عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 21
:: بازدید ماه : 30
:: بازدید سال : 55
:: بازدید کلی : 63898

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی شرکت تدبیر اندیشان
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:3 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی شرکت تدبیر اندیشان

چکیده:

سعی شده است تا به شرح سایت شرکت تدبیر اندیشان بپردازیم.

ودر ابتدا یک سری توضیحات در مورد نرم افزار های مورد استفاده که در طی انجام پروژه با آنها کار کردیم گفته شده است .که از نرم افزار Flash Photoshop,Swish,Frontpage برای طراحی صفحات واز Php  وبانک اطلاعاتی my sql برای پویا سازی سایت استفاده شده است.وبعد به توضیح ساختار سایت وپیاده سازی سایت پرداختیم واینکه در هر صفحه از چه نرم افزارهایی واینکه هر قسمت از صفحه چگونه ساخته شده است.

مقدمه :

مکاتب الهی ودر راس آنها اسلام انسان ساز را موجودی پویا وکمال طلب می دانند.از نظر اسلام انسان در حال تکامل است وجهت گیری او به سوی خدای تبارک وتعالی است.ویکی از راههای تقرب به ذات اقدسش علم است.

تحولات چشمگیری که در اثر ورود کامپیوتر واینترنت به عرصه اجتماع در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز بوجود آمده هم اکنون به چنان شتابی رسیده که همه ساختارهای علمی اقتصادی فرهنگی واجتماعی را در سراسر جهان با تغییراتی شگرف مواجه کرده است.سرعت وعمق این تحولات به گونه ای بوده که امروزه بقا وتداوم پیشرفت های علمی واقتصادی دنیا به پیشرفت در صنعت عظیم کامپیوتر و فن آوری اطلاعات وابستگی تمام پیدا کرده است.

درچنین شرایطی که همراهی با قافله پر شتاب فن آوری های رایانه ای به امری کلیدی در مسیر توسعه وپیشرفت کشور تبدیل شده لزوم ایجاد تغییر در شیوه های آموزشی و همگام کردن آن با آخرین یافته های علمی ضروری به نظر می رسد.

براین اساس شرکت تعاونی خدمات بهداشتی ودرمانی بهداشت  گستر سبحان آرین (تدبیر اندیشان )که یک شرکت خدمات بهداشتی  ودرمانی است  برآن شد که در جهت به اطلاع رساندن طرح ها وپروژه های تحقیقاتی وبرگزاری دوره های آموزشی خود و ثبت نام از متقاضیان به صورت on line از ما تقاضا کردند که یک سایت پویا برایشان طراحی کنیم.

که بر این اساس متقاضیان بتوانند دراتلاف وقت کمتر وراحتتر در هر کجا که باشند از خدمات جدید وکلاسهای آموزشی جدید بهره مند شوند.

که برای انجام این پروژه از نرم افزار های  Frontpage ,Flash ,Swish ,Photoshop برای طراحی سایت واز PHP  برای برنامه نویسی و با بانک اطلاعاتی mysql  استفاده کردیم.

اهداف واهمیت:

مهمترین هدف این سیستم امکان استفاده کاربران از زمان برگزاری کلاسهای آموزشی وثبت نام به صورت اینترنتی در کمترین زمان وبدون مراجعه به مرکز است.که فرد می تواند لیست تمامی درس ها وقیمت ها را ببیند ودرس مورد نظر را انتخاب کند وبا اعلام شماره فیش بانکی ثبت نام نماید.

هدف دیگر این است که از طریق این سایت می توانند دسترسی به سایت های مفید آموزشی داشته باشند . که اینکار از طریق رفتن به صفحه اخبار می باشد.

وامکان مفید دیگر برای مدیر شرکت ایجاد کردیم وآن این است که مدیر می تواند با وارد کردن user name ,password  مورد نظر خود به بانک اطلاعاتی دست یابند واز این طریق لیست تمامی ثبت نام کنندگان وتاریخ ثبت نام واینکه در چه درس های ثبت نام کرده اند را ببیند.

ابزار ها :

در این سیستم از کد نویسی PHP4 برای طراحی وپویا سازی صفحات استفاده شده است. البته در برخی موارد از PHP5 که ورژن جدید این برنامه است استفاده شده است.

و به منظور ذخیره اطلاعات وذخیره بانک ها از بانک اطلاعاتی my sql استفاده شده است.

وطراحی ظاهر صفحات به وسیله نرم افزار  Frontpage  وکارهای متحرک وساخت بنر متحرک به FLASH , SWISH , Photoshop  انجام شده .البته از Photoshop  هم برای برش عکس ها وطراحی بنر استفاده شده است.

ساختار کلی سایت :

صفحه اول سایت با نام  index.htm  تماما با  flash  طراحی شده است که صفحه اصلی سایت می باشد . واز این صفحه لینک های اصلی شروع می شود .

صفحه اخبار پزشکی ومعرفی شرکت ومعرفی هئیت علمی ومعرفی مدیران صفحات طراحی شده با Frontpage هستند وبرنامه نویسی ندارند.

صفحه آموزش و تمام لینکهای که از آن صفحه انجام می شود همه دارا کدهای php هستند ودر واقع صفحات پویا ی سایت محسوب می شوند.که کاربر از طریق این صفحات می تواند ثبت نام اینترنتی داشته باشد.

فهرست مطالب

چکیده: ۴

مقدمه : ۶

اهداف واهمیت: ۷

ابزار ها : ۸

ساختار کلی سایت : ۸

ساختار پایان نامه : ۹

معرفی نرم افزار Frontpage. 11

ایجاد یک صفحه سایت.. ۱۱

ساختن صفحه وب با استفاده از الگو:‌ ۱۳

ایجاد جدول (Table) 14

بهبود سایت با استفاده از تصویر. ۱۵

متحرک سازی.. ۱۷

فلش در فرانت پیج.. ۱۷

جاری صفحه در حرکت.. ۱۸

فتوشاپ (photoshop) 20

شروع کار: ۲۰

ایجاد صفحه جدید: ۲۰

اندازه تصویر : ۲۰

تفکیک پذیری : ۲۰

جعبه ابزار: ۲۱

ابزارهای انتخاب : ۲۲

ابزارهای رنگ آمیزی: ۲۳

منوی view :‌ ۲۳

ابزارهای مشاهده : ۲۳

ابزارهای اختصاصی : ۲۴

منوها : ۲۵

منوی Image  : ۲۵

منوی Layer : 26

منوی Selection: 26

منوی Filter : 26

معرفی نرم افزار Flash. 27

منوهای فلش : ۲۷

منوی Edit: 27

منوی  view: 28

منوی  insert: 28

منوی  modify: 29

منوی text : 29

منوی control: 29

منوی window: 29

ویراستار ( ادیتور ) فلش : ۳۰

جعبه ا بزار (tool box): 31

تنظیم رنگ پس زمینه : ۳۱

تنظیم مشخصات اجسام تو پر :‌ ۳۱

ایجاد نمودن symbols  : ۳۲

ایجاد کردن symbol  به دو روش : ۳۳

ایجاد یک سمبل کلید : ۳۴

کتابخانه ( library) : 35

انواع لایه ها : ۳۷

برای ایجاد یک ماسک : ۳۸

برای ایجاد یک لایه راهنما (Guide layer): 38

ایجاد یک انیمیشن با روش فریم به فریم :‌ ۳۹

ایجاد یک انیمیشن با روش motion tween  : ۴۰

استفاده از پانل Action: 42

دستیابی به پانل Action: 43

استفاده از منوی Add statement: 43

مقدمه  swish: 43

افکت ها در swish: 45

طراحی وپیاده سازی سایت.. ۵۲

توضیحاتی راجع به سایر صفحات : ۵۳

MYSQL    : ۵۴

جداول و مشخصات آنها: ۵۶

توابع  sql 63

الحاق جدولها : ۶۴

تعریف آرایه دو بعدی : ۶۷

کدهای صفحات مهم : ۷۱

تصاویر صفحات مهم وکدهای مربوط به ان. ۷۵

کدصفحه آموزش : ۷۶

منابع ومراجع   : ۹۹

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی شرکت تدبیر اندیشان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پروژه موتاسیون
دو شنبه 3 خرداد 1395 ساعت 8:1 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه موتاسیون

فصل اول :

 -کلیات

-تاریخچه موتاسیون

-جهش (موتاسیون)

-ماهیت جهش

کلیات :

مقدمه : محققین اصلاح نباتات از طریق شناخت عواملی که موجب تکامل طبیعی گیاهان شده است در امر به نژادی استفاده می کنند . گیاهان اصولاً به یکی از روشهای زیر تنوع پیدا کرده اند .

۱-جهش ژنی ( موتاسیونی )

۲-دورگ گیری بین گونه ای

۳-پلی پلوئیدی

۴-رانده شدن ژنتیکی

موتاسیون یکی از عوامل مهم ایجاد تنوع و تکامل در گیاهان می باشد . موتاسیون ممکن است باعث مرگ ، عقیمی و یا ایجاد خصوصیات جدید و صفات عالی و مطلوب گردد ، تعداد زیادی از گیاهان زراعی از جمله چغندر قند ، ذرت ، کتان ، سویا ، جو برنج و لوبیا و گوجه فرنگی از این طریق تنوع یافته است . برای مثال تنها تفاوت میان جو وحشی H . spontanneun  و جو معمولی H . vulgare حاصل در منطقه جرمو این است که ساقه و سنبله جو جرمو محکمتر از جو وحشی بوده و دارای ریزش کمتری است .

تاریخچه موتاسیون :

واژه موتاسیون یا جهش اولین بار در سال( ۱۶۵۰ م ) در مورد بروز و ظهور تغییرات ساختمانی مشهود در موجودات زنده بکار برده شد . اما چون استقبال چندانی از این واژه نشد و به زودی به فراموشی سپرده شد . در اوایل قرن بیستم (۱۹۰۱ م ) یک گیاه شناس هلندی به نام هوگو دووریس ( Hvgo Deveries ) ضمن مطالعه بر روی گیاه پامچال نظرات و کشفیات ژرژ مندل ( G.mendel ) زیست شناس مشهور قرن نوزدهم در زمینه وراثت مورد مطالعه مجدد قرار داد و توانست اهمیت و عمق تحقیقات مندل را بار دیگر در ابعاد جدید نشان دهد . وی در ارائه و بررسی نظرات مندل واژه موتاسیون را برای انواع جدید تغییر یافته بکار برد و از آن پس این واژه به طور گسترده ای مورد استفاده زیست شناسان قرار گرفت . هوگو دووریس در تجربیات خود پی برد که گاهی افراد یک گونه صفاتی از خود بروز می دهند که در جد آنها وجود نداشته اند و نیز این صفات پس از ظهور موروثی می گردند ، وی پدیده مذکور را موتاسیون نامید .

جهش ( موتاسیون ) :

جهش یکی از پدیده های مهم طبیعت است . این پدیده در تحول موجودات زنده نقش به سزائی دارد . اساس جهش تغییرات ساختمان شیمیایی ژنهاست . این تغییرات به صورت صفات ارثی جدید در می آیند و در میان افراد یک جامعه منتشر می شوند .

جهش یکی از اساسی ترین مقولات در زیست شناسی مخصوصاً زیست شناسی مولکولی و اختصاصاً در ژنتیک مولکولی و رشته های عملی وابسته به آن در پزشکی ، دامپروری و کشاورزی می باشد ، (( تغییر در ساختار ژنتیکی (ژنوتیپی) )) موجودات زنده اعم از اینکه بروز خارجی ( فتوتیپی ) پیدا بکند یا نکند تغییر جهشی یا mutation و محصول چنین جهش و تغییری جهش یافته یا mutant خوانده می شود . واژه موتاسیون (mutation) از لفظ لاتین mutatio به معنای یک تغییر عمده و اساسی و ناگهانی مشتق شده است . در فارسی واژه جهش به معنای جستن ، جهیدن ، جست و خیز معادل واژه موتاسیون توسط بعضی محققین ایرانی بکار برده می شود و معمولاً یک یا چند تغییر ناگهانی فتوتیپی مشهود در سطح ارگانیسم ها را شامل می شود . در ابتدای کشف موتاسیون این واژه برای تغییراتی به کاربرده می شد که عموماً ظاهری و یا فتوتیپی بودند و لزوماً موروثی نبودند ، اما بعد از کشفیات جدید در قلمرو زیست شناسی مولکولی واز جمله ژنتیک مولکولی ، امروزه این واژه کمتر برای تغییرات ظاهری محدود و یا گسترده بکار می رود ، بلکه صرفاً بر آن تغییراتی اطلاق می شود که قابل انتقال از یک نسل به نسل بعدی در همان موجود می باشد .

به طور کلی علیرغم تعاریف متعدد و بحث های فراوان پیرامو.ن  موضوع جهش هنوز تعریف جامع برای آن ارائه نشده است و نظر به اینکه یک تعریف مشخص از پدیده جهش برای فهم بهتر در سایر موضوعات و مقولات مربوط به این بحث از قبیل جهش پذیری ، جهش زایی و غیره ضروری است . با توجه به مطالب ذکر شده و با در نظر گرفتن حداقل شرایط ویژگیهای تغییرات جهش شاید بتوان گفت که : (( جهش فرآیند یا پوششی است که موجب تغییر مجموعه وراثتی سلول و نهایتاً ایجاد یک موجود زنده ای با ویژگیهای جدید ژنتیکی می گردد )) و به تعبیر دیگر جهش یک تغییر قابل وراثت است که به کروموزوم اثر دائم می گذارد که به ایجاد یک موجود جهش یافته منجر می گردد . جهش ها تغییرات ژنوتیپ یعنی تغییرات ارثی می باشند که خود را در معیار واکنش تغییر یافته گیاه موتاسیون یافته در مقایسه با اجداد موتاسیون نیافته نشان می دهند . این موتاسیون ها هم شامل شکل گیری صفات مورفولوژیک و هم شامل رفتار فیزیولوژیک گیاه در رابطه با عوامل محیطی می گردد . پدیده تغییرات ارثی را اصطلاحاً موتاسیون و فردی را که در آن تغییرات حاصل گردیده ( موتانت ) می نامند .

منابع مورد استفاده :

۱-ارزانی ، احمد ۱۳۶۸ مفاهیم ژنتیک و اصلاح نبات ، ناشر کمیته کشاورزی استان اصفهان

۲-ارزانی ، احمد ، اصلاح گیاهان زراعی ( نوشته : جان میلتون پولمن ، دیوید آلن اسلیپر ) دانشگاه صنعتی اصفهان .

۳-شفاء الدین ، سکینه ۱۳۷۱ ، موتاسیون و کاربرد آن در اصلاح نبات ، موسسه تحقیقات و تهیه نهال

۴-فارسی ، محمد- باقری ، عبدالرضا ۱۳۷۲ . مبانی اصلاح نباتات ، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد

۵-یزدی ، ابراهیم ۱۳۶۸ . تغییرات جهشی ماده ژنتیک ، بنیاد فرهنگی متین با همکاری انتشارات قلم

۶-هیئت مولفان ۱۳۶۹ . زیست شناسی عمومی ، ناشر مرکز نشر دانشگاهی .

۷-زاهدی . محمد حسن ۱۳۷۱ . گزارش سمینار استفاده از موتاسیون ها و بیوتکنولوژی مربوط در اصلاح نباتات در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه .

۸-ناصری ، محمد ۱۳۷۴ گزارش سی امین سمپوزیوم کاربرد چشمه گاما در مزرعه تحقیقاتی Gamma Field در موسسه تحقیقاتی کاربرد پرتو در اصلاح بخش اصلاح نباتات و ژنتیک – آژانس بین المللی انرژی اتمی .

۹-یوسفی ، فاطمه ۱۳۷۱ ، گزارش شرکت در دوره کاربرد موتاسیون در اصلاح نباتات

۱۰-ناصری تفتی ، مهدی (گردآوری و ترجمه)، ایجاد موتاسیون (جهش زنی ) ، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و انرژی هسته ای ، ۱۳۷۲

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پروژه موتاسیون ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت سوء مصرف داروهای روانگردان
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:59 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت سوء مصرف داروهای روانگردان

مقدمه

در اوایل دهۀ ۱۹۷۰ استفاده از مواد مخدر ناگهان در میان جوانان و نوجوانان شایع شد و به صورت مسأله ای جهانی درآمد و ابعاد همه گیر آن به صورت یک موج از قاره ای به قارۀ دیگر گسترش یافت و در دنیای هیپیگری ماری جوانا وسیله ای برای تفریح اشتراکی و گروهی شد و همره با موسیقی و عشق به عنوان سه ۳ رکن اساسی فرهنگ هیپی ها متجلّی گردید.مشکل این آقت ویرانگر در دهّ مزکور به چند کشور صنعتی ثروتمند جهان محدود می شد ، اما اینک به یک معضل جهانی تبدیل شده و آثر تخریبی آن بیشتر متوجه کشورهای توسعه نیافته شده است .بعد از تریاک ، هروئین ، حشیش و ماری جوانا ، اینک قرص های شادی بخش یا اکستازی جدیدترین سرگرمی شده است. استفاده از قرص های روان گردان در پنج سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است . این موضوع با توجه به عوامل دیگر ، حامی پیامی نه چندان خوشایند برای جامعۀ جوان ایران است .

نام علمی اکستازی ” متیل دی اکسی – ان – مت آمفتاین ۱ ” است . این ترکیب روان افزا به طور مصنوعی ساخته می شود. MDMA ، ترکیبی جدیدی نیست . نخستین بار در سال ۱۹۱۲ یک شرکت داروسازی آلمانی به نام مٍرک (MERCK) با هدف ساخت ترکیباتی برای کنترل و مهار اشتها در افراد چاق ، این ماده را تولید کرد. اما استفاده از آن تا اواخر دهه ی ۱۹۷۰ به تعویق افتاد . در این زمان ، روان شناسان و روان پزشکان ، MDMA را داروی مناسبی برای درمان اختلالات روانی و عاطفی ، معرفی کردند. این محصول در دهه ی ۱۹۸۰ از انبار کارخانه ها خارج شد و مورد استفاده متقاضیان خیابانی خود قرار گرفت . در سال ۱۹۸۵ ، دولت آمریکا ، مصرف این ترکیب را ممنوع اعلام کرد و مطالعات انجام شده در مورد حیوانات آزمایشگاهی در سال ۱۹۸۶ ، آثار مخرب اکستازی را بر سیستم عصبی نشان داد.

اکستازی خالص ، پودری سفید متشکل از کریستال های ریز است . از این پودر بوی کپک به مشام می رسد. در صورت وجود ناخالصی ، اکستازی به رنگ های قرمز و قهوه ای نیز دیده می شود. این ماده به اشکال قرص ، کپسول ، پودر استنشاقی و برچسب های پوستی موجود است. اکستازی را تزریق هم می توان کرد اما اغلب موارد ، اشکال خوراکی آن مصرف می شود . میزان MDMA در هر قرص از ۹ تا ۱۱۷ میلی گرم متفاوت است. کافئین ، افدرین ( تحریک کننده (PMA) فعال کننده ی سیستم عصبی (DXM) MDA ترکیبی کشنده ) و Speed Pcp از جمله مواد محرکی هستند که به عنوان ناخالص به قرص های اکستازی افزوده می شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت سوء مصرف داروهای روانگردان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مقاله بررسی مسائل فرهنگی جهان معاصر
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:57 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله بررسی مسائل فرهنگی جهان معاصر

کنفوسیوس

مقدمه:

کنفوسیوسی دین اصلی قدیم ترین کلت مستقل جهان که هنوز در صحنه ی جهانی به حیات خود ادامه می دهد، می باشد. بعضی از صاحب نظران مدعی هستند که دین کنفوسیوسی را به سختی می توان در زمره ی ادیان به حساب آورد، و بلکه بیشتر یک مکتب اخلاقی است، زیرا که بنیانگذار آن اعتقاد به وجود یک خداوند متشخص، و انجام مراسم دعا و نماز، و پرستش همگانی یک ذات متعال را تشویق ننموده است. در ضمن، پرستش وجود متعالی (خدا) نیز همواره به صورت رسمی وجود داشته است، تا اینکه این رسم قدیم در سال ۱۹۱۵ میلادی توسط جمهوری جدیدالتأسیس چین قطع گردید. به هر حال دین کنفوسیوسی در نقش یک دین عمل کرده است، اگر چه درجه ی توفیقی آن قابل بحث بوده باشد.

خوشبختانه اسناد و منابع اطلاع موثق چند از آداب و آرای کنفوسیوس به دست ما رسیده است که ما را به حال و فلسفه ی او آگاه می سازد، زیرا شاگردان او سعی بسیار کردند که تعالیم او را ، هم از نخست، محافظت و نگاهداری کنند وتوضیح و توصیفی که از حالات و عادات شخصی او کرده اند شرح و بسطی بسیار دارد که تا حدی قابل وثوق باشد نیز می باشد. چینیان از دیرباز به شوقی فراوان دستورهای کنفوسیوس را مطالعه کرده و مطابق آن دستور رفته اند و سبک تعالیم و تربیت و اسلوب حکمرانی و مملکتداری کشور خود را به همان اصول که او بنیاد نهاد تا از مندی اخیر محفوظ و جاری داشتند و به قدری به اخلاق و مبادی او صاحب اعتماد و یقینند که روایات شامل جزئیات زندگانی او و حتی کلمات او را منبع و محترم می دانند. نزد ایشان کنفوسیوس نه تنها مردی حکیم و فرزانه است بلکه انسانی کامل و دارای قلب سلیم و سرمشق و بزرگواری شمرده می شود. اخلاق شریف او خود مبین و نماینده ی دو قاعده ی انتظام و تناسب است که مبنا و پایه تعالیم او قرارداد و رد طول ازمندی تاریخ هموراه مردم چین بر پان رفته اند که اگر اصول و قواعدی را که کنفوسیوس وضع کرده بدرستی رعایت کنند و افرادی به همان سجایا و اواصف تربیت شوند، هر اینه سرزمین ایشان به منتهای رفاه و سعادت خواهد رسید. و نه تنها در زندگانی انفرادی ابنای بشر بهبودی کامل مشهود خواهد گشت و انتظامی کتامل در زندگانی خانوادگی وامور دولتی برقرار خواهد شد.

اهم عناصر ادیان:

اهم عناصر ادیان عبارت از دو عنصر می باشند:

عنصر اول : عنصر “آغاز آفرینش” یعنی ایجاد ماده از عدم و نیستی است و این عنصر عبارت از مبدئی است که هوه ی نحله های دینی بدان معترف اند. در حالیکه پاره ای از متفکران قدیم یونان معتقد بودند روح مدبر عالم ، ابن عالم را ایجاد نکرده ؛ در برابر خود موالد را  بدون نظم وسیامان و به طور پراکنده یافته و به سامان بخشیده است این عنوان نام آفریدگار در زبان افلاطون و افلاطونیان است.

عنصر دوم : عنصر “ربوبیت” یا “عنایت مستمر و پیوسته” است؛ زیرا همه ی ادیان بر اساس اندیشه تمجید و تقدیس قوه نیروی نهاده شده که دارای ارتباط باحوادث روزمره و شبانه روزی است و به پدیده های هستی همواره عنایت دارد.

کنفوسیوس از نگاه فرهنگ لغت دهخدا

کنفوسیوس :[کُ] (اِخ) مشهورترین فیلسوف چین(۵۵۱-۴۷۹ ق.م) و پایه گذار یک سیستم اخلاقی مستمن بود. او وفاداری به آداب و رسوم ملی و خانوادگی را در درجه ی اول اهمیت قرار می داد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: مقاله بررسی مسائل فرهنگی جهان معاصر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پروژه رسانه ها
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:55 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه رسانه ها

مقدمه

ما از نیمه‌ی دوم قرن بیستم، شاهد ظهور بسیاری از رسانه‌های جدید بوده‌ایم. رسانه‌هایی که بنیان بسیاری از آنها بر سیستم‌های رایانه‌ای استوار بوده است. این رسانه‌های متعاملی و پرتنوع، الگوی عمودی و ساده‌ی انتقال پیام از فرستنده به مخاطب را متحول و به الگویی افقی تبدیل کرده است که در آن مخاطب، ارج و قرب و اختیاری نزدیک به فرستنده دارد.

اما اولین رسانه‌ی رایج مبتنی بر رایانه، بازی‌های رایانه‌ای بودند که شیوع و گسترش آنها، در دهه‌های پایانی قرن بیستم حیرت‌انگیز بوده است. این رسانه، که از تلفیق تلویزیون و رایانه بوجود آمده، کم کم به رقیب پرقدرت خود تلویزیون تبدیل شده و جای آن را در فعالیت‌های بسیاری از مخاطبان، به ویژه کودکان و جوانان گرفته است.

درحالی که تاکنون مطالعات بسیاری درباره‌ی تلویزیون و مخاطبان آن، به ویژه کودکان صورت گرفته است ولی مطالعات درباره‌ی بازی های رایانه‌ای، نسبت به مطالعات تلویزیونی، اندک و ناچیز است، درحالی که به عقیده محققان، اکنون بازی و مفاهیم همراه با آن به یک استعاره‌ی عظیم‌ برای روابط اجتماعی انسانی تبدیل شده است و توانایی بالقوه برای آزادی‌های جدید، خلاقیت جدید و همچنین ظلم و نابرابری‌های جدید را دارد. بنابراین مطالعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای در بستر نظریه‌های ارتباطی، می‌تواند به درک ما از این پدیده‌ی عصر اطلاعات کمک کند.

در این فصل، پس از مروری بر ویژگیهای رسانه‌های جدید، به طرح نظریه‌های ارتباطی با دو رویکرد تکنولوژی و اجتماعی و همچنین نظریه‌های بازی پرداخته می‌شود و پس از بررسی تاریخچه و مفاهیم و ویژگیهای بازی‌های رایانه‌ای، در بخش پیشینه‌ی تجربی تحقیق، به چند تحقیق از کشورهای مختلف درباره‌ی بازی‌های رایانه‌ای اشاره و پس از آن مدل نظری و فرضیه‌های تحقیق ارائه می‌شود.

۱-رسانه‌های نو ؛ فصلی جدید در ارتباطات بشری

در نیمه‌ی دوم قرن بیستم، تحولات صورت گرفته در تکنولوژی‌های ارتباطات واطلاعات، رسانه‌ها را نیز دستخوش تحولات زیادی ساخته است؛ از یک سو باعث به وجود آمدن تغییر در رسانه‌های سنتی و افزایش قابلیت‌های آنها شده است و از سوی دیگر رسانه‌های جدیدی اختراع و ابداع شده‌اند که با رسانه‌های قبلی تفاوت زیادی دارند. سیر این تحولات و تغییرات به گونه‌ای بوده است که تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند و برای درک دنیای جدید باید به درک این تحولات پرداخت.

محققانی چون مانوئل کاستلز[۱]، استاد برنامه‌ریزی دانشگاه برکلی، نقطه‌ی عطف تحولات صورت گرفته در تکنولوژی‌های جدید را در دهه‌ی ۷۰ میلادی می‌دانند. نگاهی به تغییرات این دهه، درستی این ادعا را نشان می‌دهد :

در سال ۱۹۷۱ بود که میکروپروسسور[۲]، ابزار اصلی گسترش میکروالکترونیک[۳] اختراع شد و در نیمه دهه ۱۹۷۰ رواج یافت. میکروکامپیوتر[۴] در ۱۹۷۵ اختراع شد و اولین محصول تجاری موفق آن، اپل‌۲[۵] ، در آوریل ۱۹۷۷ به بازار عرضه شد، یعنی تقریباً در همان تاریخی که مایکروسافت[۶] شروع به تولید سیستم‌های عاملی برای میکروکامپیوترها کرد. اولین سوئیچ[۷] الکترونیک در مقیاس صنعتی در ۱۹۶۹ ظاهر شد و سوئیچینگ دیجیتال[۸] در نیمه‌ی دهه‌ی ۷۰ تولید و در ۱۹۷۷ به صورت تجاری عرضه شد. اولین تولید صنعتی فیبر نوری در اوایل دهه‌ی ۷۰ صورت گرفت. همچنین در اواسط دهه‌ی ۷۰، شرکت سونی[۹]، تولید تجاری دستگاه‌های ضبط ویدیویی[۱۰] VCR را آغاز کرد و سرانجام مهمتر از همه، در ۱۹۶۹ آژانس‌ طرح‌های پژوهش پیشرفته‌ی وزارت دفاع ایالات متحده (ARPA)، یک شبکه‌ی ارتباطی الکترونیک جدید و انقلابی به وجود آورد که در دهه‌ی ۷۰ رشد کرد و به اینترنت امروزی تبدیل شد. (کاستلز، ۱۳۸۴، ۷۷).

در واقع تحولات صورت گرفته در دهه‌ی ۷۰ میلادی، در عرصه تکنولوژی‌های ارتباطات و اطلاعات، دنیای رسانه‌ها را در دهه‌ی ۸۰میلادی دستخوش دگرگونی ساخت. از عناصر مهم این دگرگونی باید از ارتباطات ماهواره‌ای، فیبرهای نوری و دیجیتالی شدن نام برد. دیجیتالی شدن به قدری تأثیرگذار بوده است که برخی از محققان، انقلاب ارتباطات را انقلاب دیجیتال نامیده‌اند. (خوارزمی، ۱۳۸۱،۳۹) در اثر فرایند دیجیتالی شدن، تصویر، صدا و متن به یک زبان دوحالته‌ی صفر و یک مبدل می‌شوند. به عبارت دیگر در سیستم‌های سنتی که به «انالوگ[۱۱]» معروف است، علائم (رادیو ، تلویزیون و …) به شکل امواج الکتریک پیوسته انتقال می‌یابند، و حال آن که در حالت دیجیتال، این علائم حالت عددی پیدا می‌کنند و در قالب یک سیستم دوگانه‌ی متشکل از گروه‌های صفر و یک شکل می‌گیرند (محسنی، ۱۳۸۰، ۵۵) در حقیقت جهان‌شمولی زبان دیجیتال و منطق کاملاً شبکه‌ای سیستم ارتباطی، زمینه‌های تکنولوژیک ارتباط افقی و جهانی را فراهم کرده است.

منابع

-عصر دوم رسانه‌ها ، مارک‌پاستر ، ترجمه غلامحسین صالحیار ، انتشارات مؤسسه ایران ، چاپ اول ۱۳۷۷

-جامعه‌شناس جامعه‌ی اطلاعاتی، منوچهر محسنی، تهران ؛ نشر دیدار ، ۱۳۸۰

-Evelett M.Rogers, communication Technology : New Media in society, New Yourk: Free press, 1986 , pp.3-6

-تکنولوژی‌های جدید ارتباطی در کشورهای در حال توسعه ، جریس هنوسن و اومانارولا ، ترجمه داوود حیدری ، تهران : مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها ، چاپ اول ، زمستان ۱۳۷۳

-عصر اطلاعات : اقتصاد ،‌جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه‌ی شبکه‌ای) ، مانوئل کاستلز ، ترجمه احد علیقلیان و افشین خاکباز و حسن چاوشیان ، تهران ؛ طرح نو ، چاپ چهارم ، ۱۳۸۴

-ایران و انقلاب دیجیتال، شهیندخت خوارزمی‌، فصلنامه رسانه ، سال سیزدهم ، شماره چهارم ، زمستان ۱۳۸۱

-تکنولوژی‌های ارتباطی و جامعه اطلاعاتی ، یونس شکرخواه ، تهران : اندیشه ، ۱۳۷۹

-پایان ارتباط جمعی ، استیون اچ‌-چافی و میریام جی‌.متزگر، ترجمه مریم بهادری ، فصلنامه رسانه ، سال دوازدهم ، شماره چهارم ، زمستان ۱۳۸۰ ، صص ۵۲-۵۱

-احمدی ، سیروس . بررسی اثرات اجتماعی بازی‌های کامپیوتری بر دانش‌آموزان پسر کلاس سوم راهنمایی شهر اصفهان ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی ، دانشگاه اصفهان ، ۱۳۷۷

-پویان‌فر ، علیرضا . تئوری های اولیه بازی ، نیرو و نشاط ، دفتر دوم ، شماره مسلسل ۵ ، زمستان ۱۳۶۱٫

-اسپادک ، برنارد.آموزش در دوران کودکی، ترجمه محمدحسین نظری‌نژاد ،مشهد ؛ انتشارات آستان قدس رضوی ، چاپ چهارم ، ۱۳۷۲

-احمد وند ، محمدعلی ، روانشناسی بازی ، تهران ؛ انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ اول ، ۱۳۷۲

-Miller, N.P.,Robinson,D.M., the leisure age, Belmont : wad worth publishing, 1963

-پیاژه، ژان و باربل اینهلدر، روانشناسی کودک، ترجمه زینت توفیق، تهران : نشر نی ، چاپ هشتم ، ۱۳۷۳

-منصور ، محمود ، روانشناسی ژنتیک ؛ تحول روانی از کودکی تا پیری ،تهران : انتشارات رز ، چاپ چهارم ، ۱۳۶۶

-توسلی ، غلامعباس . نظریه‌های جامعه‌شناسی، تهران : انتشارات سمت  ، چاپ دوم ، ۱۳۷۰

-ادیبی، حسین و عبدالمعبود انصاری، نظریه‌های جامعه‌شناسی، تهران: انتشارات جامعه ، چاپ اول ، ۱۳۵۸

-کوزر، لوییس . زندگی و اندیشه بزرگان جامعه‌شناس ، ترجمه محسن ثلاثی ، تهران : انتشارات علمی ، چاپ سوم ،۱۳۷۰

-provenzo,E.F.Ir.(1991) video kids: Making sense of Nintendo!, Harvard university press.

-بوترابی، مهدی (۱۳۷۹)، بازی‌های کامپیوتری ، خوب ؟ بد؟ زشت؟ ، ماهنامه‌ی رایانه ، شماره ۶۶

-دنیای بازی، ماهنامه بازی‌های رایانه‌ای ، شماره هفتم ، سال دوم ، پانزدهم خرداد ۱۳۸۵ ، (تاپت الف ، پدون پاس! مصاحبه با نفر اول وارکرفت)

-wiki.media websiete (2005) computer Game History in:http:// wiki.medai-culture .org .au/index.php/videogames-history (24/5/2005)

-Dill,k.Dill,J. (1998) “video Game violence : A Review of the Empirical literatare” .Aggression and violent Behavior, vol.3(4): 407-428

-Durkin,kevin(1995) computer Games: Their Effects on young people-A Review, sydney ; office of Film and literature classification .

-هالوران، جیمز (۱۳۷۵) نوآوری‌های ارتباطی و پرسش های انتقادی، ترجمه حسن نورانی بیدخت ، فصلنامه رسانه، سال هفتم ، شماره ۴ ؛ ۳۱-۲۲

-رجایی ، فرهنگ . (۱۳۸۰) پدیده جهانی شدن ؛ وضعیت بشری و تمدن اطلاعاتی ، ترجمه عبدالحسین آذرنگ ، تهران ؛ آگاه

-Rushkoff, D.(1996) playing the Future. Newyork: Harper collins

-پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای جوانان ایران در سال ۱۳۸۳، سازمان ملی جوانان  ، ۱۳۸۴

-شمسه ، مجید (۱۳۸۳) ، « بررسی رابطه‌ی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و ارتباطات میان‌فردی نوجوانان » پایان‌نامه کارشناسی ارشد ارتباطات ، دانشگاه تهران

-دوران ؛ مهناز (۱۳۸۰) « بررسی رابطه‌ی بازی‌های کامپیوتری و مهارت‌های اجتماعی نوجوانان» ، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی ،‌دانشگاه تربیت مدرس

-living stone, sonia(2002) yang people and New media; child hood and the changing media environment, london; sage publlications

-Miller, toby (2006) “Gaming for Beginners” , Tournal of Games and culture, vol.I,N.01 pp.5-12

-Boellstorff, Tom (2006) “A Ludicrous Discipline? ; E thnography and Game studies ” , Journal of Games and culture , vol.I.N.1, PP 29-35

-Raessens, Joost (2006) “play ful Identities, or the ludification of culture” , journal of Gamesand culture, vol.I,N.1, pp:52-57

-simon, Bart (2006) “Beyond cyberspationl Flaneurie ; on the Analytic potential of living with Digital Games ” , Jourrnal Games and culture, vol.1,N.1, pp:62-67

-yee, Nick (2006) ” the labor of Funj How video Games Blur the Boundaries of work and play” , Journal of Games and culture, vol.1,N.1, pp: 68-71

-Leonard, Favid J. (2006) ” Not a Hater , Just keepin’ It Real ; The Importance of Race-and Gender-Based Game stueies ” , Journal of Games and culture, Vol.1, N.1, pp: 83-88

-Lister, Martin, … etal (2005) New Media : a critical introduction, Reprinted , Routleege

-Buckingham, David (2002) “The Electronic Generation? Children and NewMedia” , in : Leah A.Lierrouw and sonica livingtone (Eds.) Handbook of New Media; social shaping and consequences of ICTs, Sage publications.

-Feilitzen, cecilian ron (2000).”Electronic Games, pronography, perceptions” ,pp:13-23, in : ceciliaron Feilitzen and vlla carlsson (Eds.) children in the New media landscape, yearbook from the UNESCO international clearing house on children and violence on the screen, Nordicom, Goteborg university .

-Nikken, Peter (2000) “Boys, Girls and riolent video Games ; the riews of Dutch children ” , pp:93-102, in:

-christoffersno, Jan (2000) “the Monster Masscre ; or what is a riolent Rlecrtonic Game:” , pp:27-29, in : – ”

-kline, stephen (2000) killing Time ? ; A conadian Meditation on video Game culutre ” pp: 35-59, 18: .. ”

-Sakamoto, Akira (2000)” video Games and violence ; controrersy and Research in Japan ” , pp:61-77, in : –

-casas, Ferran (2000) “perceptions of video Games among spainish Children and parents” , pp:123-125,in : -.”

-رتیزر، جورج (۱۳۷۴) ، نظریه‌ی جامعه‌شناسی در دوران معاصر ، ترجمه محسن ثلاثی ، چاپ دوم ، انتشارات علمی .

-ویندال ، لسون و دیگران (۱۳۷۶) ، کاربرد نظریه‌های ارتباطات ، ترجمه علیرضا دهقان ، تهران : مرکز ، مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها

-سورین ، ورنر و جیمز تانکارد (۱۳۸۱) نظریه‌های ارتباطات ، ترجمه علیرضا دهقان ، انتشارات دانشگاه تهران .

-مک‌کوئیل ، دنیس (۱۳۸۲) ، مخاطب‌شناسی ، ترجمه مهدی منتظر قائم ، چاپ دوم ، تهران ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها

-ذکایی ، محمد سعید (۱۳۸۳) ، جوانان و فراغت مجازی ، فصلنامه‌ی مطالعات جوانان ، شماره ۶ ، بهار ۱۳۸۳ ، صص ۲۵-۱

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: پروژه رسانه ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مقاله شبیه سازی رآکتور سنتز متانول
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:53 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله شبیه سازی رآکتور سنتز متانول

مصریان باستان جهت مومیایی کردن ازمخلوطی استفاده می کردند که شامل متانول نیزبود،که آنرا از پیرولیز چوب به دست آورده بودند با این وجود متانول خالص برای اولین بار توسط رابرت بویل در ۱۶۶۱ جدا سازی شد، که او آنرا Spirit of box  نامید. زیرا در تهیه آن از چوب صندوق استفاده کرده بود که بعداً به Piroxilic Spirit  معروف شد. در سال ۱۸۳۴ ، شیمیدانان فرانسوی آقایانJean –Baptiste وEugene Peligot  عناصر تشکیل دهنده آنرا شناسایی کردند ،آنها همچنین لغت methylene را به شیمی آلی وارد کردند که واژه methu به معنای شراب واژه hyle به معنای چوب بود. سپس در سال ۱۸۴۰ واژه methyl  از آن مشتق شد و جهت توصیف Methyl Alcohol  استفاده شد. سپس این نام در سال ۱۸۹۲ به وسیله کنفرانس بین المللی نامگذاری مواد شیمیایی بهMethanol کوتاه شد.

در۱۹۲۳،دانشمند آلمانیMattias Pier که برای شرکتBASFکارمی کرد،  طرحی را جهت تولید متانول از گاز سنتز (مخلوطی از اکسیدهای کربن و هیدروژن که از زغال به دست می آمد و در سنتز آمونیاک نیز کاربرد دارد ) ارائه کرد. که در آن از کاتالیست روی- کرم استفاده می شد و شرایط سختی از نظر فشاری (۱۰۰۰ الی۳۰۰  اتمسفر) و دما (بالای ) داشت. تولید مدرن متانول هم اکنون توسط کاتالیست هایی که امکان استفاده از شرایط دمایی کمتر را دارند، ممکن است.

متانول ( متیل الکل ) به فرمول  یک مایع شفاف سفید رنگ شبیه آب است که در دمای معمولی بوی ملایم دارد . از زمان کشف آن در اواخر قرن هفدهم تاکنون مصرف آن رشد رو به فزونی داشته به طوری که اکنون با تولید سالانه‌ تن متریک رتبه ۲۱ را در بین محصولات شیمیایی صنعتی داراست متانول گاها با عنوان الکل چوب یا ( برخی مواقع Wood Spirite ) نیز خوانده می شود که دلیل آن به تقریبا یک قرن تولید تجاری آن از خرده چوب بر می گردد به هر حال متانولی که از چوب تهیه شده باشد مواد آلوده کننده‌ بیشتری ( مانند استیلن ،‌ اسید استیک ، الکل الیل ) دارد تا الکلهای صنعتی امروزی .

فهرست مطالب 

فصل اول :متانول ،خواص و روشهای تولید

۱-۱-تاریخچه

۱- ۲- خصوصیات فیزیکی Physical properties

۱-۳-  واکنشهای شیمیایی

۱-۴- تولید صنعتی و فرآیند آن

۱-۵-ماده خام

۱-۵-۱-گاز طبیعی

۱-۵-۲-باقیمانده های نفتی

۱-۵-۳-نفتا

۱-۵-۴-ذغال سنگ

۱-۶-کاتالیست

۱-۷-تولید در مقیاس تجاری

۱-۸-واکنشهای جانبی

۱-۹-خالص سازی

۱-۱۰-کاربردهای متانول:

۱-۱۰-۱-۱- تولید اسید استیک:

۱-۱۰-۱-۲-کاربرد اسید استیک در صنایع:

۱-۱۰-۲-تولید وینیل استات:

۱-۱۰-۳-فرمالدئید:

۱-۱۰-۴-اتیلن گلیکول:

۱-۱۰-۵-متیل آمین:

۱-۱۰-۶-دی متیل اتر:

۱-۱۰-۷- ترکیبات کلرومتان :

۱-۱۰-۸-متیل ترشری بوتیل الکل(MTBE)

۱-۱۰-۹-کاربرد متانول در مخلوط با بنزین:

فصل دوم: سینتیک و مکانیسم واستوکیومتری

۲-۱-اصول واکنشهای کاتالیستی

۲-۱-۱-مراحل مستقل در واکنشهای کاتالیستی

۲-۱-۲-سینیتیک ومکانیسم واکنشهای کاتالیستی

۲-۱-۳-اهمیت جذب سطحی در واکنشهای کاتالیستی هتروژن

۲-۱-۴-بررسی سینتیکی

۲-۱-۵-مکانیسم واکنشهای کاتالیستی هتروژن فاز گاز

۲-۱-۵-۱-مکانیسم Langmuir- Hinshelwood (1421 )

۲-۱-۵-۲-مکانیسم Eley –Rideal

۲-۲-ترمودینامیک و سینتیک سنتز فشار پائین متانول

۲-۱-۱- مقدمه

۲-۱-۲- استوکیومتری و ترمودینامیک

۲-۱-۳- سینتیک و مکانیسم

Klier

Graff

Skrzypek

۲-۱-۴- مکانیسم

فصل سوم: شبیه سازی واکنش کاتالیستی هتروژنی توسط Hysys

۳-۱– مدل سینتیکی

۳-۲-مراحل شبیه سازی رآکتور در Hysys

۳-۳-–نتایج حاصله از شبیه سازی

منابع

منابع :

[۱] Outhmer Encyclopedia

[۲]Industrial Catalyst , Jens Hagen

[۳] Thermodynamics and kinetics of low pressure methanol synthesis, Jerzy Skrzypek

[۴]جزوه پتروشیمی شیراز راجع به متانول

[۵] Hysys Documents

[۶]Methanol Plant Technology,www.synetix.com

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: مقاله شبیه سازی رآکتور سنتز متانول ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت خانه های خورشیدی
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:42 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت خانه های خورشیدی

چکیده ای از مطالب

مقدمه

انسان اولیه برای محفوظ ماندن از نیروهای طبیعت از خود طبیعت کمک گرفت و در غارها وپناه درختان و بین سنگها ازخود محافظت میکرد . او به تدریج آموخت که سر پناه خود را دا ئمی تر سازد و بدین ترتیب تمدنهای مختلف جهان سبکها وروشهای معماری مخصوص به خود را با توجه به شرایط خاص آب و هوایی همان منطقه بکار می بردند.آنها به نفع خودازشرایط محیطی استفاده کرده بوسیله آفتاب ،باد و آب خانه ای راحتتر و مرفه ترساختند.انتخاب جهت گیری ،رنگ ، نوع مصالح ، فرم ساختمان ، پنجره ها و موقعیت سایبانهای خارجی وداخلی برای کسب حداکثرآسایش بدقت انجام می شد.این سبک ساختمان سازی که از شرایط طبیعی برای راحتتر ساختن مکان زندگی بهره میگیردمعماری غیر فعال خورشیدی نام دارد.اما از زمان انقلاب صنعتی به نظر میرسد ما این شکل معماری را کنار گذاشته ایم و از روشهای مصنوعی برای تامین شرایطآسایش در ساختمان استفاده م یکنیم.این روش نه تنها گران است بلکه باعث تخریب محیط زیست نیز می گردد.این است که دوباره توجه معماران و دست اندرکاران صنعت ساختمان به سمت بهره گیری هر چه بیشتر و بهتر از عوامل طبیعی برایگرمایش و سرمایش ساختمان معطوف گردیده است.در این زمینه مطالعات زیادی چه در معماری سنتی و چه در علوم جدید انجام شده است که نمونه هایی از این مطالعات دراین مقاله به صورت خلاصه مطرح می شود.

طراحی غیرفعال خورشیدی

۲) حرارتی ساختمان بهینه کردن کارکرد -۱

اولین گام در طراحی برای گرمایش و سرمایش طبیعی بهینه کردن کارکرد حرارتی ساختمان است. در بسیاری از مناطق دوراز انتظار نیست که تنها با یک افزایش هزینه کم انتظار حداقل دو برابر شدن راندمان حرارتی ساختمان را داشته باشیم

۱٫برایاین کار گامهای زیر باید در نظر گرفته شود :

  • جهت گیری
  • عایق کاری
  • هوا بندی
  • تامین سایه
  • محوطه سازی

جهت گیری :

جهت گیری مناسب برای یک سازه کار آمد از نظر حرارتی امری بسیار ضروری است.اثرات جهت گیری بد تا حدودی قابلجبران است ولی بسیار گران تمام می شود.بهترین جهت گیری برای یک ساختمان این است که در جهت شرقی – غربی طویلتر از امتداد در جهت شمالی – جنوبی و

دارای یک حیاط اصلی در قسمت جنوب باشد.بیشتر پنجره ها رو به سمت جنوب و تعداد کمی از آنها در شمال و شرق و غرب قرار گرفته باشند.این گونه جهت گیری در مناطق نیمکره شمالی مد نظر است و باعث حد اکثر شدن گرمایش خورشیدی درزمستان و حداقل شدن آن در تابستان می شود.این کار با حداکثر استفاده از تفاوت مسیر فصلی خورشید انجام می شود.

۱) کاملا مطمئن شوید که ساختمان بسیار خوب عایق بندی و هوابندی شده است.

۲) اطمینان حاصل کنید که ساختمان به طور مناسبی جهت دهی شده است (به شکل یک مستطیل با طول بیشتر درجهت شرقی – غربی نسبت به جهت شمالی – جنوبی).ضمنا توجه کنید که ساختمان دارای پنجره های زیادی در قسمت جنوبی باشد.

۳) استفاده از حداقل پنجره های لازم برای گرمایش کافی در جهت جنوب (معمولا تنها ۵ تا ٨ درصد سطح طبقه برای گرمایش خورشیدی کافی است ). بسیاری از خانه های خورشیدی اولیه دارای پنجره های بسیاری بودند و بنابراین عایق خوبی برای حرارت نبودند.

۴) از بهترین پنجره هایی که میتوانید تهیه کنید استفاده کرده ، سایه بانها و پرده های عایق مؤثر ، ساده و قابل اعتمادینیز برای آنها بسازید.

۵) ساده ترین ، کوچکترین و اقتصادی ترین روش تهیه جرم حرارتی لازم را استفاده کنید.این روش معمولا استفاده ازصفحات دیواره ای مضاعف در اتاقهای جنوبی ، گچکاری ضخیم ، کفهای بتنی و یا کاشیکاری شده و استفاده از تانکهای آب است.

۶) جنبه نیازهای سرمایشی ساختمان را نیز در نظر گرفته یک طرح جامع و کامل برای گرمایش و سرمایش کم هزینه طبیعی تهیه کنید.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت خانه های خورشیدی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود پاورپوینت روستای میمند
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:40 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پاورپوینت روستای میمند

چکیده ای از مطالب

جغرافیای روستای میمند

میمند در ۳۸ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شهربابک در عرض جغرافیای ۳۰درجه و ۱۶دقیقه و طول ۵۵درجه و ۲۵ دقیقه قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۴۰ متر وسعت آن ۴۲۰ کیلومتر مربع است این روستا بین شهرها یزد ، کرمان و شیراز قرار دارد . میمند در کوهستان میمند در شهرستان شهربابک و در استان کرمان واقع شده است . باران سالیانه آن میلیمتر است.

۲٫معانی واژه میمند و اصطلاح آن

میمند در لغت  و اصطلاح به تعابیر مردمانش و آنچه صاحب نظران در پیرامون آن نقل می کنند تعابیر متفاوتی دارد: عده ای معتقدند اصطلاح و لغت میمند از دو واژه (می)و(مند) است که (می) به معنای شراب و (مند) به معنای مست و مستی می باشد . اما تعبیر فلسفی این اصطلاح آن است که چون این روستا در قبل از اسلام حفر شده . مردان این نواحی می نوشیده اند و مست می شده اند. و این حفر ها را بر اثر مستی می کندن . عده ای دیگر عقیده دارند واژه میمند ماخذ از میمنت و مبارکی بوده است. عده ای نیز بر این باور  که مردمان این نواحی از میمند فارسی مهاجرت کرده اند و چون در این ناحیه اقامت گزیده اند. آن را میمند نام نهاده اند و باور های دیگر….

۲٫۱٫ ترجمه کتیبه میمند

هنگامی که کوه ها در این میمند شکاف بر دارند و افسانه های میمند به حقیقت بپیوندند گنجینه میمند پدیدار خواهد گشت و فقط یک نفر می توان به آن دست پیدا کند که او از سوی خورشید می آید.
میمند روستای صخره ای و دستکند با چند هزار سال قدمت یاد آور ایامی است که انسانها خدایان خود را در بلندی کوه ها جستجو می کردند و کوه ها مظهر صلابت و قدرت و الهه عزم و اراده و ایمان تلقی می شد. این بنای دستکنده باستانی ؛ بی گمان از نخستین سکونتکاه های بشری در ایران به شمار می رود . دورانی که هنوز ایرانیان مهر پرست بودند و کوه ها را مقدس می شمردن اعتقادی که بعد نیز جلوه تاریخی و مذهبی داشت و همانگونه که حضرت موسی در کوه طوری به  عبادت

عبودیت می پرداخت و پیامبر گرامی اسلام نیز در غار و کوه حرا به پیامبری مبعوث گردید. به تقدیر چند هزار سال پیش از این . انسانهایی دل سنگ ها را شکافتند و یادگاری به جا گذاشتند که امروزه پس از گذشت سالیان همچنان نماد عزم و اراده و اقتدار اجدادی ایرانی به شمار می رود . هنوز کسی واقف نیست که این مجموعه به دست چه کسانی بوجود آمده و انگیزه این مردمان از احداث چنین بنای چه بوده است . اما انگیزه مردمان آن زمان بسیار مورد اهمیت قرار دارد . چون در آن  زمان و با آن وسایل ابتدائی . آفرینش چنین مجموعه با عظمتی با معماری بی نظیر قابل تحسین است. عده ای از محققین نیز معتقدند که مهرپرستان از غارهایی که با دست در دل کوه کنده اند فقط برای عبادت و دفن مردگان استفاده می کردند و بعد از مدتی بنا به اضطرار ناشی از آب و هوائ یا هر عامل محیطی مؤثر دیگری . این غار ها برای سکونت برگزیده اند. آئین مهرپرستی قبل از ظهور آئین زرتشت در ایران رواج داشته و تا مدت ها پس از ظهور وی نیز ادامه داشته است . میمند به دلیل استحکام دفاعی در طول تاریخ کمتر دستخوش تحولات کالبدی و اجتماعی شده است و بیشترین تغییر در آن

مربوط به چند دهه اخیر می باشد . این تمدن در ابتدا بر گرفته از آیین مهرپرستی و بعد از آئین زرتشت بوده است . در زمان ساسانیان شهربابک به عنوان زادگاه بابک سرسلسه ساسانی مورد توجه خاص آنها بوده است . پس از ظهور اسلام و ورود آن به ایران مردم میمند که به آئین زرتشتی معتقد بودند به  اسلام گرویده و مذهب شیعه را پذیرا گشتند. آنچه مورد اهمیت است و بی شک بر نحوه شناخت میمند اثر گذارده این است که مسکن از روی هم گذاردن سنگ وآجر و غیره پدید نمی آید بعنی در فضای باز ساخته نمی شود بلکه با از میان برداشتن انبوهی از خاک شکل می گیرد و انسان نیاز به خشت و آجر و ملات ندارد بلکه باید تودهای را بردارد تا پناهگاه مهیا شود به همین دلیل برای اتاق ؛ طاقچه در اندازه های مختلف کنده شده است که جای رختخواب ؛ ظروف ؛ صندق ؛چراغ و غیره کنده شده است . به همین دلیل کنار دیوارهای خانه گنجه گذارده نمی شود ؛ بلکه با کندن دیوار حفره یا طاقچه ای بوجود می آید که اشیا و لوازم در آنها گذاشته شده و یا در آن ها آویزان می گردند .

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت روستای میمند ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله مهاجرت حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:38 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مهاجرت حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها

چکیده مقاله

مهاجرت و حاشیه‌نشینی دو پدیده به ظاهر متفاوت می‌باشند که برآیند یک عامل مشترک بوده و نتایج و تبعات مشابهی  هم بخصوص برای شهرها بدنبال دارد.

مهاجرت که خود نتیجه ی نابرابری‌های مکانی و بی‌عدالتی‌های منطقه‌ای می‌باشد، به دلیل ویژگی‌های خاص مهاجران و علل مهاجرتشان پیامدهای منفی متعددی برای شهرها و روستاها بدنبال دارد که از جمله ی آنها ظهور و گسترش پدیده ی حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ می‌باشد.

حاشیه‌نشینان به علت فقر شدید و همه‌جانبه ( اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و…) و اعتراض نسبت به وضع موجود و ابراز وجود در شهرها ، اقدام به فعالیت‌هایی می‌نمایند که موجب سلب آسایش  شهروندان و امنیت شهرها می‌گردد.

این موضوع در شهر مشهد از شدت بیشتری برخوردار بوده و مشکلات زیادی را هم ایجاد نموده است. سرقت‌های متعدد ، آدم‌ربایی و آدم‌کشی، قاچاق مواد مخدر ، شرارت ، تجمعات خیابانی و… از جمله ی این معضلات هستند.آنچه مسلم است بدون توجه به علل مهاجرت روستاییان و سکنه ی شهرهای کوچک به شهر های بزرگی مانند مشهد، مبارزه با معلول و تلاش برای ساماندهی حاشیه نشینی نتایج ملموس و چندانی نخواهد داشت.

مقدمه :

مهاجرت بی‌رویه به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی در قرن گذشته و قرن اخیر از معضلات مهم شهرهای بزرگ جهان، بخصوص در کشورهای در حال توسعه می‌باشد، که پیامدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی متعددی به دنبال داشته است.این دو پدیده جمعیتی و شهری اگر در راستای هم قرار گیرند و به هم پیوند بخورند، قطعاً مشکلات و پیامدهای منفی مضاعفی را برای یک جامعه بخصوص شهرهای بزرگ به دنبال خواهند داشت.از آنجایی که علل حاشیه‌نشینی رانمی‌توان خارج از چارچوب علل مهاجرت ـ بخصوص مهاجرت روستا به شهر ـ بررسی کرد، می‌بایستی آنها را به طور توأمان مطالعه نمود. چرا که از یک طرف عوامل دافعه (Pushfactors)  در روستا موجب تخلیه این واحدهای جمعیتی و مولد می‌گردد و از طرف دیگر عوامل جاذبه (Pull factors)  آنها را به سوی شهرها کشانده و سربار جامعه شهری می‌نماید.برای بررسی نقش این فرآیند در مسائل شهری و بخصوص امنیت اجتماعی شهرها لازم است دلایل مهاجرت، تیپ مهاجران و خصوصیات آنها و همچنین وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهرها و ساکنان آنها مورد توجه قرار گیرند. چرا که بخش اعظم بزهکاری ها، جرم های مشهود و نامشهود و جنایاتی که در این کانونهای جمعیتی اتفاق می‌افتد و یا ساکنان آنها در سطح جامعه مرتکب می‌شوند، ناشی از ساختار فیزیکی، فرهنگی، جمعیتی و اقتصادی این نواحی و ساکنان آنها می‌باشد. حاشیه‌نشینان دارای وضعیت اجتماعی و اقتصادی نامناسبی بوده و بندرت جذب ساختارهای مدرن شهری می‌شوند. برداشت‌ها و روحیات  خود آنها، نحوه برخورد و رفتار شهروندان دیگر با آنها، عدم توجه مسئولان سیاسی و خدماتی شهرها به آنها، موجبات ایجاد روحیه ی عصیان‌ورزی و حس انتقام در آنها شده که خود را به صورت رفتارهای نابهنجار و مشکل‌آفرین بروز می‌دهد.

بررسی نظریات مربوط به پاتولوژی شهری ( آسیب‌شناسی شهری ) و اکولوژی جرایم شهری و خشونت ها و ناآرامیهای شهری و انطباق آنها بر حاشیه ی شهر مشهد مبین ارتباط مستقیم بین ویژگیهای مهاجر و حاشیه‌نشین با بزهکاری و کاهش ضریب امنیتی شهرها می‌باشد.

مهاجرت:

مهاجرت جابجایی بین دو واحد جغرافیایی یا به عبارت دیگر ترک یک سرزمین و اسکان در سرزمین دیگر است.»(۱)

حرکات مکانی جمعیت یا مهاجرت یعنی « تغییر محل اقامت معمولی از یک نقطه جغرافیایی به نقطه دیگر» (۲) که می‌توان آن را از نقطه نظرات مختلف تقسیم‌بندی نمود مانند: فاصله مبدأ تا مقصد، طول مدت اقامت در محل جدید، عبور از مرزها و …

از نظر عبور از مرزها مهاجرت ها یا « بین‌المللی » و یا « داخلی » هستند، که هرکدام به نوعی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلاتی در مقصد باشد. در این بین هجوم آوارگان کشورهای مجاور ـ مانند آوارگان افغانی ـ و مهاجرت روستا به شهر در داخل یک کشور مشکلات و تبعات بیشتری دارند.

مهاجرت به عنوان یک پدیده اجتماعی می‌تواند نشانه ی پویایی و تحول جامعه باشد و موجب ترقی و پیشرفت شود، همانطور که پیرمن عقیده دارد که: « هجرت روستایی نه تنها انحطاط‌آور نیست بلکه مترقی نیز هست».(۳)اما مهاجرت های بی‌رویه و بدون برنامه که نتیجه ی اجرای سیساست های غلط دولت ها و نابرابری‌های شدید مکانی می‌باشد، اثرات مخربی بر پیکر روستاها و شهرها وارد آورده و فضاهای جغرافیایی را از حرکت و پویایی باز می‌دارد.(۴)

منابع ومآخذ:

  • مهدوی ـ مسعود ـ اصول و مبانی جغرافیای جمعیت ـ نشر توس ـ تهران ـ ۱۳۷۳
  • لهاسایی زاده ـ عبدالعلی ـ نظریات مهاجرت ـ انتشارات نوید ـ ۱۳۶۸
  • زمانی پور ـ اسدا… ـ مقاله ی مهاجرت روستائیان به شهرها و اثرات آن بر توسعه ی کشاورزی ـ ۱۳۶۶
  • رحیمی ـ حسین ـ مقاله ی بررسی مهاجرتهای دانش‌آموزی بردسکن ـ رشد آموزش جغرافیا ـ شماره ی ۴۷ ـ تابستان ۷۷
  • حسین‌زاده دلیر ـ کریم ـ مقاله حاشیه‌نشینی، در جستجوی معنی و مفهوم ـ اطلاعات سیاسی ـ اقتصادی ـ شماره ی ۴۶ ـ ۴۵
  • شکویی ـ حسین ، جغرافیای اجتماعی شهرها و اکولوژی اجتماعی شهر ـ انتشارات جهاد دانشگاهی ـ ۱۳۶۹
  • منبع شماره ی ۲
  • خورشیدی ـ محمدتقی ـ پایان‌نامه بررسی علل تخریب روستاهای بیرجند (۱۳۷۰ ـ ۱۳۴۵)- ۱۳۷۵
  • منبع شماره ی ۶
  • طاهری ـ تقی، گزارش مهاجرت روستا یک مسئله است ، برنامه و بودجه و مدیریت کشاورزی ـ ۱۳۶۳
  • منبع شماره ی ۸
  • منبع شماره ی ۸
  • منبع شماره ی ۶
  • مساواتی ـ مجید ، مقاله « خانواده‌های مهاجر روستایی و زمینه‌های طلاق » فصلنامه ی پژوهشی جمعیت ثبت و احوال کشور ـ سال پنجم ـ شماره ی ۱۶ و ۱۵
  • مرکز ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد ـ جزوه ی حاشیه‌نشینی یک مسئله صد مشکل
  • منبع قبلی
  • زاهد زاهدانی ـ سید سعید ، حاشیه‌نشینان شهر کرمان ـ ۱۳۵۵
  • منبع قبل
  • آقاجانیان ـ اکبر ، پایدار ـ مجید ، پژوهشی در مشکل اجتماعی حاشیه‌نشینی ـ سلسله مقالات جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی ­ـ شماره ۲۶ ـ دانشگاه شیراز ـ ۱۳۶۳
  • مرکز ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد ـ جزوه ی رشد و توسعه شهر مشهد
  • هادیزاده بزاز- مریم ، حاشیه نشینی و راهکار های ساماندهی آن در جهان ، شهرداری مشهد – ۱۳۸۲ منبع شماره ی ۶
  • منبع قبلی
  • منبع شماره ی ۶
  • احمدی پور ـ زهرا، مقاله حاشیه‌نشینی در بخش مرکزی کرج ، دانشگاه تربیت مدرس ـ رشد آموزش جغرافیا ـ شماره ۳۸ ـ پاییز ۷۴
  • مرکز ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد
  • اطلاعات مکتوب و غیرمکتوب مرکز ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد
  • مصاحبه ی مدیر ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد با روزنامه ی خراسان ـ چهارشنبه ۲۱/۸/۸۲
  • گزارش آسیب‌شناسی جرایم ، در بلوار دوم طبرسی ، قربانی مقدم ، مرکز ساماندهی حاشیه ی شهر مشهد، آبان ۸۱
  •  فیلم اینجا مشهد است- شهرداری مشهد
  • منبع قبلی
  • آلبوم عکس حاشیه ی شهر مشهد- روابط عمومی شهرداری مشهد – سال ۱۳۷۹

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مهاجرت حاشیه‌نشینی و امنیت اجتماعی شهرها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود مقاله حسابداری اموال و ماشین آلات
شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 7:36 | بازدید : 20 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله حسابداری اموال و ماشین آلات

چکیده ای از مطالب

مقدمه:

داراییهایی که در روال عادی عملیات تجاری به کار می رود و تا سالهای متمادی خدماتی را فراهم می کند در حسابداری به دو گروه عمده زیر طبقه بندی می شود:

داراییها عملیاتی مشهود (Tangible Operation Assets) . این گروه از داراییها اقلامی نظیر: زمین ساختمان، ماشین آلات و انواع تجهیزات را در بر می گیرد و معمولاً تحت عنوان «داراییهای ثابت» «اموال، ماشین آلات و تجهیزات» یا «زمین و داراییهای مشهود استهلاک پذیر» در ترازنامه طبقه بندی می شود. از آنجا که اصطلاح «اموال، ماشین آلات و تجهیزات» ماهیت این گروه از داراییها را بهتر ارائه می کند این عنوان در سالهای اخیر بیشتر به کار می رود. داراییهای عملیاتی مشهود دارای ویژگیهای عمده زیر است:

در عملیات بطور موثر مورد استفاده قرار می گیرد. داراییهایی که در عملیات واحد تجاری کاربرد ندارد، یا انتظار می رود طی مدت زمانی معقول به کار گرفته نشود تحت عنوان «سایر داراییها» در ترازنامه طبقه بندی می شود.

به قصد سرمایه گذاری یا فروش مجدد خریداری نشده است. داراییهایی که به قصد سرمایه گذاری یا فروش تحصیل شده است جداگانه و بنا به مورد، تحت عنوان «سرمایه گذاریها» یا «موجودی جنسی» در ترازنامه طبقه بندی می شود. برای مثال، وسایط نقلیه که در نمایشگاههای اتومبیل برای فروش نگهداری می شود جزو موجودی جنسی به حساب می آید. اما اگر این وسایط نقلیه را موسسه دیگری بخرد و در روال عادی عملیات به کاربرد جزو اموال، ماشین آلات و تجهیزات طبقه بندی می شود.

درارای منافع اقتصادی آتی است. داشتن منافع آتی مشخصه اصلی تمام داراییهاست. هر یک از اقلام که این ویژگی را نداشته باشد دارایی به شمار نمی آید.

دارای موجودیت عینی است. داراییهایی که وجود خارجی ندارند تحت عنوان داراییهای نامشهود در ترازنامه طبقه بندی می شود.

داراییهای عملیاتی مشهود به سه گروه فرعی زیر طبقه بندی می شود:

دراییهای استهلاک پذیر. نظیر ساختمان و ماشین آلات که دارای عمر اقتصادی محدود است و سرمایه گذاری در آنها از طریق فرایند استهلاک به خدمات یا داراییهای تولید شده تخصیص می یابد و بابه هزینه های دوره منظور می شود.

داراییهای استهلاک ناپذیر. نظیر زمین که معمولاً عمر اقتصادی نامحدود دارد بر خلاف سایر اموال در نتیجه استفاده یا گذشت زمان تحلیل یا از بین نمی‌رود.

داراییهای نقصان پذیر. نظیر جنگلها، معادن و سایر منافع و ذخایر طبیعی که بر اثر استخراجح و بهره برداری تحلیل می رود و به موجودی مواد یا کالا تبدیل می شود. این گونه داراییها معمولاً در گروه جداگانه ای تحت عنوان «منابع و ذخایر طبیعی» در ترازنامه طبقه بندی می شود.

داراییهای عملیاتی نامشهود (Intangible Operational Assets). این گروه از داراییها موجودیت عینی ندارند و تحت عنوان داراییهای نامشهود در ترازنامه طبقه بندی می شوند. مانند حقوق طبع، اختراع و امتیاز.

داراییها نامشهود دارای ویژگیهای عمده زیر است:

در عملیات بطور موثر به کار می رود.

برای سرمایه گذاری یا فروش مجدد خریداری نشده است.

دارای منافع آتی است اما موجودیت عینی ندارد.

 بخش اول

تعیین بهای تمام شده اموال ماشین آلات و تجهیزات

 بهای تمام شده اموال، ماشین آلات و تجهیزات

حسابداری اموال، ماشین آلات و تجهیزات بر مبنای بهای تمام شده تاریخی انجام می گیرد. بهای تمام شده تاریخی بر اساس قیمت خرید نقدی که معرف ارزش متعارف دارایی در تاریخ تحصیل است تعیین می شود و تمام مخارج ضروری و عادی که صرف می گردد تا دارایی در وضعیت و موقعیت لازم برای استفاده مورد نظر قرار گیرد به بهای تمام شده اضافه می شود. در مواردی که قیمت خرید نقدی دارای مشخص نباشد دارایی تحصیل شده به ارزش متعارف دارایی واگذار شده ثبت می شود. اگر ارزش متعارف دارایی تمام مخارج مربوط به تحصیل دارایی سرمایه ای به حساب نمی آید به عنوان مثال اقلام زیر نباید جزو بهای تمام شده دارایی به حساب آید:

۱ – تخفیفات نقدی حتی اگر خریدار از آن استفاده نکرده باشد باید از قمیت خریدار از آن استفاده نکرده باشد باید از قیمت خرید دارایی کم شود، زیرا اصلی کلی این است که داراییها نباید به مبلغی بیش از قیمت خرید نقدی در حسابها ثبت گردد.

منابع و مآخذ

حسابداری صنعتی سورن آبنوس

Brimson, jamcs, Activity accounting, john wiley & sons. Inc, 1991

Glad , Emesl and Hugh Beeker , Activiyty based costing and manegment john wiley and sond inc, 1996

Hotngren, charles and George foster , cost accotnting a managerial emphasis  , seventh odition

Kaplan , Robert and others , manegment accounting ,prentice Hall, 1997

(( برای دانلود کلیک کنید ))



:: برچسب‌ها: دانلود مقاله حسابداری اموال و ماشین آلات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0