عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 41
:: بازدید کلی : 63884

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

کارآموزی تولیدات شرکت پارس مینو
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:37 | بازدید : 25 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

کارآموزی تولیدات شرکت پارس مینو

« آشنایی کلی با مکان کارآموزی »

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

شرکت صنعتی پارس مینو ( سهامی عام ) در سال ۱۳۳۸ بصورت سهامی عام تاسیس وتحت شماره ۶۹۸۰ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و در مهر ماه سال ۱۳۶۰ مشمول بند « ب » قانون توسعه  و حفاظت صنایع ایران  و تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفت.

تاریخچه کارخانه:

مقدمات اولیه کارخانه مینو در سال ۱۳۴۰ توسط آقای خسرو شاهی آماده شد .وبنا بر تصمیم گیری ایشان به نام فرزند بزرگشان « مینو » نامیده شد. در سال ۱۳۴۳ کارگاه آبنبات سازی که تولید آن در دو بخش آبنبات و تافی بود راهاندازی شد. این کارگاه به کارخانه مینوی خرمدره منتقل شد. اواخر سال ۱۳۴۳ کارگاه ویفر ، بیسکویت سازی ، لوازم آرایشی وبهداشتی ( بجای کارگاه سوخاری کنونی ) شروع بکار کرد که پس از آن آدامس دراژه در سال ۱۳۴۶ ، کارگاه پفک در سال ۱۳۴۷ و آدامس بادکنکی ۱۳۴۸ و  آدامس استیک در سال ۱۳۴۹ و نهایتا” در سال  ۱۳۵۲از کارگاه تولید سوخاری بهره برداری شد. پس از سال ۱۳۵۲ زمین مجاور کارگاه ها خریداری شد و کارگاه دارویی به آنجا منتقل شد. تا سال ۱۳۵۹ مدیریت کارخانه به عهده آقای خسرو شاهی بود که تهران شامل دو بخش : بخش قاسم و پرسیس ( تولید اجناس صادراتی ) و کارخانه مینوی خرمدره تحت پوشش ایشان بود. سرانجام کارخانه در همان سال توسط دولت مصادره شد و زیر نظر سازمان گسترش صنایع ملی در آمد. در حال حاضر مدیر عامل مهندس امامی و کارگاه دارویی وغذایی تحت مدیریت متفاوت مشغول بکارند. مساحت کلی کارخانه۲۲۰۰۰۰ مترمربع است. کارگاههای غذایی تحت لیسانس انگلستان و کارگاههای آرایشی و بهداشتی تحت لیسانس پارس هستند که پس ازانقلاب بصورت مستقل عمل کرده . این کارخانه هم اکنون وابسته به بنیاد وتحت نظر سازمان صنایع ملی ایران است. در سال ۱۳۷۱ شرکت صنعتی پارس مینو از لحاظ صادرات در بین ۷۵ شرکت صادر کننده  سازمان صنایع ملی ایران در مقام اول  قرار گرفت و دارای گواهی  ISO می باشد.

 آشنایی کلی با مکان کارآموزی

شرکت صنعتی پارس مینو کیلو متر ۸ جاده مخصوص کرج در کنار شرکت پارسه قوه تحت پوشش گروه صنایع  ملی ایران یکی از عظیم ترین کارخانجات مواد غذایی در خاور میانه می باشد و در حال حاضر فعالیت خود را گسترش می دهد.

نوع تولیدات :

محصولات غذایی :

بیسکویت ،ویفر ، شکلات ، آدامس ،پفک نمکی ، سوخاری ،کشمش

محصولات دارویی:

قرص، آمپول، شربت، پماد، قطره

محصولات آرایشی – بهداشتی:

شامپو ،کرم، عطر، رنگ مو، ادو توالت، گلیسیرین

مقدمه:

درک موقعیت تاریخی انسان در گذر از مرز قرن ها در ابعاد متفاوت ،گسترده وسیعی را در جنبه های مختلف در مقابل متفکرین  گسترده است آنچه در این میان بیش از هر موضوع دیگری اذعان به محدود بودن منابع غذایی در جهان ونیز پراکندگی غیر عادلانه آن در جوامع کنونی این حجم وسیع دندانهای گشوده را که با ضریب نزدیک به ۳% در سال نیز در حال گسترش است.با چه غذایی می توان پر کرد؟ و با کدام فرضیه قابل قبول می توان نظریه ماستوس را مردود دانست و با تولیدی به حجم قرین به نیاز بیش از ۷ میلیارد ی کره خاکی رسید.که این خود فقط بخشی ضروری از نیازهای بستری در قرن آتی است که آنها نیز هر یک به فاجعهای می مانند در همین ابعاد.

گفته می شود « سده بیست ویکم ، نزاع بر سر منابع غذا وآب خواهد بود … »

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

منتزع از فاجعه جهانی موضوع ، اگر مسئله را در چهارچوب جغرافیایی کشورمان نیز مطرح نماییم ، سرزمین مقدسی که خداوند آب و هوای هفت اقلیم عالم را در آن به ودیعه نهاده و بر گستردۀ خاکش ثروتی عظیم و توانی بی کران منظور داشته است ، اگر شکر نعمتش  را با همت مردانه ای برنیاوریم و با گریز از وادی بی برنامگی و سر درگمی ،تصمیمات غیر منطقی ، روش های خلق الساعه و مدیریتهای ضعیف و غیر علمی نعمتش را سپاس نگوییم خیلی سریعتر از آنچه  به وهم گنجد ابعاد فاجعه ملموس خواهد بود

سده بیستم میلادی هنوز به سالهای میانی نرسیده بود که نام آن را قرن اتم گذاشتند ودر همان سالها بود که نخستین بمبهای اتمی به دست آدمی آزمایش می شد وآزمایشگاه آن پهنه زیست محیطی خود آدمی و موجودات زنده دیگر انتخاب شده بود!چند سالی نگذشته بود نام دیگری بر روی این قرن نهادند و آن را « قرن تکنولوژی» یا «  قرن فن آوری » خواندند و در سالهای پایانی این قرن به قرن فضا ،قرن موشک و قرن کامپیوتر مشهور شد. هنوز در سالهای آغازین قرن ۲۱ هستیم که نام « قرن غذا »را برایش برگزیدهاند واین نامی است که از سوی دانشمندان و متخصصان مواد غذایی انتخاب و بسیاری از جامعه شناسان وسیاستمداران نیز این حقیقت شگفت را پذیرفته اند که در قرن بیست ویکم هیچ گونه سلاح کشتار جمعی به کار گرفته نخواهد شد،اما نباید پنداشت که در قرن حاضر هیچ گونه تهدیدی برای آدمیان و موجودات زنده دیگر وجود نخواهد داشت ولحظه انفجار نزدیک است.

آنچه قطعی است و برخورد با آن گریزی نیست واقعیت حدود ۸۰میلیون جمعیت در گذر از قرن حاضر است. در کشوری که در ابعاد فرهنگی در جدالی نامحدود با قدرت های جهانی است و در همین راستا الگویی معتبر که اگر خودمان را در این صفحاتی که در دسترس دارید، محدود به تربیت نیروی انسانی آن هم محدود در موضوع غذا  بدانیم، باری بس سنگین تر از توانمان بر دوش داریم. انتظاری که از شما عالمان در علوم غذایی  وشما صاحبان صنایع غذایی در گذر  از این راه داریم این است که در حصول به هدف یاریمان کنید ودر یافتن طریق معرف در این برهوت راهگشایمان باشید.

آشنایی کلی با مکان کارآموزی

مواد مورد استفاده در کارخانه:

نمک طعام: نمک طعام به عنوان یک تشدید کننده طعم در محصولات استفاده می شود. به میزان ( ۰/۲-۰/۳ ) درصد. برخی موارد به عنوان نگهدارنده نیز کاربرد دارد.

نشاسته: نشاسته پلیمری از مولکول های گلوکز است. این ماده در بافت های گیاهی بصورت دانه های جدا از هم یا گرانول وجود دارد.

رنگ های مجاز خوراکی: رنگ های مجاز خوراکی جزء دسته رنگ های که بطور طبیعی وجود نداشته و به صورت سنتیتک ساخته می شوند. تایید شده را که محلول در آب هستندمی توان از طریق رسوب روی هیدروکسید آلومینیم به صورت پودری نامحلول در آب درآورد.حدود مجاز استفاده از این  رنگ ها در موارد مختلف متفاوت است.

آرد گندم : آرد گندم محصول عمده در تولید فرآورده های ی مثل بیسکویت  وکیک ها می باشد که دارای ترکیباتی چون پروتئین ، چربی ،هیدراتهای کربن و… می باشد که این ترکیبات بسته به نوع گندم ،منطقه کشت و درجه آرد متفاوت هستند.

روغن نباتی: روغن نباتی جهت افزایش طعم و انرژی همچنین قابلیت انعطاف و برش پذیری  بهتر محصولات استفاده می شود.

شیر خشک: شیر خشک هم از جهت افزایش ارزش غذایی ، طعم وحجم بیشتر کاربرد دارد و هم با خاصیت بافری خود تا اندازهای به عمل تخمیر فرمانتاسیون کمک می کند. در تهیه بیسکویت ها از شیر خشک بدون چربی به میزان ۱۴-۱۲% استفاده می کنند.

بی کربنات سدیم وآمونیوم: بی کربنات سدیم وآمونیوم ترکیب شیمیایی هستند که جهت  ترد کردن یا پوک کردن در محصولات استفاده می شود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از  بی کربنات آمونیوم دقت شود تا محصول نهایی بوی اوره یا آمونیاک به خود نگیرد.

پیرو فسفات : پیرو فسفات ترکیب شیمیایی است که جهت ترد کردن یا پوک کردن در محصولات استفاده می شود.

اسانس : اسانس ها موادی هستند که یا بصورت شیمیایی یا بصورت سنتیتک وجود داشته و جهت ایجاد طعم یا مزه یا عطر خاصی به کار میروند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: کارآموزی تولیدات شرکت پارس مینو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مقاله تولید در شرکت بهنوش
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:35 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تولید در شرکت بهنوش

مقدمه:    

تاریخچه پیدایش :

اگرچه محیط کار وارتباط آن باتندرستی نیروی کارازروزگاران پیشین شناخته شده است، امادرگذشته اقدامی درخور توجه درمورد حفاظت نیروی کار دربرابر خطرات شغلی انجام نمی پذیرفت. مطالعه شرایط کاردرمعادن طلا، نقره وسرب دریونان ومصرباستان نشان دهنده عدم توجه بسنده به مسئله سلامت وایمنی کارگران می باشد وازآنجا که دربسیاری موارد برای استخراج معادن ازبردگان وزندانیان استفاده می‌شده است،حکومت‌هاهیچ گونه مسئولیتی دربرابر افراد نداشته وکاردرچنین جاهائی رادرواقع نوعی تنبیه ومجازات می‌دانستند. به تدریج شرایط حاکم برمحیط کاردگرگون شد وافرادبه اندیشه حفاظت ازخودافتادند وکارفرمایان درصدد حفظ وتأمین تندرستی نیروی کاربرآمدند.

یکی ازنخستین شواهد کنترل مخاطرات کارمربوط به دوران روم باستان درسده دوم پیش ازمیلاد است. درآن زمان معدن‌چیان بااستفاده ازپارچه‌ای جلودهان خودرامی‌بستند تاازاستنشاق گردوغبار جلوگیری نمایند. درهمین زمینه، پزشکان ودانشمندانی چند پابه میدان گذاشتند وگامهایی جهت اعتلای تندرستی نیروی کاربرداشتند. نخستین باربقراط درسده چهارم پیش‌ازمیلادمسمومیت کارگران باسرب راتشخیص داد.نخستین کتاب معتبردرطب کاردرسال۱۷۰۰به وسیله‌«رامازینی‌»که اورا پدرطب کارمی‌نامند منتشرشد. اونخستین فردی بودکه به پزشکان توصیه کرددرضمن پرسش‌های خودازبیمار، پیشه اورانیز جویا شوند،زیراممکن است ارتباطی نزدیک میان شغل فرد وبیماری وی وجود داشته باشد.اومطالعاتی باارزش برروی معدن‌چیان،کیمیاگران،شیشه‌سازان،نقاشان،آهنگران ودباغان انجام داد.

پس ازانقلاب صنعتی (درنیمهدوم سدههیجدهم)،صنعت وفن‌آوری رشدی چشمگیریافت،امابرخلاف بهبود وضع زندگی، افزایش سطح تولید وراحت‌ترشدن کارها، که ناشی ازپیشرفت علمی وفنی بود،مشکلات وگرفتاری‌های بسیاری برای انسان بوجودآمد وسبب شد که انسان معاصر درمعرض خطرات وتهدیدهای بی‌شماری قرارگیرد که ازآن جمله می‌توان به بیماری‌هاوحوادث ناشی ازکارو کهولت‌های زودهنگام،که دراثرشرایط نامناسب کاری ایجاد می‌شوند،اشاره کرد.

پیدایش چنین مشکلات ومعضلاتی نیازشدید واساسی به فراگیری ورعایت اصول ایمنی وبهداشت کار رانمایان ساخت وانسان رابرآن داشت تادرصدد چاره‌جوئی‌های بنیادین برآید وبرای حفظ نیروی انسانی وتأمین تندرستی،ایمنی وبهداشت آن تدابیری بیندیشد وبامسئله به گونه‌ای علمی ونهادین برخورد کند. به این ترتیب، نظام علمی نوینی به نام بهداشت حرفه‌ای روبه تکامل گذاشت.امروزاین علم تمام مسایل گوناگون پزشکی ، بهداشتی وایمنی درهرپیشه‌را دربرمی‌گیرد.روشن است که تعریف یادشده دربرگیرنده تمام افرادی که به گونه‌ای دربخش تولید یاخدمات اشتغال دارند، (همانند کارگران،کشاورزان، معلمان،کارمندان،زنان خانه‌دارو … ) می‌شود.

درمحیط‌های صنعتی باوجود ماشین‌آلات وابزار فراوان، غالباً کارگران درمعرض خطرات گوناگون قراردارند. باپیشرفت فن‌آوری وافزایش کاربرد ماشین درتولید نیز مخاطرات واحتمال بروز حوادث دراین گونه محیط‌ها فزونی می‌گیرد.ایمنی صنعتی علمی است که درپیش گیری ازبروز حوادث درمحیط کاربه یاری انسان می‌شتابد وهمواره درراستای حفاظت وحراست ازنیروی کاروسرمایه گام برمی‌دارد.

محتوای ایمنی صنعتی:

اصولاًایمنی صنعتی رشته‌ای گسترده است که به مجموعه تدابیر، اصول ومقرراتی گفته می‌شود که بابه کارگرفتن آن‌ها می‌توان نیروی انسانی وسرمایه رادربرابر خطرات گوناگون درمحیط‌های صنعتی به گونه‌ای مؤثر وکارا نگهداری کرد وبه این وسیله یک محیط کار بی‌خطر وسالم برای افزایش کارایی کارکنان به وجود آورد.

تعریف علمی ایمنی عبارت است از «میزان درجه دوربودن ازخطرات». واژه«Hazard»که درتعریف علمی ایمنی آمده است درواقع شرایطی است که دارای پتانسیل رساندن آسیب به کارکنان،تجهیزات، وساختمان‌ها ، ازبین بردن مواد یا کاهش کارآئی دراجرای یک وظیفهازپیش تعیین شده می‌باشد. هنگامی که«Hazard ‌» وجود دارد، امکان وقوع اثرات منفی یادشده وجود خواهد داشت کلمه «Danger» گویای قرار گرفتن درمعرض یک « Hazard »  است . به این ترتیب، ایمنی متضاد «Danger» بوده ودرصدد حذف خطرات بالفعل موجود درمحیط کار می‌باشد.

ایمنی بطور صددرصد ومطلق وجود نداردوعملاً هم هیچ‌گاه حاصل نخواهدشد.ازاین روست که گفته می‌شود ایمنی حفاظت نسبی دربرابرخطرات است. یک مکان ،یک کارمعین ویایک دستگاه زمانی ایمن انگاشته می‌شود که احتمال خطر مرگ، مجروح شدن ویاابتلا به بیماری برای کسانی که درآنجا بوده یاباآن دستگاه کار می‌کنند درحد قابل قبول پایین باشد.اگر این احتمال درمحیط کار بادستگاهی ازحد قابل قبول بیشتر باشد آن محل یادستگاه غیرایمن تلقی می‌شود.به این ترتیب تعریف ایمن وغیرایمن به طوردقیق ومطلق ممکن نیست وبه حدود ومیزان قابل قبول بستگی دارد. میزان خطرقابل قبول درمحیط‌های مختلف وزمان‌های گوناگون متفاوت است وبه طورکلی، می‌توان گفت که میزان خطر قابل قبول باپایین آمدن سطح ایمنی ، افزایش وبا افزایش سطح ایمنی، کاهش می‌یابد.

باتوجه به تعریف ایمنی ، مهندسی ایمنی عبارت است از “مقررات یا نظامی که برای کاهش وقوع حوادث ازطریق حذف یاکنترل خطرات به کارروند.”

درمهندسی ایمنی صنعتی که برای ایمن کردن محیط کارمورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از :

۱-پیش‌گیری ازحوادث  ۲-عوامل انسانی  ۳-طراحی وجانمایی دستگاه‌ها  ۴-مدیریت وراهبری ایمنی    ۵-آموزش ۶-بازرسی ونظارت

اطلاعات عمومی کارخانه:

نام کارخانه: شرکت بهنوش ایران (آبجواسکول بین‌المللی سابق )

آدرس کارخانه: تهران،کیلومتر۹ جاده‌مخصوص کرج،روبروی پارس‌خودرو،خیابان شهید محمود پوری

مساحت کارخانه:۶/۶ هکتار

مالک : (سهامی عام ) وابسته به بنیاد مستضعفان وجانبازان انقلاب اسلامی

تعداد شیفت کاری:۳

سال تأسیس کارخانه : ۱۵/۲/۱۳۴۵

ظرفیت تولید درسال : ۵۵ ملیون بطری که حدوداً روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار بطری تولید دارد.

محصولات : ماءالشعیر، عصاره مالت ، دلستر

تعداد کارگران : ۴۵۰ نفر کارگر وکارمند به طور دائم مشغول به کارهستند ودرفصول کار، درصورت لزوم ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به صورت قراردادی مشغول به کار می‌شوند.

فصل اول:

تاریخچه وفرآیند تولید

تاریخچه کارخانه :

آخرین کارخانهآبجوسازی تهران ومدرن‌ترین آن شرکت مالتای ایران بانام اسکول می‌باشد که درتاریخ ۱۵/۲/۱۳۴۵ باظرفیت ۱۰۰ هزار بطری نیم‌لیتری درروز وسرمایه ۴۰۰ میلیون ریال شروع به کار نمود ودرسال ۱۳۵۳ اولین آبجوی قوطی رابه بازار عرضه نمود. پیش ازانقلاب تولید شرکت عبارت بود ازآبجو، اما درسال‌های اخیر باهدف تولید ماءالشعیر وفراورده‌های جو، ایجاد مزارع جو وانواع نوشابه فعالیت خودرا چه ازنظر کمی وچه ازنظر کیفی متحول ساخته است.

این کارخانه توسط سناتور “رضایی” وکشور اسرائیل ساخته شده است. ودراصل مالکیت این املاک خصوصی بوده وقبل ازانقلاب ، مصادره شده وزیر نظر بنیاد مستضعفان به فعالیت خودادامه می‌دهد. این شرکت استاندارد بهداشتی وصنعتی رادرکلیه مراحل تولید رعایت کرده ودارای مهراستاندارد درزمینه تولیدات مختلف است.این شرکت مجهزبه آزمایشگاه‌های پیشرفتهکنترل کیفی درزمینه شیمیایی، میکروبیولوژی وتحقیقات بوده است که مراحل مختلف تولید وانتخاب بهترین مواداولیه راکنترل می‌نماید.

فهرست منابع :

  1. چوبینه ؛ علیرضا و امیرزاده فرید. کلیات بهداشت حرفه‌ای ؛ انتشارات‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز (۷۸)
  2. حلم‌سرشت ؛ پریوش ودل‌پیشه ؛ اسماعیل . بهداشت کار ؛ شرکت سهامی چهر ؛ تهران؛ ۱۳۶۲
  3. رئوف ؛ کمال‌الدین ؛ اصول ایمنی درصنعت ؛ انتشارات استاد ؛ مشهد (۷۲)
  4. افضلی ؛ محمدرضا ؛ ارگونومی ؛ انتشارات نشر علوم دانشگاهی تهران .
  5. شعبان‌زاده ؛ فرامرز ؛ ایمنی وحفاظت فنی ؛ انتشارات کیومرث
  6. حاجی قاسم‌خان ؛ علی‌رضا ؛ مبانی بهداشت حرفه‌ای ؛ انتشارات برای فردا (۸۳)
  7. بنهانی ؛ نادر ؛ ایمنی وحفاظت فنی (۷۵)
  8. کاظمی ؛ بابک ؛ ایمنی وبهداشت کار ؛ انتشارات پشتون
  9. شریعت‌پناهی ؛ مبانی بهداشت محیط ؛ انتشارات دانشگاه تهران (۷۳)
  10. قاسمخانی ؛ شناسایی عوامل شیمیایی محیط کار ؛ انتشارات نخل ؛ تهران ؛ ۷۴
  11. پیش‌گیری حوادث ناشی از کار ؛ مترجم ؛ محمدکاری ؛ عبدالحسین ؛ انتشارات مؤسسه کارو تأمین اجتماعی ؛ تهران ؛ ۶۲
  12. هلاندر ؛ مهندسی عوامل انسانی درصنعت وتولید ( ارگونومی) ؛ مترجم ؛ چوبینه ؛ علیرضا ؛ انتشارات راهبرد ؛ شیراز (۷۵)
  13. جزوات درسی

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: مقاله تولید در شرکت بهنوش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله طراحی شاخص های ارزیابی اقتصادی
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:33 | بازدید : 17 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله طراحی شاخص های ارزیابی اقتصادی

طراحی شاخص های ارزیابی اقتصادی

چکیده

برای اطمینان از عملکرد بخش بهداشت و حصول به آرمان های انسانی آن، طراحی شاخص های اقتصادی و محاسبه آن از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این پژوهش طراحی شاخص های ارزیابی اقتصادی بخش بهداشت است. در این پژوهش شاخص های ارزیابی اقتصادی بر چگونگی تخصیص منابع، فراهم بودن امکانات بهداشتی و درمانی ، دسترسی جمعیت های هدف به خدمات مورد نیاز و توزیع عادلانه منابع با تاکید بر کارایی منابع تاکید دارد. نوع پژوهش کاربردی و روش مطالعه آن تطبیقی و به صورت توصیفی است . تحلیل و انتخاب شاخص ها براساس نظریات کارشناسان ذیربط با استفاده از تکنیک دلفی انجام شده است . نتایج این پژوهش بر مبنای راهکارها، مدل ها و اهداف طراحی شاخص های ارزیابی اقتصادی شامل، ۹۲ شاخص با ذکر فرمول آنها در قالب طبقه بندی های رایج بین المللی ارائه گردیده است . استفاده هرچه سریعتر از شاخص های طراحی شده که در حال حاضر در دستور کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای ارزیابی اقتصادی از منابع بخش بهداشت وجود ندارد توصیه و تاکید می شود.

واژه های کلیدی :

طراحی شاخص ها، ارزیابی اقتصادی بخش بهداشت ، شاخص های بهره وری و عدالت

مقدمه

علم اقتصاد بهداشت به تحلیل و بهره وری منابع ” محدود و کمیاب” و ارزیابی دقیق آنها برای استفاده مطلوب در جهت تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت انسان ها و حفاظت از محیط زیست می پردازد. اقتصاد بهداشت تخصیص و بهره وری مطلوب از منابع موجود، همراه با جلب مشارکت مؤثر افراد، خانواده ها، جوامع محلی، ملی و بین المللی در کلیه سطوح با رعایت کامل ” عدالت ” و ” دسترسی و برخورداری ” از خدمات بهداشتی و درمانی را بعنوان یک اصل مهم در تآمین ، حفظ و ارتقای سلامت انسان ها مورد توجه قرار می دهد. برای اطمینان از عملکرد بخش بهداشت و حصول به آرمان های انسانی آن ، طراحی شاخص های اقتصادی و محاسبه آن از اهمیت زیادی برخوردار است (۱).

فهرست منابع

۱-Sorkin, Alan L.,” Health Economics in Developing Countries,” (D.c.Health and Company,Lexington,Massachusetts,1976).

۲- Drummond Michacl F. et al. Methods for Economic Evaluation of Health Care programmes 2nd ed. (New York: Oxford University Press, 1977).

۳- WHO: Commission on Macreconomics and Health : investing in health for economic development Geneva 2001.

۴- The World Health Report 2002, Reducing risks, promoting Healthy Life, Geneva, October 2002.

۵- The World Health Organization, The World Health Report, 2003.

۶- Getzen, T.e.Health Economics Fundamentals And flow of Funds, John Wiley And Sons Ins., USA, 1997.

۷- Karimi Iraj, Application of Cost – Effectiveness Analysis & Resource Allocation Techniques in family planning programs, the Jogn Hopkins University, 1984.

۸- سازمان جهانی بهداشت ، روش تحقیق در سیستم های بهداشتی ، معاونت پژوهشی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی ، تهران ۱۳۷۶٫

۹- Who, Health program Evaluation: Gjiding principles, WHO, Geneva, 1981( Health for All Series, No . 5 amd 6 ).

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله طراحی شاخص های ارزیابی اقتصادی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت بزهکاری
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:31 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت بزهکاری

بیان مسئله

یکی از مشکلات و معضلات بزرگ جهان درعصرحاضربه ویژه قرن اخیروجود انحرافات اجتماعی ،بزهکاری،جرم وجنایت،اشاعه فحشاء ومنکرات ،موادمخدر،سرقت قتل کلاه برداری و ده هاگناه کبیره دیگراست که نسل جوان را نیزگرفتارنموده وزندگی خانوادگی را شدیداٌ دچار نگرانی،دلهره و اضطراب نموده است ، امنیت اجتماعی رابرهم زده و زندگی را شدیداٌ تلخ و ناگوارنموده است. انحرافات اجتماعی همچون خرمن آتشی بر پاشده وتر وخشک، زن ومرد،با سواد تیز هوش وساده لوح را درکام خود گرفته خاکستروجودشان را به باد فنامی دهد منظور از انحرافات اجتماعی کارهای خلاف قانون عرف وشرح مقدس است که عقلای هرقوم و ملتی هم برآن صحّه نگذاشته و خلاف بودن آن را تاٌیید می نمایند.متاٌسفانه  آمار چنین جنایاتی در سطح جهان چه کشورهای اروپایی و چه شرق آسیا و چه کشورهای اسلامی از جمله کشورعزیزما بسیار بالا بوده دختران ،پسران،جوانان و نوجوانان عزیز ما را گرفتار ساخته وهر روز شاهد فرارآنها از خانه و خانواده بوده در کوچه و خیابان و مناطق آلودۀ شهرها ولگرد وآواره ساخته و چه بسا آنها را طمعه مردان و زنان خطرناک فاسدو منحرف نموده است.

راستی زندگی سالم ودورازهرتباهی  وفساد چه مشکلی ایجاد می کندکه عده زیادی آن را رها نموده و دریک زندگی پست که نام آن را زندگی نمی توان نهاد فرورفته منجلابی ازتعفّن، فساد و تباهی را برای خودبوجود آورده اند.نور و روشنایی را با همۀ زیبایی هایش ترک نموده و تاریکی و ظلمت را با همه سختیهایش انتخاب نموده اند.آیابه راستی جوانان ما از نظر هوش و استعداد عقب مانده وکودنند که فرق خوبی و بدی،زشتی و زیبایی، معرف ومنکر را ندانند. آیا آنها خواهان یک زندگی آرام با عزّت وسعادتمندانه نیستند آیا آنها سختی را که وعده شیطان است برراحتی که وعده خداوند رحمان است ترجیح می دهند.آیا آنها راحتی رابه دنبال کارهای خلاف جرم و جنایت جستجو می کنند.آیا زندگی سالم و دوراز هرانحراف و کجروی واقعاٌ سخت و بدست نیامدنی است که آن را درجای دیگر جستجو می نمایند. ؟آیا والدین گرامی به سرنوشت فرزندان خود حساس نبوده و به آن اهمیتی نمی دهند آیا بزرگان ما نسل جوان و نوجوان را رها نموده و بدون هیچگونه راهنمایی و تعهدی آنها را به تندباد حوادث روزگار سپرسپرده اند.آیا مسئولین قدرتمندان،توانگران وآنان که دارای امکانات و مکنتی هستند نسبت به تاٌمین زندگی سالم، مرفه و خوشبختی فرزندان این مرز و بوم وملت خود تعهدو مسئولیتی ندارند، آیا جوانان تنها راه مبارزۀ منفی را در ارتکاب جرم و جنایت و برهم زدن نظم و انظباط اجتماع می دانند آیا راه بهتری به ذهن آنها خطور نمی کند این سوٌالها و صدها سوال دیگراز این قبیل که مبتلا به جامع ما و جوامع دیگر است ذهن همه خانواده ها را به خود مشغول ساخته و در رابطه با پاسخ این سوالات کتابها و مقالات نوشته شده سمینارهایی تشکیل شده و همچنان سال به سال نه تنها از آمار جرم و جنایت کاسته نشده است بلکه سیل آسا و روز افزون آمار آن بالا رفته حرث و نسل را به تباهی کشیده است آرامش ، سعادت و امنیت را از جامعه و خانواده ها سلب نموده است. بدهی است چنان چه به طرحی نو، جامع،برنامه ریزی شده و دقیق نیندیشیم و به فکر چاره و رفع علل انحرافات نباشیم عنقریب طومار زندگی بشر در سیل حوادث تلخ و ناگوار مشکلات جامعه در هم پیچیده شده و راه نجات و رهایی از آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

فهرست منابع و ماخذ

۱-غلبه برافسردگی/نویسنده:پاولگیلبرت:ترجمه سیاوش جمالفر-تهران،رشد،۱۳۸۶

۲-ریشه یابی انحرافات اجتماعی/تالیف:علی صالحی خواه.—-اصفهان،مقیم،۱۳۸۴

۳-پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی ابتکارنیوز

۴-پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی همشهری آن لاین

۵-پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی باشگاه خبرنگاران

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت بزهکاری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه مراحل تولید و حسابداری شرکت پاکسان
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:29 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه مراحل تولید و حسابداری شرکت پاکسان

شرح مختصر سوابق ، مشخصات ، و زمینه های فعالیت شرکت پاکسان

الف)- تاریخچه

شرکت پاکسان از سال ۱۳۴۱ رسماً فعالیت خود را در زمینه تولید مواد شوینده آغاز نمود. این شرکت تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان واحدی از گروه صنعتی بهشهر مشغول فعالیت بود.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، شرکت پاکسان مشمول قانون حفاظت و توسعه صنایع گردید واز آن پس تحت پوشش سازمان صنایع ملی فولاد ایران و زیر نظر مدیریت منتخب دولت جمهوری اسلامی ایران مساعی خود را جهت بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود به منظور تأمین نیاز های جامعه و قطع وابستگی بکارگرفت.

ب- مشخصات عمومی

۱- سرمایه ثبت شده                 ۰۰۰/۰۰۰/۸۰۰ ریال

۲- شماره ثبت                         ۸۴۹۳- تهران

۳- مدیریت                           هیئت مدیره منتخب سازمان صنایع ملی فولاد ایران

۴- فعالیت                            تولید انواع مواد شوینده و صنعتی

۵- نشانی                            تهران – کیلومتر ۱۲ جاده جنوبی کرج

ج)- روند فعالیت

مقایسه ارقام تولیدات از بدو تأسیس تاکنون نشان می دهد که حجم تولید در سال ۱۳۵۶ در اوج قرار داشته و پس از آن با توجه به مسائلی از قبیل : فشارهای ناشی از تحریم اقتصادی ، وقوع جنگ تحمیلی و صدمات وارده به مخازن شرکت در بندر خرمشهر ، تولید تا سال ۱۳۵۹ سیر نزولی داشته است . اما بتدریج با همیاری کارگران و مسئولین دلسوز ، مدیریت این شرکت توانسته است علیرغم همه مشکلات و تنگناهای موجود تولیدات خود را افزایش داده و علاوه بر جبران ضررهای مالی و استهلاک وامهای بانکی به سوددهی رسیده و حتی بازارهای از دست رفته صادراتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را که به کشورهای بلوک شرق و حوزه خلیج فارس محدود می گردید به کشورهائی مانند : لیبی و ممالک عربی توسعه دهد.

کوششهای همه جانبه مدیریت و کارکنان متعهد شرکت باعث شد این واحد با حجم فروشی معادل ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۰ ریال بعنوان یکی از شرکتهای بزرگ و فعال اقتصادی در سطح کشور مطرح گردد.

لابراتوارهای مجهز شرکت پاکسان کنترلهای کیفی لازم را برروی مواد اولیه و محصولات تولیدی شرکت اعمال می نماید ، نظارت دقیق بر کیفیت تولیدات باعث گردید تا محصولات این شرکت بواسطه رعایت استادندارهای داخلی و بین المللی موفق به دریافت مهر استاندارد شده و شرکت پاکسان برای سومین سال پیاپی بخاط تولید محصولاتی برتر از مارکهای مشابه داخلی و خارجی از وزیر صنایع و رئیس شورای عالی استاندارد لوح تقدیر دریافت نماید.

 د)- تولیدات :

مشخصات و ویژگیهای انواع تولیدات شرکت پاکسان به شرح زیر است :

*- صابون : این شرکت انواع صابونهای حمام – دستشوئی- رختشوئی را تولید می نماید. گلناز- ارکید و عروس  مارکهای معروف صابونهای پاکسان می باشد . ظرفیت تولید سالیانه صابون این شرکت حدود ۰۰۰/۵۰ تن می باشد.

*- پودرشوینده :   پودرهای شوینده پاکسان با نامهای سپید – برف- سودا- رخشا- همگی از جمله محصولاتی هستند که طی سالیان دراز بعنوان محصولاتی برتر و قابل اعتماد مردم شناخته شده اند . ظرفیت تولید سالیانه این محصولات حدود ۰۰۰/۹۰ تن میباشد.

*- خمیردندان : خمیردندان تولیدی شرکت پاکسان با نام نسیم ( کلگیت سابق) عرضه میشود . ظرفیت تولید سالیانه آن حدود ۳۰۰۰ تن میباشد.

*- شامپو : شامپوهای پاکسان با نامهای نسیم و شبنم ( کلگیت سابق) تولید میشود و ظرفیت تولید و سالیانه آن حدود ۳۰۰۰ تن میباشد.

*- مایع ظرفشوئی : این نوع محصول با نام گلی و با مرغوبیت ویژه عرضه میشود . ظرفیت تولید سالیانه مایع ظرفشوئی گلی حدود ۰۰۰/۲۰ تن میباشد.

*- محصولات شیمیائی واسطه ای : گلیسیرین – اسیدهای چرب ، روغن سبزه – فوم حفاری _ چسب سیلیکات و بسیاری محصولات دیگر از جمله تولیدات پاکسان هستند و ظرفیت تولید سالیانه آنها حدود ۰۰۰/۳۰ تن میباشد.

ه- تشکیلات:

۱- نیروی انسانی :

تعداد کارکنان این واحد صنعتی مجموعاً حدود ۱۰۵۰ نفر است.

۲- چارت سازمانی :

بخشهای زیر ترکیب سازمانی شرکت را تشکیل می دهند.

۱/۲- مدیریت : شامل مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره منتخب سازمان صنایع ملی فولاد ایران

۲/۲- اموربازرگانی :شامل بخشهای تدارکات داخلی و خارجی ، ترخیص کالا و بازاریابی و فروش

۳/۲- امور تأسیسات ( کارخانه) : شمامل بخشهای تولید ، آزمایشگاهها ، کنترل کیفیت ، امورفنی ، امور مهندسی ، انبارها

۴/۲- امور مالی : شامل بخشهای حسابداری مدیریت ، حسابداری مالی و خزانه داری

۵/۲- اموراداری : شامل بخشهای خدمات اداری ، کارگزینی ، روابط صنعتی ، امورسازمانی ، ایمنی و بهداشت ، روابط عمومی و آموزش

و : امکانات و تسهیلات رفاهی

طرح طبقه بندی مشاغل و نیز سیستم کامپیوتری اطلاعات مالی و پرسنلی به مورد اجراء گذاشته شده و پرسنل این شرکت از مزایائی همچون سرویس ایاب و ذهاب ، رستوران ، مرکز بهداشت ، کتابخانه ، مرکزآموزش ، پاداش افزایش تولید ، بیمه عمر ، بیمه حوادث ، بیمه بیکاری ، تعاونی مصرف ، تعاونی مسکن و وامهای مختلف بهره مند می باشند.

ز- طرحها وبرنامه های تحقیقاتی

شرکت پاکسان بعنوان بزرگترین واحد تولید مواد شوینده و بهداشتی کشور برنا مه های وسیع و همه جانبه ای را درزمینه های مطالعاتی و تحقیقاتی صنایع شوینده و منابع اولیه آن در دست اقدام دارد.

وجود مرکز هستی خودکفائی – تحقیقاتی صنایع شوینده دراین شرکت و تشکیل جلسات مستمر این هستی که به حضور مسئولان محققان و دست اندرکاران این صنعت در محل شرکت پاکسان برگزار می گردد ، نوید بخش آینده روشنی در جهت نیل به خود اتکائی این صنعت در طرح کشور میباشد.

شرکت سهامی خاص پاکسان بطور کلی در ۵ حوزه بشرح ذیل مورد بررسی قرار گرفته است :

  • حوزه مدیریت عامل
  • حوزه مدیریت اداری
  • حوزه مدیریت مالی
  • حوزه مدیریت تأسیسات
  • حوزه مدیریت بازرگانی

حال به تشریح اهداف و مأموریتهای حوزه های پنجگانه فوق می پردازیم :

  • مدیریت عامل : این حوزه بالاترین مقام تصمیم گیری و سیاست گذاری درشرکت محسوب می شود و اختیاراتش از طریق اساسنامه با مجمع عمومی و هیئت مدیره شرکت به مدیر عامل تفویض گردیده است . تصویب نهائی کلیه طرحهای اجرائی وبرنامه ای و تصمیم گیری در نحوه اجرای هرگونه عملیاتی که بررسی تخصصی آنها در سایر حوزه ها انجام می گیرد بعهده این حوزه می باشد.

منابع و مأخذ :

  • گروه منابع انسانی شرکت بهپخش
  • امور برنامه ریزی و توزیع شرکت بهپخش
  • امور توسعه کالا و بازار شرکت بهپخش
  • واحد برنامه ریزی شرکت پاکسان

۵-  با تشکر از همکاری آقایان ، مهندس جمالو و مهندس فتحی که در جمع آوری این پروژه مرا یاری دادند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مراحل تولید و حسابداری شرکت پاکسان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود گزارش کارروزی در بانک صادرات
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:28 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

گزارش کارروزی در بانک صادرات

۱

-مقدمه:

منظور از تنظیم مجموعه ، مقایسه ای است بین دروس آموخته شده در دوره تحصیلی در دانشگاه و فعالیتهای عملی در محل کار آموزی، مادر این گزارش قصد داریم کارایی آموخته ها را در محیط کار مشخص نماییم .در دوره کار آموزی ، کارآموز بعد از آشنایی با نحوه فعالیتها و نوع مدیریتی که در محل کارآموزی است ، با استفاده آموخته های خود در دروس تئوری و تطبیق آنها با امور عملی به انجام مسئو لیتهای محوله برعهده خود بپردازد .هدف از این دوره بالا بودن سطح دانش دانشجو در امور عملی و آشنایی وی با محیط کار و قرار گرفتن در مقابل مسائل و مشکلاتی است که ممکن است بعدها در محیط کار با آنها مواجه شود تا در آینده مسئولیتهایی که در محیط کاری برعهده وی نهاده می شود را به نحو احسن انجام دهد و با مشکلات کمتری برخورد کند . گذراندن این دوره باعث میشود که کارآموز در آیند در کار خود موفقتر و کاراتر باشــد .

۲-تاریخچه محل کارآموزی:

در این قسمت ابتدا به تاریخچه و سیر تحولات پول و بانکداری وسپس به شرح تاریخچه بانک صادرات می پردازیم:

۱-۲- پول و بانک

اختراع پول که شاید یکی از کشفیات شگرف و بی نظیر باشد مشکلات موجود در مبادله کالاها را به کلی بر طرف ساخت .

تعریف پول : پول وسیله مبادله ای است که مورد پذیرش عامه مردم بوده و قدرت ابراء نامحدود داشته باشد .

انواع پول

پول کالائی

در جوامع نخستین تحصیل انواع کالاهای تولید شده جهت مصرف صرفاً از طریق تعویض و مبادله کالا ( پایاپای ) امکان پذیر بود و این مبادله با مشکلات بسیار همراه بود از جمله :

الف – تعیین ارزش کالا براساس قبول واحد معینی که مورد تائید طرفین معامله باشد .

ب – تعیین خریدار و فروشنده ( طرفین مبادله در کالا ) که هر دو نیاز به کالاهای عرضه شده طرف مقابل داشته و آماده مبادله دو کالا با یکدیگر باشند ( مبادله گوسفند با گندم ) .

برای حل چنین مشکلاتی بشر در ابتدا اشیاء و یا کالاهائی را به عنوان تعیین کننده ارزش کالاها انتخاب کرد که انتخاب آن بستگی به نوع و فراوانی آن شیئی یا کالا در آن منطقه یا شهر داشت مثل صدف در سواحل دریا و گوسفند و گاو در نواحی کوهستانی و معتدل .

گرچه با انتخاب کالاهای واسطه دو اشکال اساسی فوق ظاهراً حل شده بود اما گاهی کالای واسطه نیز به علت غیر قابل تقسیم بودن مانع انجام معاملات کوچک می گردید و یا به علت حجم زیاد و ارزش کم نقش اساسی را که ذخیره کالای واسطه تا زمان احتیاج به معامله باشد غیر ممکن می ساخت و در بعضی مواقع نگهداری کالای واسطه به علت فساد پذیری امکان نداشت .

تنوع تولید و رفع نیاز بشر از تولیدات مختلف در سیر گسترش اقتصاد کشورها موجب پیدایش یک وسیله اقتصادی مورد قبول عام به نام پول شد .

پول فلزی

پس از آنکه فلزات قیمتی(طلا و نقره) کشف شد و مزایا و وجوه تمایز آنها نسبت به کالاهای دیگر شناخته شد این فلزات جایگزین وسایل مبادلاتی قبلی شدند و به عنوان پول مورد استفاده قرار گرفتند و مسئولان امر در جوامع مختلف نسبت به ضرب سکه اقدام نمودند  برای این کار آنها شمشهای طلا و نقره را به سکه های کوچک و متنوع تبدیل و مسکوکات را به مهر خود ممهور و در قلمرو جغرافیایی خویش رایج ساختند .

فهرست منابع و ماخذ

.بهمنی،محمود؛بانکداری داخلی-۱؛موسسه بانکداری ایران،بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛۱۳۸۱

.کارتر،آر،جی؛دیریت انبار و عملیات مرتبط؛ترجمه خسرو پناه؛سازمان مدیریت صنعتی؛چاپ اول ؛۱۳۷۷

.آرمسترانگ،مایکل؛مدیریت استراتژیک منابع انسانی؛ترجمه دکتر اعرابی؛دفتر پژوهشهای فرهنگی ؛۱۳۷۱

.رابینز،استیفن پی؛ مبانی رفتار سازمانی ؛ترجمه پارسیان،علی و محمد،اعرابی؛دفتر پژوهشهای فرهنگی؛۱۳۸۳

.حقیقت،حمید؛اصول حسابداری۱؛شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران۱۳۸۰؛

.عزیزی،غلامرضا؛فراگرد تنظیم و کنترل بودجه

.سعادت اسفندیار؛مدیریت منابع انسانی؛سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛۱۳۸۳

.نبوی،عزیز؛اصول حسابداری؛ جلد یک

.جزوه برنامه ریزی استاد محمد نژاد

.جزوه بایگانی استاد خیاطی

.جزوه کارپردازی استاد خیاطی

.جزوه روش تحقیق استاد مقدم

.جزوه بودجه استاد محمد نژاد

.نادری،فاطمه؛گزارش کار؛استاد راهنما استاد محمد نژاد؛۱۳۸۴

.شاه نظری،فاطمه؛ گزارش کار؛استاد راهنما استاد محمد نژاد؛۱۳۸۳

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کارروزی در بانک صادرات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مدل های مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:19 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مدل های مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک

فهرست  مطالب
خلاصه ای از برنامه ریزی مدیریت استراتژیک و مدل برایسون

برنامه ریزی استراتژیک سیتم ها و فناوری اطلاعاتی (IT/IS)

استراتژی برنامه‌های توسعه در ایران از منظر برنامه ریزی IS/IT

نگرشهای برنامه‌ریزی استراتژیک IT/IS

یکپارچه‌سازی استراتژی‌ها در سطوح مختلف

فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک IT\IS

چالش‌های برنامه ریزی استراتژیک  IS\IT در ایران

بحث و نتیجه‌گیری

منبع:http://www.novinweb.com

خلاصه ای از برنامه ریزی مدیریت استراتژیک و مدل برایسون

چکیده

این مقاله به شرح مختصر برنامه ریزی استراتژیک (راهبردی) می پردازد. برنامه ریزی تعریف می شود و تاثیر تغییر در شرایط بر برنامه ریزی روشن می گردد. سپس نقش استراتژی (راهبرد) در برنامه ریزی مشخص می شود و برنامه ریزی استراتژیک تعریف می شود. در پایان مدل برنامه ریزی استراتژیک در سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی (مدل برایسون) شرح داده می شود.

  • تعریف برنامه ریزی

برنامه ریزی عبارتست از فرایندی دارای مراحل مشخص و بهم پیوسته برای تولید یک خروجی منسجم در قالب سیستمی هماهنگ از تصمیمات. برنامه ریزی فکر کردن راجع به آینده یا کنترل آن نیست بلکه فرایندی است که می تواند در انجام این امور مورد استفاده قرار گیرد. برنامه ریزی، تصمیم گیری در شکل معمول آن نیست بلکه از طریق فرایند برنامه ریزی، مجموعه ای از تصمیمات هماهنگ اتخاذ می شود. برنامه ریزی می تواند برای زمان حال یا آینده انجام شود.

بر طبق این تعریف، تصمیم گیری های مقطعی و ناپیوسته و اتخاذ سیاستها برای پیشبرد سازمان در زمان حال یا آینده برنامه ریزی نیستند. برنامه ریزی متکی بر انتخاب و مرتبط ساختن حقایق است. حقایق مفاهیم واقعی، قابل آزمون و اندازه گیری هستند. دیدگاهها، عقاید، احساسات و ارزشها به عنوان حقایقی تلقی می شوند که فرایند برنامه ریزی بر اساس آنها سازمان داده می شود. همانطور که اشاره شد برنامه ریزی صرفاً یک فرایند تصمیم گیری نیست بلکه فرایندی شامل روشن ساختن و تعریف حقایق و تشخیص تفاوت بین آنهاست یا به عبارتی گونه ای فرایند ارزیابی است که در پایان آن، در انتخاب حقایق ارزیابی شده تصمیم گیری می شود.

برنامه بیانی روشن، مستند و مشروح از مقاصد و تصمیمات است. برنامه خروجی فرایند برنامه ریزی است اما برنامه ریزی یک فرایند پیوسته است که بیش از اتخاذ هر تصمیمی آغاز شده و پس از اجرای آن تصمیم ادامه می یابد. برنامه ها تهیه شده و اجرا می گردند.

  • ویژگی های برنامه ریزی

برنامه ریزی یک فرایند ذهنی آگاهانه با خصوصیات زیر است:

۱) تشخیص یک نیاز یا انعکاس یک انگیزه

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مدل های مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله فرآیند تولید محصول پم پم
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:15 | بازدید : 28 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله فرآیند تولید محصول پم پم

فرآیند تولید :

تعریف تولید جریانی :

فرآیند تولیدی است که در آن واحدهای محصول بطور متوالی از ترتیب عملیاتی یکسان با تجهیزات تخصصی که معمولاً در یک خط تولید قرار گرفته اند عبور می کنند.

با توجه به اینکه محصولات در کارگاه پم پم دارای یک طرح اصلی هستند و این طرح در طی زمان ثابت باقی می ماند و برای بازار وسیع در نظر گرفته شده است.فرآیند تولید در کارگاه پم پم به صورت تولید جریانی می باشد.

فرآیند تولید محصول پم پم :‍

برای تولید پم پم،ارد بصورت پنومایک از مخزن بزرگ در نزدیکی کارگاه توسط لوله هایی به مخزن قسمت خمیر گیری که دارای ظرفیت ۶۲ کیلویی می باشد ریخته می شود نیز همانند آرد از مخزن شکر بصورت پنوماتیکی توسط لوله هایی به مخزن به ظرفیت ۳۷ کیلویی در قسمت خمیر گیری ریخته می شود.تخم مرغهای مورد نیاز در خمیر پس از حمل از انبار پس از ضدعفونی در قسمت تخم مرغ و جدا کردن پوسته تخم مرغ توسط دستگاه تخم مرغ شکن در سطلهایی ریخته و پس از وزن به قسمت خمیر گیری حمل می شود.

دیگر مواد لازم مورد استفاده در خمیر از جمله : جوش شیرین،اسید سیتریک،نمک،ضد کپک و غیره پس از وزن شدن توسط متصدی وزن کشی به قسمت خمیر گیرحمل می شود.روغن مورد نیاز پس از حمل از انبار پس از ذوب شدن و وزن شدن در سطلهایی به قسمت خمیر گیری حمل می وشد.این صورت مورد استفاده در خمیر در قسمت بیسکویت تهیه می گردد و در همه خطوط مورد استفاده قرار می گیرد،اینورت مورد استفاده در کارگاه پم پم با لوله به مخزن ذخیره اینورت کارگاه پم پم فرستاده می وشد و پس از وزن اینورت در سطل هایی ریخته شده و به قسمت خمیر گیری حمل می شود.در قسمت خمیرگیری،اپراتور ابتدا روغن،نمک،ضایعات پم پم(آسیاب شده)و گلوکز با اینورت مخلوط شده را به میکسر خمیر گیر ریخته و پس از قرار دادن درب خمیر گیر به مدت ۶۰ ثانیه توسط میکسر مخلوط می وشد در مرحله دوم،اپراتور آب،شکر،تخم مرغ و اسید که با اسانس مخلوط شده را به درون میکسر خمیر گیر اضافه می کند و پس از قرار دادن درب میکسر به مدت ۹۰ ثانیه مخلوط می کند و در مرحله سوم آرد و جوش شیرین را ریخته و حداقل به مدت ۳۰ ثانیه توسط میکسر مخلوط می نماید،پس از آماده شدن خمیر،خمیر توسط لوله هایی به یک مخزن که روی آن صافی قرار گرفته است ریخته می شود و پس از عبور از صافی به مخزن دیگری ریخته شده و از آن مخزن توسط لوله هایی به روی نقاله صحنه ای ریخته می وشد.مقدار خمیر ریخته شده روی نقاله توسط دپارتیور کنترل می گردد تا از کم و زیاد شدن خمیر که موجب افزایش ضایعات می گردد جلوگیری می شود.

خمیر پم پم پس از حرکت روی نقاله صفحه ای دکور تهیه شده توسط دستگاهی به روی خمیر پم پم ریخته می شود و پس از کمی حرکت به مرحله پخت می رسد.

منابع و مآخذ

دیبائی.نادر،مدیریت خرید و اصول انبارداری،تهران:دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،۱۳۷۹

الوانی.سید مهدی و مهندس نصرا… میر شفیعی،مدیریت تولید،مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی،۱۳۷۲٫

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله فرآیند تولید محصول پم پم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت انبار و فرآیند کار در انبار
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:13 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت انبار و فرآیند کار در انبار

مقدمه

انبارداری یک خدمت اقتصادی است و عبارت از تهیه و نگهداری کالا به منظور عرضه به موقع آن یا گسترش دادن مدت عرضه آن است به نحوی که کالا برای مدت بیشتری قابل دسترس و مصرف باشد. در اقتصاد هر کشوری انبارداری ها حلقه هایی از زنجیره تولید ، انتقال ، توزیع و مصرف به شمار رفته و نقش اتصال و واسطه را درانتقال کالا از مناطق تولید به بازارهای مصرف وسپس توزیع محلی برعهده دارند .درصد زیادی از سرمایه سازمان های بازرگانی و تولیدی را مواد اولیه و قطعات کالاهای ساخته شده و نیم ساخته تشکیل می دهد . لذا نگهداری و مراقبت دقیق از آنها و برقراری یک نظام صحیح اطلاعاتی برای کنترل موجودی های انبار بسیار ضروری بوده و با بهبود وضع انبارداری می توان جلو زیان های ناشی از بی دقتی در نگهداری کالا را گرفته و به میزان سود سازمان افزود .

تعریف انبار

به محل و فضایی که یک یا چند نوع کالای تجاری ، صنعتی ، مصرفی ، مواد اولیه یا فراورده های مختلف نگهداری می شود ، «انبار» گفته می شود . از ترکیب چند انبار یک «مخزن » (دپو ) به وجود می آید . تعداد انبارها و مخازن هر سازمان به نوع و کیفیت کالاها و نیازها و بزرگی سازمان و نیز حدود تأثیرآنها در دستیابی به هدف های مورد نظر بستگی دارد .

اهداف انبار

هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمان های دولتی و چه در سازمان های خصوصی ، تهیه ، سفارش دهی ، تحویل گیری و نگهداری و تحویل کالاهای مورد نیاز سازمان است . انبارداری عبارت است از کلیه فعالیت های مربوط به تهیه و نگهداری و تحویل مواد و اقلام مورد نیاز سازمان در زمان مناسب و مدیریت انبارداری نیز برنامه ریزی و سازماندهی و هماهنگی و هدایت و کنترل عملیات انبارداری است .

وظایف انبارها

برنامه ریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیاز سازمان در شکل مطلوب خود . همکاری ومساعدت در خرید و تأمین و تهیه کالاها و کنترل و دریافت کالاهای خریداری شده نگهداری کالا در انبار به نحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان. اجرای وظایف فوق مطابق با اصول و ضوابط صحیح انبارداری ، موجبات تسریع در انجام امور سازمان و تولید بی وقفه و مرغوب و صرفه جویی و کاهش هزینه های تولید را فراهم کرده و بنیه مالی سازمان را تقویت می نماید .

ایجاد یک سیستم صحیح انبارداری در سازمان مزایایی به شرح زیر دارد :

با نظارت دقیق بر موجودی های انبار ، از افزایش بیش از اندازه و حد تعیین شده کالاها در انبار جلوگیری می شود و در نتیجه از ضرر و زیان های ناشی از تغییر قیمت ها یا خرابی و فساد کالاها جلوگیری می شود .دریافت ، استقرار ، حفاظت و در دسترس قرار دادن کالاها در انبار به طرز درست و به سرعت و آسانی انجام می پذیرد و نیازهای واحدها به موقع تأمین می شود .از سفارشات اضافی و تکراری جلوگیری می گردد .اطلاعات مورد نیاز مدیران درزمینه میزان موجودی ها و مصارف کالاها در هر زمان به نحو احسن تأمین شده و باعث تسهیل شمارش می گردد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت انبار و فرآیند کار در انبار ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت بانکداری الکترونیک
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:11 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت بانکداری الکترونیک

مقدمه

دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی بستر مناسبی برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. به طوری که با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده و دنیای کنونی در جریان یک  دگردیسی کامل قرار گرفته است.

استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی فراهم کردن امکان فعالیت برای بنگاههای کوچک و متوسط کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شده است. فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت پذیری بنگاه ها را فراهم کرده و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.

تجارت الکترونیک عمده ترین دستاورد به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه های اقتصادی است. یکی از ضروری ترین ابزارها برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک، وجود سیستم بانکداری الکترونیک است که همگام با سیستم جهانی مالی و پولی، فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل می کند.

مفهوم بانکداری الکترونیک

بانکداری الکترونیک در واقع اوج استفاده از تکنولوژی انفورماتیک درجهت حذف دو قید زمان  و  مکان از خدمات بانکی است. به عبارت دیگر،اگرتا دیروز ساعت کار بانکها، تعداد و محل استقرار شعب بانکها و … عوامل اصلی تسهیل گردش پول در جامعه شناخته می شدند امروز با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک همچون بانکداری خانگی، مینی بانکها و… این عوامل کم کم به دست فراموشی سپرده شده اند.

در بانکداری الکترونیک، کلیه خدمات بانکی به صورت الکترونیک و از طریق واسطه های ایمن ارائه می شوند و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در بانک نیست. بانکداری الکترونیک، خدماتی چون اطلاعات حساب و استعلام آن، حواله یا انتقال وجوه بین حسابها ماشین حساب وام، سپرده گذاری، تبدیل ارز و پرداخت صورت حساب (آب، برق و غیره) را به صورت فهرست بندی و زمان بندی شده در اختیار مشتری قرار می دهد.

براساس گزارش های مراکز اصلی در زمینه سیاست گذاری بانکداری کشورهای اروپایی همواره این جمله به چشم می خورد که اروپا  بر سر یک دو راهی قرار گرفته  است. این بانکهای اروپایی در مقایسه با بانکهای آمریکایی در ارتباط با پذیرش اینترنت از سرعت  بسیار پایین تری برخوردار هستند، اما این امکان وجود دارد که طی چند سال آینده مسیر حرکت استفاده از این تکنولوژی در اروپا به مراتب از آمریکا سریع تر شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت بانکداری الکترونیک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0