبل از نصب بلوک ها) تامین می شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله سازه های فولادی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:1 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان

فصل ۱-ارتباط در سازمان
مفهوم ارتباط
ارتباط در لغت به معنی مشارکت در یک نظر و ایجاد رابطه برای انتقال یک خبر به کار رفته است.از اواخر سالهای ۱۹۳۰ وپس از انتشار مقاله ای تحت عنوان(اطلاعات یک مسعله ی اندیشه است)به مرور اندیشمندان درصدد بررسی ارتباطات از طریق ریاضیات برآمدند.رفته رفته مفهوم ارتباطات به فرایند اطلاعات تبدیل شد.متعاقب این امر(سیبرنتیک)عنوان شد که آن عبارت است از مجموعه تعوریهای مربوط به قانونمند ساختن انتقال و دریافت یک خبر بین انسان و ماشین.
ارتباطات و اطلاعات به عنوان اساس هستی انسانها مطرح شده است.چونکه بدین وسیله مکنونات،خواسته ها،نظرات،از فردی به فردی منتقل و درنتبجه نیازها رفع میشود.بدین گونه بقای حیات انسانی فراهم میگردد.با توجه به آنچه که بیان شد میتوان گغت که در ایجاد ارتباط ,دو طرف وجود دارد.طرفی که اطلاعات را منتقل میکند و طرفی که اطلاعات را دریافت میدارد و با درک خود,آن را تفسیر میکند و نسبت به آن واکنش نشان میدهد.ملاحظه میشود که در ارتباط بر اساس داد و ستد داده و ستانده اطلاعات جریانی بین دو یا چند نفر بوسیاه کلام،علامت،اصطلاحات و رمزها در راستای تفهیم یک خبر رسمی یا غیر رسمی برقرار میشود.ارتباطات با اطلاعات تفاوت دارد.چون ارتباطات برای دریافت اطلاعات،وسیله قرار میگیرد.بطور مثال:فرادستی با فرودستی ارتباط برقرار میکند،تا اطلاعات یا اخباری را به او منتقل کند،ملاحظه مبشودکه ارتباطات، وسیله انتقال پیام درسازمان است.تا بدین گونه تغییرات مطلوب در سازمان بوجود آید.ارتباطات در سازمانهابه صورت اجباری و تمایلی بوجود می اید.در ایجاد نوع اول،فرهنگ سازمانی و در ایجاد نوع دوم،فرهنگ نیروی انسانی دخالت دارد. ارتباطات به هر صورتی که در سازمان برقرار شود،در ایجاد آنها عواملی دخالت دارد.
عوامل ایجاد ارتباط در سازمانها
هر انسانی قبل از ورود در سازمان با تفاوتهای رفتاری همراه است.حیات سازمانی مرهون انواع ارتباطی است که در ایجاد آن دخالت دارد. این ارتباطات در سایه عوامل مختلفی به وجود می آید و عبارتند از:
۱-میزان اختیار:
کار مسترک که در سازمان جاری است،از نظر اجرایی و پذیرش مسعولیت و نظارت بر انجام وظیفه،آمریت و ماموریت را در سازمان بوجود می آورد.این امر نشعت گرفته از میزان اختیاری است که هر فرد در حیطه مسعولیت خود دارد.درنتیجه،سبب ایجاد روابط بین فرادست، فرودست و ارباب رجوع میشود.
۲-ترکیب:
کار سازمانی در قلمرو کاری نیاز به ترکیب کار اعضای مختلف دارد. بنابر این جهت ایجاد این ترکیب،کارگزاران باید با هم مرتبط شوند.ملاحظه میشود که فعالیت سازمانی که در نهایت به محصول،تولید،خدمت و یا به ترتیبی منجر میشود،مرهون ایجاد ارتباط اعضای سهیم در ایجاد آن کارند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود گزارش کارآموزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 10:57 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

گزارش کارآموزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

فهرست مطالب
مقدمه                                                                                                ۵
تاریخچة شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی                                             ۶
نمودار سازمانی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی                                    ۷
نمودار سازمانی قسمت امور مالی                                                           ۸
نوع محصولات خدماتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی                         ۱۲
ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشتة علمی کارآموز                                           ۱۳
آشنایی با مدیریت امور مالی                                                                  ۱۳
شرح مختصر از اهم ضوابط و مقررات صندوق                                             ۱۵
نحوة عملیات حقوق و دستمزد کارکنان                                                     ۱۶
آشنایی با وظایف حسابداری دفتر کل                                                        ۲۴
آشنایی با روش‌های اجرایی سندرسی                                                         ۳۰
صورت مغایرت بانکی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی                          ۳۴
دریافت صورت‌حساب پیمانکاران مواد نفتی                                               ۳۵
روش محاسبه و پرداخت کرایة حمل فرآورده‌های نفتی                                 ۳۹
تمامی فرم‌ها
نظرات و پیشنهادات

مقدمه
این شرکت یکی از شرکت‌های فرعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده که هزینه‌های آن در قالب بودجه تعیین شده تأمین می‌گردد و بر اساس اساسنامة خود به نیابت از شرکت مذکور فقراورده‌های نفتی را به فروش رسانیده و وجوه حاصله را مستقیماً و بدون حق برداشت به آن شرکت انتقال می‌دهد و در این مورد قراردادی تنظیم نگردیده است و در پایان دورة مالی حساب‌های مربوط به فروش فرآورده‌ و عملکرد مقداری به حساب‌های شرکت پالایش و پخش انتقال داده می‌شود. (قبل از سال ۱۳۷۹ و بر اساس ابلاغ سازمانی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور این شرکت فاقد سود یا زیان بوده و حق‌الزحمه توزیع فقط هزینه‌های شرکت را پوشش می‌داده است، بنابراین توصیة حسابرس مستقل و بازرسی قانونی شرکت (سازمان حسابرسی) مقرر گردید این شرکت از سال ۱۳۷۹ درآمد متناسب با فعالیت خود جهت جبران هزینه‌های متحمل شده در دفاتر ثبت نموده و صورتحساب سود و زیان ارایه نماید.
در این راستا هیئت‌ مدیرة محترم شرکت ملی پالایش و پخشش هر ساله با توجه به بودجه مصوب جاری این شرکت و بودجه مقادیر فروش فرآورده،‌نرخ کارمزد توزیع هر لیتر یک کیلو فرآورده‌ را مصوب و ابلاغ می‌نماید که حداکثر در سقف بودجه مقادیر فروش بر شرکت پرداخت و از بابت مازاد مقادیر توزیع شده کارمزدی وصول نمی‌گردد.
تاریخچه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی
تاریخچة این شرکت بر می‌گردد به سال ۱۳۰۷، این شرکت در تاریخ ۳۰/۶/۶۶ تحت شمارة ‌۶۳۳۳۷ در ادارة ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. سرپرستی پخش فرآورده‌های نفتی توسط مدیر بازرگانی در پالایشگاه آبادان مستقر بود. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کلاً در اختیار مدیریت بازرگانی بود. بعد از ملی شدن نفت تغییرات زیادی در شرکت شاهد بودیم که از جمله تمرکز امور اداری خدمات بهداری بهداشت و انتقال واحد حسابداری به تهران، واحد تغییرات مهندسی که به سازمان مهندسی عمومی توسعة اداره کل خط لوله تهران منتقل شد.
پس از انعقاد قرارداد کنسرسیوم پست مدیر کل در سازمان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایجاد کرد. نهایتاً در سال ۱۳۶۶ به دلیل دامنة وسیع فعالیت‌‌ها با عنوان جدید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با سازمان نوین و جدید تشکیلات مستقر به فعالیت خود را ادامه داد که موضوع این فعالیت می‌تواند طبق اساسنامه شرکت به شرح زیر باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کارآموزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 10:54 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی

با آغاز انقلاب صنعتی و انتقال تولید از کارگاههای کوچک به کارخانه های تولید انبوه، موضوع حفاظت از سلامت نیروی کار نیز از حالت فردی خارج و حالت عمومی تری به خود گرفت . پس از پیدایش مکتب روابط انسانی در مدیریت که براثر تجربیات هاتورن پدید آمد ، توجه به ایمنی منابع انسانی اهمیت بیشتری یافت. پس از بیان اهمیت وجود ایمنی در محیط کار ، پرسش اصلی این است که چگونه می توان ایمنی محیط کار را افزایش داد . به عبارت دیگر بهترین راه ارتقای وضعیت ایمنی محیط کار چیست ؟امروزه اهمیت مدیریت ایمنی در دستیابی به کارایی سازمان به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است . مقررات ایمنی روز به روز سخت گیرانه تر می شود و از نگاه کارکنان نیز ایمنی شرط اولیه محیط کار است . حتی می توان گفت علت اصلی پیدایش سیستمهای مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ،‌ ایجاد راهی برای رعایت مقررات اجباری است که روز به روز سخت گیرانه تر می شوند . البته امروز همگان بر این باورند که ایمنی و بهداشت به سیستم مدیریت فعالی نیاز دارد چرا که ایمنی و بهداشت را نمی توان از طریق مقررات اجباری یا احساس جمعی و یا توسط یک فرد به تنهایی تامین کرد . OHSAS مخفف عبارت Occupational Health and Safety Assessment Series می باشد.
۱ـدامنه کاربرد  : مشخصات این سری ارزیابی بهداشت حرفه ای و ایمنی ( OHSAS 18001 ) الزاماتی را برای یک سیستم مدیریت بهداشت شغلی و ایمنی ( OH & S ) معین می نماید تا یک سازمان بتواند با کنترل خطرات ( ریسک ها ) بهداشتی و ایمنی ، عملکرد خود را بهبود بخشد .OHSAS 18001 خود بیانگر معیار عملکرد بهداشتی و ایمنی خاصی نیست و کلیه جزییات لازم برای طراحی یک سیستم مدیریتی را نیز ارائه نمی دهد. مشخصات OHSAS 18001 در مورد هر سازمانی که مایل به اعمال موارد زیر باشد کاربرد دارد :
الف ) ایجاد یک سیستم مدیریت بهداشت شغلی و ایمنی به منظور حذف یا کاهش خطرات (‌ ریسک ) برای کارکنان و سایر طرفهای ذینفع که ممکن است در معرض خطرات ( ریسک ) بهداشتی و ایمنی ناشی از فعالیتهای سازمان باشند .
ب ) استقرار ، حفظ و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت بهداشت شغلی و ایمنی
ج ) حصول اطمینان از انطباق با خط مشی بهداشت شغلی ایمنی که خود تعیین کرده است
د ) اثبات این انطباق به دیگران
ه ) درخواست گواهی / ثبت سیستم مدیریت بهداشت شغلی و ایمنی خود توسط یک سازمان بیرونی
و ) تعیین انطباق با این مشخصات و اظهار آن توسط خود سازمان تمام الزامات مندرج در OHSAS 18001 به منظور لحاظ شدن در یک سیستم مدیریت بهداشت شغلی و ایمنی در نظر گرفته شده اند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بهره برداری پست های فشارقوی
چهار شنبه 29 مهر 1394 ساعت 10:52 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بهره برداری پست های فشارقوی

مقدمه
اپراتور تنها نیروی انسانی است که با انجام عملیات و بهره برداری از دستگاههای تحت کنترل خود با توجه به مقررات ایمنی و حفاظت خویش و ممانعت از بروز صدمات. به دستگاهها نوعی خدمات مورد نیاز را عرضه می‌کند همانطوری که می‌دانید جهت عرضه کردن این خدمت دستگاههایی که با میلیونها ریال ثروت مملکت تهیه شده در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. سپس بر هر اپراتوری فرض است که آشنایی به تمام دستگاههای مورد عمل خویش داشته و چگونگی عمل و کار دستگاهها را فرا گیرد. این آشنایی یک ضروریات مسلم حرفه اپراتور بوده و می‌بایست قادر به انجام عملیات سریع بر روی دستگاهها باشد، در سیستم برق مواقعی که بیشتر مورد نظر است و اپراتور و می‌تواند معلومات و کفایت خود را در آن به ظهور برساند، مواقع اضطراری و شرایط غیر عادی سیستم می‌باشد، که اپراتور بایستی با ورزیدگی و خونسردی کامل هر چه زودتر بدون فوت وقت شرایط را به حالت عادی، برگردانده و دیگر آن که دستورالعملهای صادر را هر چند وقت یک‌بار مطالعه کرده تا بتواند مفاد آن را در موقع اضطراری که فرصت برای مطالعه مجدد نیست سریعاً بکار برد.
ثبت وقایع و حوادث و شرایط بهره‌برداری
۱ـ ثبت و یادداشت تمام امور اوضاع باید دقیق و صحیح و فوری انجام گیرد و در فرم های مربوط وارد گردد یادداشتها باید تاریخ داشته و ساعت وقوع یا انجام امور ثبت گردد و در مواردی که وقت حادثه و یا اتفاق مشخص نیست وقتی را که اولین بار جلب توجه کرده یادداشت شود.
۲ـ ثبت زمان بر اساس ۲۴ ساعت بوده و از نصف شب ساعت ۰۰: ۰۰ شروع و به نصف شب و روز بعد ساعت ۲۴٫۰۰ ختم می‌گردد.
مثلاً پنجاه و دو دقیقه بعد از نصف شب چنین است ۰۰٫۵۲ ثبت عملیات سیستم، از جمله مواردی که باید ثبت شوند عبارت است:
الف ) تمام دستورات و عملکرد گروه‌ها که وارد یا خارج می‌شوند. با مشخصات گروه مربوطه.
ب ) تمام دستورات و پیام‌های که توسط مرکز کنترل دسپاچینگ اعلام می‌گردد با ذکر مشخصات
پ ) باز و بستن کلیدهای و سکسیونرها با ذکر دلیل یا علت آن.
ت ) دریافت  یا صدور تضمین های حفاظتی یا حفاظت فوری و یا کارتهای خطر.
ث ) هر گونه موفقیت با کار در نزدیکی یا روی دستگاههای برقدار همراه با نوع کار قبلاً بایستی طبق برنامه و با موافقت و هماهنگی مرکز کنترل دیسپاچینگ باشد.
ج ) در خواستهای انجام نشده.
چ ) هر گونه اختلال یا قطعی در سرویس برق یا کم کردن اجباری برق با دلائل مربوط
ح ) گزارشهای وضع هوا در نقاط مختلف منطقه
خ) هر گونه عیب و نقص مشاهده شده، یا گزارش شده در دستگاهها و وسائل
د ) هر گونه وسیله‌ای که جهت تعمیر یا بعلل دیگر از مدار خارج می‌شود و همچنین وقتی که دوباره آماده و در مدار قرار می‌گیرد.
ذ ) اشتباهات عملیاتی
ر ) تعویض نوبتکاران مطابق با قوانین مربوط
ز ) بازرسی دوره‌ای ایستگاه
هـ ) وقایعی که طبق مقررات دیگر باید ثبت گردد.
شرایط تعویض شیفت:
۱ـ هنگام تعویض اپراتوری که می‌خواهد شیفت را ترک کند باید:
الف ) گزارشی با شرح کافی برای آشنا نمودن اپراتوری که سر خدمت می‌آید با تمام اوضاع ایستگاه و تضمین‌های حفاظتی و حفاظت فوری کارتهای اخطار و احتیاط و موارد لازمی که باید در حین تعویض به اطلاع اپراتور جدید برسد تهیه نماید و زمان تعویض شیفت را باید گزارش و امضاء نماید. که خلاصه این گزارش در دفتر ثبت روزانه ایستگاه باید وارد گردد.
ب ) اپراتور شیفت باید شخصاً توجه اپراتور جدید را به هر نوع موضوع مهم و حیاتی جلب نموده و توضیح کافی داده و اگر لازم باشد برای درک بیشتر محلهای مورد نظر را به او نشان دهد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بهره برداری پست های فشارقوی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه فرآیند تولید سیمان
یک شنبه 26 مهر 1394 ساعت 11:17 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه فرآیند تولید سیمان

فهرست
مقدمه
تاریخچه رواج سیمان در ایران
مواد تشکیل دهنده سیمان پرتلند
روند تهیه سیمان
معادن
سنگ شکنها
آسیاب کردن مواد
خشک کن مقدماتی
پودر کردن مواد اولیه
روش تر
روش خشک
تفاوتهای روش خشک و تر
آزمایش نهایی
کوره های پیش گرم کن
سیمان پزی
کوره های سیمان پزی
مراحل مختلف پخت
مدت زمان تهیه سیمان
کلینگر
آسیاب کردن کلینگر
درشتی دانه های سیمان
روند تهیه سیمان
انواع سیمان پرتلند از نظر جنس
سیمان پرتلند نوع (۱)
سیمان پرتلند نوع (۲)
سیمان پرتلند نوع (۳)
سیمان پرتلند نوع (۴)
سیمان پرتلند نوع (۵)
سایر انواع سیمان پرتلند
سیمان پترلند ممتاز
سیمان زودگیر
سیمان ضد سولفات
سیمان هوازا
سیمانهای رنگی
سیمان چاه کنی
سیمان روباره
سیمان پوزولان
سیمان انبساطی
سیمان برقی
سیمان بنایی
انبار کردن سیمان
کوره گردنده خفته
اجزاء کوره گردنده خفته
کوره اصلی
رینگها
دنده کوره ها
غلطکها
خنک کنها
آب بندی سروته کوره
نسوزکاری داخل کوره
سوخت کوره
درجه پربودن کوره
شیب کوره
دور کوره
میزان بار کوره
سرعت حرکت مواد در کوره
سیمان پرتلند
فشرده از تاریخچه روند تولید در کارخانه های سیمان  
روند تولید
معادن مواد اولیه مواد اصلاحی و افزودنی
معدن سنگ آهک
معدن خاک رس
معدن مخلوط
معدن سنگ گچ
سنگ آهن
معدن سنگ سیلیس
سنگ هماتیت
موارد مصرف تیپهای مختلف سیمان
واحد سنگ شکن و آسیای خاک
واحد آزمایشگاه
آزمایشگاه فیزیک
آزمایشگاه شیمی
واحد مواد خام
الکتروفیلتر
واحد کوره
پیش گرم کنها
کوره هزار تنی
خنک کنها
واحد آسیای کلینگر و تولید سیمان
تولید گاز اکسیژن
کیسه سازی
تولید شن و ماسه
ریخته گری
بارگیری
مرکز خدمات مهندسی
مقدمه سیمان
با توجه به تحولات قرن اخیر که در کلیه علوم و فنون منجمله در صنعت ساختمان سازی ایجاد گردیده با توجه به رشد روزافزون جمعیت و احتیاج به گسترش شهرها، کارشناسان متوجه شدند که اگر شهرها به طرو افقی گسترش یابد رسانیدن سرویس های شهری مانند آب و برق ، تلفن، گاز و همچنین پست و آسفالت و غیره به شهروندان با مشکل مواجه خواهد گردید بدین لحاظ تشخیص دادند که شهرها باید به طور عمودی گسترش یابد در نتیجه ساختمانهای یک یا دو طبقه قرون ۱۸ و ۱۹ به ساختمانهای بلند قرن بیستم تبدیل گردید رفته رفته مصالحی مانند آجر و آهک و ملاتهای کم مقاومت منسوخ و مصالح مرغوب تری که بتواند بارهای فشاری و کششی بیشتری را تحمل نماید مورد توجه قرار گرفت که در رأس آنها سیمان و انواع فولاد می باشد که روز به روز مراحل تکامل خود را طی نموده و هر لحظه در آزمایشگاههای مهم دنیا در اثر آزمایشات شبانه روزی انواع مرغوب تر و کامل تری از آن ارائه می گردد. بدین لحاظ جا دارد که در موردمطالعه و شناخت سیمان دقت بیشتری نموده تا آشنایی بیشتر با این مصالح پیدا  کنیم باید توجه نمد هر لحظه ممکن است مطالعات و کیفیات آزمایشگاهی محصول جدیدتری را به دنیال صنعت را ارائه نمایند. پس در این قسمت سعی بر آن شده است که حتی المقدور در مورد مطالب کلی سیمان گفتگو شود.
سیمان یا سمنت واژه ای است که از لغت سمنتوم رومی گرفته شده و قدمت آن به بیش از میلادی می رسد. مصرف آن در ساختمان پانتئون شهر رم واقع در ایتالیا که مربوط سه ۲۷ قبل از میلاد است دیده شده .

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه فرآیند تولید سیمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح
یک شنبه 26 مهر 1394 ساعت 11:14 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

فهرست مطالب
«تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح» ۱
نمادها(نمادگذاری): ۱
EDci  پراکنش انرژی ناشی از بتن در هر نقطه در امتداد خط     ناپیوستگی ۲
مقدّمه: ۴
نمونه های آزمایش: ۸
آزمایش ۱ : ۹
آزمایش ۲: ۱۰
آزمایش ۳: ۱۱
آزمایش ۴ : ۱۱
مقایسة بین پیش بینی های پلاستیسیته و نتایج آزمایش : ۱۲
بحث پیش بینی های نظریة پلاستیسیتة حدّ بالایی: ۱۴
نتیجه گیری: ۱۵
قدردانی: ۱۷
۱ـ مقدمه : ۲۰
۲ـ مروری بر مطبوعات : ۲۱
۳ ـ  انهدام برجهای مرکز بازرگانی جهان : ۲۳
۱ـ ۳ ـ ساختار برجها : ۲۳
۲ـ۳ـ  انهدام برجها : ۲۵
۱ـ۲ـ۳ـ تئوری فروپاشی : ۲۶
۲ـ۲ـ۳  شکل های فرو ریزی : ۲۹
۳ـ۲ـ۳ خاصیت ضد آتش : ۳۰
۳ـ۳  نحوه خروج : ۳۰
۱ـ۳ـ۳  راه پله ها : ۳۱
۲ـ۳ـ۳  آسانسورها : سریعترین راه خروج ۳۲
۴ـ نظریاتی در طرح ، سنجش و بهینه سازی سازه ای : ۳۳
۶ ـ  نتیجه گیری ۳۷
پیوک A – نمونه  ها ۳۹
A3.1  . مقدمه ۳۹
A3-2-1 J  تو صیف ساختمان ۳۹
A 3-2-2 سطح تحقیق و بررسی ۴۰
A 3-2-3سطح اجرا ۴۱
A 3-2-4 ناحیه زلزله خیز ۴۱
A 3-2-5 نوع ساختمان ۴۱
A3-3 گزینش فاز (تایر۱) ۴۱
A3-3-1 مقدمه ۴۱
A3-3-2 ساختمانهای پنج مارک ۴۲
A 3-3-3 انتخاب فهرست کامل (صورت) ۴۲
A3.3.5مفرومات بیشتر ازریابی ۴۳
سیستم ساختمان ۴۳
نیم طبقه ندارد ۴۴
A3.3.6  فهرست  کنترل پی و مخاطرات هندسی ۴۸
مخاطرات هندسی ۴۹
شرایط پی ۵۰
سطح اجرای اینست جانی ۵۰
A3.3.9 فهرست مؤلفه های غیر ساختاری پایه ۵۱
جداکننده ها ۵۲
سیستم های سقف ۵۲
لوازم برقی ۵۳
روکش مصالح ۵۵
دودکش ساختمان ۵۶
پلکان ۵۶
تجهیزات مکانیکی و برقی ۵۷
لوله کشی ۵۸
انبار کردن وبخش مواد خطر ساز ۵۸
A3.4مرحله ارزیابی بیشتر (۲تایر ) ۵۹
A3.5 گزارش وارزیاب نهایی ۵۹
«تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح»
ظرفیت برشی پیش بینی شده از تیرهای بتن مسلح موجود یک موضوع مهمی است که لازم است به تفصیل بیشتری ذکر شود. توجه در خصوص اینکه آیا کد ارزیابی پل جاری برای انگلستان خیلی محافظه کارانه است هنگامی که مقاومت برش تیرهای بتن موجود ارزیابی می گردد که حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از فولاد می باشد در طی ارزیابی نا دیده گرفته می شود. این مقاله به تاثیرات سودمند چنین فولاد تراکمی ای بر روی استحکام برش تیرهای بتن مسلح توجه دارد. نتایج بررسی آزمایشگاهی با پیش بینی های کد جاری برای استحکام برش تیرهایی مقایسه می شوند که فرض می شوند صرفاً حاوی فولاد کشش می باشد. فشردگی های بعدی با یک راه حل پلاستیسیتة حدّ بالایی انجام می شوند که قادر است تمام تقویت فولاد را در یک تیر بتن در نظر بگیرد. دلایل متعددی وجود دارند که چرا پل ها مخازن پنهان استحکام را، نشان می دهند و عمل غشاء فشاری احتمالاً از همه مهمتر است. با این حال، دلایلی از قبیل حضور فولاد فشاری به استحکام پنهان کمک می کند طوری که تحقیق از این نوع، برای ارزیابی درست و انجام پیش بینی های استحکام لازم است. و نشان داده می شود که حضور فولاد با فشردگی زیاد دارای تأثیر چشمگیری بر روی ظرفیت تیرهای پل بتن مسلح است که دارای تقویت نهایی برش می باشد.
نمادها(نمادگذاری):
Abs مساحت فولاد تحتانی در تیر                  d عمق مؤثر تیر
Ats مساحت فولاد فوقانی در تیر                   a طول دهانه برش
                 D  نرخ  پراکندگی یا پراکنش انرژی در واحد حجم
                bs d فاصله از نقطة دوران تا فولاد کف(تحتانی)
                ts d فاصله از نقطه دوران تا فولاد سر(فوقانی)
 ED               نرخ پراکنش انرژی کل در سیستم
EDc              پراکنش انرژی ناشی از بتن (صرفاً)
               EDci  پراکنش انرژی ناشی از بتن در هر نقطه در امتداد خط     ناپیوستگی
 EDs              پراکنش انرژی ناشی از فولاد (صرفاً)
                  fc  استحکام فشاری مؤثر بتن ( (  fc=yfcu                    fcn                    استحکام مکعب فشاری بتن
ft  استحکام کشش بتن
fy استحکام تسلیم فولاد
Pهر بار بکار رفته (N )
aزاویة بین جهت     i  و خط ناپیوستگی
بردار جابجایی نسبی در عرض یک خط ناپیوستگی
iبردار جابجایی نسبی در هر نقطه در امتداد یک خط از ناپیوستگی
IPفاصله از خط دوران تا بار نقطة اول(mm)
Lstirrap طول دهانة برش که بر روی آن رکاب ها(Stirrups) بطور مؤثر لنگر می شوند.
nتعداد رکاب هایی که ناپیوستگی مفروض را قطع می کند
Uجابجایی افقی نمادی از بخش صلب
WDکار خارجی کل انجام شده بر روی سیستم
Xعمق تا محور خنثی بصورت یک تناسب از d
 aزاویةبین       و خط ناپیوستگی
دوران بفش صلب
زاویة داخلی اصطحکاک برای بتن
Vضریب تأثیر برای بتن
PS                 درصد فولاد طولی در تیر
  Psv                          درصد فولاد رکاب (Stirrup)در تیر
مقدّمه:
به دلیل افزایش ترافیک و وزن بالاتر کامیونها،هر پل ای در انگلستان از لحاظ استحکام برش و انعطاف پذیری اش ،بصورت بخشی از برنامة ارزیابی پل انگلستان مورد ارزیابی قرار می گیرد. مؤسسةبزرگراه ها،ناحیه(مساحت) ای از بتن را تعریف کرده است. موسوم به ارزیابی استحکام برش تیرهای پل بتن، که حاوی مقادیر قابل توجهی از فولاد (متراکم) است. راهنمای ارزیابی پل انگلیسی BD 44/95 حضور فولاد(متراکم) فوقانی را نادیده می گیرد هنگامی که استحکام برشی یک تیر بتن مسلح را پیش بینی می نماید این موارد در طی یک فرآیند طراحی قابل بررسی می باشند.با این حال، ارزیابی فعلی با استفاده از نظریة الاستیک یک درک محافظه کارانه از استحکام یک پل بتن موجود را ارائه می کند اکثر پل های بتنی موجود دارای مقادیر کافی از فولاد برای ایجاد یک قفسه برای ساختمان Stirrup هستند. اما این فولاد(ثانویه)در طی ارزیابی نادیده گرفته میشود.این امر منجر به ترمیز غیرضروری شده و از لحاظ بالقوه برای جامعه در طی ارزیابی یک پل موجود،گران قیمت است.
کار زیادی برای چندین دهه به صورت ضرایب گوناگون انجام شده است که بر روی استحکام برشی تیرهای بتن تأثیر می گذارد(استحکام بتن،درصد تقویت کششی،درصد تقویت Itirrup ).
با این حال، کار کمی برای تعیین تأثیرات فولاد بر استحکام برشی تیرهای بتن انجام شده است کانینر و گروه محققان تمام فولاد را در تحلیل های خودشان با توسعة نظریة میدان فشرده انجام داده اند.
آنها متوجه شده انداستحکام فشار بتن در ارتباط با پهنا و تعداد ترک های کششی از بین میرود که موازی با تنش فشاری می باشد  . Kemp وalsafi  استفاده از راه حل پلاستیک ـ صلب مرز بالایی را پیشنهاد کردند که توسط نیلسن و براستروپ بدست آمد. امّا از یک روش دیگر استفاده کرد که پیشنهاد می کند که: دوران های بلوک های صلب  در نقص برشی رخ می دهد شبیه به روش توسعه یافته توسط Ibell I .
روش پلاستیسیته مرز بالایی ، ارتباط خوب با نتایج آزمایش را فراهم می کند، هنگامی که ضریب تأثیر صحیح برای بتن انتخاب می شود .
Hamadi  وRegan   بیان کرده اند که منطقة فشردگی در تیر های بتن تا ۴۰ %  مقاومت برش کل را فراهم می نماید. بنابراین:شخص انتظار دارد که از تأثیرات سودمند بهره ببرد. با این حال،این امر در تحلیل آنها نادیده گرفته شد. تایلور انتقال نیرو را در ترک ها مطالعه کرد و پیشنهاد کرد که مقاومت برشی یک تیر توسط سه مؤلفه شکل گرفت:
عمل (dowel  )،اصطحکاک ترک و برش منطقة فشاری. برش منطقة فشاری ۲۰ الی %۴۰ مقاومت برشی است. Anderson و Ramiret نشان دادند که فولاد top بالایی در معرض خمیدگی (buckling ) در غیاب رکاب (stirrups ) می باشد اما مجدداً این امر در تحلیل نادیده گرفته شد. Wilby نتیجه گرفت که وقتی میله های تقویت کننده در مناطق فشردگی از تیر های مستطیلی لحاظ شدند که بطور ناکافی با stirrup ها دوباره کرنش دار شدند، خمیدگی تمایل دارد تا رخ دهد.
Regan یک بررسی جامع انجام داد که نشان می دهد که آنالوژی فرپای Morsch 45 چگونه توسط محققان گوناگون در بررسی رفتار برشی در بتن توسعه یافته و تمام تأثیرات فولاد بالایی نادیده گرفته شد. روشهای تحلیلی بکار رفته برای ارزیابی برش پله های بتن باید واقع بینانه و دقیق باشد شاید استفاده از یک روش پلاستیسیتة ارزیابی مناسب باشد نظریه توسط Ibell توسعه می یابد و رفتار واقعی پل را در هنگام فروریزش با نتایج خوب نشان می دهد. یک مدل پلاستیسیته مرز بالایی در اینجا پذیرفته می شود و سعی دارد نشان دهد که حضور تقویت در تیرهای بتن تأثیر چشمگیر بر روی استحکام برش تیر دارد. با بررسی انواع فولاد و برش ها، اعتبار پیش بینی های نظریة پلاستیسیته شرح داده شد.
یافته های مفیدی بدست آمدندو تأثیرات فولاد بررسی شد،و پل ها ارزیابی شدند.
نظریة پلاستیسیته مرز بالایی ـ مفروضات تحلیلی مقدماتی:
فرض شد که a در مدل ازکارافتادگی برخورد پلاستیک رخ دهد و استحکام کامل موجود باشد، فقط ناحیة پلاستیک از رفتار تغییر شکل در نظر است. تغییر شکل الاستیک کم می باشد و نادیده گرفته می شود
(b) معیار کرامب ـ موهر اصلاح شده با برش کششی غیر صفر برای بتن در نظر می باشد.زاویة داخلی اصطحکاک        برای تمام ترکیبات تنشی°۳۷ است.
(C) میله های فولاد نیروهای تنش محوری دارند و هر تأثیر dowel نادیده گرفته میشود.
(d) به ضریب V برای استحکام فشردگی بتن بکار می رود.
برنامةآزمایش:
چهار تیر بررسی گردید هر کدام دارای کمیت های گوناگون تقویت کف،پایین و برش بودند. یک آزمایش چهار نقطه ای بر روی هر کدام از تیر ها انجام گرفت . شکل  ۵ ابعاد نمونه های تیر را نشان می دهد. حداکثر بار مورد نیاز برای تمام آزمایشات با استفاده از یک سیستم بار گذاری کف افقی بدست آمد ( شکل  ۶ ) .
دو بلوک الوار نمونه را پشتیبانی ( تکیه گاه ) کردند و دو ورق P T FE  ( برای حداقل سازی اصطکاک ) ، برای رابط های فصل مشترک ها ، تکیه گاه استفاده شدند. بیست های تکیه گاه در داخل ریل ها بر روی کف ،ثابت شدند که یک متر فاصله داشتند بار بکار رفته توسط دیوار قوی مقاوم شد.
یک جک هیدرولیک برای بکارگیری بار به ( تیر انتقال) استفاده شد که دو بار نقطه ای مورد نیاز برای تیر را انتقال داد. بارهای ( نقطه ای ) و تکیه گاه ها از طریق یاتاقان های صفحة فولادی به ابعاد۱۰۰ ۱۰۰  ۲۵ mm  بدست آمدند بالشتک های لاستیکی نیز بین یاتاقان های صفحه و بتن قرار گرفتند، تا بار را به طور یکنواخت در سطح تیر توزیع کنند. زیرا بطور کامل هموار نبود . همچنین، این بالشتک های لاستیکی اجازة حرکت جانبی ، و جلوگیری از تأثیرات غشاء را داد. شکل  ۷ یک راه اندازی دستگاه آزمایش را نشان می دهد .


:: برچسب‌ها: دانلود تاًثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله آثار تعدّی و تفریط مستأجر نسبت به عین مستأجره
شنبه 25 مهر 1394 ساعت 13:4 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله آثار تعدّی و تفریط مستأجر نسبت به عین مستأجره

مقدمه :
بدون شک همواره در هر علمی و نه تنها در علم حقوق، اختلاف نظر در بین علما و صاحب نظران آن علم وجود دارد و البته این امر در علم حقوق و فروعات آن بیش از هر علم دیگری به چشم می‌خورد.
همانطور که می‌دانیم در این علم همواره موضوعاتی مورد بحث و بررسی واقع می‌شود که محل بحث بسیاری از حقوقدانان و فقها بوده است و البته این امر همچنان نیز ادامه دارد.
آنجا که در گذشته فقهای اسلامی مسائل مربوط به امور اجتماعی مردم و خصوصاً مسائل حقوقی آنها را با قدرت استنباط خود از قرآن و احادیث استخراج می‌کردند، اختلاف آرا در این موضوعات امری بدیهی به نظر می‌رسد و البته از آنجا که قانونگذاران کشور ما نیز در بسیاری از موضوعات از فقه اسلامی پیروی کرده‌اند، لذا حقوق موضوعه کشور ما نیز از این موضوع بی‌نصیب نمانده است و در بسیاری از این موضوعات قانونگذاران که به نظر خود نیز از اختلافات فقهی در میان فقها مطلع بوده‌اند، یا سکوت اختیار کرده‌اند و یا بسیار مبهم، به نحوی که هیچکدام از نظرات را صریحاً نقض یا قبول نمی‌کند، بیان حکم کرده‌اند
این ابهامات و شبهات در برخی از مواد قانونی، حقوقدانان را بر آن داشته است که با استفاده از قواعد عمومی و اصول حقوقی، مسائل را موشکافی کرده تا شاید این روش، طریقی برای رسیدن به تفاسیر صحیح و نتیجه‌گیری منطقی در این مسائل گردد.
یکی از مسائلی که از دیرباز محل بحث‌های متعددی در میان فقها و حقوقدانان بوده است، «شرط ضمان مستأجر» نسبت به عین مورد اجاره می‌باشد. چنانچه می‌دانیم مستأجر نسبت به عین مستاجره در حکم امین است و ید او نسبت به مورد اجاره ید امانی محسوب می‌شود. یعنی اگر عین تلف گردد، مستأجر ضامن تلف نیست مگر اینکه تعدی یا تفریط کرده باشد. این موضوع در ماده ۴۹۳ ق.م نیز پیش‌بینی شده است و قانونگذار در این ماده نیز مستأجر را نسبت به عین مستأجره امین می‌داند مگر اینکه تعدی یا تفریط کرده باشد، که در این صورت ضامن هر عیب و نقصی خواهد بود ولو اینکه تلف مستند به فعل او نباشد.
اما آنچه محل نزاع واقع شده است، صحت شرط ضمان مستأجر در ضمن عقد اجاره است، بدین معنا که مستأجر در هر صورت ضامن عین مستأجره است و مسئولیت هرگونه عیب و نقص به عهده اوست ولو اینکه از حدود متعارف برای انتفاع از عین مستأجره تجاوز نکند و بعباره‌الاخری در صورت عدم تعدی و تفریط نیز ضامن است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آثار تعدّی و تفریط مستأجر نسبت به عین مستأجره ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه مالیه
شنبه 25 مهر 1394 ساعت 13:2 | بازدید : 5 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه مالیه

مقدمه
چون مفهوم بودجه از آغاز پیدایشش تاکنون تغییر و تحول بسیار یافته است از این رو تعریف جامعی که در برگیرنده تمام مفاهیم آن در دوره های گذشته و زمان حال باشد کار دشواری است. دیدگاهها، نظریه ها و تعاریف زمانمند و مکانمنداند و به همین خاطر در زمان ها و مکان های متفاوت تعاریف متفاوتی ارائه شده است. اگر نظام بودجه ریزی کشور را به ساختمانی تشبیه نماییم، اصول بودجه فونداسیون و اسکلت آن محسوب می شود و هر چه بر مبنای اصول علمی و منطق اقتصادی استوارتر باشد قطعاً نتایج مطلوب تری به دنبال خواهد داشت. اصول بودجه در ایران نشأت گرفته از قانون اساسی، قانون محاسبات عمومی، قانون برنامه و بودجه و دیدگاههای صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی می باشد[۴]. در این مقاله ابتدا به اصطلاحات بودجه و سپس تعاریف مهم آن پرداخته و در نهایت به اصول مهم بودجه اشاره می شود.
۲- فلسفه وجودی بودجه
انسانها در دوران مختلف همیشه درصدد بوده اند تا نیازها و خواسته های خود را به نوعی از امکاناتی که در طبیعت وجود دارد تأمین نمایند. اما با توجه به اینکه نیازها و خواسته های انسان نامحدود و در مقابل، منابع و امکاناتی که در اختیار دارد محدود است، می توان گفت که بشر با دنیایی مملو از کمیابی زندگی می کند و لذا در مواجهه با این مشکل از قوه تعقل و قدرت تجزیه و تحلیل و توان پیش بینی خود استفاده کرده و با توسل به برنامه ریزی درصدد برآید تا با حداقل امکاناتی که در اختیار دارد، حداکثر مطلوبیت را نصیب خود نماید.
حتی آثار به جا مانده از زندگی بشر اولیه در صدها هزار سال پیش، قبل نشانه های زیادی از برنامه ریزی در امور دارد. با عنایت به مباحث مطرح شده، می توان گفت: فلسفه وجودی بودجه نویسی دو عامل است: یکی نیازهای نامحدود بشر و دوم منابع و امکانات محدودی که در اختیار دارد[۴].
۳- واژه شناسی بودجه
در گذشته فرانسویان کلمه «بوژت» را به معنی کیف یا کیسه چرمی کوچک به کار می برده اند. این کلمه نخستین بار در انگلستان برای کیف کوچک حاوی مهر «وزارت دارایی» آن کشور و سپس نام کیفی گردید که بصورت دریافتها و پرداختهای کشور را در آن می نهادند. در سال ۱۷۳۳ زمانی که وزیر دارایی انگلستان صورت دریافتها و پرداختها و گزارش مالی سالانه کشور را برای نمایندگان مردم مطرح ساخت، نویسنده ناشناسی در جزوه ای با عنوان «کیسه اش باز شد۱» به سیاست وزیر دارای حمله نمود و او را به شعبده بازی تشبیه کرد که کیسه حقه ها و کلکهای خود را گشوده است و به طعنه گفته شد «سفره اش-بودجه اش- را گشوده است».
کلمه« بوژت» فرانسوی اندک اندک انگلیسی شد و به صورت «باجت۲» درآمد و سپس بدان شکل به فرانسه بازگشت و با گویش فرانسوی «بودجه» مرسوم شد[۳].
۴- تعریف بودجه
تعریف های زیادی برای بودجه شده است که به چند نمونه از آن به شرح زیر اشاره می شود:
بودجه دخل و خرج دولت است [۵].
اولین تعریف قانونی که از بودجه در نظام حقوقی مالی ایران به عمل آمده است در ماده یک قانون محاسبات عمومی مصوب مورخ ۲۱ صفر ۱۳۲۹ هجری قمری مطابق با سال ۱۲۸۹ شمسی است که بودجه را چنین تعریف کرده است[۷]: «بودجه دولت سندی است که معاملات دخل و خرج مملکتی برای مدت معینی در آن پیش بینی و تصویب  می گردد. مدت مزبور را سنه مالی می گویند که عبارت از یک سال شمسی است».
دومین تعریف قانونی مربوط به قانون محاسبات عمومی مصوب ۱۶ اسفند ۱۳۱۲ شمسی مربوط می شود که چنین آمده است[۷]: بودجه لایحه پیش بینی کلیه عواید و مخارج مملکتی است برای مدت یکسال شمسی که به تصویب مجلس شورای ملی رسیده باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مالیه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0