دانلود پروژه بررسی وضعیت پرندگان باغ وحش تهران


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1512
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1747
:: بازدید ماه : 1852
:: بازدید سال : 1899
:: بازدید کلی : 65742

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود پروژه بررسی وضعیت پرندگان باغ وحش تهران
جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 14:3 | بازدید : 12 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

پروژه بررسی وضعیت پرندگان باغ وحش تهران

فهرست مطالب
 چکیده ۵
ABSTRACT 6
مقدمه ۷
فصل اول ۹
کلیات ۹
۱-۱-  هدف ۱۰
۱-۲-  پیشینه تحقیق ۱۰
۱-۳-  روش کار و تحقیق ۱۰
فصل دوم ۱۲
معرفی باغ وحشها و اهداف آنها ۱۲
۲-۱-  باغ وحش و سابقه تاریخی آن ۱۳
۲-۲- اهداف ایجاد باغ وحش ها ۱۶
۲-۳- لزوم ایجاد باغ وحش در شهرهای بزرگ ۱۷
۲-۴- ضوابط ایجاد باغ وحش ۱۸
هدف ایجاد باغ وحش مکانی است که انواع باغ وحش های اکولوژیکی و تاکسونومیک و منطقه ای را در محیطی مناسب با هم تلفیق دهد . ۱۸
۲-۵- حیوانات باغ وحش ۱۸
۲-۶- مراقبتهای پزشکی ۲۱
۲-۷- باغ وحش ویژه کودکان ۲۲
۲-۸- نحوه طراحی باغ وحش ها ۲۲
فصل سوم ۲۵
مقدمه ای بر پرنده شناسی ۲۵
۳-۱- رده بندی پرندگان ۲۶
۳-۲ – عادات و رفتار ۲۸
۳-۲-۱- عادت غذایی ۳۱
۳-۳- نقش پرندگان در جوانع انسانی ۳۱
۳-۳-۱- جنبه های اقتصادی – اجتماعی پرندگان ۳۲
۳-۴- نقش پرندگان و تأثیر آنها بر آفات و بیماری ها ۳۳
۳-۴-۱- بیماریها و آفات مهم ۳۴
۳-۴-۲- بیماریهای پرندگان دراسارت ۳۷
اوّل- سلامت و بنیه کافی : ۳۷
دوّم – تغذیه مناسب : ۳۷
سوم – محیط زندگی مناسب : ۳۷
چهارم – ریشه کنی و محدود ساختن بیماریهای انتقال پذیر : ۳۸
۳-۴-۲-۱- عوارض تغذیه ای ۳۹
الف- کمبود ویتامین A 39
ب- کمبود ویتامین D 40
ج- کمبود ویتامین E 40
د- ویتامین B1 یا تیامین ۴۰
و- کمبود ویتامین B2 یا ریبوفلاوین ۴۰
هـ- ویتامین c 41
3-4-2-2- انگلها ۴۱
بیماریهای اردک ۴۲
بیماریهای غاز ۴۲
۳-۴-۲-۳- بیماریهای دستگاه حرکت ۴۳
۳-۴-۲-۴- بیماریهای پوست وپر ۴۳
فصل چهارم ۴۵
معرفی پرندگان باغ وحش تهران و شرح وضعیت آنها ۴۵
شترمرغ                                                 ۴۶
پلیکان پا خاکستری   ۴۹
اردک کله سبز ( سرسبز ) ۵۰
تنجه                                                   ۵۱
غاز خاکستری                                                             ۵۲
اردک روسی یا اسرائیلی ۵۳
عقاب شاهی                                                   ۵۷
عقاب طلایی                                       ۵۷
طاووس معمولی                                                 ۶۲
باقرقره شکم سفید                                                                                                    ۶۸
فصل پنجم ۷۲
بحث و نتیجه گیری ۷۲
نتیجه گیری ۷۳
پیشنهادات ۷۵
مقدمه
