دانلود مقاله کاربردهای پمپ


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1571
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 1571
:: بازدید ماه : 1914
:: بازدید سال : 1961
:: بازدید کلی : 65804

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله کاربردهای پمپ
پنج شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 18:4 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله کاربردهای پمپ

مقدمه
سیستم‌های لوله‌کشی انتقال سیالات تقریباً در تمامی فرآیندها و عملیات تولیدی، مبحث مهمی به شمار می‌آید. پمپ به منزله قلب سیستم‌های انتقال مواد است. اگر پمپ کار نکند و یا به درستی کار نکند، کل سیستم کارایی خود را از دست می‌دهد و در این صورت از گروه نگهداری و تعمیرات خواسته می‌شود مشکل را برطرف کنند.
پمپ‌ها باید با انواع مختلف سیالات با مقادیر مختلف گرانروی کار کرده و آنها را با شدت جریان‌های متفاوت انتقال دهند. برای این منظور پمپ‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند  ـ از انواع با جابجایی مثبت (پیستونی، رفت و برگشتی و دوار) گرفته تا پمپ‌های گریز ار مرکز پرسرعت.
سیستم‌های پمپاژ آب
پمپاژ مواد (اعم از سیالات و نیمه جامدات) در واحدهای صنعتی مشکلات بسیاری بوجود می‌آورند. بنابراین نه تنها پمپ، بلکه سیستم لوله‌کشی انتقال مواد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
مسائل نگهدارنده و تعمیرات معمولاً از پمپ ناشی می‌شوند، اما در اثر لوله‌کشی یا انتخاب نادرست شیرها و متعلقات آن نیز بوجود می‌آیند. توسعه یک سیستم لوله‌کشی موجود پروژه‌ای است که اغلب به واحد نگهداری و تعمیرات ارجاع می‌گردد.
برخی از سیستم‌های سیالات و مواد نیمه جامد که در زیر رح داده شده، ممکن است مشابه سیستم‌های موجود در کارخانه شما باشد. حتی اگر خود سیستم‌ها متفاوت باشند، اصول و روش‌های مربوطه تقریباً یکسان خواهد بود.
سیستم‌های آبرسانی متداول‌ترین سیستم‌های انتقال سیالات در کارخانه‌ها هستند. گرچه آب بیشتر کارخانه‌ها توسط سیستم‌های آب شهری تامین می‌شود، برخی از واحدها از چاه‌ها و یا منابع متعلق به خود سود می‌جویند. برخی دیگر به تغییرات خاص در سیستم‌های شهری ـ از جمله فشار بالاتر، تصفیه شیمیایی و گردش آب در داخل کارخانه ـ نیاز دارند.
بیشتر سیستم‌های آبرسانی به جای گردشی از نوع مستقیم‌اند. در سیستم مستقیم، مطابق شکل زیر، آب توسط یک پمپ (معمولاً گریز از مرکز) از یک مخزن، دریاچه، چاه و یا منابع دیگر کشیدذه می‌شود. این آب معمولاً برای آنکه جهت آشامیدن و یا مقاصد دیگر کشیده می‌شود. این آب معمولاً برای آنکه جهت آشامیدن و یا مقاصد دیگر قابل استفاده باشد، باید تصفیه و خالص شود. تصفیه می‌تواند شامل سختی‌گیری، پالایش، ته‌نشینی و یا فرآوری شیمیایی باشد. پس از خروج از مخزن نگهدارنده از طریق سیستم لوله‌کشی به نقاط مصرف منتقل می‌شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کاربردهای پمپ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: