دانلود مقاله تصمیم گیری در شرایط ریسک


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 354
:: بازدید سال : 401
:: بازدید کلی : 64244

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله تصمیم گیری در شرایط ریسک
دو شنبه 22 تير 1394 ساعت 15:58 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله تصمیم گیری در شرایط ریسک

مقدمه:
در مرحله گزینه‌یابی چگونه می‌توان بهتر اقدام کرد و احساسی با انتخاب گزینه برخورد نکنیم؟
پ : در یک تقسیم‌بندی کلی، سه سبک تصمیم‌گیری توسط افراد به کار گرفته می‌شود.
یک دسته افرادی هستند که سبک انعکاسی دارند و معمولا بسیار سریع و تند، تصمیم‌ می‌گیرند و معمولا وقت اضافه می‌آورند. گروه دیگری هستند که سبک تاملی دارند و معمولا دچار کمبودوقت می‌شوند. چون آنها به مطالعه و مشورت زیاد در یک تصمیم‌گیری قائل هستند. سبک سومی که حد وسط بین دو گونه بالاست سبک با ثبات می‌باشد و رفتار اجتماعی مردم در کشورهای توسعه یافته عمدتا در محدوده با ثبات است.
افرادی که سبک انعکاسی دارند و سریع‌العمل هستند، بایستی درمرحله سوم یعنی گزینه‌یابی صبر بیشتری به خرج دهند تا دچار افت تصمیم‌گیری عقلایی محدود نشوند.
تصمیم‌گیری عقلایی محدود در مورد مسائل روزمره و معمول باید اتفاق بیافتد و نه امور مهم.
س :  آیا در مرحله گزینه‌یابی، خلاقیت نقش برجسته‌ای پیدا می‌کند؟
پ :  بله، البته خلاقیت به معنای خلق فکر نو و جدید است و نوآوری به معنای اجرای آن فکر و ایده نو در مرحله سوم تصمیم‌گیری، می‌توان از تکنیک‌های خلاقیت مثل «بارش افکار» بهره گرفت. در این مرحله، فرد ساختار موجود ذهنی‌اش را در رابطه با آن موضوع می‌شکند و ایده‌های جدیدی را مطرح می‌کند . چون اگر بخواهیم از ایده‌های قبلی استفاده کنیم، دچار تصمیم‌گیری عقلایی محدود می‌شویم. افرادی که سبک انعکاسی دارند باید سعی کنند با تکنیک‌های خلاقیت، ایده‌های بیشتری را به ذهن خودشان راه دهند. خلاقیت هم سه مرحله شامل آماده‌سازی، پروراندن فکر و ایده و روشن شدن بالاخره ارزیابی دارد.
در مرحله اول خلاقیت ما باید بتوانیم سؤال بسازیم. در تربیت کودکان ۵-۳ ساله که به طور مرتب از والدین خود سؤال می‌کنند، بسیاری از این والدین برای آن سؤالات جوابی ندارند و به سرعت از این چراها و کنجکاوی‌ بچه‌ها خسته می‌شوند وقتی ما به سؤالات بچه‌ها جواب نمی‌دهیم در واقع اجازه بروز خلاقیت را از  آنها گرفته‌ایم و یا هنگامی که ما از دانش‌آموزان می‌خواهیم عینا مطالب یک کتاب درسی را حفظ کنند و به ما تحویل دهند، زمینه بروز خلاقیت از بین می‌رود در حالی که با چون و چرا کردن و کنکاش است که افکار خلاقانه بروز پیدا می‌کند.در مرحله پروراندن فکر، وقتی که یک تصمیم‌گیری مهم باید داشته باشیم، نباید سرعت عمل بیش از حد به خرج دهیم. در چنین وضعیتی، بایستی دست کم یک فاصله ۲۴ ساعته را در نظر بگیریم. در این مدت، ممکن است ویژگی‌های جدیدی به نظر ما برسد و به ترکیب‌های جدیدی در تصمیم‌گیری دسترسی پیدا کنیم. درمرحله روشن شدن فکر و ایده، خلاقیت در یک لحظه بروز پیدا می‌کند و یک فکر خلاق به ذهن خطور می‌کند. داستان ارشمیدس که در داخل حمام به یک ایده نور رسید، در واقع روشن‌سازی ایده را تایید می‌کند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تصمیم گیری در شرایط ریسک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: