عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 41
:: بازدید کلی : 63884

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری ۲۵ – ۱۵ ساله شهر تهران
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:45 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری ۲۵ – ۱۵ ساله شهر تهران

« فهرست مطالب »                 
 فصل اول :                                                                        
 مقدمه
بیان مسأله
 اهمیت و ضرورت مسئله
 اهداف تحقیق
 سوالات پژوهش
 فرضیه های پژوهش
 تعاریف عملیاتی واژه ها
 فصل دوم :                                                                               
 ادبیات و پیشینه تحقیق
 مبانی نظری و تئوریک
 پژوهش در زمینه هیجان خواهی
 بررسی های مربوطه به دوقلوها
شواهد موجود درباره ساعتهای درونی
مطالعات انجام شده بر روی انسان
مطالعات انجام شده بر روی حیوانات                                                                                                    
ساعتهای درونی و مغز
ساعتهای درونی انسان
یک ساعت درونی دوم
شواهد موجود درباره اثر عوامل محیطی
باز – تنظیم ساعتها
نور به عنوان یک نشانه راهنمای خارجی
ترکیبات بیوشیمیایی در نقش نشانه های راهنمایی خارجی
کنترل فیزیولوژیکی ریتمهای زیستی
کنترل برون زاد (خارجی)
کنترل برون زاد (داخلی)
بررسی خواب
انواع مختلف خواب
مراحل خواب
تحقیقات استانی                                                                                                                            
فصل سوم :                                                                               
 روش اجرای تحقیق
حجم نمونه
روش تحقیق
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش جمع آوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم :                                                                           
جدول داده های شماره ۱ (جدول مادر)
نمودار مقایسه هوش عادی دختران فراری و عادی
تجزیه و تحلیل یافته ها
فصل پنجم :                                                                            
 نتیجه گیری
محدودیت ها و ملاحظات تحقیق
پیشنهادات
منابع و مآخذ                                                                               

فصل اول
«مقدمه»
عناصر وجودی خانواده اعم از پدر و مادر، خواهر و برادر و احتمالاً پدر بزرگ و مادر بزرگ در کانون و هستۀ خانواده از ارزش و جایگاه متفاوتی برخوردارند. که اصطلاحاً در متون جامعه شناسی و روان شناسی اجتماعی این جایگاه ها و حوزه ها نقش نام دارد.
ایفای نقش در قالب انجام تکالیف و وظایف خود انتظارات و توقعاتی هم بدنبال دارد که از سایر نقش ها انتظار می رود. اگر پدر شب و روز در سرما و گرما در شرای سخت بدنبال تهیۀ امکانات و وسایل آسایش و آرامش اعضای خانواده است. و فی المقدور همه نیازهای اساسی اعضاء در تهیه و تأمین می کند. در جای خود انتظاردارد که اعضاء در مصرف امکانات صرفه جویی کرده و جانب اهمیت و ارزش آن را درک نمایند و به قول و عمل پدر احترام بگذارند. همچنین است این مهم در مورد مادر که همه تلاش و مساعی ما در تأمین آرامش و آسایش و تدارک خوشبختی و شرایط باب میل اعضاء و مخزن محبت و عاطفه و قدرشناسی است. و انتظارش این است که حتی پدر نقش مادر را درک نماید و بچه ها هر کدام به نوبه خود در حفظ و رعایت زحمات و ارزش های در کوشا باشند و از ناحیه درک زحمات و نه از زاویه دل رحمی قدر ایثار و از خودگذشتگی مادر را بدانند.
نهاد خانواده در عین حال که رکین ترین رکن و هسته اولیه تشکیل اجتماعات و گروه های بزرگ و کوچک اجتماعی است. و اولین گروه حضور انسانها در جمع و گروه های انسانی است.
علاوه بر صفات و ویژگی های سایر گروه ها دارای ابعاد مختلف دیگری است که تاحدی گروه یا تمام خانواده را از سایر گروه هاجدا می کند. این ویژگی ها عبارتند از:
۱ ) عاطفی بودن ؛
۲ ) نسبی بودن ؛
۳ ) نزدیکی بودن در عین اختلاف ؛
۴ ) حتمی بودن ؛
۵ ) عمومی بودن .
۱ ) همه اعضای خانواده به دلیل هم ژنی و هم خونی و هم رحمی بودن دارای روابطی عاطفی و مهربانانه و صمیمانه قلبی هستند؛
۲ ) چون از یک پدر و مادر و یا از حداقل دو یا ۳ پدر و مادر هستند از لحاظ نسبی به یکدیگر نزدیک هستند؛
۳  ) به دلیل بالا هر چند ممکن است. کودک یا پدربزرگ۷۰سال اختلاف داشته باشند ولی به هم نزدک هستند و حرف ها و روابط نزدیک و محرمانه و صمیمانه ای دارند؛
۴ ) در همه اقوام و گروه ها این نهاد و خانواده حتمی است که باید ابتدا فرد  در خانواده تولد بزرگ شود تا رسمیت خود را در گروه های دیگر اعلام کند ؛
۵ ) عمومی بودن یعنی این ویژگی ها مخصوص ایران و شده بیت و یکم نیست و شامل همه اقوام وملت ها برای همه قرون و اعصار می باشد.این پنج ویژگی قطعی و قمی در نهاد خانواده این نهاد را از سایر نهاد ها متمایز می کند؛

چکیده :
ویژگی های رفتاری هر فردی حاصل نوع شخصیّت فردی است. و شخصیّت هم محصول استعدادها و توانایی ها و هوش و احساسات و هیجانات رفتاری افراد است در یک کلام از جمع بندی تعاریف هوش (عمومی، کلامی، فضایی، تخیّلی، حسابی، …) می توان به این نتیجه رسید که «هوش میزان توانایی سازگاری فرد با محیط است» بدیهی است، تفاوت رفتارها و منش و شخصیت افراد به نوع احساسات و نگرش ها و گرایش ها و انتظارات و امیال و علایق فرد وابسته است.
در تحقیق حاضر نیز با عنوان بررسی هوش هیجانی دختران عادی و فراری ۲۵ – ۱۵ ساله شهر تهران به جستجو و بررسی نوع و میزان و مؤلفه های هوش هیجانی در دو گروه دختران ۲۵ – ۱۵ ساله عادی در خانواده ها و فراری پرداخته ایم.
و با فرض تفاوت در بین هوش هیجانی این دو گروه به بیان مسئله با ذکر تبیین هوش هیجانی و اهمیت و اهداف و متغیرها و تعاریف در فصل اول و نیز مبنی تئوریک و نظری آن بخصوص هوش در میان دوقلوها و بررسی هوشی روی حیوانات و پاسخ های آنها و بررسی ساعت های درونی و فیزیولوژیکی و تأثیر نور و کنترل های برون زاد و درون زاد و به بررسی انواع خواب و مراحل خواب که با سلسله اعصاب و روابط عصبی و هوشی مرتبط است اشاره شده و با پرداختن به تحقیقات انجام شده ملّی و استانی و منطقه ای فصل دوم را خاتمه داده ایم. در فصل سوم فقط به روش اجرای تحقیق (ابزارهای جامعه، حجم نمونه، روش جمع آوری اطلاعات و روش آماری) پرداخته ایم.
و در فصل چهارم با استفاده از داده ها و جمع بندی و دسته بندی آنها به تجزیه و تحلیل آنها اقدام کرده ایم و نتایج کمّی بدست آمده را با تحقیقات و مبانی نظری تحت عنوان تأیید فرضیه تطبیق داده ایم و در فصل پنجم با اشاره به نتیجه گیری کلی و بیان مشکلات و محدودیت ها و نیز ارائه پیشنهادات و توصیه ها و ذکر منابع و مآخذ و الحاق ضمائم و پیوست ها پژوهش را به سرانجام رسانده ایم.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری ۲۵ – ۱۵ ساله شهر تهران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

دانلود مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی دانش آموزان علاقمند به ورزش و دانش آموزان بی علاقه به ورزش در دبیرستان

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
اهداف تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم
ورزش و تفریح
اثرات فیزیولوژیکی ورزش
اثر روی سیستم عصبی
ورزش های مناسب برای دوران مختلف زندگی
تفریح
ویژگی ورزشکار مسلمان
تربیت بدنی
ارزشیابی
فواید ورزش شطرنج
فصل سوم
روش تحقیق
حجم نمونه
روش نمونه گیری
جامعه نمونه
روش آماری
روش جمع آوری اطلاعات
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
علاقمند به ورزش
بی علاقه به ورزش
جدول ضریب همبستگی
عملیات آماری
فصل پنجم
نتیجه گیری
محدودیت ها و مشکلات تحقیق
پیشنهادات
منابع و ماخذ
فهرست ضمائم

مقدّمه :
دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی (پیش دبستانی، دبستانی، راهنمایی، متوسطه، پیش دانشگاهی) اعم از پسران و دختران علاقه وافری به زنگ های ورزش و تربیت بدنی دارند. این موضوع آن چنان روشن و بدیهی است که هر خانواده ای در منزل از اینکه فرزندشان امروز درس ورزش دارد، خوشحالی او را در چهره و حرکات می بیند و ساکنان و اهالی نزدیک مدرسه معمولاً در زنگهای ورزش بچه ها هیاهو و سروصدای بیش از حد دانش آموزان را در هر شهر و دیار و در هر مقطع می شنوند.
گویی حرکات ورزش، بازی با توپ، طناب کشی، تقسیم بچه ها به گروه های رقیب در بازی، وسط بازی در دبستان ها بخصوص به همراه معلمان و دبیران ورزش از حلاوت و شیرینی بالایی برخوردار است.
شکل ورزش در دوره های مختلف متفاوت می شود، اگر در دورۀ پیش دبستانی با بازیهای سبک زنجیره بافتی رنگ می گیرد، در دورۀ ابتدایی با گُرگَم به هوا، دنبال بازی، فوتبال گل کوچک، در دورۀ راهنمایی با فوتبال و شنا و والیبال و ژیمناستیک و حتی کشتی ادامه و در دورۀ متوسطه با بازیها و ورزش های قدرتی مثل پرورش اندام و وزنه برداری، دو میدانی و فوتبال و والیبال و شنا و کوهنوردی و … تکمیل می گردد.
متأسفانه در همۀ مدارس همه امکانات ذکر شده وجود ندارد و اغلب این ورزشها در خارج از مدرسه و در باشگاه ها و مراکز تربیت بدنی تکمیل و ادامه می یابد.
فرهنگ شهرنشینی و آپارتمانهای نشینی باشد و دلیل دیگر ارزش ها و جایگاهی که ورزش حرفه ای در سطح جهانی به عنوان یک صنعت و سازمان اثرگذار در مسائل عمومی و سیاسی و فردی و اقتصادی است.
چنانچه در قرن شانزدهم میلادی طبقه ای به نام شجاعان وجود داشته است. اما آیا می توان با اطمینان گفت که همه دانش آموزان علاقه شدیدی به ورزش و تربیت بدنی دارند؟ (حجتّی، ۱۳۷۰)
بدیهی است که علیرغم علاقه و اهمیت ذکر شده دانش آموزان هم هستند که علاقه چندان به ورزش و تربیت بدنی ندارند و ترجیح می دهند که به جای ورزش در کتابخانه مطالعه کنند یا در کلاس با یک یا دو نفر از بچه های هم فکر مسئله حل کنند. و یا به همراه مربی پرورشی فعالیتهای فرهنگی را ادامه دهند.
بر این اساس و به جهت علاقه شدید دانش آموزان به ورزش های مختلف و نیز بی علاقگی برخی از آنها به ورزش باید گفت که این میل و علاقه و عدم رغبت و گریز از ورزش در میان دانش آموزان خاستگاه شخصیتی و درونی دارد.
یعنی عده ای دارای صفات و ویژگی هایی هستند که به ورزش شدیداً علاقه دارند. و عده ای هم که علاقه چندانی به ورزش ندارند، ویژگی های خاصی شخصیتی و جسمانی را دارند که در این تحقیق قصد بررسی این ویژگی ها در دو گروه از دانش آموزان متوسطه را داریم و امیدواریم نتایج و یافته های تحقیق قابل استفاده مربیان و مدیران و خانواده ها و حتی دانش آموزان قرار گیرد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مقایسه ویژگی های شخصیتی دانش آموزان علاقمند به ورزش و دانش آموزان بی علاقه به ورزش در دبیرستان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاری
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:42 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاری

فهرست  مطالب
چکیده ۳
فصل اول
مقدمه ۵
بیان مساله ۷
اهمیت پژوهش۹
فرضیه پژوهش ۱۱
تعاریف عملیاتی۱۱
فصل دوم
اختلالات رفتاری۱۳
تعاریف اختلالات رفتاری ۱۴
رفتار بهنجار۱۸
برآورد درصد شیوع اختلالات رفتاری۱۹
بررسی مختصری از تاریخچه و علل اختلالات رفتاری۲۲
اصل فراموش شده ژنتیک ۲۸
ارتباط نقش سیستم ایمنی با افزایش مشکلات رفتاری۳۰
دسته بندی اختلالات رفتاری۳۲
انواع اختلالات رفتاری موجود در هر گروه از دسته بندی های گروه ترویج روانپزشکی۴۳
چگونگی ارتباط با والدین با فرزندان و تاثیر آن بر ویژگی های رفتاری آنان۴۹
چگونگی بروز اختلال در رفتار از نظر رفتار گرایان ۵۴
روشهای رفتار درمانی۵۹
اختلالات رفتاری در کودکان تک فرزند و چند فرزند شهر تهران۶۵
فصل سوم
جامعه آماری۶۸
ابزار پژوهش۶۹
اعتبار پرسشنامه راتر۷۲
پایایی آزمون راتر۷۳
روش اجرای تحقیق ۷۴
روش تحلیل آماری ۷۵
فصل چهارم
بحث و نتیجه گیری۸۰
پیشنهادات۸۱
محدودیتها۸۲
منابع۸۳
پیوست۸۶
پرسشنامه۸۷
پرسشنامه مشخصات مربوط به دانش آموز

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی رابطه تک فرزندی با اختلالات رفتاری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی ارتباط شیوه فرزند پروری والدین با کمرویی دختران
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:37 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی ارتباط شیوه فرزند پروری والدین با کمرویی دختران

فهرست مطالب
چکیده : ۴
فصل اول : ۵
کلیات پژوهش ۵
مقدمه : ۶
طرح مسأله : ۷
پرسش پژوهش : ۱۰
فرضیه‌های پژوهش : ۱۱
متغیرهای پژوهشی : ۱۱
تعاریف پژوهشی : ۱۱
۱- شیوه سهل گیر ۱۲
فصل دوم : ۱۵
الف )‌رشد اجتماعی ۱۷
رشد اجتماعی در دوران‌های مختلف : ۱۹
رشد اجتماعی کودک در دبستان : ۲۸
رشد اجتماعی در دوره نوجوانی : ۲۹
اهداف رشد اجتماعی ۳۲
مطالعات عروسک بوبو: ۳۶
تاریخچه فرزند پروری : ۳۷
شیوه‌های فرزند پروری از نظر باوم مریند: ۳۹
شیوه مقتدرانه ۴۰
شیوه سهل انگاری ۴۱
شیوه خودکامه : ۴۲
اقتدار منطقی ۴۵
دستوردهنده : ۴۶
استبدادی -‌ آمرانه : ۴۶
غیر متعهد : ۴۶
نظریه اریکسون : ۴۷
مرحله اول : ۴۷
پژوهشهای انجام شده در خارج کشور : ۵۰
فصل سوم ۵۴
روش پژوهش ۵۴
مقدمه ۵۵
ابزار پژوهش : ۵۶
نمره گذاری : ۵۹
پایایی : ۶۱
روش جمع آوری داده‌ها ۶۲
فصل چهارم ۶۵
مقدمه : ۶۶
جدول ۱-۱ ۶۸
نمودار ۱-۲ ۶۸
شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی ۷۰
توزیع فراوانی نمرات رشد اجتماعی ۷۱
شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی ۷۲
توزیع فراوانی نمرات فرزند پروری سهل گیرانه ۷۳
شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی ۷۴
توزیع فراوانی نمرات شیوه فرزند پروری مستبدانه ۷۵
شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی ۷۶
توزیع فراوانی نمرات شیوه فرزند پروری آزاد منشانه ۷۷
بخش دوم : بررسی فرضیه های پژوهش ۷۷
آمارهای محاسبه شده برای فرضیه اول پژوهش ۷۸
آمارهای محاسبه شده برای فرضیه دوم پژوهش ۷۹
آماره های محاسبه شده برای فرضیه سوم پژوهش ۸۰
فصل پنجم ۸۳
بحث و نتیجه گیری : ۸۳
محدودیت های پژوهش : ۸۴
پیشنهادها : ۸۵
فصل ششم : ۸۶
خلاصه پژوهش : ۸۷
فهرست منابع : ۹۰
چکیده :
در پژوهش‌ حاضر به بررسی تاثیر شیوه‌های فرزند پروری بر رشد اجتماعی کودکان پرداخته شده است . در پژوهش تعداد ۶۰ نفر به عنوان گروه نمونه به شکل انتخاب در دسترس دبستان کیمیای سعادت منطقه ۳ تهران انتخاب شده است.
 برای سنجش روش فرزند پروری از آزمون بامریند و برای سنجش رشد اجتماعی کودکان از آزمون وایلند استفاده گردیده است و بدین منظور هر دو آزمون توسط والدین پاسخ داده شده است و داده های آماری بدست آمده توسط روش‌های آماری توصیفی و استنباطی محاسبه گردیده است .
 نتایج پژوهش حاکی از آن است که در بین سه سبک فرزند پروری ( مستبدانه ، سهل گیرانه ، آزاد منشانه ) فقط بین سبک فرزند پروری آزاد منشانه با رشد اجتماعی ارتباط معناداری وجود دارد . به این معنا که انتخاب سبک فرزند پروری آزاد منشانه از سوی والدین به افزایش رشد اجتماعی کودکان منجر می شود .
فصل اول :
کلیات پژوهش
مقدمه :
 خانواده پایه و اساس اجتماع وسلول سازنده‌ی زندگی و حیات بشری است و در وسیع‌ترین مفهوم کلمه ، خاستگاه اصلی اعضای خویش و پناهگاه آن است . پناهگاهی که نخستین تجربه‌ی انسان برای « اجتماعی زیستن » در آن صورت می گیرد . از خانواده است که فرد بر می‌خیزد و به خانواده است که فرد روی می آورد ، تا در آنجا با گروهی که با یکدیگر پیوندی نزدیک و صمیمی دارد آرام گیرد .
 خانواده از مهم‌ترین و کهن‌ترین واحدهای اجتماعی است که بر نهادی به نام ازدواج بنا نهاده شده است . ( جامعه شناسی مفاهیم کلیدی ، قنادان ، مطیع ، ۱۳۸۳)
شیوه‌های تربیتی ،کنترل و اداره‌ی کودکان توسط والدین ، بدون شک یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن مشکلات رفتاری کودکان است . اغلب والدین اطلاعات و آشنایی کافی در زمینه‌ی شیوه‌ی برخورد و تربیت فرزندان خود را ندارند و این امر هم به علت فقر فرهنگی و تربیتی والدین ، سرپرستی ناقص یکی از والدین ، نابسامانی‌های خانوادگی یا دعوا و جدایی والدین است .


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی ارتباط شیوه فرزند پروری والدین با کمرویی دختران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود آزمایشگاه فیزیک خاک تکمیلی
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:11 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

آزمایشگاه فیزیک خاک تکمیلی

فهرست مطالب
تعیین جرم مخصوص ظاهری خاک به روش کلوخه۱
تعیین بافت خاک۴
دانه بندی مکانیکی خاک ۱۰
منحنی مشخصه آب خاک در حالت خشک شدن(آزمایشگاه۱۴
پخشیدگی هیدرولیکی۲۷
ساخت منحنی رطوبتی خاک در مزرعه ۳۰
مقدمه :
خواص فیزیکی خاک درتعیین قابلیت استفاده از آن برای مقاصدگوناگون حائزاهمیت می‌باشد. استحکام وتحمل فشار، قابلیت زهکشی درحالت مرطوب وخشک، قدرت ذخیره رطوبت، خاصیت پلاستیکی، سهولت نفوذریشه گیاهان درخاک، تهویه وسرانجام قابلیت نگهداری عناصرغذایی گیاهان درخاک همگی ارتباط نزدیک باخواص فیزیکی خاک دارند. باتوجه به این مسائل پی بردن به این نکته که بشرتاچه اندازه وباچه وسایلی می‌تواند خواص مذکور را به نفع خودتغییردهدموضوعی است که موردتوجه خاکشناسان می‌باشد. این چه درمواردی که بشرخاک رابرای تولیدمحصولات کشاورزی به کارمی بردوچه درمواردی که آن را به مصارف دیگرازقبیل ایجادجاده‌ها، سدها، شالوده ساختمانها، آجرسازی وغیره می‌رساند می‌باید موردمطالعه قرارگیرد.
مجموعه آزمایشاتی که دراین دوره برروی خواص فیزیکی خاک صورت گرفت شامل تعیین بافت خاک، جرم مخصوص ظاهری، تعیین منحنی دانه بندی، تعیین منحنی مشخصه آب وخاک، ،تعیین منحنی پخشیدگی هیدرولیکی،‌تعیین حدودآتربرگ، تعیین هدایت هیدرولیکی اشباع درمزرعه.که درادامه به شرح کامل هریک ازاین آزمایشات پرداخته می‌شود

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود آزمایشگاه فیزیک خاک تکمیلی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تفاوت‌ نظام‌ حقوق‌ مدون‌ و نظام‌ حقوق‌ غیرمدون‌
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:9 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تفاوت‌ نظام‌ حقوق‌ مدون‌ و نظام‌ حقوق‌ غیرمدون‌

مقدمه از آنجا که قوانین ما در بحث‌های جزائی ریشه در فقه و حمایت‌های فقهی دارد خصوصاً در باب حدودی قصاص و دیات که کلاً ترجمة خود فقه است؛ در خود فقه نیز نظر فقها مختلف است و قیل و قال نسبت به یک موضوع زیاد دارند آنچه از بین قیل و قال، علماء به عنوان مشهور استنباط می‌شود قول آنان است که بر خود قول هم بعنوان یک اصل در هر زمینه‌‌ای و در هر عصر و زمانی شاید نظر واحدی وجود نداشته باشد و گاهی هم اتفاق افتاده و می‌افتد که بعضی از مسائل فقهی از آنها تفسیری براساس سیاست زمانه می‌شود.این که در طول غیبت پیشوای دوازدهم جهان تشیع، ده‌ها و صدها دانشمند متقی و پرهیزکار سکاندار کشتی متلاطم دریاهائی از حوادث آن دوران بوده و انسانهای متحیر بسیاری را به ساحل نجات رسانده‌اند، در تمام عرصه‌های اجتماعی سیاسی- حقوقی اجتهاد مستمر و پویائی در زمینه‌های مختلف فقهی داشته‌اند. طبق دستورالعمل‌ کلی در روایت پذیرفته شدة عمربن حنظله این گونه بیان گردیده فاما من کان من الفقهاء صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً علی هوا، مطیعاً لامر مولاه، فللعوام ان یقلدوه.
فهرست مطالب
مقدمه۱
فصل اول: بررسی ماده ۲۹۶ در قانون ایران ۳۲
گفتار اول- ملاک و ضابطة قتل‌ها ۳۲
گفتار دوم- بررسی قصد شخص معین در قتل‌ها و ماده۲۹۶٫۳۶
گفتار سوم- آیا بین بند ب ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامی در باب قتل عمدی و ماده ۲۹۶ قانون مجازات اسلامی در باب قتل خطئی تعارض وجود دارد ۵۰
فصل دوم: بررسی شخص یا شخصیت و بررسی هدف          در ماده ۲۹۶ ۵۵
گفتار اول – اشتباه در شخص یا شخصیت۵۵
گفتار دوم – خطا در هدف موضوع ماده ۲۹۶ قانون مجازات اسلامی۵۷
فصل سوم: بحث تطبیقی خطاء محض در حقوق مصر و آمریکا۶۰
نتیجه‌گیری۶۲
منابع و مآخذ۶۳

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تفاوت‌ نظام‌ حقوق‌ مدون‌ و نظام‌ حقوق‌ غیرمدون‌ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله انرژی هسته­ ای
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:7 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله انرژی هسته­ ای

فهرست مطالب
تاریخچه شناسایی اتم: ۵
ریشه لغوی: ۶
اتم: ۶
ساختمان اتم: ۶
اندازه اتم : ۷
ذرات درونی اتم: ۸
طبقه‌بندی اتم‌ها : ۸
ساده‌ترین اتم : ۸
واکنش شیمیایی اتم‌ها: ۹
پیوند میان اتم‌ها: ۹
یون: ۹
پیوند یونی : ۱۰
مرز مابین انواع پیوندها: ۱۰
انرژی: ۱۰
موقعیت جهانی انرژی: ۱۱
پرتوزا: ۱۲
رادیواکتیویته  Radioactive) 13
دیدکلی: ۱۳
اطلاعات اولیه: ۱۳
سیر تحولی و رشد: ۱۴
تابشهای رادیواکتیو: ۱۵
نیمه عمر: ۱۶
عناصر متداول و نیمه آنها: ۱۷
اورانیم ۲۳۸  نیمه عمر آن ۵ میلیارد سال. ۱۷
اورانیم ۲۳۵  نیمه عمر آن ۷۰۰ میلیون سال. ۱۷
بلوتونیم۲۳۹ نیمه عمر آن ۲۴۰۰۰ سال. ۱۷
کربن ۱۴ نیمه عمر آن ۵۶۰۰ سال. ۱۷
ید ۱۳۱ نیمه عمر آن ۸ روز. ۱۷
طلای ۱۹۸ نیمه عمر آن ۳ روز. ۱۷
سدیم ۲۴ نیمه عمر آن ۱۵ ساعت.. ۱۷
فلوئور۷ نیمه عمر آن ۱ دقیقه. ۱۷
بولونیم ۲۱۴ نیمه عمر آن ۰/۰۰۰۰۰۰۰۳ ثانیه. ۱۷
سرب پایدار (بدون نیمه عمر) ۱۷
کاربردها: ۱۸
در جریان خون: ۱۸
در فرسودگی ماشین آلات: ۱۸
اندازه گیری رادیو اکتیویته : ۱۹
شکافت هسته‌ای: ۱۹
فرمول اینشتین: ۱۹
پایداری و ناپایداری: ۲۰
خصوصیات فیزیکی اورانیوم: ۲۲
انواع اورانیوم: ۲۲
واکنش زنجیره ای: ۲۳
بمب اتمی: ۲۴
رآکتور اتمی: ۲۵
کنترل واکنش: ۲۵
نکاتی در مورد بمب های هسته ای: ۲۶
کاربرد تابش‌های پرتوزا: ۲۷
در مواد پرتوزا یا رادیو اکتیو فرایند پرتوزایی رخ می‌دهد. ۲۸
پایداری و ناپایداری ایزوتوپ‌ها.. ۲۹
عناصر رادیو اکتیو. ۳۱
سیر تحولی و رشد: ۳۲
نتایج آزمایشات ماری کوری: ۳۳
عنصر رادیو اکتیو رادیوم: ۳۴
سایر عناصر رادیواکتیو: ۳۴

تاریخچه شناسایی اتم:
مواد متنوعی که روزانه در آزمایش و تجربه با آن روبه رو هستیم، متشکل از اتم‌های گسسته است. وجود چنین ذراتی برای اولین بار توسط فیلسوفان یونانی مانند دموکریتوس (Democritus) ، لئوسیپوس (Leucippus) و اپیکورینز (Epicureanism) ولی بدون ارائه یک راه حل واقعی برای اثبات آن ، پیشنهاد شد. سپس این مفهوم مسکوت ماند تا زمانیکه در قرن ۱۸ راجر بسکوویچ (Rudjer Boscovich) آنرا احیاء نمود و بعد از آن توسط جان دالتون (John Dalton) در شیمی بکاربرده شد.
راجر بوسویچ نظریه خود را بر مبنای مکانیک نیوتنی قرارداد و آنرا در سال ۱۷۵۸ تحت عنوان:
Theoria philosophiae naturalis redacta ad unicam legem virium in natura existentium
چاپ نمود.
براساس نظریه بوسویچ ، اتمها نقاط بی‌اسکلتی هستند که بسته به فاصله آنها از یکدیگر ، نیروهای جذب کننده و دفع کننده بر یکدیگر وارد می‌کنند. جان دالتون از نظریه اتمی برای توضیح چگونگی ترکیب گازها در نسبتهای ساده ، استفاده نمود. در اثر تلاش آمندو آواگادرو (Amendo Avogadro) در قرن ۱۹، دانشمندان توانستند تفاوت میان اتم‌ها و مولکول‌ها را درک نمایند. در عصر مدرن ، اتم‌ها ، بصورت تجربی مشاهده شدند.
ریشه لغوی:
این کلمه ، از کلمه یونانی atomos ، غیر قابل تقسیم ، که از a- ، بمعنی غیر و tomos، بمعنی برش ، ساخته شده است. معمولا به معنای اتم‌های شیمیایی یعنی اساسی‌ترین اجزاء مولکول‌ها و مواد ساده می‌باشد.
اتم:
دنیای اطراف ما از ۹۲ عنصر موجود در طبیعت ساخته شده است. عناصر از اتم‌ها ساخته شده‌اند وتشکیل مولکول آن عنصر را میدهند. این مولکول‌ها در کنار یکدیگر مواد گوناگون را تشکیل می‌دهند. بسیاری از مواد از عناصر مختلف تشکیل شده اند بنابراین اتم‌های مختلفی در آنها وجود دارد.
ساختمان اتم:
در داخل هر اتم سه ذره وجود دارد:الکترون با بار منفی، پروتون با بار مثبت و نوترون خنثی. بارهای همنام یکدیگر را دفع و بارهای غیر همنام یکدیگر را جذب میکنند بجز نوترون که هیچ عکس العملی ندارد.
هسته اتم هر عنصر از پروتون و نوترون تشکیل شده است که مجموع تعداد آنها را عدد اتمی آن عنصر، و به آنها نوکلئون میگویند. جرم نوترون ۶۷۵/۱ ضربدر ۱۰ به توان منفی ۲۷ کیلوگرم، وجرم پروتون ۶۷۳/۱ ضربدر ۱۰ به توان منفی ۲۷ میباشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله انرژی هسته­ ای ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله معادله حالت ویریال
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:6 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله معادله حالت ویریال

فهرست مطالب
مقدمه. ۱
Eos: equation of state. 2
Virial equation of state. 4
معادله ویریال و ضرایب آن و ارتباط آن با فوگاسیته و دیگر روابط ترمودینامیکی: ۱۰
مثالهایی درموردمحاسبه فوگاسیته توسط معادله حالت ویریال: ۲۴
اشاره ای بر بدست آورن ضریب دوم ویریال: ۲۷
مراجع و منابع: ۳۰
مقدمه
امروزه علم تومودینامیک یکی از علوم به سرعت در حال گسترش است و این علم در رشته های شیمی- فیزیک، شیمی، مهندسی مکانیک و کلیه گرایشهای مهندسی شیمی‌کاربرد های فراوان دارد.
معادلات حالت و محاسبه فوگاسیته ها در فازهای بخار و مایع یکی از مباحات مهمی‌است که درعلم ترمودینامیک به گستردگی مورد بحث قرار می‌گیرد لذا در این گرد آوری مباحثی به صورت کلی در مورد معادلات حالت (Eos) ارائه گردیده که معادله حالت ویریال (virial equation of state) از بین آنها انتخاب و مواردی در مورد آن ذکر گردیده است.
در این جا برخورد لازم می‌دانم از دیدگاه ها و راهنماییهای استادان ارجمند جناب آقای دکتر فرشپور و جناب آقای دکتر زارع در درس ترمودینامیک مهندسی پیشرفته کمال تشکر را داشته باشم.
مباحثی که در این نوشته مرور خواهند شد عبارتند از:
-           مقدمه ای بر معادلات حالت
-           معادله حالت ویریال و شکلهای گوناگون آن
-           کاربرد معادله حالت ویریال در محاسبه فوگاسیته ها و روابط ارائه شده.
-           بحثی در مورد ضرایب معادله ویریال و ارائه چند نمونه محاسبه شده و آزمایشگاهی
-           ذکر چند مثال در محاسبه فوگاسیته به کمک معادله ویریال

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله معادله حالت ویریال ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مطالعه اثرات تداخلی روی در جذب و انتقال آهن
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:4 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مطالعه اثرات تداخلی روی در جذب و انتقال آهن

فهرست مطالب
فصل اول- مقدمه
(۱) مقدمه. ۱
۱-۱ متابولسیم روی.. ۲
۱-۱-۱ پیشگفتار. ۲
۱-۱-۱-۲-خصوصیات فیزیکی و شیمایی روی: ۲
۱-۱-۱-۳تاریخچه. ۳
۱-۱-۲متابولسیم روی.. ۳
۱-۱-۳-کمبود روی در بدن. ۴
۱-۱-۳-۱چطور کمبود روی را معالجه کنیم؟ ۶
۱-۱-۴-مسموم کنندگی ZinC.. 6
1-1-6-استفاده‌های پزشکی. ۸
۱-۱-۷-دیدگاه فیزیولوژیکی. ۸
۱-۱-۷-۱-عملکردها و فار موکولوژی: ۸
۱-۱-۷-۲-مکانیسم فعالیت.. ۸
۱-۱-۸-محرکهای دارویی: ۹
۱-۱-۹-نتیجه. ۹
۱-۱-۹-۱فعل و انفعالات.. ۱۱
۱-۱-۹-۲مکملهای مغذی (۸۳)   Nutritinal supplement 11
1-1-9-3-نحوه مصرف روی: ۱۲
۱-۱-۲-متابولیسم آهن در بدن (Iron Metabolism) 12
1-2-1-توزیع آهن در بدن: ۱۳
۱-۲-۲-هموگلوبین. ۱۳
۱-۲-۳-ذخیره آهن. ۱۳
۱-۲-۴-جایگاه انتقالی ‌آهن. ۱۴
۱-۲-۵-جذب آهن (Iron absorption) 14
1-2-5-1مکانیسم جذب آهن. ۱۵
۱-۲-۶-فریتین سرم (serum ferritin) 15
1-2-6-ساختمان فریتین : ۱۵
۱-۲-۶-۲برداشت و آزاد سازی آهن توسط فریتین. ۱۶
۱-۲-۶-۳-عمل فریتین در بدن. ۱۶
۱-۲-۶-۴-فریتین سرم و مقدار آن در افراد طبیعی. ۱۶
مقادیر نرمال آهن سرم. ۱۷
۱-۲-۷-۱تغییرات روزانه در آهن سرم. ۱۷
۱-۲-۸-اندازه گیری مقدار آهن سرم. ۱۷
۱-۲-۸-۱- ملاحضات کلی: ۱۷
۱-۲-۸-۲ اندازه گیری آهن سرم با رسوب پروتئینی: ۱۸
۱-۲-۸-۳ اندازه گیری آهن سرم بدون رسوب پروتئینی: ۱۸
۱-۲-۹ اندازه گیری ظرفیت پذیرش آهن سرم: ۱۸
۱-۲-۹- روش اول: ۱۸
۱-۲-۹-۲-روش دوم (روش رزین): ۱۸
۱-۲-۹-۳- روش سوم: ۱۹
فصل دوم- – مواد و روشها
۲- مواد، وسایل، روشها ۲۱
۲-۱ مواد. ۲۱
۲-۲- وسایل و دستگاههای آزمایشگاهی مورد استفاده: ۲۱
۳-۳- روشهای دستگاهی. ۲۱
۲-۴ آزمایشات تیتراسیون اسپکتروفتومتری : ۲۲
۲-۴-۱ تعیین طول موج  ماکزیمم: ۲۲
۲-۴-۲- بررسی چگونگی جذب آهن توسط آپوترانسفرین: ۲۲
۲-۴-۲-۱ اثر غلظت مختلف آهن بر روی باندینگ با ترانسفرین. ۲۲
۲-۴-۲-۲ اثر زمان بر روی باندینگ آهن با ترانسفرین. ۲۲
۲-۴-۲-۳ اثر یون بیکربنات بر روی باندینگ آهن با ترانسفرین. ۲۲
۲-۴-۲-۴ اثر سیترات بر روی باندینگ آهن با ترانسفرین. ۲۳
۲-۴-۲-۵ اثر غلظت مختلف اکسالات بر روی باندینگ آهن با ترانسفرین: ۲۳
۲-۴-۲-۶ اثر PH بر روی باندینگ آهن با ترانسفرین. ۲۳
۲-۴-۳ بررسی اثر روی.. ۲۳
۲-۴-۳-۱ اثر غلظتهای مختلف آهن وروی بر ترانسفرین. ۲۳
۲-۴-۳-۲ تعیین اثر غلظت مشخصی از بی کربنات بر باندینگ غلظتهای مختلف آهن با ترانسفرین  ۲۴
۲-۴-۳-۳ اثر غلظت مشخص بی کربنات بر روی باندینگ روی با ترانسفرین  ۲۴
۲-۴-۳-۴ اثر غلظت مشخص بی کربنات بر باندینگ آهن با ترانسفرین در حضور روی: ۲۴
۲-۴-۳-۵ اثر غلظتهای مختلف روی در باندینگ باترانسفرین در حضور یون بی کربنات   ۲۴
۲-۵- آزمایشات دیالیز تعادلی: ۲۴
۲-۵-۱ محلول‌های لازم: ۲۵
۲-۵-۲- طرز کار با دستگاه: ۲۵
۲-۵-۳- اثر روی بر برداشت آهن توسط ترانسفرین: ۲۶
۲-۵-۴- روش کنترل PH: 26
2-5-5- طرز اندازه گیری آهن: ۲۶
۲-۵-۵-۱- روش کار: ۲۶
۲-۵-۶- تعیین ثابت باندینگ آهن با ترانسفرین. ۲۷
فصل سوم-نتایج
۳- نتایج : ۳۰
۳-۱ تیتراسیون اسپکتروفتومتری: ۳۰
۳-۱-۱ تعیین طول موج ماکزیمم: ۳۰
۳-۱-۱-۲- اثر روی بر روی متالوتایونین. ۳۱
۳-۱-۱-۳ اثر روی بر روی جذب ماکزیمم اسیدهای آمینه: ۳۱
۳-۱-۲ بررسی چگونگی جذب آهن توسط آپوترانسفرین: ۴۷
۳-۱-۲-۱ اثر غلظت‌های مختلف آهن بر روی باندینگ با ترانسفرین. ۴۷
۳-۱-۲-۲ اثر زمان: ۴۷
۳-۱-۲-۳ اثر یون بیکربنات: ۴۷
۳-۱-۲-۴ اثر اسید سیتریک.. ۴۷
۳-۱-۲-۶ اثر PH.. 48
3-1-3 بررسی اثر روی.. ۴۸
۳-۱-۳-۱ اثر تغییرات غلظت روی.. ۴۸
۳-۱-۳-۲ اثر رقابتی روی با آهن. ۴۸
۳-۲ نتایج حاصل از آزمایشات دیالیز تعادلی: ۴۹
۳-۲-۱ تعیین ثابت باندینگ آهن به ترانسفرین: ۴۹
فصل چهارم- بحث
بحث.. ۶۹
آزمایشات Invitro: 69
Refrences 71
متابولسیم روی
۱-۱-۱ پیشگفتار
در طبیعت دهها عنصر وجود دارند که با مقادیری هر چند اندک، در بدن موجودات زنده اعمال و وظایف بسیار حیاتی را انجام می دهند و همچنین وجود این عناصر در رژیم غذایی موجدات زنده برای رشد و ابقاء حیات امری ضروری است همچنین میزان این عناصر در رژیم غذایی بایستی در یک حد مطلوب و متعادل باشد تا حیات موجودات زنده دچار اختلال نگردد. متابولیسم و نقش این عناصر و ماهیت بیماریهای ناشی از کمبود  یا ازدیاد آنها بر موجودات زنده توسط متخصصین بیوشیمی پزشکی و تغذیه مورد مطالعه قرار گرفته است. از آنجایی که مقادیر آهن سوم (Capacity total Iron binding) TIBC در وضعیتهای گوناگون انسانی، جغرافیایی، جنسی و … بر حسب عادات غذایی (Food habit) مردم متفاوت است. لذا هدف از این تحقیق مطالعه اثرات تداخلی فلز روی در جذب و انتقال آهن سرم می‌باشد.
روی به عنوان یک عنصر حیاتی و مهم در تغذیه روزانه انسان و حیوان به شمار می رود نقش بیولوژیکی بزرگی در طبیعت ایفا می کند. روی نقشهای کاتالیکی ، ساختاری و اثر گذاری در بیش از ۲۰۰ متالوآنزیم روی که در سیستم‌های بیولوژیکی شناسایی شده اند را ایفا می کند. این آنزیمها در متابولیسم نوکلئیک اسید و پروتئین و تولید انرژی وبسیاری مواد دیگر دخیل هستند (۸۳) روی به عنوان یکی از مواد معدنی موجود در بدن انسان که دارای اثرات و ویژگی‌هایی در بافتهای مختلف است، به عنوان بخشی مهم از ۳۰۰ آنزیم مختلف عمل می کند. به همین دلیل این ماده معدنی نقش مهمی در پروسه‌های فیزیولوژیکی و مسیرهای متابولیسمی زیست شیمی ایفا می کند. بیش از۹۰% این ماده معدنی به صورت ذخیره در بدن : (۳۰% آن در استخوانها  ۶۰% آن در ماهیچه‌ها) موجود است (۸۲) غنی ترین منابع غذایی روی مرکب از جانوران دریایی علی الخصوص صدفهای خوراکی، گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ است. ترمیم و التیام زخمها، حمایت ایمنی بدن، کاهش توان و سختی بیماری سرماخوردگی، حمایت و مراقبت از غده پروستات، افزایش باروری و تولید اسپرم از مهمترین وظایف و کار کردها و اثرات ماده معدنی روی در بدن می باشد.به این دلیل روی دارای نقش مهمی در سی صد میسر متابولیسی و عملکرد‌های مختلف بیوشیمی دارا می باشد. این ادعا بر اساس نقش و وظیفه تغذیه، در ترکیب وسیعی از پروسه‌ها و فعالیتهای بدن که شامل هضم، ترمیم، زخم، تولید انرژی در بدن، رشد عضلات، ترمیم بافتهای سلولی، سنتز کولاژن، استقامت استخوانها، عملکردهای هوشی وذهنی، متابولسیم کربوهیدارتها و عملکردهای تناسلی می باشد. حتی کمبود متوسط و معمولی روی در بدن باعث تاثیر منفی بر روی سیستم ایمنی بدن کاهش میزان اسپرم و عملکرد نادرست حافظه همراه است. شاید مشهورترین ادعایی که اخیرا درباره کارایی روی در بدن ارائه گردیده، نقش مهم آن در رابطه با سیستم ایمنی بدن است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مطالعه اثرات تداخلی روی در جذب و انتقال آهن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تابع متغیر مختلط ۱
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:2 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله تابع متغیر مختلط ۱

فهرست مطالب
فصل ۶. ۵
ویژگیهای تحلیلی نگاشت.. ۵
۶.۱ -جبر مختلط.. ۷
همیوغ مختلط.. ۹
تابعهای متغییر مختلط.. ۱۳
خلاصه. ۱۶
۶-۲- شرایط  کوشی _ریمان.. ۱۷
توابع تحلیلی.. ۲۲
خلاصه. ۲۲
۶-۳-قضیه ی انتگرال کوشی.. ۲۳
انتگرال های پربندی.. ۲۳
اثبات قضیه ی انتگرال کوشی به کمک قضیه ی استوکس… ۲۵
نواحی همبند چند گانه. ۲۷
فرمول انتگرال کوشی.. ۲۹
مشتقها ۳۱
قضیه ی موره آ ۳۲
خلاصه. ۳۴
۶-۵-بسط لوران.. ۳۴
بسط تایلور. ۳۴
اصل انعکاس شوارتز. ۳۶
ادامه ی تحلیلی.. ۳۷
سری لورن.. ۴۰
خلاصه. ۴۳
۶-۶  نگاشت.. ۴۴
انتقال. ۴۵
چرخش… ۴۵
انعکاس… ۴۶
نقطه های شاخه و توابع چند مقدار. ۴۸
خلاصه. ۵۳
۶-۷ -نگاشت همدیس… ۵۳
خلاصه. ۵۴
فصل ۶
تابعهای متغیر مختلط ۱
ویژگیهای تحلیلی نگاشت
عددهای موهومی پرواز شگفت انگیز روح خدایند.این اعداد هویت دو گانه ای بین بودن ونبودن دارند.
گاترفید ویلهلم فون لایب نیتس۱۷۰۲میلادی
نظریه ی تابع ها از یک متغییر مختلط شامل برخی از قوی ترین و مفید ترین وپر کاربرد ترین ابزارهای تحلیل ریاضی است.برای انکه دست کم تا هدودی اهمییت متغیر های مختلف را نمایش دهیم چند مبهث از کاربرد های انها را به اختصار بر می شمریم .
۱.در مورد بسیاری از زوج تابع هایu v ,همuوهم vدر معادله ی لاپلاس در دو بعد واقعی صدق میکنند .
برای مثال یا vیاu  را میتوان برای توصیف پتانسیل الکتروستاتیکی دو بعدی به کار برد . آن گاه میتوان از تابع دیگری برای توصیف میدان الکتریکی  Eبهره گرفت  که یک دسته از منحنی های عمود بر منحنی های مربوط به تابع اولیه را ارائه می کند  یک موقعیت مشابه برای هیدرودینامیک از یک شاره ایده ال با حرکت غیر چرخشی نیز وجود دارد تابع uباید پتانسیل سرعت را توصیف کند در حالی که تابع  vتابع جریان خواهد بود.
درمواردبسیاریکه تابع های  u,vمجهولند می توانیم به یاری نگاشت یا تبدیل در صفحه ی مختلط دستگاه مختصات مناسب با مسئله ی مورد نظر بسازیم .
٢.اعداد مختلط(در بخش ۱-۶) از زوج های اعداد حقیقی ساخته می شوند بنابر این حوزه ی اعداد حقیقی به طور طبیعی در حوزه ی اعداد مختلط جا سازی میشوند. در اصطلاح های ریاضی حوزه ی اعداد مختلط تعمیمی از حوزه ی اعداد حقیقی است و بعداً در جهت هر چند جمله ای به ترتیب n (در حالت کلی )صفر مختلط کامل میشود . این واقعیت ابتدا به وسیله ی گاوس اثبات شد و قضیه اصلی جبر نامیده شد (بخش ۶-۴و۷-٢ را ببینید )  به صورت یک نتیجه تابع های حقیقی سری حقیقی بی نهایت و انتگرال ها معمولا میتوانند به طور طبیعی به اعداد مختلط ساده به وسیله ی نشاندن یک متغیر حقیقی x برای مثال به جای مختلط z تعمیم داده شوند . در فصل ۸خواهیم دید که معادله های دیفرانسیل مر تبه ی دومی که در فیزیک مطرح می شوند می توان به کمک سری توانی حل کرد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تابع متغیر مختلط ۱ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تهیه و کاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان کننده
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 12:0 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله تهیه و کاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان کننده

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول
مقدماتی راجع به روغنهای روان کننده، آزمایشات و کیفیت آنها
انواع روان کننده ها
موارد استفاده روغتهای روان کننده
وظایف روغنهای روان کننده
خواص ضروری روغنهای روان کننده
ترکیبات روغنهای روان کننده معدنی
آزمایشات مربوط به روغنهای روان کننده
ارگانها و سازمانها و مؤسسات ذیربط در کیفیت روغنها
طبقه بندی ها و استانداردهای روغن
فصل دوم
مواد افزودنی به روغنهای روان کننده
منابع قلیائیت و اثرات آن در روغنها
خواص و فرمولهای انواع ادتیوهای مصرفی در روغنها
۱- افزایش دهنده های اندیس ویسکوزیته
۲- معلق کننده ها
۳- پاک کننده ها
۴- بازدارنده های اکسیداسیون
۵- مواد افزودنی ضد زنگ زدگی
۶- مواد افزودنی ضد سائیدگی
۷- بهبود دهنده های اصطکاک
۸- پائین آورنده های نقطه ریزش
۹- بازدارنده های کف
چگونگی کنترل روغنها ضمن کار
بررسی علل اضمحلال مواد افزودنی
تعاریف و اصطلاحات مرسوم در قلمرو کنترل کیفیت روغنها
فهرست منابع
روغنهای روان کننده (Lubricating Oils) معدنی که منشاء آنها از نفت خام است، کالاهای نسبتاً ارزانی هستند که در موتورها و ماشین آلات صنعتی بسیار گرانقیمت مورد استفاده قرار می گیرند و اثر مستقیم روی کارآئی و عمر این دستگاهها دارند، لذا باید برای ایجاد اطمینان در عملکرد صحیح ماشین‌آلات، کیفیت روغن‌های مصرفی کاملاً مناسب باشد. ولی متأسفانه بسیار دیده شده است که به این امر مهم، حتی توسط متخصصین فنی نیز توجه کافی نمی‌شود و در کشور ما، خیلی کمتر از آنچه شایسته است، به کیفیت روغن و طریقه کنترل آن، بها داده شده است.
هدف نگارنده این است که خوانندگان آن، ضمن آشنایی با تولید روغنهای روان کننده به ابعاد گوناگون کیفیت روغنها، توجه بیشتری مبذول بفرمایند.
تعاریف متعددی برای کیفیت یک کالا، بعمل آمده است، اما شاید جملة ساده زیر مناسبترین تعریف باشد:
«کیفیت یک محصول، یعنی مناسب بودن آن برای کار برد مورد نظر» یا به زبان انگلیسی:
Quality Is Fitness For Purpose
مصداق این تعریف بخوبی در تجربة آن شخص متجلی است که گفته بود:
«دریافته ام که بهترین کره، بدترین روغن برای ساعت من است». در این مثال، دیده می شود که چطور دو صفت متضاد بهترین و بدترین، به کیفیت یک کالا، در رابطه و با توجه به کاربردهای خاص آن کالا، قابل اطلاق گشته است.
کنترل کیفیت، امروزه یک مفهوم ارزشمند و دانشی بسیار پیشرفته است. برخلاف تصور بسیاری از مردم، که از کنترل کیفیت، برداشتنی محدود و در حد بازرسی یا Inspection (که بخشی از کنترل کیفیت است)، دارند، این اصطلاح مفهومی وسیع و عمیق را در بر دارد. کیفیت، در واقع، مجموعه ای از فعالیتهائی است که یک کالا را از نقطه شروع تقاضای آن در بازار، در مرحلة طراحی و تولید و عرضة آن به بازار، تا عکس العملهای مصرف کنندگان و اثرات آن بر طراحی مجدد و نحوة تولید محصول، دربرمی‌گیرد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تهیه و کاربرد مواد افزودنی در روغنهای روان کننده ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله خلاقیت در نقاشی کودکان
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 11:59 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله خلاقیت در نقاشی کودکان

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت عملی و نظری پژوهش
فرضیه‌های تحقیق
هدفهای تحقیق
فصل دوم
۲-۱- وابستگی من و تکامل کودکان
۲-۲- بررسی سیر تکامل نقاشی کودکان
۲-۳- موضوع نقاشی کودک
۲-۴- نقاشی خانواده
۲-۵- زیبایی شناسی و تاثیرات روانی رنگها
فصل سوم
۳-۱- تعریف مفاهیم
۳-۲- روش تحقیق
فصل چهارم
۴-۱- یافته‌های تحقیق
۴-۲- نقاشیهای کودکان
فصل پنجم
۵-۱- تجزیه و تحلیل یافته‌ها
۵-۲- نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ
مقدمه
نقاشی کودکان نوعی گیرایی آنی دارد، آنها ساده و جذاب و سرشار از زندگی و هویت‌اند. با نگاهی دقیق‌تر می‌توان جنبه‌هایی عجیب و حتی آشفته را مشاهده کرد.
امروزه تمام روانشناسان تجربی متقاعد شده‌اند که رفتارهای گوناگون کودک دردورانهای مختلف پرورشش چه به صورت غریزی و چه به صورت اکتسابی همانند دورانی که کودک رفتاریساده ذاتی و پاپیچیده و همبسته دارد، بستگی کاملی به تحولات ارثی و رشد نظام‌های مغزی نیز مثل خواب و رویا به کودک امکان می‌دهد تا اطلاعات و الهاماتی را که از دنیای بیرون کسب می‌کند از هم جدا سازد و سپس آنها را دوباره تنظیم کند در نقاشی همانند خواب و رویا، کودک خود را از ممنوعیت‌هایی رها می‌سازد و با مادر حالتی ناخودآگاهانه درباره مسائل کشفیات و دلهره‌هایش صحبت می‌کند به همین دلیل اگر آموزش نقاشی به کودکان از سنین پایین‌تر با تمرین کپی کردن آغاز شود اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌ایم.
این نکته در درجه اول شاید به این علت باشد که هنوز درباره اهمیت و ارزش شکهای نوشتاری کودکان و خط خطی کردن در و دیوار که تقریباَ از سالهای اول زندگی همراه کودک است بررسی و تحلیل درستی انجان نگرفته است.
قرآن کریم که مقام تجلی است و کتاب عشق، خداوند را نقاشی می‌خواند: (هوا.. الخاق الباری، المعصور له الاسماء الحسنی) آیه ۲۴ سوره الحشر
و انجیل مقدس که مقام تجسم و کتاب محبت است، خداوند را کلمه می‌خواند که تجسم می‌یابد، (و کلمه جسم گردید و میان ما ساکن شد)انجیل یوحنا، باب اول.
به همین سبب نقش و نقاشی در دامن کلیسا پرورش می‌یابد و تصاویر در سیر دگرگونی خودش دارای بعد می‌شود اما تصویر؛ نخستین وسیله انتقال آوا و اندیشه انسان‌هاست. تصویر، مادر و منشا خط است، انسان‌های اولیه خواسته‌ها و دانسته‌ها را با تصویر (هیروگلیف) منتقل می‌ساختند و با تصویر درصدد برآوردن نیازهای اولیه خود بر می‌آمدند و با این حرکت تحول عظیم در مسایل اجتماعی، اقتصادی و حیات فرهنگی بشر بوجود آوردند، شاید این از اسرار آفرینش است که کودکان نیز پیش از آنکه به نوشتن بپردازند و سواد بیاموزند. با تصویر آشنا هستند و در یک روانکاوی سنجیده می‌توان خواسته‌ها و ماورای فکری آنها را از تصویرهای ابتدایی که بر کاغذ نقش می‌کنند، در این فرافکنی‌های ابتدایی و الهامی که شفاف‌ترازجمشه و روشن‌تر از آیینه صیقلی است، دریافت نمود، آشنایی کودک با تصویر و ترسیم آن مانند انسان‌های نخستین و تشاب‌هائی که این دو از لحاظ ذهنی و آگاهی و … با هم دارند، حکایت از پاکی و قداست و الهامی بودنتصویر کودک دارد وقتی در نخستین حرکات انسان اولیه با تمام تکنیک پیشرفته و تکنولوژی پیچیده، عصر مدرنیته و بسا مدرن به هنگام تولد و تا طی سال‌های آغاز زندگی و ورود به جامعه تحول یافته، همان انسان اولیه است، بااکثریت مشخصات آن، اگر نقاشی‌های ابتدایی انسان‌های نخستین را با تصویرهای اولیه کودکان امروز از لحاظ ساختار و جرا بررسی کنیم در می‌یابیم که هر چند تصاویر از خواسته‌ها و ارتباطات و نیازهای بشری حکایت دارد، اما نیازهای یکسانی است به دور از تاریکی و اهریمنی.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله خلاقیت در نقاشی کودکان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود روش تحقیق بررسی میزان آسیب اجتماعی در میان دانشجویان
شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 11:54 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

روش تحقیق بررسی میزان آسیب اجتماعی در میان دانشجویان

فهرست مطالب
سیاست داخلی ۱
کارنامه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران   ۱
سیاست خارجی    ۴
سیاست خارجی ایران در عراق جدید ۴
موضوع فرهنگی اجتماعی  ۸
جوانان در اجتماع ۸
پرسشنامه ۱۱
تحلیل پرسشنامه ۱۵
مردم نگاری ۲۰
شیوه زندگی مردم گیلان و شهرستانهای اطراف آن ۲۰
سیاست داخلی
کارنامه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران :
طی ۲۰ سال گذشته جمعیت دو برابر شده ، نرخ میانگین رشد اقتصادی از ۱۰ درصد در سال به ۶/۲ درصد تنزل کرده درآمد سرانه بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته  ، نرخ بیکاری ۵/۲ برابر شده، بهره وری سرمایه متجاوز از ۵۰۰ درصد کاهش یافته، بهره وری کل عوامل تولید نزدیک به ۳۰درصد کاهش یافته ، سهم کشور در کل بازرگانی جهان به کمتر از نیم درصد تنزل کرده ، ریسک سرمایه گذاری به طور سیستماتیک چندین برابر شده و رانت خواری و فساد اقتصادی در تمامی بدنه جامعه و دستگاه دولتی گسترش یافته است.
بلحاظ اقتصادی ، نتیجه تجربه ۲۵ سال حکومت جمهوری اسلامی مجموعه ای از تغییرات ساختاری است که موجب اتلاف ثروت کشور گردیده ، و نوسازی کشور را اسیر تنگناهای ساختاری کرده است. مجموعه این عوامل سبب شده است تا اقتصاد کشور از اقتصادی پویا و جوان به اقتصادی بیمار و مبتلا به ناهنجاری عمیقاً ساختاری تبدیل شود.
به عبارت دقیق تر اقتصاد ایران از اقتصادی با جمعیت کم و رشد اقتصادی بالا به اقتصادی با جمعیت بالا و رشد اقتصادی کم درآمد سرانه پایین تورم و نرخ بیکاری بالا بهره وری پایین عوامل تولید شدیداً نابهنجار، غیر رقابتی ، متکی به دریافت انواع و اقسام یارانه ها و شدیداَ آلوده به مناسبات رانت خواری و فساد اقتصادی تبدیل شده است . سهم کشور در کل بازرگانی جهان به کمتر از نیم درصد تنزل کرده ، ریسک سرمایه گذاری به طور سیستماتیک چندین برابر شده و رانت خواری و فساد اقتصادی در تمامی بدنه جامعه در و دستگاه دولتی گسترش یافته است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی میزان آسیب اجتماعی در میان دانشجویان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پرسشنامه اختلالات رفتاری فرم ارزشیابی رفتار دانش آموزان
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:41 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پرسشنامه اختلالات رفتاری فرم ارزشیابی رفتار دانش آموزان

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پرسشنامه اختلالات رفتاری فرم ارزشیابی رفتار دانش آموزان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پرسشنامه محیط خانوادگی
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:40 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پرسشنامه محیط خانوادگی

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: پرسشنامه محیط خانوادگی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود کارآفرینی تولید داشبورد خودرو
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:37 | بازدید : 4 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود کارآفرینی تولید داشبورد خودرو

فهرست مطالب

مواد ، خصوصیات ، فرآیند
۱ـ ترموپلاستیک
۲ـ چرا داشبورد از پلاستیکها ساخته می شوند
تقاضا نامه
محل اجرای طرح
مشخصات متقاضی
محصول
- زمین
- محوطه سازی
-ساختمان سازی
- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
- تاسیسات
وسایل حمل و نقل داخل و خارج کارخانه
- مواد اولیه و بسته بندی
- آب و برق و سوخت مصرفی 
برآورد هزینه تعمیرات و نگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد سرمایه ثابت
الف) هزینه های سرمایه‌ای
ب) هزینه های قبل از بهره‌برداری
برآورد سرمایه در گردش
نحوه سرمایه گذاری
برآورد هزینه استهلاک
هزینه های تولید سالیانه
قیمت تمام شده محصول
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سر به سر
سود و زیان ویژه
ارزش افزوده خالص و ناخالص و نسبتهای آن
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرانه
دوره برگشت سرمایه
چارت تولید داشبورد خودرو
داشبورد خودرو
مواد ـ خصوصیات ـ فرآیند
گسترش روزافزون استفاده از مواد پلاستیکی در ساخت انواع قطعات در صنایع خودروسازی و مزایای برتر و فراوان قطعات پلاستیکی نسبت به قطعات مشابه و همچنین اهمیت بازیابی قطعات پلاستیک و استفاده چند باره از آن در چرخه های مختلف صنعت ما را بر آن داشت تا در این مورد استفاده آن در ساخت قطعات خودرو به تحقیق بپردازیم و البته بجز داشبورد قطعات دیگری مانند سپرو باک بنزین پلاستیکی و لوله های سوخت و غیره و … از مواد پلاستیکی ساخته می شوند که موضوع این پروژه در مورد چگونگی ساخت و تولید داشبوردهای خودروها می باشد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود کارآفرینی تولید داشبورد خودرو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود کارآفرینی احداث پمپ بنزین
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:36 | بازدید : 5 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود کارآفرینی احداث پمپ بنزین

فهرست مطالب

مشخصات کلی طرح
- مقدمه و تقاضای بازار
- فرآیند و پروسه خدمات و زمان بندی طرح
سرمایه گذاری ثابت طرح
- محوطه سازی و ساختمانها
-تأسیسات و تجهیزات
ماشین آلات و تجهیزات
- وسایل نقلیه
- تجهیزات اداری و کارگاهی
- هزینه های قبل از بهره برداری
- جدول هزینه های ثابت طرح
هزینه های جاری طرح
- حقوق دستمزد پرسنل غیر تولیدی و تولیدی
- سوخت انرژی
- استهلاک و تعمیر و نگهداری
خلاصه جدول هزینه های جاری
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش طرح
سرمایه گذاری و نحوه تأمین منابع مالی
درآمد حاصل از خدمات طرح
محاسبه سود ویژه.
نسبتهای مالی و سودآوری طرح

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود کارآفرینی احداث پمپ بنزین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله فراِیند تولید ماکارونی
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:34 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله فراِیند تولید ماکارونی

فهرست مطالب:
 مقدمه
تاریخچه تولید ماکارونی
فصل اول  
کیفیت و میزان مواد اولیه مصرفی در آرد
   ۱-خصوصیات گندم
  ۲ – سمولینا(ویژگی های عمومی)
  – سمولینا
  ۳-آب
  ۴- تخم مرغ
  ۵-مواد افزودنی مجاز
  ۶-نمک
  ۷-ال سستئین هیدروکلراید
  ۸-منو و دی گلیسرید
  ۹-بتا کاروتن
  ۱۰- ویتامینC
  ۱۱-پودر اسفناج یا آب اسفناج
  ۱۲- ویتامین های گروه B21
  ۱۳-مواد تقویت کننده
  ۱۴-گلوتن
فصل دوم                                                                                  
خصوصیات کلی ماکارونی
ارزش تغذیه ای ماکارونی
معرفی محصول
انواع ماکارونی
  ۱-ماکارونی بلند
  ۲- ماکارونی کوتاه
وضعیت استاندارد
جدول ویژگی های اختصاصی ماکارونی
ویژگی های عمومی ماکارونی
فصل سوم    
فرایند تولید ماکارونی
بخش های مختلف کارخانه تولید ماکارونی
تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول
۱-بخش ذخیره سازی
۲- بخش تولید خمیر و رشته
  الف-روش غیر پیوسته
  ب- روش پیوسته پلی ماتیک
۳-خشک کردن ماکارونی
۴-خنک کردن و برش و بسته بندی
ویژگی های بسته بندی
انبار
متوسط عمر ماشین الات
مشکلات و تنگناها
ارائه راه حل و پیشنهاد جهت رفع یا کاهش مشکلات
اقدامات ایمنی و بهداشتی در ماشین الات ماکارونی سازی
فصل چهارم     
کنترل کیفیت (آزمایشات)
اندازه گیری ph
ارزیابی ظاهری محصول
آزمایشات میکروبی
روشهای شمارش میکروبی
ضایعات ماکارونی
منابع

مقدمه

 ماکارونی یکی از فرآورده های مهم گندم است که تولید اولیه آن را به چینی ها نسبت داده اند و مورخین عقیده دارند که این محصول در قرن سیزدهم میلادی توسط مارکوپولو از چین به اروپا و از آنجا به سایر کشورها رفته است . در حال حاضر ماکارونی یکی از فرآورده های پر مصرف در بسیاری از کشورهای اروپایی است . مصرف سرانه مردم کشور ایتالیا سالیانه ۳۲ کیلوگرم ، آلمان ۱۲ کیلوگرم، یونان ۹ کیلوگرم، آمریکا ،فرانسه و پرتغال ۶ کیلوگرم و انگلستان ۵/۰ کیلوگرم است .

در کشور ما اولین کارگاه تولید ماکارونی در سال ۱۳۱۶ با ظرفیت اندکی آغاز به کار کرد. در حال حاضر کیفیت انواع ماکارونی به دلیل در دسترس نبودن سمولینای مطلوب و تکنیک ها و ماشین های پیشرفته در حد لازم نیست . چه بیشتر از آرد نول برای تولید استفاده می شود که جایگزین مناسبی برای سمولینا نیست و بیشترین ماشین های خطوط تولید ابتدایی بوده و تعداد واحدهایی که با دانش فنی و ماشین های پیشرفته تولید می کنند بسیار کم است. اما با سیاست های حمایتی دولت از تولید ماکارونی امید می رود که در آینده نزدیک شاهد پیشرفت هایی در تولید این محصول باشد .

ماکارونی دارای اشکال بسیار متنوعی است و برخی از تهیه کنندگان آن ممکن است تا حدود ۱۰۰ نوع ماکارونی تولید نمایند . ماکارونی از نظر تکنولوژی جزء فرآورده هایی به نام pasta که شامل اسپاگتی ،ورمیشل، نودل، لازانیا و راویولی می باشد . اختلاف این فرآورده ها در شکل و حالت فیزیکی آن ها است .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله فراِیند تولید ماکارونی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله کارخانه آسفالت
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:32 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله کارخانه آسفالت

فهرست مطالب
مقدمه ۱
جسم راه ۳
۱) بستر راه ۳
۲) روسازی ۶
۱-۲- زیراساس (Sub Base) 7
2-2- اساس (BASE) 11
وسایل متراکم‌سازی خاک در راه‌سازی ۱۲
غلطک‌های چرخ فولادی ۱۳
غلطک‌های چرخ لاستیکی ۱۳
غلطک‌های پاچه بزی ۱۴
غلطک‌های لرزنده (ویبره) ۱۵
تخماق‌های دستی ۱۵
تولید آسفالت در کارگاه ۱۶
کارگاه تهیه آسفالت ۱۷
کارخانه‌های آسفالت متناوب ۱۹
مخازن سرد مصالح سنگی ۲۰
خشک‌کننده مصالح ۲۱
غبارگیر ۲۲
مخازن گرم مصالح سنگی ۲۳
مخلوط‌کن ۲۵
کارخانه‌های آسفالت مداوم ۲۶

مقدمه

راه وسیله‌ای جهت جابجایی و حمل و نقل مسافرین و کالا و پایه گسترش اقتصادی در هر کشور می‌باشد. از دیدگاه باربری و حمل مسافر، به راه‌های زمینی، هوایی و دریایی تقسیم می‌شود.

راه زمینی

راه زمینی که با ویژگی خاص ساخته می‌شود، شامل راه (جاده) و راه‌آهن می‌باشد، که ذیلاً به توصیف آن پرداخته خواهد شد:

راه‌سازی زمینی، از پیدایش تمدن بشر آغاز شده است و پس از ساخته شدن چرخ که بزرگترین کامیابی بشر در دوران باستانی بوده، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

قبل از پیدایش چرخ، جهت عبور چارپایان به ویژه در مناطق صعب‌العبور، مناطقی که زمین‌های سست و آب و هوای مرطوب داشته، مناطقی چون کویر که زمین‌های نمکزار، آبگیر و لجنی داشته است، ضمن انتخاب مسیر مناسب و امن نسبت به ساخت راه و کاروان‌سرا، اقدام می‌نمودند و با توجه به آثار باقیمانده از رومیان در بابل و غیره، برای ساختن راه‌ و خیابان و محافظت از طغیان رودخانه‌های دجله و فرات، از آجر، ملات و قیرهای معدنی استفاده می‌نمودند و در مسیرهای گود و جاهایی که نیاز به خاکریزی داشته با ریختن مخلوط‌های شن و ماسه و قلوه‌سنگ در لایه‌های حدود ۳۰ سانتیمتری و متراکم نمودن آن به روش آن زمان نسبت به ساخت راه اقدام می‌نمودند و جهت پایدار نمودن راه از خرده‌سنگ و ذخال چوب استفاده می‌کردند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کارخانه آسفالت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

پروژه کنترل غیرمتمرکز مدل‌های دو بعدی سازه‌ های بلند با پسخور شتاب و تعمیم آن به حالت سه بعدی

فهرست مطالب

گفتار نخست: کلیات۱
۱-۱) مقدمه۱
۱-۲) بیان موضوع و اهمیت آن۲
۱-۳) چارچوب پژوهش۴
۱-۴) موضوعات بررسی شده در هر گفتار۴
گفتار دوم: کنترل متمرکز سازه‌ها۵
۲-۱) مقدمه۵
۲-۲) الگوریتم‌های کنترل۵
۲-۲-۱) کنترل بهینه و کنترل لحظه‌ای۵
۲-۲-۲) کنترل فضای مودی (IMSC)6
2-2-3) کنترل حالت مرزی (Bounded State Control)6
2-2-4) روش کنترل پیش‌بینی۷
۲-۲-۵) روش کنترل مود لغزشی (Sliding Mode Control)8
2-2-6) روش کنترل ۹
۲-۲-۷) روش‌های کنترل هوشمند (Smart Control Methods)10
2-3) ملاحظات ویژه عملی (Practical consideration)13
2-3-1) خطاهای مدل‌سازی و اثرات سرریزشدگی (Spillover)13
2-3-2-) تأخیر زمانی (Time Delay)14
2-3-3) اثرات غیرخطی سازه‌ای۱۶
۲-۳-۴) ناویژه بودن مشخصات سازه‌ای و محدود بودن تعداد کنترلرها و حسگرها۱۷
گفتار سوم:‌کنترل نامتمرکز سازه‌ها و بررسی کارهای انجام شده (Decentralized Control)18
3-1) مقدمه۱۸
۳-۲) کنترل متمرکز در حالت کلی۱۸
۳-۳) کنترل غیرمتمرکز در سازه‌های مهندسی عمران و پژوهش‌های انجام شده۲۱
گفتار چهارم: پژوهش پیشنهادی۲۷
۴-۱) ضرورت پژوهش۲۷
۴-۲) اهداف پژوهش۲۸
۴-۳) مدل سازه‌ای و معادلات حرکت۳۶
۴-۴) رکوردهای زلزله و مدل‌های مورد استفاده۴۶
۴-۵) مروری بر الگوریتم کنترل۴۶
۴-۶) برنامه زمان‌بندی پژوهش۵۰
مراجع

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کنترل غیرمتمرکز مدل‌های دو بعدی سازه‌ های بلند با پسخور شتاب و تعمی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت معماری پایدار و سبز
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:27 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت معماری پایدار و سبز

فهرست مطالب

مقدمه
معماری چیه ؟
معماری چیست؟
معماری با الهام از طبیعت
معماری پایدار
خانه مسکونی در “دازایفو”
معماری سبز یا پایدار

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت معماری پایدار و سبز ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی آزمایشات کنترل کیفیت و تأیید خودرو
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:24 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی آزمایشات کنترل کیفیت و تأیید خودرو

فهرست مطالب

مقدمه ۵
الف – آزمایشات تایید قطعات و مجموعه‌ها : ۵
ب – آزمایشات تایید کلی خودرو ۶
۱- آزمایشات عملکردی ۶
۲- آزمایشات عمر و دوام ۷
فصل اول ۸
تاریخچه طراحی ۸
تاریخچه طراحی ۹
فصل دوم ۱۱
معرفی محصول ۱۱
معرفی محصول ۱۲
فصل سوم ۱۴
عملکرد خودرو ۱۴
عملکرد خودرو ۱۵
۲-۳) مصرف سوخت (Fuel Consumption) ۱۵
۳-۳) راحتی سفر (Ride) ۱۶
۴-۳) خوش فرمانی (Handling) ۱۶
۵-۳) عملکرد سیستم ترمز (Brake peeformance) ۱۷
۶-۳) حداقل شعاع چرخش ۱۷
فصل چهارم ۱۸
معرفی و تشریح ویژگی‌های فنی سیستم‌ها و مجموعه‌های خودرو ۱۸
۱-۴) موتور و سیستم‌های جانبی ۱۹
الف – موتور Engine ۱۹
د- سیستم سوخت رسانیFueling System ۲۳
۲-۴) سیستم انتقال قدرت Transmission system ۲۳
ب – جعبه دنده ۲۳
ج- دیفرانسیل Differantial ۲۴
الف – تعلیق جلو Front Suspension ۲۶
ب – تعلیق عقب Rear Suspension ۲۶
۴-۴) سیستم فرمان Steering System ۲۷
الف – ترمز جلو Front Brake ۳۰
ج – ترمز دستی (Parking Brake) ۳۰
۶-۴) رینگ و تایر ۳۱
۷-۴) بدنه و فریم ۳۱
ب ) فریم (شاسی) ۳۱
۸-۴) سیستم تهویه A/C System ۳۲
۹-۴) تزئینات Trim Parter ۳۲
ب – آیینه بغل یا قابلیت تنظیم از داخل خودرو ۳۲
هـ – سیستم اطلاع رسانی و ایمنی هوشمند (بصورت انتخابی) ۳۲
فصل پنجم ۳۴
آزمایشهای سیستم خنک کاری ۳۴
مقدمه ۳۵
- تست حرارتی رادیاتور چهار لوله با فنهای قدیم : ۳۸
- تست حرارتی رادیاتور چهار لوله با فنهای جدید : ۳۹
- انتخاب رادیاتور : ۴۰
- سیستم کنترل فنها ۴۱
- بحث و نتیجه گیری : ۴۲
شرایط عمومی خودرو : ۴۳
نتیجه مرحله اول : ۴۳
نتیجه مرحله دوم : ۴۴
فصل ششم ۴۶
سیستم روشنایی ۴۶
فصل هشتم ۸۱
تست‌های عملکردی خودرو ۸۱
۱-مقدمه ۸۲
۲- شرایط عمومی انجام آزمایشها : ۸۲
۳- روش انجام آزمایش : ۸۳
۴- ارزیابی نتایج آزمایش‌ها : ۸۴
۵- نتیجه گیری آزمایشهای عملکرد ون : ۸۶
فصل نهم ۹۶
آزمایش ترمزون ۹۶
۱- مقدمه ۹۷
۲- شرایط عمومی انجام آزمایش : ۹۷
۳- روش انجام آزمایش : ۹۸
۴- نتایج آزمایش و مقایسه عملکرد ترمزهای سه خودرو : ۹۸
۴-۲- شتاب ترمزی : ۱۰۰
۴-۴ تغییرات نیروی پدال ترمز : ۱۰۰
۴-۵- عملکرد ترمز : ۱۰۱
۵- نتیجه گیری : ۱۰۲
آزمایشهای کنترل پذیری و پایداری ون ۱۱۴
۱- مقدمه : ۱۱۴
۲- شرایط عمومی انجام آزمایش‌ها : ۱۱۵
۳- آزمایش حرکت بر مسیر دایره‌ای با شعاع ثابت در شرایط ماندگار ۱۱۵
۴- آزمایش سنجش تلاش فرمان در شرایط پارک : ۱۱۸
۶- آزمایش قابلیت برگشت پذیری فرمان : ۱۱۹
۷- نتیجه گیری : ۱۲۱
فصل یازدهم ۱۳۲
گزارش آزمایشهای مقاومت حرکتی و مصرف سوخت ۱۳۲
گزارش آزمایشهای مقاومت حرکتی و مصرف سوخت ۱۳۳
۲- شرایط عمومی انجام آزمایشها : ۱۳۴
۳- آزمایشهای مقاومت حرکتی (حرکت خودرو با دندة خلاص) ۱۳۴
۴- آزمایشهای مصرف سوخت ۱۳۶
۵- نتیجه گیری ۱۳۷
فصل دوازدهم ۱۴۰
تست‌های عمر خودرو ۱۴۰
مقدمه ۱۴۱

مقدمه
بطور کلی آزمایشات انجام شده برروی خودرو به دو دسته عمده زیر تفکیک می‌گردد :
الف – آزمایشات تایید قطعات و مجموعه‌ها
ب – آزمایشات تایید کلی خودرو
که به ترتیب به آنها پرداخته خواهد شد.
الف – آزمایشات تایید قطعات و مجموعه‌ها :
در طول مسیر طراحی خودرو پس از انجام فرآیند طراحی هر قطعه و مجموعه و ساخت نمونه آن توسط سازنده مربوطه مجموعه‌ای از آزمایشات گوناگون روی نمونه ارسالی انجام گرفته و تنها پس از گذراندن این آزمایشات قطعه تایید شده است.
نوع و شیوه این آزمایشات بسته به حساسیت قطعه متغیر بوده است ولی در یک دیدگاه کلی بصورت زیر قابل تفکیک است :
- تست ابعادی
- تست عملکردی
- تست مواد
- تست عمر
تست‌های فوق عمدتاً بوسیله مرکز طراحی خودرو و یا سازندگان قطعات انجام گردیده و در هر مورد خاص در صورت نیاز دستگاه تست مورد نیاز ساخته می‌شود.
درزمینه قطعاتی که از منابع خارجی تهیه می‌شود صلاحیت منبع تأمین قطعات مورد بررسی قرار گرفته و تنها از منابع شناخته شده و معتبر قطعه تهیه می‌شود.
ب – آزمایشات تایید کلی خودرو
به منظور تضمین کیفیت خودرو، پس از ساخت پیشگونه نهایی (Final Prototype) مجموعه آزمایشاتی بر روی انجام شده است. گذرانیدن این آزمایشات لازمه دستیابی به کیفیت لازم برای عرضه به بازار مصرف بوده است. کلیه آزمایشات فوق الذکر بر اساس استانداردهای جهانی خودرو همچون ISO JIS و ECE صورت گرفته است. بطور کلی این آزمایشات به دو دسته زیر قابل تفکیک هستند.
۱- آزمایشات عملکردی
این آزمایشات بمنظور برآورد عملکردهای متفاوت خودرو انجام شده‌اند و بشرح زیر می‌باشند :
- آزمایش حداکثر سرعت
- آزمایش شتابگیری
- آزمایش‌های مصرف سوخت
- آزمایش میزان گازهای آلاینده خروجی اگزوز
- آزمایش‌های خوش فرمانی
- آزمایش‌های راحتی سفر
- آزمایش‌های ترمز گیری
کلیه آزمایشات فوق با بهره گیری از ابزارهای پیشرفته بوسیله دستگاههای تست مربوطه، در جاده و یا در دو حالت بنا بر استاندارد تست شده و نتایج بدست آمده است.
۲- آزمایشات عمر و دوام
دارا بودن عمر و دوام مناسب از مشخصه‌های مهم هر خودرو است. برای خودروها معمولاً عمری معادل ۰۰۰/۲۰۰ کیلومتر کارکرد در شرایط کاری نرمال در نظر گرفته می‌شود. جهت تایید این ویژگی علاوه بر آزمایشات عمر و دوام انجام شده بر روی قطعات و مجموعه‌ها، کل خودرو نیز آزمایش می‌شود. بدیهی است تست خودرو از طریق پیمودن این مسافت مدت زمان بسیار طولانی لازم خواهد داشت لذا بنابر روش‌های متداول جهانی با طراحی یک روش استاندارد تست شامل طی مسیرهای خاکی، جاده، ترافیک شهری، دست اندازهای تعریف شده که در مجموع یک شرایط کاری سنگین را شبیه سازی می‌کنند، معادل ۰۰۰/۲۰۰ کیلومتر کارکرد در شرایط نرمال با کارکرد ۰۰۰/۲۰ کیلومتر در این شرایط شبیه سازی شده است. خودرو در مراحل متعدد و پس از طی مسافت‌های مشخص بازدید شده و نتیجه مشکلات احتمالی ثبت می‌گردد.
فصل اول
تاریخچه طراحی
تاریخچه طراحی
مطالعات و بررسی‌های کمی و کیفی بازار که بعنوان اولین فعالیت‌های این پروژه در طی سالهای ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳ صورت گرفت، نشان می‌داد که هماهنگ با گسترش فراگیری استفاده از خودروهای سواری کلاس VAN در مصارف شخصی و خدماتی در سطح جهان، در سالهای اخیر تقاضای بالقوه‌ای برای این نوع خودرو در کشور به وجود آمده است. این در حالی بود که صنایع خودرو کشور چنین محصولی به بازار عرضه نمی‌کردند.
با توجه به این نتایج مطالعات که موید اقتصادی بوده طرح بودند، فعالیت‌های پیشتاز و مطالعات اولیه پروژه طراحی خودرو کاروان شامل تعریف محصول و ایجاد شبکه زمان بندی و برنامه ریزی فعالیت‌های پروژه در سال ۱۳۷۳ انجام شد و پروژه عملا مطابق زمانبندی مدون ازابتدای سال ۱۳۷۴ آغاز گردید.
بر اساس مطالعات اولیه تعریف محصول در جهت هر چه اقتصادی تر نمودن طرح Plat Form خودروی نیسان Z24 که تولید جاری کارفرمای پروژه، شرکت محترم سایپا بود بعنوان مبنا انتخاب شد و در جهت دسترسی به مشخصات تعیین شده و مورد انتظار، سیستم‌ها و مجموعه‌هایی همچون سیستم تعلیق، سیستم ترمز، سیستم انتقال قدرت، سیستم‌های سوخت رسانی، اگزوز و خنک کاری اصلاح گردیده و طرح آن به روز آوری گردید، پیش گونه (Prototype) اولیه خودرو کاروان که صرفاً یک نمونه مفهومی (Conceptual Design) بود و در سال ۱۳۷۳ ارائه شد و به دنبال آن دومین پیش گونه در سال ۱۳۷۴ آماده گردید و از همان زمان تست‌های عملکردی در جهت تصدیق اصلاحات انجام شده در plat form شروع شد.
در سالهای ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ سومین و چهارمین مجموعه از پیش گونه‌های خودرو که کاملا منطبق بر طراحی نهایی بدنه و سیستمهای مکانیکی بوده‌ند، آماده شدند و تست‌های نهایی خودرو بکمک آزمایشگاههای پیشرفته موجود در این مرکز و بر اساس روش‌های استاندارد تست انجام گردیده است. علاوه بر این آزمایشات کلی، هر قطعه و مجموعه خودرو بوسیله دستگاههای خاص یا توسط سازندگان و با نظارت طراح و یا رأساً توسط مرکز تحقیقات آزمایش شده‌اند. در مجموع نتیجه تمامی این آزمایشات موید احراز کلیه کیفیت‌های لازم برای خودرو کاروان می‌باشد.
در طی روند طراحی ارتباط و هماهنگی کامل ما بین مرکز تحقیقات بعنوان طراح و سایر شرکت‌های خانواده سایپا همچون مگاموتور، سازه گستر، قالبهای بزرگ صنعتی و غیره بعنوان تامین کننده قطعات و مجموعه‌ها وجود داشته است که موید یک کار گروهی هماهنگ می‌باشد.
از اواخر سال ۱۳۷۷ کار تجهیز خطوط تولید خودرو در شرکت سایپا شروع شد و با توجه به اتمام طراحی و ساخت قسمت اعظم قطعات و مجموعه‌ها در سال ۱۳۷۸، تولید خودرو از سال ۱۳۷۹ آغاز گردید.
فصل دوم
معرفی محصول

معرفی محصول
خودروی کاروان یک خودروی سواری خانوادگی است که دیدگاه اصلی در طراحی آن ایجاد ایمنی و راحتی برای خانواده‌ها به هنگام طی مسیرهای شهری و مسافرت‌ها و گردش‌های بین شهری است، این خودرو ظرفیت حمل هفت سرنشین را داشته و فضای گسترده داخلی آن آسایش و راحتی مضاعفی برای سرنشینان فراهم می‌آورد.
کلیه سیستم‌ها و مجموعه‌های بکار گرفته شده در این خودرو به تحقق اهداف طراحی کمک می‌کنند. سرعت و شتاب مناسب با بهره گیری از موتور و سیستم انتقال قدرت کار راحتی سفر ناشی از سیستم تعلیق بهینه فرمان پذیری مناسب بکمک سیستم فرمان هیدرولیک همراه با قابلیت تنظیم موقعیت غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع مناسب، شیشه بالابر برقی و سیستم صوتی چهار باند از عمده مشخصات بارز این خودرو است که عمدتا مورد توجه مصرف کنندگان نیز می‌باشند.
ویژگی بارز و متخصص بفرد این خودرو دستیابی، به کلیه امکانات رفاهی و مشخصات عملکردی فوق در عین پایین نگاه داشتن مصرف سوخت خودرو تا حد چشمگیری می‌باشد. این ویژگی ناشی از طراحی بهینه سیستم انتقال قدرت و شکل آیرودینامیک خودرو است.
در کنار این ویژگی‌ها، بکارگیری سیستم هوشمند اطلاع رسانی و ایمنی نیز در این خودرو بصورت انتخابی پیش بینی شده است که بنابر تقاضای استفاده کننده قابل نصب می‌باشد.
علاوه بر مصارف خانوادگی و شخصی که بعنوان استفاده کنندگان اصلی این خودرو مدنظر می‌باشند، خودروی کاروان در مصارف خدماتی همچون سرویس‌های خاص و تشریفات و به منظور نقل و انتقال هیئت‌ها و گروه‌های کاری نیز می‌تواند بسیار کارا باشد.
در کنار امکانات رفاهی و ویژگی‌های عملکردی ذکر شده، نمای زیبای خارجی و استحکام و دوام خودرو جایگاه ویژه‌ای بر آن فراهم می‌سازد.
فصل سوم
عملکرد خودرو

عملکرد خودرو
۱-۳) حداکثر سرعت و قابلیت شتابگیری خودرو (Maximum Speed and Aceeleration)
بر اساس آزمایشات انجام شده برای ارزیابی، حداکثر سرعت و قابلیت شتابگیری خودرو که بر اساس استانداردهی JISD 1014 , 1016 انجام شده است، حداکثر سرعت خودرو برابر با ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و زمان شتاب گیری خودرو از سرعت صفر تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳/۲۵ تائید بدست آمده است که نشان ثانیه بدست آمده است که نشان دهنده قابلیت مناسب خودرو در مقایسه با خودروهای مشابه و مقادیر مورد انتظار در بازار است.
۲-۳) مصرف سوخت (Fuel Consumption)
تست‌های متعددی در شرایط کاری متفاوت مطابق استانداردهای در جاده و بکمک شاسی دینامومتر انجام شده است که همگی موید مصرف سوخت بسیار کم خودرو کاروان می‌باشد تا جایی که مصرف سوخت خودرو در وضعیت رانندگی اقتصادی (Economic) که معادل حرکت با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت است به حدود ۷۵/۸ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که برای خودرویی در این کلاس بسیار مناسب است.
۳-۳) راحتی سفر (Ride)
راحتی سفر خودرو کاروان مبتنی بر روش شرکت فورد و بکمک دستگاه شبیه سازی ارتعاشات جاده برآورده شده است. براساس نتایج بدست آمده عدد مشخصه راحتی سفردر این روش (Ride No.) برای خودروی کاروان (در جاده‌های صاف) ۸/۱۰ می‌باشد. این در حالی است که مطابق همین روش این عدد مشخصه برای خودرو نیسان z24 که از نقطه نظر سیستم‌های مکانیکی خودروی مبنا بوده است، ۱۳/۵ و برای خودروهای پیشرفته و مطرح از این کلاس حدود ۱۲ می‌باشد. این اعداد موید میزان بهبود راحتی سفر این خودرو نسبت به خودروی مبنا و نیز موقعیت کلی آن در یک مقیاس جهانی است. برای جاده‌های ترکیبی (صاف و ناهموار بصورت تصادفی) عدد مشخصه برای خودروی کاروان، خودروی نیسان z24 و خودروهای پیشرفته به ترتیب ۱۳/۸ ، ۵۳/۴ و حدود ۹ است که در این مورد نیز عملکرد مناسب خودرو تایید می‌گردد.
۴-۳) خوش فرمانی (Handling)
خوش فرمانی خودروی کاروان بر اساس آزمایشات متعدد که بر اساس استانداردهای ECE , ISO و JARI انجام شده است. در وضعیت مطلوب بوده و کلیه مقادیر مورد انتظار را تامین می‌کند در یک دیدگاه کلی این خودرو تمامی محدوده سرعت‌های کاری خود پایدار و خوش فرمان است.
۵-۳) عملکرد سیستم ترمز (Brake peeformance)
عملکرد سیستم ترمز خودرو کاملا مناسب بوده و بر اساس استاندارد JISD  تست شده است مسافت توقف مطالب این استاندادر ۹۳/۲۰ متر است این مقدار برای خودرو پاترول ۳/۲۳ متر است که می‌تواند معیار مقایسه خوبی بوده و نشانگر وضعیت مناسب خودرو باشد.
۶-۳) حداقل شعاع چرخش
حداقل شعاع چرخش در خودروی کاروان حدود ۵ متر می‌باشد که با توجه به اندازه خودرو قابلیت بسیار مساعدی برای پارک و جابجایی خودرو در محیط‌های کوچک فراهم می‌آورد.
فصل چهارم
معرفی و تشریح ویژگی‌های فنی سیستم‌ها و مجموعه‌های خودرو
معرفی و تشریح ویژگی‌های فنی سیستم‌ها و مجموعه‌های خودرو
در این بخش کلیه سیستم‌ها و مجموعه‌های خودرو معرفی شده و ویژگی‌های فنی هر یک برشمرده می‌شود.
۱-۴) موتور و سیستم‌های جانبی
الف – موتور Engine
موتور بکار رفته در خودروی کاروان ۴ سیلندر و از نوع خطی است. این موتور موسوم به z24 قبلا در چند خودروی ساخت داخل مثل پاترول، نیسان وانت و پاژن بکار گرفته شده است. حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی بوده و حداکثر توان آن ۱۰۵ اسب بخار در شرایط استاندارد می‌باشد. موتور از نوع کاربراتوری بوده و سیستم پخش جرقه نیز مکانیکی است. (شکل ۳)
بر اساس مطالعات اولیه با توجه به قدرت و سایر مشخصه‌های این موتور، بکارگیری آن در خودرو کاروان مناسب تشخیص داده شده که در عمل نیز بر اساس آزمایشهای انجام شده این انتخاب تایید شده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی آزمایشات کنترل کیفیت و تأیید خودرو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مدل سازی رآکتور شیمیایی با شبکه‌های عصبی مصنوعی
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:15 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مدل سازی رآکتور شیمیایی با شبکه‌های عصبی مصنوعی

فهرست مطالب

«مدل سازی رآکتور شیمیایی با شبکه‌های عصبی مصنوعی» ۱
چکیده: ۵
فصل اوّل: ۱
مقدمه ۱
مقدمه: ۲
فصل دوم: ۵
مقدمه‌ای بر مقایسه‌ی شبکه‌های عصبی بیولوژیکی و مصنوعی و شیوه‌های یادگیری در آنها ۵
۱-۲ انسان و کامپیوتر: ۶
۲-۲ ساختار مغز: ۸
شکل ۱-۲ مشخصات اصلی یک نرون بیولوژیک ۹
شکل ۲-۲ ورودی‌های نرون باید از آستانه معینی تجاوز کند تا نرون بتواند کنش کند. ۱۱
۱-۲-۲ یادگیری در سیستم‌های بیولوژیک: ۱۱
۲-۲-۲ سازمان مغز: ۱۲
۳-۲ یادگیری در ماشین‌ها: ۱۳
۴-۲ تفاوت‌ها: ۱۴
چکیده نکات مهم فصل دوم: ۱۶
فصل سوم: ۱۷
بازشناسی الگوها ۱۷
بازشناسی الگوها: ۱۸
۱-۳ مقدمه: ۱۸
۲-۳ چشم‌انداز طرح شناسی: ۱۸
۳-۳ تعریف بازشناسی الگوها: ۱۹
۴-۳ بردارهای مشخصات و فضای مشخصات: ۲۰
شکل ۱-۳ یک فضای مشخصات دوبعدی اقلیدسی ۲۱
۵-۳ توابع تشخیص‌دهنده یا ممیز ۲۱
شکل ۲-۳ محدوده‌ی تصمیم یک طبقه‌بندی خطی. ۲۳
۶-۳ فنون طبقه‌بندی: ۲۳
۱-۶-۳ روش طبقه‌بندی «نزدیک‌ترین همسایه»: ۲۳
شکل ۳-۳ طبقه‌بندی به وسیله مقایسه با «نزدیکترین همسایه» ۲۴
شکل ۴-۳ اندازه‌گیری تا نزدیک‌ترین همسایه گاه باعث خطا می‌شود. ۲۵
۲-۶-۳ میزان‌های اندازه‌گیری فاصله ۲۵
فاصله‌ی همینگ ۲۵
شکل ۵-۳  فاصله اقلیدسی ۲۷
۸-۳ بازشناسی الگوها – خلاصه : ۳۲
چکیده نکات مهم فصل سوم: ۳۲
فصل چهارم: ۳۳
نرون پایه ۳۳
۲-۴ مدل‌سازی نرون تنها: ۳۴
شکل ۲-۴ نمای مدل اصلی نرون. ۳۶
۳-۴ تابع آستانه ۳۷
شکل ۸-۴ آیا می‌توانیم Aها را از Bها تمیز دهیم؟ ۴۲
۱-۳-۴ الگوریتم فراگیری پرسپترون: ۴۵
۱-۴-۴ یادگیری و تعدیل وزنها در آدالاین: ۴۸
جدول ۳-۴) جدول ارزش گزاره مربوط به تابع   ۵۲
۲-۴-۴ قاعده دلتا برای ورودی‌ها و خروجی‌های دوقطبی: ۵۴
جدول ۸-۴) الگوی مرحله دوم استفاده از مجموعه آموزش، برای تابع   ۵۶
جدول ۹-۴) ۵۷
شکل ۹-۴ دو مجموعه‌ی مجزا از الگوها در فضای دوبعدی. ۵۸
شکل ۱۰-۴ رفتار بردار ضرایب وزنی در فضای الگوها. ۵۹
شکل ۱۱٫ ۶۰
تعاریف: ۶۱
۷-۴ محدودیت‌های پرسپترون: ۶۵
۸-۴ آیا این به معنای پایان راه است؟ ۶۷
۱-۸-۴ نتیجه‌گیری: ۶۸
فصل پنجم: ۶۹
پرسپترون چندلایه‌ای ۶۹
۱-۲-۵ رفع مشکل: ۷۰
شکل ۲-۵ دو راه ممکن برای توابع آستانه‌ای. ۷۲
شکل ۳-۵ پروسپترون چند لایه‌ای. ۷۳
شکل ۵-۵) نمایش مدل پرسپترون چند لایه به صورت اختصاری ۷۴
۱-۴-۵ ریاضیات: ۷۶
۵-۵ الگوریتم پرسپترون چند لایه‌ای: ۸۰
شکل ۶-۵ یک راه برای مسئله XOR. ۸۲
۷-۵ تجسم رفتار شبکه : ۸۵
۸-۵ پروسپترون چند لایه‌ای به عنوان دستگاه طبقه بندی:‌ ۸۹
شکل ۱۸-۵ ۹۵
آموزش تدریجی: ۹۸
آموزش یکباره: ۹۸
۱۲-۵ تعمیم‌دهی: ۱۰۰
۱۳-۵ تحمل نقص: ۱۰۲
۱۴-۵ مشکلات آموزش ۱۰۳
کاهش ضریب بهره: ۱۰۴
افزایش تعداد گره‌های داخلی ۱۰۴
۱-۱۴-۵ سایر مشکلات آموزش: ۱۰۵
۱-۱۵-۵ شبکه‌ی گویا: ۱۰۵
۲-۱۵-۵ فیلتر کردن اغتشاش ای – سی – جی (ECG) ۱۰۶
۳-۱۵-۵ کاربردهای مالی: ۱۰۷
۴-۱۵-۵ بازشناسی الگوها: ۱۰۸
فصل ششم: ۱۱۱
بررسی ویژگی‌ها و مدل‌سازی رآکتور شیمیایی مورد بحث در این پروژه: ۱۱۱
۱-۱-۶) پرسپترون‌های چندلایه: ۱۱۲
شکل ۲-۶) یک پرسپترون سه‌لایه ۱۱۳
۳-۶- آزمون صحت عملکرد مدل: ۱۱۸
۴-۶- کنترل غیر خطی پیش‌بین: ۱۲۰
۵-۶- ویژگی‌های رآکتور مورد مطالعه: ۱۲۲
شکل ۵-۶) شکل شماتیک از رآکتور مورد مطالعه ۱۲۲
شکل ۷-۶) مدل دینامیکی ۱۲۴
۷-۶) نتایج شبیه‌سازی: ۱۲۷
جدول ۱-۶) دقت تخمین، برای مدل‌های مختلف آموزش ۱۲۸
فصل هفتم: ۱۳۰
نتیجه‌گیری ۱۳۰
پیوست‌ها: ۱۳۳
بخش دوم: ۱۳۶
۲-ب- برنامه‌ی آموزش به شبکه: ۱۳۷
۳-ب- برنامه بررسی صحت عملکرد پاسخ‌های پیش‌بینی شده‌: ۱۳۸
مراجع: ۱۳۹
چکیده:
در این پروژه، ورودی‌ها و خروجی‌های یک سیستم چند ورودی و چند خروجی غیر خطی، برای ایجاد یک مدل دینامیکیِ هوشمند، استفاده شده است. بنابراین انتخاب شبکه‌های عصبی مصنوعی  از نوع پرسپترون‌های چندلایه  برای این منظور مناسب است. در کنار این نوع از مدل‌سازی، استفاده از یک شیوه‌ی مناسب برای کنترل پیشگویانه (پیش بینانه)ی مدل یاد شده، ضروری است.
مدل‌های برگشتی تصحیح شونده که از قوانین تعدیل ماتریس‌های وزنی مسیرهای ارتباطی بین نرون‌های مدل استفاده می‌کنند، در این پروژه به کار گرفته شده‌اند.
این قوانین برای آموزش سیستم، جهت کنترل و دستیابی به خروجی مطلوب در زمان‌های بعدی به کار می‌روند.
فراگیری در این سیستم نیز از نوع فراگیری با سرپرست  می‌باشد؛ به این صورت که معادله‌ی دیفرانسیل دینامیکیِ سیستم در دسترس است و بنابراین مقادیر مطلوب برای متغیر هدف، که سیستم باید به آن برسد، برای زمان‌های آینده مشخص می‌باشد و خروجی سیستم با استفاده از یک کنترل‌کننده‌ی پیش‌بین، همواره باید به این اهداف دست یابد. سیستم مورد مطالعه در این پروژه، یک رآکتور شیمیایی است که برای اختلاط پیوسته‌ی مواد شیمیایی واکنش دهنده با غلظت‌ها و مقادیر تعریف شده و تولید یک ماده‌ی محصول با یک غلظت متغیر با زمان  به کار می‌رود؛ که میزان مطلوب این غلظت در یک زمان خاص، به‌عنوان هدف مطلوبی است که سیستم باید به آن دست یابد.
همچنین به‌جای یک سیستم واقعی، از یک مدل نرم‌افزاری برای جمع‌آوری داده‌های ورودی و خروجی استفاده می شود و در نهایت، نتایج این مدل سازی موفقیت‌آمیز، توانایی روش‌های مدل سازی هوشمند را همان‌گونه که در این تحقیق آمده است، اثبات می‌کند.
Incomplete Artificial Neural Network models.
فصل اوّل:
مقدمه
مقدمه:
در کنترل با پسخور ، که به عنوان معمول‌ترین نوع کنترل سیستم‌های دینامیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فرمان کنترل سیستم، با در نظر گرفتن میزان خطای محاسبه شده بین خروجی واقعی و مطلوب، صادر می‌شود.
کنترل پیش‌بین نیز که با استفاده از روش‌های هوش محاسباتی انجام می‌شود، نوعی کنترل با پسخور است. در این روش کنترلی، خطای سیستم قبل از اینکه اتفاق بیفتد، پیش‌بینی شده و برای تعیین دستور کنترل خطا، پیش از آنکه خطایی اتفاق بیفتد، استفاده می‌شود.
کنترل پیش بین در ابتدا به عنوان مدل کنترلی پیش بین کلاسیک که به یک مدل خطی، از سیستم، در فضای حالت نیاز داشت، معرفی شد.
در هر حال طبیعت غیرخطی بسیاری از سیستم‌ها، قابل صرف نظر کردن نیست؛ بنابراین مدل‌های خطیِ فضای حالت نمی‌توانند به‌درستی، خواص غیر خطی سیستم‌ها را ارائه دهند.
در چنین مواردی، تقریب کامل یا قسمتی از مدُل خطی ممکن است استفاده شود ولی در حالت کلی مدل‌های غیر خطی برای پیش بینیِ خروجی سیستم‌های غیر خطی برای اهداف کنترلی استفاده می‌شوند.
برخی از روش‌هایی که از اساس قواعد فیزیک استفاده می‌کنند، وجود دارند که می‌توانند مُدل برخی از سیستم‌ها را به طور کامل، و یا تا اندازه‌‌ی قابل قبولی، توصیف کنند و ساختارهای مدل را به‌وجود آورند.
شبکه‌های عصبی مصنوعی ۲] و [۱۱ و سیستم‌های منطق فازی  (شبکه‌های نوروفازی) ۸] [نیز می‌توانند برای مدل کردن سیستم‌ها به کار روند که به عنوان روش‌های مدل سازی هوشمند طبقه‌بندی می‌شوند. این گونه مدل‌ها باید پس از طراحی مقدماتی، توسط داده‌های ورودی و خروجی آموزش ببینند.
سیگنال داده‌های ورودی و خروجی در آموزش سیستم، به‌صورت آرایه‌ای‌از اعداد استفاده می‌شوند. آموزش سیستم به این شیوه، برای بهبود عملکرد سیستم، به شدت وابسته به خروجی مُدل می‌باشد.
در این پروژه، سیستم مورد مطالعه برای مُدل‌سازی هوشمند، یک رآکتور شیمیایی در نظر گرفته شده است که مدل نرم‌افزاری آن، در دسترس می‌باشد [۲] و داده‌های ورودی و خروجی این سیستم، با داده‌های حاصل از آزمایش یک رآکتور واقعی، جایگزین می‌شود.
رآکتور شیمیایی مورد مطالعه، یک سیستم دینامیکی غیر خطی با چند ورودی و چند خروجی  است.
هدف این تحقیق، آشکار ساختن توانایی یک مدل هوشمند، برای مقاصد پیش‌بینی غیر خطی کمیت‌های سیستم دینامیکی و پیشنهاد راه‌کارهای مفیدی جهت کاربرد سیستم‌های هوشمند است.
در واقع روش‌ پیشنهادی می‌تواند در مواقعی که مدل ریاضی دقیقی از سیستم با استفاده از روش‌های مشخص و معمول (مانند معادله‌های موازنه جرم و انرژی) در دسترس نیست، و یا اینکه ساختار ریاضی و یا پارامترهای غیر قابل اندازه‌گیری و تأثیرگذار مدل به طور قابل توجهی نامشخص باشد (مانند ایجاد خوردگی در برخی نقاط خطوط انتقال یا بدنه سیستم) مورد استفاده قرار گیرد.
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این مدل هوشمند در مقایسه با روش‌های مدل سازی کلاسیک، بی‌نیازی آن در اندازه‌گیری پارامترهای سیستم (مانند پارامترهای مربوط به انتقال جرم و حرارت) است.[۸]
مرور اجمالی فصل‌های این پایان‌نامه به قرار زیر است:
فصل اول، مقدمه‌ای شامل شرح عنوان پایان‌نامه، روش تحقیق، و تشریح کامل صورت مسأله می‌باشد که از نظر گذشت. در فصل دوم مقایسه‌ای بین شبکه‌های عصبی طبیعی و مصنوعی و نحوه‌ی پردازش داده‌ها در آنها صورت گرفته است. همچنین شیوه‌های یادگیری در انسان و ماشین نیز بررسی شده‌اند.
فصل سوم به معرفی مختصر فنون طرح شناسی می‌پردازد که بخش مهمی از علوم کامپیوتری است. بیشتر مطالب ریاضی در مبحث طرح شناسی همانند مطالب ریاضی بحث شده در مورد شبکه‌های عصبی است. طرح شناسی به‌عنوان یک موضوع پایه، به شناخت ما از نحوه‌ی عملکرد شبکه‌های عصبی کمک می‌کند.
فصل چهارم به معرفی نرون پایه بیولوژیکی و مقایسه‌ی ویژگی‌های آن با پرسپترون که نرون مدل سازی شده برای استفاده در شبکه‌های عصبی مصنوعی است، می‌پردازد؛ و در ادامه به الگوریتم فراگیری پرسپترون و محدودیت‌های آموزش سیستم، توسط تک‌پرسپترون می‌پردازد.
در فصل پنجم به بررسی ساختار مدل پرسپترون چند لایه پرداخته شده و توانایی آن در حل مسائل تفکیک پذیر غیر خطی تشریح شده است. در انتهای این فصل نیز به مواردی از کابرد شبکه‌های عصبی مصنوعی از نوع پرسپترون‌های چند لایه در شبکه‌های گویا، زمینه‌های پزشکی و سیستم‌های پیش‌بین مالی و اقتصادی، اشاره شده است.
در فصل ششم نیز به اصول زمینه‌ای، کاربرد تئوری‌های مطرح شده در فصول قبل و روابط مورد نیاز برای مدل‌سازی یک رآکتور شیمیایی به عنوان یک سیستم غیر خطی پرداخته شده است. در انتها نیز نتایج حاصل از این مدل‌سازی آورده شده است.
در نهایت فصل هفتم نیز شامل نتیجه‌گیری و پیشنهاداتی در جهت تداوم تحقیق و انجام مدل‌سازی‌های جدیدی از این دست است.
فصل دوم:
مقدمه‌ای بر مقایسه‌ی شبکه‌های عصبی بیولوژیکی و مصنوعی و شیوه‌های یادگیری در آنها
۱-۲ انسان و کامپیوتر:
موجوداتی منطقی هستند و تنها اعمال منطقی را به خوبی انجام می‌دهند. چون کامپیوترها می‌توانند بعضی کارها را که ما آن‌ها را در مدت زمان قابل ملاحظه‌ای انجام می‌دهیم (چون جمع کردن اعداد)، در کم‌ترین زمان انجام دهند و یا می توانند نام‌ها و آدرس‌ها را ماه‌ها بعد به درستی به یاد بیاورند، از آن‌ها انتظار می‌رود که در سایر زمینه‌ها نیز چنین عمل کنند. بدین علت آن‌گاه که نمی‌توانند انتظارات ما را برآورده کنند مأیوس می‌شویم. هدف هوش مصنوعی را می‌توان در این جمله خلاصه کرد که می‌خواهد در نهایت به کامپیوترها و ماشین‌هایی بسیار توانمندتر از انسان (هدفی که بسیار از دنیای واقعی به‌دور است) دست یابند.
چرا کامپیوترها نمی‌توانند کارهایی را که ما انجام می‌دهیم انجام دهند؟ یکی از دلایل را می‌توان در نحوه‌ی ساختار آن‌ها جستجو کرد. به‌طور منطقی می‌توان انتظار داشت که سیستم‌هایی با ساخت مشابه عملکرد مشابهی داشته باشند. کامپیوترها طوری طراحی شده‌اند که یک عمل را بعد از عمل دیگر با سرعت بسیار زیاد انجام دهند. لیکن مغز ما با تعداد اجزای بیش‌تر اما با سرعتی کم‌تر کار می‌کند. در حالی‌که سرعت عملیات در کامپیوترها به میلیون‌ها محاسبه در ثانیه بالغ می‌شود، سرعت عملیات در مغز تقریباً بیش‌تر از ده بار در ثانیه نمی‌باشد. لیکن مغز در یک لحظه با تعداد زیادی اجزاء به طور هم‌زمان کار می‌کند، ‌کاری که از عهده کامپیوتر بر نمی‌آید. کامپیوتر ماشینی سریع اما پیاپی کار است در حالی که مغز شدیداً ساختاری موازی دارد. کامپیوترها می‌توانند عملیاتی را که با ساختار آن‌ها سازگاری دارند به خوبی انجام دهند. برای مثال شمارش و جمع کردن اعمالی پیاپی است که یکی بعد از دیگری انجام می‌شود.
بنابراین کامپیوتر می‌تواند مغز را در این عملیات کاملاً شکست دهد. لیکن دیدن و شنیدن، اعمالی شدیداً موازی‌اند که در آن‌ها داده‌های متضاد و متفاوت هرکدام باعث اثرات و ظهور خاطرات متفاوتی در مغز می‌شوند و تنها از طریق ترکیب مجموعه‌ی این عوامل متعدد است که مغز می‌تواند چنین اعمال شگفتی را انجام دهد. ساختار موازی مغز چنین توانایی را به آن می‌دهد. شاید بتوان نتیجه گرفت که یک سیستم ممکن است برای یک منظور مناسب باشد ولی برای منظورهای دیگر مناسب نباشد.
نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که مسائل مورد نظر ما شدیداً خاصیت موازی دارند. این مسائل نیازمند پردازش حجم زیادی از اطلاعات متفاوت هستند که باید در تقابل با یکدیگر به حل مسأله بیانجامد. دانش لازم برای حل این مسائل هر کدام از منبع متفاوتی در مغز می‌آیند و هر کدام نقش خود را در تهیه‌ی خروجی نهایی ایفا می‌کنند. مغز با ساختاری موازی می‌تواند این دانش را در خود به‌صورتی حفظ کند که قابل دسترس باشد. مغز همچنین می‌تواند به علت نحوه‌ی عمل موازی خود این دانش را همراه با سایر تحریکات مختلف که دریافت می‌کند هم‌زمان پردازش کند. در این راه سرعت عامل مهمی نیست. آنچه مهم است موازی بودن است و مغز به خوبی برای این کار مهیا شده است.
روش محاسباتی شبکه‌های عصبی، شناخت و به کاربردن اصول راهبردی است که زیربنای فرایند مغز برای انجام این اعمال و به‌کار گیری آن‌ها در سیستم‌های کامپوتری است. ما نمی‌دانیم مغز چگونه اطلاعات سطح بالا را در خود می‌گنجاند؛ بنابراین نمی‌توانیم از آن تقلید کنیم، لیکن می‌دانیم که مغز از تعداد زیادی واحدهای بسیار کند لیکن شدیداً مرتبط با یکدیگر تشکیل شده است.
در مدل‌سازی سیستم‌های اصلی مغز، باید راه‌کاری را بیابیم که بیش‌تر با ساختار موازی مغز سازگاری داشته باشد نه با ساختار پی در پی. این مدل‌های موازی باید بتوانند دانش را به‌صورت موازی در خود جای دهند و به همین شکل نیز آن را پردازش کنند. به هر صورت، ساختار طبیعتاً موازیِ شبکه‌های عصبی، آن‌ها را مناسب به کارگیری در ماشین‌های موازی می‌کند؛ که می‌تواند مزایای بیشتری از نظر سرعت و قابلیت اطمینان داشته باشد.
در فصل‌های بعد می‌بینیم که چگونه مطالعه‌ی سیستم‌های نرون واقعی به ما این امکان را داده است که ساختارهای موازی مانند مغز را مدل سازی کنیم و به فرایندهای شبکه‌های عصبی دست یابیم که به‌تدریج به مقصود نهایی ما نزدیک می‌شوند. در حالی که حالت توازی مغز را تقلید می‌کنیم، خوب است ویژگی‌های دیگر سیستم‌های واقعی عصبی را نیز در نظر گرفته و ببینیم که آیا می‌توانیم آن‌ها را در شبکه‌های جدید خود به کار ببریم.
شاید یکی از بارزترین ویژگی‌های مغز توان فراگیری آن باشد. مغز می‌تواند به خود آموزش دهد. یادگیری از طریق مثال همان شیوه‌ای است که توسط آن اطفال زبان را فرا می‌گیرند. نوشتن، خوردن و آشامیدن را می‌آموزند و مجموعه‌ی معیارها و نکات اخلاقی را کسب می‌کنند. چنین تحولی در سیستم‌های کامپیوتری متعارف مشاهده نمی‌شود. کامپیوترها معمولاً از برنامه‌های از پیش نوشته شده‌ای پیروی می‌کنند که قدم به قدم دستورات مشخصی را در کلیه‌ی مراحل عملیاتی به آن‌ها می‌دهند. هر مرحله از کار باید به وضوح شرح داده شود. در برنامه‌های بزرگ این دستورات ممکن است از میلیون‌ها خط تجاوز کند و هر اشتباهی ممکن است انواع پیامدهای نامعلوم را در بر داشته باشد. این اشتباهات اصطلاحاً BUG نامیده می‌شوند. در واقع تجربه نشان داده است که اجتناب از این اشتباهات بسیار دشوار است و اکثر برنامه‌های بزرگ تعداد زیادی BUG دارند. حال آیا بهتر نیست به‌جای تهیه‌ی برنامه‌های کامپیوتری برای انجام کاری بتوانیم کامپیوتر را رها کنیم که خود از طریق مشاهده‌ی مثال‌ها آن کار را فراگیرد؟ شاید در نهایت به راهی بهتر از ما دست یابد و از برنامه‌ی کامپیوتری ساده‌ی ما بهتر عمل ‌کند. البته امکان دارد که این کامپیوتر نیز در ابتدا دارای BUG باشد و گاه اشتباه کند، لیکن به‌تدریج به اشتباهات خود پی خواهد برد و آن‌ها را تکرار نخواهد کرد. [۴و۵]
۲-۲ ساختار مغز:
مغز انسان پیچیده‌ترین چیزی است که تاکنون به دقت مطالعه شده و در مجموع چندان شناخته نشده است. ما هنوز جوابی به پرسشهای پایه مانند «اندیشه چیست؟» و «چگونه فکر می‌کنیم؟» نیافته‌ایم. لیکن شناختی ابتدایی را از نحوه‌ی عمل مغز در سطوح پایین‌تر کسب کرده‌ایم. مثلاً می‌دانیم که مغز تقریباً دارای ۱۰۱۰ واحد پایه نام نرون  است وهر نرون تقریبا به ۱۰۴ نرون دیگر اتصال دارد.
نرون عنصر اصلی مغز است و به تنهایی مانند یک واحد پردازش منطقی عمل می‌کند. نرون‌ها دو نوع هستند. نرون‌های داخل مغز که در فاصله‌های حدود ۱۰۰ میکرون به یکدیگر متصل‌اند و نرون‌های خارجی که قسمت‌های مختلف مغز را به یکدیگر و مغز را به ماهیچه‌ها و اعضای حسی را به مغز متصل می‌کنند. نحوه‌ی عملیات نرون بسیار پیچیده است و هنوز در سطح میکروسکوپی چندان شناخته شده نیست، هر چند قوانین پایه‌ی آن نسبتاً روشن است. هر نرون ورودی‌های متعددی را پذیراست.
شکل ۱-۲ مشخصات اصلی یک نرون بیولوژیک

که با یکدیگر به طریقی جمع می‌شوند. اگر در یک لحظه تعداد ورودی‌های فعال نرون به حد کفایت برسد نرون نیز فعال شده و آتش می‌کند. در غیر این صورت نرون به‌صورت غیرفعال و آرام باقی می‌ماند. نمایشی از ویژگی‌های عمده‌ی نرون در شکل ۱-۲ آمده است. بدنه‌ی نرون سوما  نامیده می‌شود. به سوما رشته های نامنظم طولانی متصل است که به آن‌ها دندریت  می‌گویند. قطر این رشته‌ها اغلب از یک میکرون نازک‌تر است و اشکال شاخه‌ای پیچیده‌ای دارند. شکل ظریف آن‌ها شبیه شاخه‌های درخت بدون برگ است که هر شاخه بارها و بارها به شاخه‌های نازک‌تری منشعب می‌شود.
دندریت‌ها نقش اتصالاتی را دارند که ورودی‌ها را به نرون‌ها می‌رساند. این سلول‌ها می‌توانند عملیاتی پیچیده‌تر از عملیات جمع ساده را بر ورودی‌های خود انجام دهند، لیکن عمل جمع ساده را می‌توان به‌عنوان تقریب قابل قبولی از عملیات واقعی نرون به حساب آورد.
یکی از عناصر عصبی متصل به هسته‌ی نرون، آکسون  نامیده می‌شود. این عنصر به‌عنوان خروجی نرون عمل می‌کند. اکسون‌ها همیشه در روی خروجی سلول‌ها مشاهده می‌شوند اکسون وسیله‌ای غیرخطی است که در هنگام تجاوز پتانسیل ساکن داخل هسته از حد معینی پالس ولتاژی را به میزان یک هزارم ثانیه، به نام پتانسیل فعالیت، تولید می‌کند. این پتانسیل فعالیت در واقع یک‌سری از پرش‌های سریع ولتاژ است. شکل ۲-۲ این حالت «همه یا هیچ» را نشان می دهد.
رشته‌ی اکسون در نقطه‌ی تماس معینی به نام سیناپس قطع می‌شود و در این مکان به دندریت سلول دیگر وصل می‌گردد. در واقع این تماس به‌صورت اتصال مستقیم نیست بلکه از طریق ماده‌ی شیمیایی موقتی صورت می‌گیرد. سیناپس پس از آن‌که پتانسیل آن از طریق پتانسیل‌های فعالیت دریافتی از طریق اکسون به‌اندازه‌ی کافی افزایش یافت، از خود ماده‌ی شیمیایی به نام منتقل کننده‌ی عصبی  ترشح می‌کند. منتقل کننده‌ی عصبی ترشح شده در شکاف بین اکسون و دندریت پخش می‌شود و باعث می‌گردد که دروازه‌های موجود در دندریت‌ها فعال شده و باز شود و بدین صورت یون‌های شارژ شده وارد دندریت شوند. این جریان یون است که باعث می‌شود پتانسیل دندریت افزایش یافته و باعث یک پالس ولتاژ در دندریت شود که پس از آن منتقل شده و وارد بدن نرون دیگر می‌شود. هر دندریت ممکن است تحت تأثیر تعداد زیادی سیناپس باشد و بدین صورت اتصالات داخلی زیادی را ممکن می‌سازد. در اتصالات سیناپسی تعداد دروازه‌های باز شده بستگی به مقدار منتقل کننده‌ی عصبی آزاد شده دارد و همچنین به نظر می‌رسد که پاره‌ای سیناپس‌ها باعث تحریک دندریت‌ها می‌شوند در صورتی که پاره‌ای سیناپس‌ها دندریت‌ها را از تحریک باز می‌دارند. این به معنای تغییر پتانسیل محلی دندریت‌ها در جهت مثبت یا منفی می‌باشد. یک نرون خود به تنهایی می‌تواند دارای ورودهای سیناپسی متعددی در روی دندریت‌های خود باشد و ممکن است با خروجی‌های سیناپسی متعددی به دندریت‌های نرون‌های دیگر وصل شود. [۵]
شکل ۲-۲ ورودی‌های نرون باید از آستانه معینی تجاوز کند تا نرون بتواند کنش کند.

۱-۲-۲ یادگیری در سیستم‌های بیولوژیک:
تصور می‌شود یادگیری هنگامی صورت می‌گیرد که شدت اتصال یک سلول و سلول دیگر در محل سیناپس‌ها اصلاح می‌گردد. شکل ۳-۲ ویژگی‌های مهم سیناپس را با جزئیات بیش‌تر نشان می‌دهد.
به نظر می‌رسد که این مقصود از طریق ایجاد سهوت بیش‌تر در میزان آزاد شدن ناقل شیمیایی حاصل می‌گردد. این حالت باعث می‌شود که دروازه‌های بیش‌تری روی دندریت‌های سمت مقابل باز شود و به این صورت باعث افزایش میزان اتصال دو سلول شود. تغییر میزان اتصال نرون‌ها به‌صورتی که باعث تقویت‌ تماس‌های مطلوب شود از مشخصه‌های مهم در مدل‌های شبکه‌های عصبی است. [۵]
شکل ۳-۲ ناقل شیمیایی آزاد شده از شکاف سیناپس می‌گذرد و دریافت‌کننده‌های دندریت نرون دیگر را تحریک می‌کنند.
۲-۲-۲ سازمان مغز:
مغز از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده و هرکدام از این قسمت‌ها مسئولیت انجام وظایف متفاوتی را به عهده دارد. در انسان این سازماندهی کاملاً مشهود است. بزرگ‌ترین قسمت مغز نیمکره‌های مخ است که قسمت عمده‌ی فضای داخلی جمجمه را اشغال می‌کند. مخ ساختارلایه‌ای دارد. آخرین لایه‌ی خارجی آن قشر مغز  نامیده می‌شود، جایی که سلول‌های نرون برای تسهیل اتصالات داخلی کاملاً به هم فشرده شده‌اند. مخ بستر وظایف عالی‌تر مغز و هسته‌ی مرکزی هوش است.
به نظر می‌رسد که تقسیم وظایف در این قسمت از مغز حالت منطقه‌ای دارد، به‌طوری که هر قسمت از قشر مغز نقش جداگانه‌ای مانند کنترل دست، شنیدن و دیدن را ایفا می‌کند. ساختارهای مغزی از داده‌های محیطی تأثیر می‌پذیرند و صرفاً از طرف عوامل ژنتیکی تعیین نمی‌شوند. این حالت اصطلاحاً خودسازمان‌دهی  نامیده می‌شود زیرا هیچ آموزگار خارجی برای آموزش مغز مداخله ندارد. این ویژگی در نوعی از شبکه‌های عصبی مصنوعی خودسازمان ده مورد بحث قرار می‌گیرد که ما در این پروژه مد نظر قرار نخواهیم داد. در این نوع شبکه، کوهونن نشان می‌دهد که سیستم‌های عصبی مصنوعی می‌توانند با استفاده از قوانین ساده‌ی یادگیری شکل‌های منظمی را پدید آورند. [۵]

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدل سازی رآکتور شیمیایی با شبکه‌های عصبی مصنوعی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله گیربکس اتوماتیک خودرو
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 12:14 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله گیربکس اتوماتیک خودرو

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول
۱-۱-تاریخچه پیدایش گیربکس اتوماتیک
۱-۲-۱- انواع گیربکس
۲-۲-۱- اورداریو چیست؟
۳-۲-۱- ارزش یک اوردرایو
۱-۳-۱- گیربکس اتوماتیک
۲-۳-۱- اجزای اصلی گیربکس‌های اتوماتیک
فصل دوم
۱-۲-کوپلینگ هیدرولیکی و مبدل گشتاور
۲-۲-تاریخچه کوپلینگ هبدرولیکی و مبدل گشتاور
۱-۳-۲- کوپلینگ هیدرولیکی
۲-۳-۲- ساختمان و اساس ار کوپلینگ هیدرولیکی
۳-۳-۲- نسبت سرعت
۴-۳-۲- یک گریپ فروت فلزی (A Metalic Grapefruit)
5-3-2- کارکرد کوپلینگ هیدرولیکی (Fluid Cupling Operation)
1-4-2- مبدل گشتاور  (Torque Converter)
2-4-2- ساختمان مبدل گشتاور (Torque Converter Constructio)
3-4-2- استاتور (انعکاس کننده)    Stator (reactor)
4-4-2- لزوم استاتور
۵-۲- مبدل گشتاور چند عضوی Multi – Element Torque Converters
6-2- مبدلهای اولیه
۷-۲- کلاچ یک طرفه  (one – way clut ch)
1-8-2- کارکرد مبدل گشتاور Torque Converter Operation
2-8-2-حالت افزایش گشتاور  Torque multiplication phase
3-8-2- قانون نیوتن
۴-۸-۲- حالت کوپلینگ  Coupling phase
5-8-2- سرعت استال  Stall Speed
1-9-2- ظرفیت مبدل
۲-۹-۲- مبدلهای با ظرفیت متغیر
۱-۱۰-۲- قفل مبدل گشتاور
۲-۱۰-۲- مبدلهای با قفل هیدرولیکی
۳-۱۰-۲- کنترل کلاچ هیدرولیکی مبدل
۴-۱۰-۲- قفل مبدل گریز از مرکز
۱۱-۲- خلاصه
فصل سوم
۱-۳- مجموعه چرخدنده‌های سیاره‌ای در گیربکس‌ها
۲-۳- مجموعه چرخدنده‌های خورشیدی یا سیاره‌ای
۳-۳- تعاریف
۱-۴-۳- قوانین طرز کار دنده‌های خورشیدی
۲-۴-۳- قانون خلاص
۴-۴-۳-قانون اوردرایو
۵-۴-۳- قانون حرکت مستقیم
۶-۴-۳- قانون دنده عقب
فصل چهارم
۱-۴- سیستم های خورشیدی در گیربکس‌های اتوماتیک
۱-۲-۴- سیستم خورشیدی گیربکس سه سرعته تورک فلایت کرایسر
۲-۲-۴- علایم ویژه راه اندازی
۱-۳-۴-مسیر قدرت در دنده‌های خورشیدی
۲-۳-۴- خلاص
۳-۳-۴- دنده یک
۴-۳-۴- دنده دو
۵-۳-۴- دنده مستقیم یا دنده ۳
۶-۳-۴- دنده یک دستی (۱)
۷-۳-۴- دنده عقب
۸-۳-۴- پارک
فصل پنجم
۱-۵-ابزار و وسایل اجرائی
۱-۲-۵- باندهای گیربکس
۲-۲-۵- طراحی باند
۱-۳-۵- سروهای هیدرولیکی
۲-۳-۵- نیروی سرو
۳-۳-۵- مکانیزم‌های سرو
۴-۳-۵- تنظیم مکانیزم سرو
۵-۳-۵- میله‌ها و ستونهای سرو
۱-۴-۵- انباره‌های هیدرولیکی
۲-۴-۵- انباره‌های نوع پیستونی مستقل
۳-۴-۵- انباره های نوع پیستونی یکپارچه
۴-۴-۵- انباره‌های نوع سوپاپی
۱-۵-۵- کلاچهای هیدرولیکی چند دیسکی
۲-۵-۵- کلاچهای نگهدارنده
۳-۵-۵- کلاچهای گرداننده
۴-۵-۵- عملکرد کلاچ
۵-۵-۵-دریچه تخلیه و ساچمه تنظیم کلاچ
۶-۵-۵- انواع فنرهای کلاچ
۷-۵-۵- فنر دیافراگمی
۸-۵-۵- نحوه عملکرد کنترل کلاچ
۹-۵-۵-نیروی متغیر درگیری کلاچ
۶-۵-کلاچهای یک طرفه
۱-۷-۵- کاربرد ابزار و وسایل اجرائی
۲-۷-۵- گیربکس دو سرعته ساده – نوع اول
۳-۷-۵- گیربکس دو سرعته ساده – نوع دوم
۸-۵- ترمز موتوری
فصل ششم
۱-۶- سیستم‌های هیدرولیکی گیربکس‌های اتوماتیک
۲-۶-پمپ های هیدرولیکی
۳-۶- سوپاپهای هیدرولیکی
۴-۶- سیستم تهیه فشار
۵-۶- سیستم سوپاپ دریچه گاز
۶-۶- سیستم سوپاپ تعدیل خلائی
۷-۶- سیستم سوپاپ گاورنر
۸-۶- سوپاپ کنترل دستی
۹-۶- وضعیت های خلاص و پارک
۱۰-۶-وضعیت حرکت D در دنده یک خودکار
۱۱-۶-وضعیت خودکار حرکت D در حالت دنده مستقیم
۱۲-۶-گیربکس اتوماتیک سه سرعته (نمونه)
۱۳-۶- بدنه سوپاپ
۱۴-۶- خلاصه
فصل هفتم
۱-۷-انتخاب یک نمونه گیربکس اتوماتیک
۲-۷- ابزارهای اجرایی به کار رفته
۳-۷-نسبت دنده ها
۱-۴-۷- جریان قدرت در دنده یک دستی و دنده یک اتوماتیک (DI)
2-4-7- جریان قدرت در دنده ۲ اتوماتیک (D2)
3-4-7- جریان قدرت در دنده عقب
۱-۵-۷- چرخدنده های مارپیچ
۲-۵-۷- نسبت بین قطرهای چرخدنده‌ها
۶-۷- پیش فرض‌های لازم برای شروع طراحی
۷-۷- طراحی محور گیربکس
۸-۷- یاتاقان لغزشی
۹-۷- طراحی چرخدنده رینگی جلو
۱۰-۷-طراحی چرخدنده‌های اقماری
۱۱-۷-طراحی چرخدنده خورشیدی
 (این پروژه فاقد عکس می باشد)

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله گیربکس اتوماتیک خودرو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله قالب های متداول برای تولید شمش فولادی
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:50 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله قالب های متداول برای تولید شمش فولادی

فهرست مطالب

فصل  اول – قالب های متداول برای تولید شمش فولادی۱
۱-۱- اندود و پوشش قالب۲
۱-۲- طرح قالب۴
۱-۳- اصول طراحی قالب ۶
فصل دوم – قالب های افقی روباز ۸
۲-۱- جنس قالب ۹
۲-۲- طرح قالب ۱۱
فصل سوم- قالب های کاربردی ۱۲
فصل چهارم- عیوب ایجادی در این قالب ها ۱۳
فصل پنجم- منشاء عیوب و راه های مقابله۱۴
۵-۱- خوردگی ۱۴
۵-۱-۱- پوشش قالب ۱۴
۵-۱-۲- روش باریزی مناسب۲۵
۵-۱-۲-۱- باریزی از بالا ( مستقیم ۲۵
۵-۱-۲-۲- باریزی از پایین ( کف ریزی ۲۹
۵-۲- ترک۳۱
۵-۲-۱- منشاء ریز ترک و راه مقابله با آن۳۲
                                                                    
۵-۲-۲- منشاء رشد ترک وراه مقابله با آن
۵-۲-۲-۱- جوانه زنی مذاب
فصل ششم – پیشنهادات وراهکارها
منا بع و مراجع
ضمائم

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله قالب های متداول برای تولید شمش فولادی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله عوامل موثر بر ارتقا فرایند نوآوری فناورانه در مرکز بهمن موتور
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:47 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله عوامل موثر بر ارتقا فرایند نوآوری فناورانه در مرکز بهمن موتور

فهرست مطالب

الف- بیان مساله: ۵
ب- اهمیت و ضرورت تحقیق: ۹
ج- سوابق تحقیق: ۱۰
د-گزاره های تحقیق: ۱۱
ه- روش شناسی تحقیق: ۱۲
ز- جامعه آماری و نمونه : ۱۴
ح- محدودیت و تنگناههای تحقیق: ۱۵
ط- شرح واژه ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق: ۱۵
ب: منابع انگلیسی. ۱۷
مقدمه. ۲۰
نو آوری.. ۲۱
ویژگی های نوآوری.. ۲۶
۳- نوآوری فناورانه ( Technological Innovation) 27
4- مراحل نو آوری.. ۲۹
۵- فرایند نوآوری فناورانه. ۳۲
۶- ویژگی های فرایند نوآوری فناورانه. ۳۴
۴- عدم اطمینان (Uncertainty) 36
7-  یک رویکرد چند بعدی به نوآوری.. ۳۷
۲-۷- نوآوری محصول / فرایند ۳۹
۳-۷- نوآوری اداری / فناورانه. ۴۰
۸- سطوح نوآوری.. ۴۱
۱۰-  الگوهای تکامل فرایند نوآوری فناورانه. ۴۳
۱-۱۰-مدل فشار علم( Science- Push) 44
2-10- کشش بازار  Market – pull)) 45
3-10- مدل اتصالی (Coupling – model) 47
4-10- مدل یکپارچه و شبکه ای ( Integrated& SIN) 48
5-10- مدل زنجیره ارزش”Kline- Rosenberg “. ۴۹
۲-۱۱- مدل کل نگرانه فناورانه. ۵۳
۱۲-  عوامل مؤثر بر فرایند نوآوری.. ۵۹
۱-۱۲- عوامل داخلی مؤثر بر فرایند نوآوری شرکتها ۶۱
۳٫     اتفاقات پیش بینی نشده. ۶۲
۱-۱-۱۲- استراتژی.. ۶۳
۲-۱-۱۲- ساختار سازمانی. ۶۵
۳-۱-۱۲- سیستم ها ۷۴
مولد ایده(فکر) ۷۷
نگهبان تکنولوژیک و بازار. ۷۸
پشتیبان پروژه ۷۹
مدیر و رهبر پروژه ۸۰
مربی. ۸۰
۲-۱۲ – عوامل خارجی موثر بر فرایند نوآوری شرکت ها ۸۱
۱-۲-۱۲- پایه مهندسی و علوم و تکنولوژی.. ۸۱
۲-۲-۱۲- وجود شبکه های ارتباطی. ۸۲
۳-۲-۱۲- چارچوبهای حاکم بر جامعه. ۸۴
۱۳- عوامل موثر بر بهبود فرایند نوآوری.. ۸۴
منابع فارسی: ۹۵
منابع انگلیسی: ۹۶
مقدمه. ۱۰۰
۱-۳- روش تحقیق. ۱۰۱
۱-۲-۳- روش مشاهده ۱۰۷
۲-۲-۳- مصاحبه. ۱۰۷
۳-۲-۳- پرسشنامه. ۱۰۸
۳-۳- روش تجزیه و تحلیل  اطلاعات.. ۱۰۹
۱-۳-۳- آزمون فریدمن. ۱۰۹
قاعده تصمیم گیری: ۱۱۱
۴-۳- سوال تحقیق : ۱۱۱
۵-۳- جامعه آماری.. ۱۱۲
۶-۳- نمو نه آماری.. ۱۱۳
۷-۳ الگوریتم تحقیق: ۱۱۴
منابع. ۱۱۶

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله عوامل موثر بر ارتقا فرایند نوآوری فناورانه در مرکز بهمن موتور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله طراحی میکسرهای هیبریدی
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:45 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله طراحی میکسرهای هیبریدی

فهرست مطالب

مقدمه۱
فصل اول
۱-آشنایی با مخلوط کن ها۳
۲-سیستمهای هیدرولیکی۶
۳-سیستمهای الکترونیکی۸
فصل دوم
۱-شرح سیستم۱۱
۲-نیروی محرکه۱۸
۳-یاتاقان بندی۲۳
۴- شرح بیشتر۲۷
فصل سوم
۱-طراحی مکانیک۲۹
۲-طراحی مخزن۳۰
۳- انتخاب و طراحی الکتروموتور۳۵
فصل چهارم
۱-انتخاب جنس فلزات۳۸
۲-تعمیر و نگهداری سیستم۴۰
۳-جمع بندی ۴۲

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله طراحی میکسرهای هیبریدی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:41 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا

فهرست مطالب

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا ۴
لیست قطعات : ۴
تشریح عملکرد سیستم : ۵
سیستم مداری قفل مرکزی. ۵
تشریح عملکرد سیستم : ۶
عیب یابی سیستم : ۹
تشریح عملکرد سیستم : ۱۱
مراحل کارکرد یونیت فن ها : ۱۳
دور تند – خودرو روشن : ۱۴
قطع کولر – خودرو روشن : ۱۵
روشن شدن چراغ STOP – خودرو روشن : ۱۵
دور کند – خودرو خاموش : ۱۶
نکته مهم : ۱۶
خاصیت هیسترزیس پاپس ماند : ۱۶
هواگیری سیستم حلقه – بسته گردش آب : ۱۷
نکته مهم : ۱۸
ارتباط سیستم کنترل یونیت فن ها با سیستم کولر : ۱۹
عیب یابی سیستم : ۲۰
فن ها در دور کند کار نمی افتند : ۲۰
فقط فن سمت راننده در دور تند می چرخد : ۲۱
فقط فن سمت شاگرد در دور تند می چرخد : ۲۱
فن ها در دور تند کار نمی افتند : ۲۲
سیستم مداری آینه های برقی پرشیا ۲۲
تشریح عملکرد سیستم : ۲۳
عیب یابی سیستم : ۲۴
آینه های برقی خودرو کار نمی کنند : ۲۵
سیستم مداری جرقه و پاشش سوخت پژو پرشیا  (Persia) 25
واحد کنترل الکترونیکی یا ECU : 26
رله دوبل یا Double Relay : 27
انژکتورها : ۲۷
سنسور سرعت خودرو. ۲۸
سنسور دور موتور ۲۸
استپ موتور ۲۹
سنسور موقعیت دریچه گاز ۳۱
سنسور فشار هوای ورودی. ۳۱
سنسور دمای هوای ورودی. ۳۲
کویل دوبل. ۳۳
چراغ اخطار و دور سنج. ۳۴
گرمکن هوزینگ دریچه گاز ۳۴
سنسور دمای آب رادیاتور ۳۵
پمپ بنزین برقی. ۳۶
کانکتور عیب یابی سیستم. ۳۷
ارتباط برق ECU با سنسورها و فرمان – برها : ۳۷
سوئیچ – بسته : ۳۷
سوئیچ – باز : ۳۸
خودرو – روشن : ۳۹
روش کربن گیری سر سیلندر و پیستونها و رینگها و سوپاپها ۴۰
طریقه فیلر گیری سوپاپها ۴۲
طریقه رگلاژ ترمز دستی. ۴۷
طریقه رگلاژ کردن لنت های ترمز (گرفتن خلاصی ) ۴۷
طریقه تنظیم کاربراتور ۴۹
طریقه تنظیم کاربراتور های اتوماتیک پیکان. ۵۰
طریقه ترتیب وایر چینی. ۵۲
تذکر : ۵۴
بازدیدهای ماشین در زمانهای مختلف.. ۵۴
بازدیدهای هفتگی یا هر ۴۰۰ کیلومتر ۵۴
بازدید های سه ماهه یا هر ۴۸۰۰ کیلومتر ۵۵
بازدید های شش ماهه یا هر ۹۶۰۰ کیلومتر ۵۶
بازدید های سالیانه ۵۷
اطلاعات کلی موتور های اتومبیل پیکان. ۵۸
اطلاعات اندازه های موتورهای تخت و غیر تخت.. ۶۰
موتورهای غیر تخت معروف به دو لوکس.. ۶۲
عیب یابی موتور پیکان –. ۶۶
هنگامی که توسط سوئیچ ایتارت زده می شود استارت نمی چرخد . ۶۶
قدرت موتور کم است . ۶۷
موتور بیش از حد معین روغن مصرف می کند . ۶۷
موتور تولید صدای مکانیکی اضافی می نماید . ۶۸
موتور جوش می آورد و تنها در این حالت است که رادیاتور آب کم می کند . ۶۸
سیستم خنک کننده آب کم می کند و در موقعیکه سیستم پراز مایع است موتور جوش نمی آورد . ۶۹
آمپر آب معیوب.. ۶۹
مشخصات سیستم خنک کننده موتورهای ۱۵۰۰ سی سی و ۱۷۲۵ سی سی. ۶۹
عیب یابی سیستم ترمز پیکان. ۷۰
لقمه ترمزها و یا لنت پرچ شده برروی کفشکها آلوده به روغن شده اند . ۷۱
هنگامیکه ترمز بکار می افتد اتومبیل به یک سمت می کشد . ۷۱
هنگامی که ترمز گرفته می شود ، پدال به صورت اسفنجی پائین می رود . ۷۱
مشخصات سیستم ترمز پیکان. ۷۲
مشخصات گیربکس پیکان. ۷۳
تنظیمات.. ۷۴

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی تأثیر افزودن مس بر ریز ساختار و خواص مکانیکی چدن داکتیل
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:35 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی تأثیر افزودن مس بر ریز ساختار و خواص مکانیکی چدن داکتیل

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه
هدف آزمایش
۱-۱        چدن با گرافیت کروی
۲-۱        کروی سازی گرافیت
۳-۱        مشکلات افزودن منیزیم
۴-۱ اهمیت جوانه زایی
۵-۱        انجماد و مکانیزم کروی شدن گرافیت در چدن نشکن
فصل دوم: مروری بر منابع
۱-۲        تغییر حالت یوتکتوئید در چدنهای نشکن
۱-۱-۲ تشکیل حلقه های فریت در اثر تجزیه آستنیت
۲-۱-۲    تشکیل پرلیت در اثر تجزیه آستنیت
۲-۲        اثر مس بر سینیتیک تغییر حالت یوتکتوئید در چدنهای نشکن
۲-۳        اثر مس منحنی های سرد کردن
۱-۲-۲ اثر مس بر منحنی های تغییر حالت برحسب زمان
۲-۲-۲  اثر عناصر آلیاژی بر مکانیزمهای حاکم بر فرایند تغییر حالت یوتکتوئید در چدنهای نشکن
۳-۲        اثر مس بر ریز ساختار چدنهای نشکن
۱-۳-۲ اثر مس بر ساختار زمینه چدنهای نشکن
۲-۳-۲         اثر مس بر مشخصات گرافیتهای کروی
۴-۲        اثر مس بر خواص مکانیکی چدنهای نشکن
۱-۴-۲         اثر مس بر سختی چدنهای نشکن
۳-۴-۲         اثر مس بر مقاومت به ضربه چدنهای نشکن
فصل سوم: روش آزمایش
روش آزمایش
فصل چهارم: نتایج
۱-۴- نتایج حاصل از بررسی ساختار نمونه های مورد آزمایش
۲-۴- نتایج حاصل از بررسی اثر مس بر ریز ساختار نمونه های مورد آزمایش
۳-۴- نتایج حاصل از بررسی های اثر مس بر درصد کروی شدن
۴-۴- نتایج حاصل از بررسی اثر مس بر اندازه گرافیتهای کروی
۵-۴- نتایج حاصل از بررسی اثر مس بر تعداد گرافیتهای کروی در واحد سطح
۶-۴- نتایج حاصل از بررسی اثر مس بر ساختار زمینه
فصل پنجم: نتیجه گیری
۱-۵- اثر مس بر ریز ساختار نمونه های مورد آزمایش
۱-۱-۵- اثر مس بر درصد کروی شدن
۲-۱-۵- اثر بر تعداد گرافیتهای کروی در واحد سطح
۳-۱-۵- اثر مس بر اندازه گرافیتهای کروی
۴-۱-۵- اثر مس بر ساختار زمینه
۲-۵- اثر مس بر خواص مکانیکی نمونه های مورد آزمایش
۱-۲-۵- اثر مس بر خواص کشتی
۲-۲-۵- اثر مس بر انرژی ضربه
۲-۲-۵- اثر مس بر سختی
۳-۵- نتیجه گیری
منابع و مآخذ
پیوستها

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی تأثیر افزودن مس بر ریز ساختار و خواص مکانیکی چدن داکتیل ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله دستگاه ماهیچه گیر سرد
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:33 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله دستگاه ماهیچه گیر سرد

فهرست مطالب

مشخصات عمومی دستگاه ماهیچه گیر سرد
انواع قالبهای مورد استفاده در سر سیلندر موتورهای XU7
روش آماده سازی دستگاه
روش آماده سازی ماسه
روش بارگیری ماسه در قیف ماسه
روش تغذیه اولیه مجموعه شوت ماسه
بازگرداندن کالسکه و آماده بکار شدن دستگاه
شروع بکار با دستگاه ماهیچه گیر
هیدرولیک
پنوماتیک
نحوه تخلیه ماسه از درون صفحه شوت ماسه
پروسه گازدهی و ژنراتور گاز

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله دستگاه ماهیچه گیر سرد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله اصول پرورش کرم ابریشم
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:31 | بازدید : 5 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله اصول پرورش کرم ابریشم

فهرست مطالب
فصل اول
تاریخچه کرم ابریشم
وضعیت ابریشم در ایران
چگونگی پرورش کرم ابریشم در ایران
برخی مشکلات صنعت ابریشم در ایران
مراکز تهیه و توزیع ، تولید تخم نوغان تا مرحله ابریشم در ایران
فصل دوم
توتستان
کلیاتی راجع به درخت توت و توتستان
روشهای تولد نهال توت       
بذر کاری       
پیوند زنی       
خوابانیدن شاخه       
قلم چوب نرم       
قلم چوب سخت      
خزانه نهال       
انتخاب نهالهای توت و روش انتقال آن      
ایجاد توتستان     
وضعیت هواشناسی      
بررسی خاکشناسی       
روش پیداکردن بیماریهای پوسیدگی و ریشه   
انتخاب نهال توت
فاصله درختان
کاشت
روشهای داشت ، هرس و برداشت
روش بهره برداری از توتستان ویژه کرم جوان
نحوه برداشت از توتستان برای کرم بالغ
نگهداری توتستان
فصل سوم :
بررسی کرم ابریشم از نظر جانورشناسی و سیر تکامل آن
لارو
مراحل رشد
اندامهای درونی کرم ابریشم
اعضای گوارشی
دستگاه گردش خون
دستگاه دفع کرم ابریشم
دستگاه تنفس
دستگاه عصبی
دستگاه تولید مثل
غده های ابریشم
فصل چهارم : کرم ابریشم
تخم کرم ابریشم
تعیین جنس
تولید تخم
نگهداری و به کاربردن تخم کرم ابریشم
تفریخ مصنوعی تخم کرم ابریشم
روش اجرایی تفریخ تخم
فصل پنجم :    پرورش کرم ابریشم
مشخصات کرم ابریشم
فصل پرورش
آماده سازی پرورش
انتخاب واریته کرم ابریشم
ضد عفونی
آغاز پرورش
پرورش کرم جوان
پرورش کرم بالغ
پیله رفتن لارو
برداشت پیله و حمل آن
خشک کردن پیله
فصل ششم : بیماری های کرم ابریشم
بیماریهای های قارچی
بیماریهای فلاشری
بیماریهای پیرین
آفات کرم ابریشم
منابع

مقدمه:
اصول و پرورش کرم ابریشم
گونه اهلی کرم ابریشم که پرورش آن از آغاز تا به امروز متداول بوده و تقریباً در چهار هزار و ششصد سال پیش به طور اتفاقی توسط ملکه چین ( سی لینگ شی ) در هنگام قدم زدن در جنگلی با پیدا کردن پیله ای از روی درخت توت و تنیدن تارهای آن به دور انگشت خود کشف و بدین ترتیب رازی از طبیعت آشکار گردید.
در حقیقت این پدیده اتفاقی به تدریج پایه گذار صنعت پرورش و تهیه ابریشم در جهان شده و بعدها این شاهزاده خانم در تاریخ به الهه ابریشم ، ملقب گردید. تا مدتها پس از کشف ابریشم راز تهیه آن در انحصار چین بود امپراطوران چین در طی قرون متمادی همواره سعی کردند تا اسرار تهیه آن را از جهانیان پنهان دارند، حتی حکومت چین برای کسانی که می خواستند راز تهیه ابریشم را به خارج از کشور انتقال دهند مجازات مرگ تعیین کرده بودند . با وجود این سختگیریها تا نیم قرن ، چین تنها کشور تولید کننده ابریشم در جهان بود.
استقبال وسیع و همه جانبه مردم دنیا از ابریشم و سود آوری تجارت این کالا آن چنان مورد توجه واقع گردید که برای تجارت آن جاده ای ساخته شد که یازده هزار کیلومتر طول داشت و شهر هسیان چین را به رم شرقی متصل می کرد. این جاده از ترکستان ـ سمرقند گذشته و به مرزهای ایران می رسید و پس از عبور از طوس ، دامغان ، گرگان و ری به قزوین و از آنجا به شعباتی متصل می شد که شاخه ای از آن به ترکیه و بعد به اروپا متصل می گشت . در ضمن برای اینکه کاروان های حامل ابریشم به سلامت مسیر تا اروپا را طی نمایند مرتباً بین ایران و چین نمایندگانی در رفت و آمد بودند.
در تمام این مدت سختگیری های امپراطوران چین ، به منظور حفظ انحصار تهیه ابریشم زیادتر می شد و هر روز مقررات سخت تری وضع می کردند با وجود چنین سیاست وحشت و استتاری ، نوشته اند به سال ۴۱۹ میلادی شاهزاده خانم دیگری از چین که به ازدواج فرمانروای کشور ترکستان در آمده بود ، برای نشان دادن درجه محبت و فداکاری خود با استقبال از مرگ چندین عدد تخم نوغان را در لابلای موهای خود پنهان و به عنوان هدیه ای در ترکستان تقدیم همسرش کرد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله اصول پرورش کرم ابریشم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مددکاری
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:29 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مددکاری

فهرست  مطالب
پیشگفتار
فصل اول : مبانی مددکاری اجتماعی
فصل دوم : اصول مددکاری اجتماعی
فصل سوم: ابزارهای مورد نیاز در مددکاری اجتماعی
فصل چهارم: روشهای مددکاری اجتماعی
فهرست تفصیلی مطالب
عنوان صفحه:
فصل اول: مانی مددکار اجتماعی
-       تعریف مددکاری
-       حرفه مددکاری
-       تاریخچه مددکاری
-       نقش های مددکار اجتماعی
فصل دوم : اصول مددکاری اجتماعی
-       پذیرش
-       فردیت
-       رازداری حرفه ای
-       مشارکت
-       خود آگاهی
فصل سوم : ابزارهای مورد نیاز مددکاری اجتماعی
-       مشاهده
-       مصاحبه
-       بازدید (محیط زندگی ، محل کار و …) ، اهداف بازدید
-       گزارش نویسی
-       پرسش نامه و غیره
فصل چهارم : روشهای مددکاری اجتماعی
الف- روشهای اصلی
۱- مددکاری خودی
۲- مددکاری گروهی
۳- مددکاری جامعه ای
ب- روشهای فرعی
۱- تحقیق و پژوهش
۲- مدیریت کاری
۳- اقدامات اجتماعی
-  تارخچه مددکاری در ایران
- اهمیت مددکاری فردی
- عمده مهارتهای مددکاران فردی
- تعریف گروه و انواع گروه
- تاریخچه مددکاری گروهی
- مهات ها مددکاری گروهی
- انواع رهبری در گروه مددکاری گروهی
- تفاوتهای ویژگیهای گروههای کارآمد و غیر کارآمد
- اصول مددکاری گروهی
- وظایف مددکار در مصاحبه انفرادی
- مهارت های مددکاری گروهی
- فواید خود افشایی
- تعریف مددکاری جامعه ای
- مفهوم اجتماع
- اهداف مددکاری گروهی
- نقشهای مددکار اجتماعی در مدل توسعه محلی
فصل اول:
مبانی مدد کاری اجتماعی :
۱-تعریف مدد کاری اجتماعی : مدد کاری اجتماعی حرفه ایست مبتنی بردانش مهارت ، استعداد  مانند عقیده ، باور وتفکر که به افراد گروهها وجوامع کمک می نماید تا آنها بتوانند ضمن  تشخیص مشکل وشناختن مشکل به گونه ای  کار آمد وتاثیر گذار با مشکل خود مواجه گردند ودر نهایت ضمن  سازگاری باوضعیت موجود رضایت خاطر وتوانمندی  در آنان بوجود آید . ( تعریف کامل ) در همه مشاغل
۲-  مدد کاری عبارت از ایجاد تغییر ( کل معانی مدد کاری  را در بر دارد )
( تغییر درفکر مدد جو ،تغییر در رفتار وروحیه وطرز تفکر )
۳-مدد کاری اجتماعی به کلیه اقدامات وفعالیتهایی اطلاق می گردد که در آن سعی می شود  مشکلات مددجویان از روشهای مختلف نظیر مشاهد      ÷ه ، مصاحبه ، بازدید منزل ، ومطالعه  پرونده مددجویان مشکلات آنان حل گردد .
۴-مدد کاری اجتماعی ، دانشی است سودمند که برای حل مشکل گروههای آسیب پذیر ومحروم درجامعه توسط  افرادی که مجهز به دانش مدد کاری هستند به کارگرفته می شود .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مددکاری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مدیریت MIS
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:27 | بازدید : 4 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مدیریت MIS

فهرست مطالب

فصل اول.. ۳
(کلیات موضوع MIS) 3
(دیباچه) ۴
«شکل گیری سیستم های اطلاعات مدیریت». ۵
Mis چیست؟. ۷
تلاش اولیه برای MIS. 8
تعاریف MIS: 9
هدف از ایجاد یک سیستم اطلاعات مدیریت چیست؟. ۱۰
گزارش دهی در سیستم اطلاعات به چه شکل است؟. ۱۱
(آشنایی با سیستم ها) ۱۳
تعاریف و مشخصات سیستم ها ۱۳
تعریف: ۱۳
مشخصات: ۱۳
جریان اطلاعات.. ۱۴
تعریف اطلاعات: ۱۵
محیط سیستمهای اطلاعاتی: ۱۵
کارکرد های سیستمهای اطلاعاتی: ۱۶
ویژگیهای اطلاعات: ۱۷
تکنولوژی انتقال اطلاعات: ۱۸
مشکلات طراحی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت: ۲۱
مستندسازی سیستمها: ۲۳
فصل دوم. ۲۵
(انواع سیستمهای MIS) 25
«سیستمهای اطلاعاتی مدیریت». ۲۶
سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) 26
تعریف DSS. 28
مختصات سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری.. ۲۹
سیستم پردازش داد و ستد. ۳۱
چرخه پردازش داد و ستد. ۳۲
امکانات سیستم پردازش داد و ستد. ۳۳
سیستم اطلاعات بازاریابی.. ۳۴
سیستم اطلاعات برنامه ریزی مواد. ۳۹
سیستم اطلاعاتی برنامه ریزی نیروی انسانی.. ۴۳
سیستم های اطلاعات منابع انسانی.. ۴۳
تهیه گزارش برای مسئولین دولتی.. ۴۷
«سیستم اطلاعاتی انبار». ۴۷
تعریف سیستم اطلاعاتی انبار و نتایج اجرای آن: ۴۷
بخشهای درگیر در سیستم اطلاعاتی انبارها: ۴۸
فصل سوم. ۵۱
سیستمهای اطلاعاتی انبار در شرکت پست.. ۵۱
وضع موجود. ۵۱
(تاریخچه کلی پست) ۵۲
سیمای شرکت پست جمهوری اسلامی ایران: ۵۲
فصل چهارم. ۶۱
سیستم اطلاعاتی انبار شرکت پست.. ۶۱
وضع پیشنهادی.. ۶۱
برگ ارسال و تحویل کالا: ۶۳
فصل پنجم. ۶۶
خلاصة. ۶۶
نتیجه گیری و پیشنهادات.. ۶۶
«نتیجه گیری و پیشنهادات».۶۷

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدیریت MIS ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله روانشناسی شخصیت
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:23 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله روانشناسی شخصیت

فهرست مطالب
تقدیم به: ۴
فصل اول ۵
مقدمه: ۶
بیان مساله ۱۰
اهداف تحقیق: ۱۶
فرضیات: ۱۶
تعریف اصطلاحات: ۱۷
فصل دوم ۲۰
پیشینه، تحقیق ۲۰
مقدمه: ۲۱
شخصیت از نظر ماری: ۲۴
چشم اندازی به رشد شخصیت: ۲۵
رشد شخصیت از نظر یونگر: ۲۶
عوامل موثر بر رشد شخصیت: ۲۷
فرایندهای اصلی در رشد شخصیت: ۲۷
نظریه های نسخ شناسی شخصیت ۲۸
نظریه های تحلیلی عاملی شخصیت: ۳۰
نظریه انسان گرایی در شخصیت: ۳۲
نظریه های شناختی شخصیت: ۳۳
ماهیت شخصیت: ۳۴
سنجش شخصیت: ۳۵
مسائل اساسی در سنجش شخصیت ۳۶
مهار: ۳۷
میل به مهار: ۳۸
پیامدهای اعتقاد داشتن به مهار ۴۰
تفاوتهای فردی در درک جایگاه مهار: ۴۱
جایگاه مهار درونی- بیرونی: ۴۶
طبقه بندی سه بعدی از نظر واینر: ۴۹
جایگاه مهار درونی وبیرونی از نظر واینر(۱۹۸۶) ۵۱
توان رفتاری: ۵۲
انتظار ۵۳
ارزش تقویت ۵۳
موقعیت روان شناختی: ۵۴
آزادی حرکت: ۵۴
روشهای راتر برای سنجش مفاهیم خود: ۵۵
انتظارات مربوط به جایگاه هندسی مهار ۵۸
نظریه اسناد(Attribution) 63
زمینه های کاربردی آزمونهای: ۶۸
۱- زمینه شغلی ۷۱
تقدیم به:
پدر و مادر عزیزم، یگانه قلبهای تپیده در سیر پر پیچ و خم زندگی، به آنان که با نور وجودشان مشعل امید را در شبهای زندگیم به ارمغان آوردند و تا سبد وجودم را با روح عشقشان صیقل دادند.
به پدرم، اسوه همت و تلاش و استواری که صحبت بی دریغش را در تمامی مراحل، از من دریغ نکردند. و به مادرم تبلور صبر و گذشت که وجودش برایم مهر بود و فداکاریهایش ثبت در وجودم.
و به همسرم:
به خاطر صفای باطن و خلوص پاکش، که در تمامی لحظات در کنارم بودند.
 فصل اول
مقدمه:
روان شناسی شخصیت حوزه بسیار گسترده ای است، زیرا شخصیت، خود موضوعی است پیچیده و دارای ابعاد و جنبه های گوناگون، برای شناخت شخصیت انسان از دیر باز کوششهای فراوانی به عمل آمده که برخی آنها غیر علمی، خرافاتی، و معدودی دیگر علمی و معتبر است.
شخصیت معادل انگلیسی personality وpersonalite فرامنه است و هر دو اقتباس از persono است. درک لزوم مطالعه روانشاسی شخصیت چندان دشوار نیست.
شناخت شخصیت، ویژگیها، چگونگی شکل گیری شخصیت، عوامل موثر در ایجاد شخصیت و مسائلی از این قبیل، ازیک جنبه، ارضا حس کنجکاوی، و مایل به حقیقت جوئی را در انسان دنبال می کند، زیرا این ناخت نوعی خود شناسی است. از سوی دیگر این شناخت و اطلاعات به شخص امکان می دهد که در ارتباط متقابل با دیگران موضع گیریهای مناسب و آگاهانه داشته باشد. مطالعه شخصیت هم از جنبه های ارضای برحس کنجکاوی و هم از نظر روابط اجتماعی دارای اهیمت است.
شخصیت در روانشناسی به مجموعه ویژگیهای جسمی و روانی، و رفتاری که هر فرد را از افراد دیگر متمایز می کند اطلاق می شود.(کریمی،۱۳۷۵)
گروهی از صاحب نظران، نظریه نسبت دادن معتقدند، که افراد موفقیتها و شکستهای خود را یا به عوامل خصی نسبت می دهند، یا به عوامل محیطی و از این رو این دو عامل مهم یکی درونی و دیگری را بیرونی شناسائی کرده اند و به نظریه جایگاه مهار شهرت دارد.
وجولیان راتر (۱۹۶۶) درباره نظام اعتقادی افراد را به جایگاه مهار به دو دسته تقسیم می شوند.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله روانشناسی شخصیت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله معماری مساجد
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:21 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله معماری مساجد

فهرست مطالب

مساجد ۵
پیش گفتار ۱ ۵
حضور مسجد در بازار تهران ۲۴
درامد: ۲۶
سیرگسترش مسجد در بازار تهران: ۲۷
تنوع مساجد: ۲۸
تعدد مساجد: ۳۰
پراکندگی مساجد: ۳۱
نمود مسجد در بازار: ۳۳
مساجد عمده بازار: ۳۵
مسجد جامع: ۳۶
مسجد شاه(امام خمینی): ۳۹
نگاهی به تفاوت‌های بصری مساجد جامع و امام: ۴۱
دیگر ویژگی‌های مساجد: ۴۴
و سخن اخر: ۴۵
مسجد جامع تهران یا جامع عتیق ۴۵
مقدمه ۴۵
ساختار و تاریخچة مسجد ۴۷
جلوه‌های معماری و کتیبه‌ها ۵۳
موقوفات مسجد ۵۶
ائمة جماعت و وعاظ مسجد ۵۷
مسجد جامع تهران و حوادث تاریخی ۶۰
امور فرهنگی- علمی مسجد جامع ۶۸
گنجینة قران کریم ۶۹
کتابخانة قرانی مسجد جامع چهل‌ستون ۷۰
پانوشتها: ۷۱
مساجد تاریخی ۷۴
مسجد شاه ( امام خمینی) تهران ۷۴
مقدمه ۷۴
پیشینة تاریخی مسجد ۷۵
اوضاع سیاسی- اجتماعی و مذهبی عصر قاجار ۷۷
ساختار مسجد ۷۹
کتیبه‌های معماری ۸۰
توصیف سیاحان از مسجد شاه ۸۲
وقفنامه و موقوفات ۸۳
امامان جمعه و جماعت، وعاظ و مدرسان مسجد ۸۴
کتابخانة مسجد ۸۶
مسجد شاه و رویدادهای تاریخی ۸۷
۷٫ اعتراض علیه وهابیها: ۹۰
۸٫ در دوران حکومت پهلوی: ۹۰
وضعیت مسجد امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۱
پانوشتها: ۹۳
مسجد و مدرسة عالی سپهسالاری(شهید مطهری) ۹۵
مقدمه ۹۵
تاریخ ساخت و چگونگی بنا ۹۶
شرح حال واقف ۹۸
عصر سپهسالار و اقدامات او قبل از تاسیس مسجد و مدرسه ۹۹
وقفنامه‌های مسجد ۱۰۰
موقوفات طبق وقفنامه ۱۰۳
ساختار مسجد و مدرسه ۱۰۴
۱٫مهندس ناظر،طراح و معمار ۱۰۴
۲٫ خصوصیات معماری و توصیف جغرافیایی ۱۰۵
۳٫ مرافق موجود ۱۰۸
هنرهای تزیینی ۱۰۸
تولیت و متصدیان امور مسجد ۱۱۲
۱٫نایب متولیان ۱۱۲
۲٫ ائمة جماعات ۱۱۵
۳٫وعاظ مسجد ۱۱۶
کتابخانه ۱۱۷
تاسیس و توصیف کتابخانه ۱۱۷
۲٫ تعداد کتابهای موجود در این کتابخانه ۱۱۸
۴٫ مدیران کتابخانه ۱۲۰
تغییرو تحولات صورت یافته در کتابخانه در طول زمان ۱۲۱
اموزش در مسجد و مدرسة عالی شهید مطهری ۱۲۴
۱٫ مدرسان مدرسه ۱۲۶
مرحوم مدرس اولین مؤسس برنامة رسمی مدرسه ۱۲۷
دگرگونیهای مسجد و مدرسه از اغاز تا کنون ۱۲۷
منابع و ماخذ ۱۳۴
مساجد
پیش گفتار ۱
در میان اندامهای درون شهری هر شهر و روستا، نیایشگاه همیشه جای ویژه خود را داشته و دارد و از اندامهای دیگر نمایان تر و چشمگیرتر است و از اینروست که همه جا در دل ابادی جای گرفته است.(۱)
نیاشگاه چون بزرگترین ساختمان ابادی بوده در اغاز نیازی بدان نداشته که نشانی ویژه داشته باشد و خود بخود نگاه هر گذرنده‌ای را بسوی خود میکشیده اما پس از گسترش ابادی نخست با افراشتن درگاهها و نهادن ماهرخ و توق بر بلندترین جای ان و سپس با ساختن میل و برج و مناره در کنار و نزدیک ان باشندگان ابادی و گذریان بیگانه را به نیایشگاه راهنمائی میکردند. مسجد بر دیگر نیایشگاهها همان برتری را داشته که اسلام بر دیگر کیشها و چنان خوب بوده و هست که اذینها را می‌اراید و نیازی بستایش ندارد و ما در اینجا تنها میگوئیم که چگونه بوده و چگونه شده است(اگر بتوانیم). هنر اسلامی( بویژه معماری ان) بر پنچ پایه مردم واری، خودبسندگی، پرهیز از بیهودگی، بهره‌گیری از پیمون(مدول) و نیارش (اساتیک) و درون گرائی نهاده و بی انکه خواسته باشیم خود سنائی کنیم هنرمندان مسلمان ایران بیش از دیگران بدانها پای بند بوده‌اند…

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله معماری مساجد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله حجاب
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:18 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله حجاب

فهرست مطالب
فصل اول
کلیات
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت مسأله
اهداف تحقیق
تعریف مفاهیم
فصل دوم
پیشینه تحقیق
فصل سوم
چهارچوب نظری
فصل چهارم
بررسی اسنادی تعریف حجاب
فصل پنجم
روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه
روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
شاخص سازی
اعتبار سنجی
فصل ششم
تحلیل یک متغیری
فصل هفتم
تحلیل دو متغیری
نتیجه گیری
منابع
ضمائم
فصل اول
کـلیـات
 مقدمه:
یکی از عمده ترین مسایل کشورهای در حال گذار، دگرگونی معانی، ارزش ها و عقاید مشترک حاکم بر این جوامع است.نتیجه تغییر این عقاید مشترک که کارکرد انسجام را در نظام اجتماعی بر عهده دارند ایجاد نوعی چند گونگی و تکثر در لایه های زیرین و درون ذهنی افراد است. اگرچه تکثر به خودی خود امری نامطلوب محسوب نمی گردد اما مسئله از آنجایی آغاز می شود که این چند گونگی در باورها و عقاید و لایه های درون ذهنی افراد صورت پذیرد و دیگر هیچ اصل و تعریف واحدی وجود نداشته باشد که این باورهای مختلف حول آن نظام یابند. در این هنگام است که جامعه عرصه بروز نگرش‌ها و کنش‌های مختلف و متفاوت و حتی گاه متناقض گشته و انسجام و یگانگی نظام اجتماعی دست خوش چالش های جدی و مهمی می گردد.
اصل «حجاب» برای زنان که در جوامع اسلامی مطرح است از جمله همین ارزش‌ها و عقایدی است که از دیرباز در جامعه ما وجود داشته و در دوره‌های مختلف تاریخی به صورت‌های مختلفی بروز و ظهور کرده است.
بیان مسئله:
توجه به اخبار روزنامه‌ها و صدا و سیما و همینطور مشاهدات معمولی و روزمره بیانگر این امر است که پوشش دختران و زنان ایرانی مخصوصاً در دهه‌های اخیر نسبت به آنچه که در نسخ دینی موجود است، دچار تحول و دگرگونی شده است؛ هم اکنون نیز این امر از حیث آنکه به عنوان یکه «مسئله» یاد می‌شود مورد توجه محافل گوناگونی واقع شده و سعی در چاره جویی برای آن می شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله حجاب ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک داخلی – خارجی
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:16 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک داخلی – خارجی

فهرست

فصل اول – طرح تحقیق
بیان موضوع یا تعریف مسأله
ضرورت انجام تحقیق
پیشینه تحقیق
فرضیات
تعریف عملیات متغیرها
نوع تحقیق و دلایل آن
ابزار گردآوری داده ها
جامعه آماری
مراحل انجام تحقیق
تعریف مفاهیم
محدودیت ها
فصل دوم ادبیات تحقیق
تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی
تکنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم
مراحل ساخت چرم
عوامل مؤثر بر کیفیت پوست و چرم
الف- پوست
ب- چرم
انواع چرم و موارد استفاده از آن
انواع محصولات چرمی

بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال
تعریف استراتژی
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی
الف- استراتژی جایگزینی واردات
ب- استراتژی توسعه صادرات
انواع استراتژی های رقابتی عام
رهبری در هزینه
تمایز محصول
تمرکز (محدودنگری)
میانه روی
تعریف بازاریابی
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار
۱- استراتژی بازاریابی یکسان
۲- استراتژی بازاریابی تفکیکی
۳- استراتژی بازاریابی تمرکزی
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار
تقسیم بندی بازار های بین المللی
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی
آمیخته محصول
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی
آمیخته تشویق و ترفیع
اجزای تشویق و ترفیع
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی
۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل
۲- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad)
3-  تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter)
4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market)
5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program)
6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition)

فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
منابع اطلاعات ثانویه
منابع اطلاعات اولیه
روش اجرای پرسشنامه
جامعه آماری
نمونه آماری
تهیه و تنظیم پرسشنامه
نحوه توزیع سوالات پرسشنامه
روشهای آماری مورد استفاده

فصل چهارم – جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
اطلاعات مربوط به ویژگیهای مدیران مراکز نمونه گیری شده
آماره آزمون
سوالات مربوطه
بررسی فرضیه ۲
آماره آزمون
آزمون فرضیه ۲
جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی
بررسی فرضیه ۳
آماره آزمون
جداول آزمون فرض گروه نمونه مراکز صنعتی
سوالات مربوطه
بررسی فرضیه ۴
آزمون فرضیه ۴
آزمون فرضیه ۴
سوالات مربوطه
بررسی فرضیه ۵
آزمون فرضیه ۵
تذکر
سوالات مربوطه
بررسی فرضیه ۶
آماره آزمون
آزمون فرضیه ۶
سوالات مربوطه

فصل پنجم -  نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۱
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۲
نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه ۳
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۴
نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه ۵
پیشنهادات
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۱
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۲
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۳
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۴
پیشنهادات در ارتباط با فرضیه ۵
پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه ۶
سایر پیشنهادات
سایر پیشنهادات
توصیه به سایر دانشجویان محققین

 (( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک داخلی – خارجی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن
جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 11:8 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن

فهرست مطالب
عنوان                               صفحه
چکیده ۹
فصل اول : کلیات ۱۰
۱ – ۱ هدف ۱۱
فصل دوم : تعاریف و اصطلاحات ۱۳
۱ – ۲ تاریخچه ۱۴
۲ – ۲ معرفی ۲۴
۳ – ۲ تعاریف و اصطلاحات ۲۵
۴ – ۲ عناصر اصلی ۲۷
۵ – ۲ دو نوع آموزش از راه دور ۲۸
۶ – ۲ فرضیات اصلی آموزش از راه دور ۳۰
فصل سوم : مدیریت و برنامه ریزی ۳۱
۱ – ۳ برنامه ریزی آموزشی ۳۲
۲ – ۳ مدیریت آموزشی ۳۴
فصل چهارم : طراحی آموزش از راه دور ۳۷
۱ – ۴ زیر ساختهای آموزش مجازی ۳۸
۱ – ۱ – ۴ بررسی یک نمونه زیرساخت نرم افزاری                                               ۴۳
۲ – ۴ عناصر طراحی ۸۳
۳ – ۴ حرکتهای ساختاری ۸۴
۴ – ۴ حمایت از نوآوری ها ۸۴
۵ – ۴ ایجاد مطالب برای آموزش از راه دور ۸۵
۶ – ۴ اهمیت نقش فن آوری در مقوله طراحی ۸۸
فصل پنجم : چشم‌اندازهای برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه فن‌آوری اطلاعات در نظام رسمی آموزشی ایران ۹۰
۱ – ۵ بیان مسأله ۹۱
۲ – ۵ اهمیت برنامه‌ریزی بلندمدت و متمرکز ۹۲
۳ – ۵ اهداف و رسالت توسعه فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش ۹۳
۴ – ۵ چشم‌انداز توسعه فن‌آوری اطلاعات در آموزش و پرورش ۹۴
۵ – ۵ دانشگاه آرمانی در هزاره سوم و توسعه اطلاعاتی جامعه دانایی محور ۹۵
۶ – ۵ آموزش در هزاره سوم ۱۰۱
۷ – ۵  بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ۱۰۵
۸ – ۵ نگاهی به رابطه فناوری ارتباطات و اطلاعات با آموزش ۱۰۷
فصل ششم : بحث و نتیجه گیری ؛ ارزشیابی ۱۱
۱ – ۶ آیا آموزش از راه دور موثر است ؟ ۱۱۲ 
۲ – ۶ مزایای دانشگاه مجازی ۱۱۳
۳ – ۶ روشهای ارزشیابی ۱۱۸
۴ – ۶ ارزیابی های کیفی ۱۲۰
۵ – ۶ بررسی اجمالی دو دانشگاه اینترنتی                                                    ۱۲۲
۵ – ۶ پیشنهادات و نتیجه گیری ۱۳۰
فصل هفتم : آموزش الکترونیکی و مهندسی معدن                             ۱۳۱
منابع و ماخذ :    ۱۵۱
فهرست کتاب ها  ۱۵۲
فهرست سایت های اینترنتی                                                                      ۱۵۳
چکیده
    با توجه به اینکه آموزش الکترونیکی ( E- Learning ) که زیرشاخه ای از آموزش از راه دور می باشد ، در دنیا مقوله ای نو تازه می باشد و مدت زیادی از تولد آن نمی گذرد ( حدودا از سال ۱۹۹۸ میلادی ) ، مباحث و موارد مربوط به آن هنوز کاملا تبیین نگردیده است . و منابع و مآخذ مورد نیاز بسیار ضعیف می باشند . علی الخصوص منابع فارسی زبان . در نتیجه خود بحث آموزش الکترونیکی ( E- Learning )  جای کار و مالعه فراوانی دارد .
    متاسفانه بسیاری از کلاسها و برنامه های آموزشی که تحت عنوان آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی برگزار می گردند ، به دلیل ضعفهای ریشه ای تئوریک و عدم ایجاد زیرساخت های لازم ، کارایی لازم را نداشته و به هیچ وجه اهداف اساسی آموزش الکترونیکی را تامین نمی کنند . چرا که برخی از متولیان امور آموزشی فکر می کنند که با تایپ جزوات درسی و قرار دادن آنها در سایت اینترنتی و رفع اشکال اینترنتی و … می توان آموزش الکترونیکی راه انداخت و بدان افتخار کرد و البته منبع درآمدی هم ایجاد کرد . درصورتی که در آموزش الکترونیکی باید حتی مسایل روانشناسی آموزشی را هم در نظر گرفت.
    به همین دلیل در این پروژه که کاربرد آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن می باشد ، بیشتر به مباحث بنیادی آموزش الکترونیکی و امکان سنجی پیاده سازی آن در ایران پرداخته شده است . در ابتدابه تاریخچه مختصری از آموزش و استفاده از تکنولوژی در آن پرداخته شده است .
   سپس تعریف و تشریحی واضح و کامل از این عنوان و اصطلاحات مختلف آن ،  به عمل آورده شده
فن آوری های مربوطه و روشهای پیاده سازی آن از دیگر مباحث مورد توجه در این پروژه  می باشد.در
رابطه با کارایی و یا عدم کارایی و همچنین بررسی بلقوه آن در نیز مطالبی عرضه شده است .
    در انتها نیز آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن همراه با ارائه یک نمونه آموزش نرم افزاری درس اقتصاد معدنی مورد بحث قرار گرفته است .
فصل اول : کلیات
۱ – ۱ هدف
فصل اول : کلیات
۱ – ۱ هدف
با پیشرفت دانش بشر و به تبع آن فن آوری زندگی و الگوی رفتاری انسان در جامعه دستخوش تغییرات چشمگیر و فوق العاده ای شده است.
تفاوت زندگی امروز با بطور مثال دو نسل پیش از این نیز عمدتا از این جا ناشی می شود. ارتباطات نیز که بطور اجتناب ناپذیری با تکنولوژی ادغام شده است نقش بسزایی در ایجاد تغییرات در الگوهای رفتاری انسان در زندگی داشته است.
بطور خیلی ساده می توان رد فن آوری را در اکثر صور زندگی دنبال کرد .امروزه به راحتی امکان دسترسی به کامپیوتر – یکی از سردمداران بزرگ فن آوری امروزی – در اکثر منازل وجود دارد. این بدان معناست که با کمی دانش اندک درباره استفاده از کامپیوتر و اتصال به شبکهای اینترنتی که کم و بیش اکثر مردم نیز این توانایی را دارا می باشند با دنیای جدیدی می توان آشنا شد که این قابلیت تا چند سال پیش وجود نداشت.
استفاده از اینترنت و انتقال آن به منازل و خصوصی شدن آن در این چند سال سرعت بسیار چشمگیری داشته است بطوری که برای مثال تا سال ۱۹۹۳ میلادی تعداد شبکه های متصل به اینترنت حدود ۳ میلیون بود ولی امروزه تقریبا حدود ۳۰۰ میلیون شبکه در سراسر دنیا به هم متصل می باشند واکتر مردمی که به کامپیوتر دسترسی دارند به اینترنت نیز دسترسی دارند.
پس می توان نتیجه گرفت که در دنیای اتباطات زندگی می کنیم و فرار از آن و کتمان آن کاری غیرممکن و غیرضروری می باشد.
حال باید دید که چگونه می توان صور مختلف فن آوری را شناسایی کرد و از آن بطور درست استفاده نمود.استفاده از اینترنت و ارتباط با دنیای IT یکی از راه های ممکن می باشد ولی به تنهایی شاید موثر و کارآمد نباشد.در اینجا وجود یک نیروی متخصص و کاردان می تواند بشدت مفید باشد.
همچنین وجود منابع و ماخذ معتبر نیز در تسریع و شناساندن عوامل مختلف یک پدیده تکنولوژیکی بسیار موثر است.
پس در یک نتیجه گیری کلی می توانم اهداف خود را از ارائه چنین کار تحقیقاتی بصورت زیر بیان کنم.
۱٫ آشنایی با پدیده ای بنام آموزش الکترونیکی.
۲٫ شناسایی معانی و مفاهیم کلی.
۳٫ درک جزئیات اساسی.
۴٫ شناسایی فن آوریها و نیروی متخصص مورد نیاز و مربوطه.
۵٫ بررسی امکان پیاده سازی آن در ایران به خصوص در رشته مهندسی معدن
به امید روزی که قبل از ساختن هر بنایی ، آموزش ساخت آن را ببینیم تا برای اصلاح آن در آینده ، مجبور به ویران کردن آن و صرف هزینه های گزاف نباشیم . البته اگر آن بنا اصلاح شدنی باشد .
ان شاء الله
فصل دوم : تعاریف و اصطلاحات
۱ – ۲ تاریخچه
۲ – ۲ معرفی
۳ – ۲ تعاریف و اصطلاحات
۴ – ۲ عناصر اصلی
۵ – ۲ دو نوع آموزش الکترونیکی
۶ – ۲ فرضیات اصلی آموزش الکترونیکی


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله شهر الکترونیک آرمان شهر دیجیتال
دو شنبه 25 خرداد 1394 ساعت 12:22 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله شهر الکترونیک آرمان شهر دیجیتال

فهرست مطالب
آرمان شهر دیجیتال ۴
شهر الکترونیک چیست؟ ۴
شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار ۵
مزایای شهر الکترونیکی ۶
فعالیت‌های شهر الکترونیک ۷
شهر الکترونیکی چگونه شهری است؟ ۸
اجرای شهر الکترونیک ۱۱
شهر الکترونیکی چیست ۱۲
شهر الکترونیکی چیست؟ ۱۵
فعالیت های شهر الکترونیکی ۱۹
شهرهای مجازی مسطح ۲۰
شهرهای مجازی سه بعدی ۳ ۲۱
شهرهای واقعی مجازی ۲۱
تامین رفاه اجتماعی در گرو تحقق شهر الکترونیک است ۲۲
شهر الکترونیک مشهد ۳۱
۲- ارتباط فعالیت های شهری به صورت الکترونیکی ۳۶
●  تعریف دولت الکترونیکی : ۳۹
●  راهکارهای دولت الکترونیکی : ۴۰
●  تحقق دولت الکترونیکی : ۴۱
●  مراحل پیاده سازی دولت الکترونیکی : ۴۲
●  کانال های ارتباطی : ۴۳
●  مشکلات دولت الکترونیکی : ۴۳
●●  نتیجه گیری : ۴۴
نیازها ۴۸
مقدمه : ۵۰
کسب وکار الکترونیکی : ۵۱
انواع کسب و کار الکترونیک متداول : ۵۳
نتیجه: ۶۶
 شهر الکترونیک
آرمان شهر دیجیتال
 شهر الکترونیک یک اختراع و یا یک پیشنهاد نوآورانه نیست بلکه واقعیتی است که بر اساس نیاز جای خود را باز می‌کند اگر امروز چشم خود را بر نیاز ببندیم فردا باید با پرداخت هزینه بیشتر قدم در اجرای آن بگذاریم
 شهر الکترونیک چیست؟
شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است. شهر الکترونیک عبارت از شهری است که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانه‌روزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام می‌شود. یا به عبارت دیگر می‌توان گفت در شهر الکترونیکی تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی تامین شود.
 به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست. در این شهر الکترونیکی ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی می‌شوند و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، سازمان آب منطقه‌ای و… بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT در اختیار آنان قرار می‌دهد به مشترکین و مشتریان خود ارائه می‌دهند.
 در شهر الکترونیک علاوه بر اینکه شهروندان در شهر مجازی و در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های الکترونیک حرکت می‌کنند، قادرند خدمات جاری خود را همچون خریدهای روزمره از طریق شبکه انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و… است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل‌های اجتماعی و تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.
 می‌توان بیشترین ویژگی‌های این شبکه اطلاع‌رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع‌رسانی در مورد حوادث غیرمترقبه جست‌وجو کرد که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با توسل به این سیستم می‌توان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.
 شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار
رویکرد جهانی طی ۲۰ سال گذشته به سمت اطلاعاتی شدن جوامع بوده و امروزه جامعه‌ای پیشرفته‌تر است که به لحاظ اطلاعاتی سرعت و قابلیت بیشتری در تولید و تبادل اطلاعات داشته باشد. باتوجه به تکنولوژی‌‏های جدید که پیچیدگی زندگی اجتماعی را به دنبال دارند، نیازمند تسهیل امور مختلف زندگی هستیم و بدون توجه به فناوری بسیاری از امور، زندگی قابل عمل، پی‌‏گیری و اجرا نیست.
 در حال حاضر تکنولوژی اطلاعات این امکان را به افراد داده و کمک می‌‏کند تا سریع‌‏تر به اهداف خود دست یابند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله تکنولوژی IT نیز یک فرصت انکارناپذیر است. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است به گونه‌ای که تمام کارکردها و هدف‌های سازمان به طور شفاف قابل مشاهده باشد.
 شهر الکترونیک دسترسى الکترونیکى شهروندان به شهردارى، ادارات دولتى، بنگاه‌هاى اقتصادى و کلیه خدمات فرهنگى و بهداشتى شهرى به صورت شبانه‌روزى را قابل اطمینان و امن مى‌کند. این شهر از بستر پیشرفته اطلاعات مخابراتى برخوردار است، به صورتى که مى‌توان از طریق کامپیوتر با خانه‌ها، مدارس، ادارات و غیره ارتباط برقرارکرد.
 مزایای شهر الکترونیکی
از مزایای اقتصادی پیاده‌سازی طرح شهر الکترونیکی می‌توان به کاهش هزینه‌هاى تردد شهرى، افزایش سرمایه‌گذارى در نتیجه گسترش ارتباطات جهانى، صرفه جویى در مصرف سوخت‌هاى محدود، تسهیل انجام امور اقتصادى به خاطر ۲۴ ساعته بودن ارائه خدمات و… اشاره کرد. کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگى محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهرى از ویژگی‌های اجتماعی شهر الکترونیکی است.
 مهم‌ترین اثرات فرهنگى این شهر نیز شامل اطلاع‌رسانى سریع، انتشار نشریات الکترونیکی برای شهروندان، آموزش مجازى، ایجاد کتابخانه دیجیتالى، افزایش سواد و ایجاد نوعى جهان‌نگرى است که به افزایش رفاه و ارتقاى فرهنگ کمک می‌کند. در واقع در شهر الکترونیکی دیگر به شهر به مثابه کالبدی که ساختمان‌های بلند، خیابان‌های پرترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی را دربرمی‌‌گیرد نیست، بلکه شهری است که درآن تعامل میان شهروندان و مسؤولان اهمیت بیشتری می‌یابد و این تعاملات دو سویه است که محیط اجتماعی مطلوبی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
 این موضوع به ویژه در مورد کلا‌ن شهرها اهمیت دارد. در شهر الکترونیک کلان شهرها، شهرهایى نیستند با آسمان خراش‌هاى بزرگ، سینماهاى عظیم، سالن‌هاى بزرگ به عنوان محل‌هایى براى تعامل و… بلکه شهرهایی هستند که با زندگی در آنها مى‌توان فیلم‌هاى بزرگ را در صفحات کوچک دید، پشت میز خود در موزه‌ها گردش کرد و به طور کلی دیگر نیازى به چارچوب‌هاى شهرى گذشته نیست. در واقع شهر الکترونیک به معنای شهروند سالاری در مدیریت شهری است.
 فعالیت‌های شهر الکترونیک
بسیاری از فعالیت‌هایی که در شهرهای عادی صورت می‌پذیرد قابلیت اجرا در به صورت الکترونیکی و در غالب شهرهای الکترونیکی را دارا می‌باشد و شاید می‌توان گفت این مجموعه فعالیت‌ها در شهرهای الکترونیکی به صورت راحت‌تر اجرا می‌گردد. فعالیت‌های انجام گرفته در یک شهر الکترونیک را می‌توان به مجموعه‌هایی تقسیم کرد که بعضی از آنها عبارتند از:
 ۱- فعالیت‌های بانکی: مثل پرداخت قبوض، برداشت پول از حساب، انتقال پول و غیره
۲- فعالیت‌های اداری: مثل ثبت اسناد و املاک، درخواست پاسپورت و امثال آن
۳- فعالیت‌های تجاری: مثل خرید و فروش کالا، موسیقی، فیلم و مواد غذایی
۴- فعالیت‌های تفریحی: مثل بازی‌های رایانه‌ای، بازدید از موزه‌ها و پارک‌ها
۵- کسب اطلاعات: اخبار، روزنامه‌ها، نشریات، وضعیت آب‌ و‌ هوا، ترافیک شهری، ساعات پرواز هواپیماها و…
۶- فعالیت‌های علمی: تحقیق در مورد پروژه‌ها، یافتن مقاله‌ها، دسترسی به منابع معتبر، کتابخانه‌‌ها و کتاب‌ها و تالیفات جدید
۷- فعالیت‌های آموزشی: مدرسه، دانشگاه و سایر آموزشگاه‌ها
۸- فعالیت‌های سیاسی: شرکت در انتخابات، اعلام‌ نظر ‌به مجلس و بخش‌های سیاسی باز
۹- فعالیت‌های مسافرتی: رزرو بلیط سفر، رزرو هتل و کرایه اتومبیل
۱۰- کاریابی و درخواست کار: آگاهی یافتن از فرصت‌های کاری، پر‌‌کردن فرم درخواست کار، ارسال و گرفتن نتیجه
۱۱- فعالیت‌های درمانی: مراجعه به پزشک، دریافت دستورالعمل‌‌های ایمنی و اطلاع از تازه‌های پزشکی
۱۲- فعالیت‌های تصمیم‌گیری: بهترین و‌ ‌خلوت‌ترین مسیر در شهر برای رسیدن به مقصد، بهترین رستوران برای صرف غذا، بهترین اماکن تفریحی و سایر بهترین‌ها
 شهر الکترونیکی چگونه شهری است؟
برای درک بهتر و پاسخ به این سئوال به ارائه چند نمونه می‌پردازیم: برای مثال فردی که به دنبال ساخت ساختمان و متقاضی دریافت مجوز از شهرداری است پس از ورود به شبکه اطلاع‌رسانی شهرداری، خدمات مورد نیاز خود به همراه مشخصات زمین تحت مالکیت و ساختمان دلخواه خود را وارد شبکه می‌کند، سپس شهرداری الکترونیک بر اساس استانداردهای موجود، میزان مساحت قابل ساخت و طبقات ساختمان را به متقاضی اعلام می‌کند و در نهایت فرد متقاضی بر اساس مجوز شهرداری با ورود به شبکه مهندسان مشاور با یکی از شرکت‌های مشاور بر اساس طرح و قیمت مناسب به توافق می‌رسد.
 در این مرحله متقاضی حتی قادر است طرح ارائه شده از سوی مهندس مشاور را به صورت سه بعدی روی صفحه مانیتور مشاهده و اصلاحات دلخواه خود را اعمال کند. این طرح پس از تایید از سوی شهرداری الکترونیک و صدور مجوز با ورود به شبکه امور پیمانکاران و با انتخاب بهترین پیشنهاد از لحاظ قیمت به مرحله عقد قرارداد رسیده و سپس به اجرا در می‌آید.
 حتی ارائه گزارش کار از سوی پیمانکار به کارفرما نیز می‌تواند از طریق شبکه صورت پذیرد. کل این پروسه در شبکه هوشمند می‌تواند در کمتر از ۲ ساعت به پایان رسد، در حالی که در شرایط عادی مراحل یاد شده به ۱ تا ۲ سال زمان نیاز دارد. همچنین در زمینه حمل و نقل شهری یکی دیگر از امکانات شهر الکترونیک این است که اگر تمام خودروها به سیستم موقعیت‌یاب محلی مجهز شوند در تمام طول مسیر از قدرت تشخیص موقعیت جغرافیایی خود برخوردار خواهند بود و پلیس نیز به این ترتیب توان مدیریت ترافیک را به راحتی در دست خواهد داشت.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله شهر الکترونیک آرمان شهر دیجیتال ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله تعداد زوجات
دو شنبه 25 خرداد 1394 ساعت 12:20 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله تعداد زوجات

فهرست مطالب
تعدد زوجات ۴
تعدد زوجات ۴
حبس ابد! ۳۰
«۱٫ توافق زوجین برای طلاق؛ ۳۲
مادر بدون ولایت! ۳۸
اسلام و تعدد زوجات ۴۸
ویل دورانت در جلد اول تاریخ تمدن صفحه ۶۱ مى‏گوید: ۴۹
گوستاولوبون در تاریخ تمدن صفحه‏۵۰۷ مى‏گوید: ۵۰
کریستن سن در کتاب ایران در زمان ساسانیان صفحه‏۳۴۶ مى‏گوید: ۵۳
منتسکیو در روح القوانین از آکاتیاس،مورخ رومى،نقل مى‏کند که: ۵۴
مقدمه ۵۵
۱. معنای لغوی و اصطلاحی عدالت ۶۰
۲. مفهوم عدالت در ازدواج مجدد ۶۰
۳. موارد ضرورت شرط عدالت و ضمانت اجرای آن ۶۲
مبحث دوم ـ شرط عدالت در ازدواج مجدد ۷۰
بند اول ـ شرط عدالت در ازدواج مجدد در حقوق اسلام ۷۱
۲. منظور از عدالت چیست؟ ۷۳
۱. قانون مدنی ۷۸
۲. قانون حمایت خانواده ۸۱
موانع نکاح ۸۴
* زنا با زن شوهردار ۸۵
*استیفای عدد ۸۵
*تعدد زوجات پیش از اسلام ۸۶
*تعدد زوجات در حقوق مدنی جدید ۸۶
*کاهش آمار تعداد زوجات ۸۷
*نکاح یا زنا با زنی که درعده است ۸۸
*مطلقه بودن به ۳ طلاق و ۹ طلاق ۸۹
*نکاح مردمسلمان بازن غیرمسلمان ۹۰
نظریه افلاطون ۹۲
اشکال چند شوهرى ۹۵
ویل دورانت در جلد اول تاریخ تمدن صفحه ۶۱ مى‏گوید: ۹۷
نویسنده اعتماد ۱۰۳
«فان خفتم الا تعدلوا فواحده» ۱۱۳
منابع : ۱۱۴
 تعدد زوجات
در این مقاله برآنیم تا به ذکر سه مورد از متونی که به موضوع تعدد زوجات در ایران پرداخته اند، اشاره کنیم .لازم به توضیح است که قصد ما از طرح این بحث در سیر کار تحقیقی ، به سبب آن است که نسبت به تاریخچه ی این امر در کشورمان آگاهی یابیم و با این پیش فرض، بهتر بتوانیم به تحلیل و تفسیر این موضوع بپردازیم.
۱- کریستن سن در کتاب “ایران در زمان ساسانیان” صفحه‏۳۴۶ مى‏گوید:
«اصل تعدد زوجات اساس تشکیل خانواده(در ایران زمان ساسانیان)به شمارمى‏رفت.در عمل، تعداد زنانى که مرد مى‏توانست داشته باشد به نسبت استطاعت اوبود.ظاهرا مردمان کم بضاعت‏به طور کلى بیش از یک زن نداشتند.رئیس خانواده‏از حق ریاست دودمان بهره‏مند بود.یکى از زنان،سوگلى و صاحب حقوق کامله‏محسوب شده و او را«زن پادشاییها»(پادشاه زن) یا زن ممتاز مى‏خواندند.از اوپست‏تر زنى بود که عنوان خدمتکارى داشت و او را زن خدمتکار(زن  چگاریها) مى‏گفتند.حقوق قانونى این دو نوع زوجه مختلف بود.ظاهرا کنیزان زر خرید وزنان اسیر جزو طبقه چاکر زن بوده‏اند.معلوم نیست که عده زنان ممتاز یک مردمحدود بوده است‏یا خیر.اما در بسیاری از مباحثات حقوقى ، از مردى که دو زن ممتازدارد سخن به میان آمده است.هر زنى از این طبقه عنوان بانوى خانه داشته است وگویا هر یک از آنها داراى خانه جداگانه بوده‏اند.شوهر مکلف بود که مادام العمر زن‏ممتاز خود را نان دهد و نگهدارى کند.هر پسرى تا سن بلوغ و هر دخترى تا سن‏ازدواج داراى همین حقوق بوده‏اند، اما زوجه‏هایى که عنوان چاکر زن داشته‏اندفقط اولاد ذکور آنان در خانواده پدرى پذیرفته مى‏شده است.»
۲- در تاریخ اجتماعى ایران از انقراض ساسانیان تا انقراض امویان(تالیف مرحوم سعیدنفیسى) مى‏نویسد:
«شماره زنانى که مردى مى‏توانست‏بگیرد نامحدود بود،و گاهى در اسناد یونانى‏دیده شده است که مردى چند صد زن در خانه داشته است.»
۳- منتسکیو در روح القوانین از آکاتیاس،مورخ رومى،نقل مى‏کند که:
«در زمان ژوستى نین چند نفر از فلاسفه رومى که مورد آزار و اذیت مسیحیان قرارگرفته و نمى‏خواستند مذهب مسیح را قبول کنند،روم را ترک گفته و به دربارخسرو پرویز پادشاه ایران پناه آوردند و در آنجا چیزى که بیشتر موجب حیرت‏آنها شده این بود که نه تنها تعدد زوجات مرسوم بود بلکه مردها با زنهاى دیگران‏آمیزش مى‏کردند.»
نا گفته نماند که فلاسفه رومى به دربار انوشیروان پادشاه ایران پناه آوردند نه‏خسرو پرویز.ذکر خسرو پرویز در کلام منتسکیو اشتباه است.
از دیر زمان فقهای اسلام با احراز شرایط لازم به جواز چند همسری فتوا داده، ولیکن نظر برخی از فقهای شیعه و سنتی در دوره معاصر مغایر با آن است. از فقهای اهل سنت <شیخ محمد عبده> چنین فتوایی داشت، از فقهای فعلی شیعه آیت ا… سید محمد موسوی بجنوردی نیز آن را خلاف عدالت اجتماعی در شرایط فعلی می‌داند. در خصوص این نظر گفت‌وگویی با آیت ا… سیدمحمدموسوی بجنوردی انجام شده که آن را می‌خوانید.
جناب موسوی بجنوردی شما در روزهای اخیر مطرح کرده‌اید که چند همسری با عدالت اجتماعی در تناقض است. لطفا در این خصوص توضیح بیشتری را مطرح نمایید؟
همه احکام و قوانین اسلام براساس عدالت اجتماعی و اخلاق استوار است و به تعبیر دیگر عدالت در سلسله علل احکام قرار دارد. یعنی هر حکمی که در اسلام وجود دارد در راستای عدالت است و اگر حکمی برخلاف عدالت اجتماعی باشد، ما به جرات می‌گوییم آن حکم، حکم اسلام نیست.
به جهت آنکه ذات باریتعالی که قانونگذار است، ما او را در قانونگذاری عادل می‌دانیم حال که او را عادل می‌دانیم، ذات باریتعالی چیزی را جایز و واجب می‌داند که در جامعه عقلا نیکو پنداشته شود و چیزی را حرام می‌داند که در جامعه عقلا نیکو پنداشته نشود.
اگر امر ناپسند پنداشته شود، قطعا باریتعالی آن را جایز نمی‌داند. اگر چیزی ناپسند پنداشته شود، شریعت آن را جایز نمی‌شمارد.
احکام ما باید رنگ عدالت و اخلاق به خود گیرد. این یک اصل مسلم است. اگر ملاحظه کنید در قرآن ذات باریتعالی خطاب به کسانی که سرپرستی اموال یتیمان را به عهده دارند، می‌گوید: نکند اموال آنان با امول شما مخلوط شود که گناه بزرگی است. سپس می‌فرماید اگر خوف داشته باشید که قسط و عدل را بر حفظ اموال یتیمان جاری کنید، نمی‌توانید دو تا یا سه تا یا چهارتا همسر بگیرید دوباره می‌فرماید: <اگر خوف داشته باشید که نتوانید عدالت را بین آنان برقرار کنید، اگر دومی را بگیرید، عقد دومی باطل است.>
آیا باطل بودن عقد زن دوم، در قرآن تصریح شده؟
زمانی که می‌گوید: <اگر از برقراری عدالت خوف داشتید، منظورش این است که عقد دومی باطل است، نه اینکه حرام است.
ذات باریتعالی چند همسری را به برخی از مردان تفویض کرده آن هم با ذکر شرایطی جایز دانسته است. یکی از آن شرایط به احتمال قوی سرپرستی اموال یتیمان است. کسانی که سرپرستی اموال یتیمان را می‌کنند، چنین اجازه‌ای دارند. مساله دوم این است که اگر از برقراری عدالت خوف داشتید، بیشتر از یکی نمی‌توانید داشته باشید، که لازمه‌اش این است که اگر دومی را گرفتید، عقدش باطل است.
امروز در جامعه ما براساس فتوای حضرت امام رحمت‌ا…علیه، عنصر زمان و مکان در اجتهاد دخالت می‌کند. اگر ابعاد مختلف این موضوع را در نظر بگیریم، مساله تعدد زوجات برای اغلب زنان منجر به بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی می‌شود. صریحا بگویم باعث نقض اخلاق و نقض عدالت می‌شود.
همانطور که قبلا گفتم، زمانی که عدالت و اخلاق در سلسله علل احکام است در صورتی می‌توانید چند همسر داشته باشید که در راستای عدالت اجتماعی و اخلاق باشد. اما اگر شرایط روزگار به گونه‌ای است که این امر در راستای عدالت و اخلاق نیست، اگر به اینجا رسیدید، تعدد همسر جایز نیست و اجرای عدالت اجتماعی با تک همسری تحقق می‌پذیرد، مگر در شرایطی که همسر بیمار باشد یا بچه‌دار نمی‌شود، جامعه عقلا در این صورت، این عمل را ناپسند نمی‌داند.
زمانی که بی‌دلیل مردی چنین اقدامی کند، جامعه عقلا آن را نمی‌پسندد و جایز نمی‌داند.
براساس چه روش فقهی شما به این نتیجه رسیده‌اید؟
اگر مردی صرفا برای شهوت‌رانی و حرمسرا درست کردن اقدام به این کار کند، این عمل قابل قبول عقلا نیست. چنانکه می‌بینیم با ازدواج‌های متعدد مردان، خانواده‌ها از هم پاشیده می‌شود، این امر قابل قبول برای خانم‌ها و فرزندانش نیست و این کار مشکلات متعددی برای جامعه و آن خانواده به‌وجود می‌آورد، آن هم به دلیل تنوع طلبی و شهوت‌رانی.


:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تعداد زوجات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0