پرندگان و حیوانات از دیر باز مورد توجه خاص و احترام ایرانیان بوده اند ، به نحوی که در روزگار هخامنشیان، برخی از آنان حتی جنبه تقدس یافته و هنرمندان تصویر آنها راروی دیوار کاخها و معابد نقش می‌کردند . علاوه بر آن، تصاویر این حیوانات و پرندگان به اصطلاح مقدس راگاه از سنگ ، نقره ، طلا ومفرغ می‌ساختند ، یا تصویر آنها را بر آثار هندی خود نقش می‌کردند . عقاب و شاهین به خاطر بلند پروازی و تیز هوشی و تیز جنگی ، غالباّ به صورت تک تک و زمانی باهم ، در یک اثر هنری جلوه گری می‌کنند . با پیشرفت علوم و پی ریزی دانش اکولوژی و توسعه آن که نقش و اهمیت و جایگاه ویژه کلیه مجموعه حیاتی طبیعت و تاثیرات آنها را بر یکدیگر آشکارتر گرداند ، نقش پرندگان در زندگی انسان اهمیت بیشتری یافت . مطالعه در زمینه کنترل بیماریها و آفات کشاورزی توسط پرندگان ، اهمیت آنها رادو چندان کرده ، زیرا به طوری که آشکار شده ، پرندگان در زمره مهمترین عوامل کنترل کننده آفات نباتی قرار دارند .  پرندگان علاوه بر دانه خواری و نتیجتاّ کنترل علفهای هرز ، ناقلین بیماریها و بسیاری از حشرات مضر را نیز کنترل می‌کنند . ذکر این مطلب ضروری است که بسیاری از پرندگان دانه خور ، خساراتی هم به مزارع وارد می‌کنند، ولی بر خلاف تصور عموم ، حتی اگر شواهد متعددی در مورد نقش زیانبار پرندگان برای محصولات زراعی بیش از آنچه موجود است در دست باشد، باز هم نمی‌توان از ارزشهای بی شمار آنها چشم پوشید . اصولأّ در مقایسه با ارزشهای متعدد پرندگان در زمینه سالم سازی  محیط زیست  خسارات آنها جداّ قابل اغماض است . از طرف دیگر ، اهمیت اقتصادی پرندگان وحشی و اهلی برای انسان به عنوان منبع تامین پروتئین ، آنچنان روشن است که بی نیاز از توضیح است . تنها با توجه به نقش پرندگان در طبیعت است که می‌توان به ارزش وجودی و اهمیت واقعی آنها پی برد .
انسان شهر نشین امروز ، برای جبران دست کم برخی از زیانکاریها و لطمات هولناکی که به طبیعت وارد آورده است ، می‌بایست دست به تمهیدات برای حفظ تنوع زیستی زده و سعی در نگهداری بازمانده های طبیعت داشته باشد. ایجاد باغ وحش ها ، از جمله این تمهیدات است . متاسفانه ، شناخت و آگاهی مردم ایران از باغ وحش ها بسیار اندک است .
در باغ وحش تهران ، حدود ۳۰ گونه پرنده وجود دارد که در شرایطی که چندان هم مناسب نیست به حیات خود ادامه می‌دهند . امید است که با ارائه مطالبی در زمینه وضعیت پرندگان باغ وحش تهران ، باتوجه به اهداف حفاظتی ، تحقیقاتی ، آموزشی و تفریحی باغ وحش ها ، شرایط مساعدی برای نگهداری پرندگان فراهم گردد.
فصل اول
کلیات
۱-۱-  هدف
پرندگان که گروه عظیمی‌از جانوران مهره دار را تشکیل می‌دهند ، دارای نقش و اهمیت ویژه ای در طبیعت هستند . در حقیقت پرندگان باز گوکننده و نمایانگر وضعیت اکولوژی محیط زیستشان هستند . بنابراین یک پرنده شناس باید یک محیط شناس خوب نیز باشد و اینجاست که پیوستگی مسائل زیست محیطی روشن می‌گردد . وجود گونه هایی از پرندگان در باغ وحش تهران و شرایط زیستی آنها در اسارت ، نگارنده را بر آن داشت تا پژوهش خود را بر این اساس قرار دهد. با این امید که کارشناسان علاقه مندان و دست اندرکاران محیط زیست به باغ وحش ها،  به عنوان مکانی مهم و حساس برای حفظ و بقای گونه های مختلف جانوری توجه داشته باشند.
 ۱-۲-  پیشینه تحقیق
در تابستان ۱۳۷۸ ، خانم مهندس علی عسگری ، وضعیت باغ وحشهای ایران را از زمان پیدایش تا کنون مورد بررسی قرار دادند ، غیر از این ، هیچگونه پیشینه تحقیقی در رابطه با این موضوع موجود نمی‌باشد .
 ۱-۳-  روش کار و تحقیق
بازدید چند مرحله ای از باغ وحش تهران و مراجعه به کتابخانه ها ، روش جمع آوری اطلاعات برای انجام این پروژه بوده است . کتابخانه ها و سازمانها و مراکز مراجعه شده ، شامل موارد زیر می‌باشد :
- اداره کل منابع طبیعی استان تهران
- کتابخانه موزه آثار طبیعی و حیات وحش دارآباد
- کتابخانه سازمان حفاظت محیط زیست
- کتابخانه دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران
- باغ وحش تهران
فصل دوم
معرفی باغ وحشها و اهداف آنها
۲-۱-  باغ وحش و سابقه تاریخی آن
نخستین باغ وحشی که تاریخ به آن اشاره می‌کند ، باغ شعور است که ۱۱۰۰ سال قبل از میلاد به وسیله نخستین پادشاه سلسه چو در چین ایجاد شد . در قرن های بعد نیز باغ وحش هایی به عناوین و اشکال گوناگون از جمله پارکهای پادشاهان و رجال ، کارناوال و سیرک به وجود آمده است ، ظهور باغ باغ وحش به شکل عمومی‌و عام المنفعه آن از زمانی آغاز شد که محققین مبتکر ، جانوران عجیب و غریبی را از کشورها و مناطق ناشناخته به همراه می‌آورند و مردم برای ارضای حس کنجکاوی به تماشای آنها می‌شتافتند . البته این سیستم به یک موزه زنده شبیه تر بود تا به باغ وحش به معنای امروزی آن ، در این باغ وحشها حیوانات را در قفس هایی که فقط به اندازه جثه آنها گنجایش داشت نگهداری می‌نمودند . امروزه اینگونه قفس ها تقریباّ از میان رفته است و تمایل عمومی‌بر آن است برای کلیه جانوران محیطی فراهم شود ، که به زادگاه و زیستگاه طبیعی آنها شباهت داشته باشد ولی این منظور هنوز در اکثر باغ وحش ها بیشتر به وسیله تزئینات مصنوعی و اشکال معماری و بعضاّ با گیاهان گوناگون تامین می‌شود و در نتیجه گرچه بعضی از تماشاگران این محیط را طبیعی و مناسب تشخیص می‌دهند ولی برای حیوانات درون آن همچنان به منزله قفس است . برای نگهداری از حیوانات صرفاّ تغذیه مناسب و بهداشت کافی نیست بلکه باید پا به پای آن برای ارضای عادات بیولوژیکی حیوانات مثلاّ از لحاظ گروه بندی ، خوابیدن ، تمیز کردن و پاسداری قلمرو نیز وقت کافی مبذول گردد .
به دلیل آگاهی از علاقه وافر ایرانیان  به شکار و سر و کار داشتن آنها با حیوانات تا آن حد که بعضی از آنها را سمبل قرار داده اند ، می‌توان یقین حاصل کرد که در ایران پیش از اسلام ، باغ وحش وجود داشته است و اعراب فن تاسیس و اداره آن را مانند فنون دیگر ، از ایرانیان آ موختند و بنا به ذوق و سلیقه و فرهنگ خود در آن تغییراتی دادند.




:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی وضعیت پرندگان باغ وحش تهران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: