دانلود مقاله سکولاریسم و کشف حجاب در ایران


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 520
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 520
:: بازدید ماه : 863
:: بازدید سال : 910
:: بازدید کلی : 64753

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله سکولاریسم و کشف حجاب در ایران
یک شنبه 22 شهريور 1394 ساعت 13:58 | بازدید : 5 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله سکولاریسم و کشف حجاب در ایران

فهرست مطالب چکیده    ۱
فصل اول : کلیات    ۷
۱-۱) بیان مسأله    ۷
۲-۱) بررسی سوابق و ادبیات موضوع    ۱۶
۳-۱) اهداف پژوهش    ۲۱
۴-۱) اهمیت پژوهش    ۲۲
۵-۱) پرسش پژوهش    ۲۶
۱-۵-۱) پرسش اصلی    ۲۶
۲-۵-۱)  پرسش های فرعی    ۲۶
۶-۱) فرضیه    ۲۶
۷-۱) تعریف متغیرها و مفاهیم وعملیاتی    ۲۷
۸-۱) روش پژوهش    ۲۹
۹-۱) سازماندهی پژوهش    ۳۰
فصل دوم : دیدگاه های نظری    ۳۳
۱-۲) تعریف نوسازی    ۳۳
۱-۲-۲) نوسازی روانشناختی    ۳۶
۲-۲-۲) نوسازی اجتماعی    ۳۶
۳-۲-۲) نوسازی سیاسی    ۳۷
۳-۲) جامعه شناسان کلاسیک و اندیشه گذار    ۳۷
۱-۳-۲)  آگوست کنت (۱۷۹۸-۱۸۵۷)    ۳۷
۲-۳-۲) کارل مارکس (۱۸۱۸-۱۸۸۳)    ۳۹
۳-۳-۲) هربرت اسپنسر(۱۸۲۰-۱۹۰۳)    ۴۳
۴-۳-۲) امیل دورکیم(۱۸۵۸-۱۹۱۷)    ۴۵
۵-۳-۲) ماکس وبر (۱۸۶۴-۱۹۲۰)    ۴۹
۶-۳-۲) تالکوت پارسونز    ۵۱
۱-۶-۳-۲) تیپ بندی جوامع از نظر پاسونز    ۵۴
۷-۳-۲) نیل اسملسر    ۵۶
۸-۳-۲) برینگتون مور    ۵۹
جمع بندی    ۶۲
فصل سوم : سیاست های ضد مذهبی رضاشاه در ایران    ۷۰
۱-۳) کودکی رضاخان    ۷۰
۲-۳) دیدگاههای مختلف در مورد زمینه وقوع کودتای ۱۲۹۹    ۷۳
۳-۳) کودتای۱۲۹۹|۱۹۳۰    ۷۶
۴-۳) گفتمان فکری غرب و ورود آن به ایران    ۸۱
۱-۴-۳) آخوند زاده (۱۸۱۲-۱۸۷۸م|۱۲۲۸-۱۲۹۵ق)    ۸۱
۱-۱-۴-۳) نگرش آخوند زاده در مورد دین    ۸۲
۲-۴-۳) میرزا ملکم خان (۱۸۳۳-۱۹۰۹|۱۲۴۹-۱۳۲۶ق)    ۸۵
۳-۴-۳) عبدالرحیم طالبوف (۱۸۳۴-۱۹۱۱م|۱۲۵۰-۱۳۲۹ق)    ۸۸
۱-۴-۴-۳) طالبوف : دین و روحانیت    ۸۸
جمع بندی    ۸۹
۱-۵-۳) رضاخان و مذهب    ۹۰
۲-۵-۳) سیاست ضد مذهبی رضاشاه    ۹۴
۳-۵-۳) مقابله با روحانیت    ۹۶
۴-۵-۳) مقابله با مذهب    ۹۹
۱-۶-۳) کشف حجاب    ۱۰۱
۳-۶-۳) طرح متحدالشکل البسه    ۱۰۷
۴-۶-۳) دانشکده معقول و منقول    ۱۱۰
۵-۶-۳) مؤسسه وعظ و خطابه    ۱۱۲
۷-۶-۳) طرح اداره اوقاف    ۱۱۴
۸-۶-۳) تخریب مدارس علمی و مساجد و…    ۱۱۶
۹-۶-۳) تغییر ماههای قمری به ماههای شمسی و…    ۱۱۷
جمع بندی    ۱۱۹
فصل چهارم: سیاست های مصطفی کمال در مقابل مذهب و نیروهای مذهبی    ۱۲۳
۱-۴) زندگی نامه مصطفی کمال آتاتورک    ۱۲۳
۱-۱-۴) نحوه به قدرت رسیدن آتاتورک    ۱۲۸
۲-۴) اندیشه های تجددگرایی در ترکهای جوان    ۱۳۰
۱-۲-۴) ضیاء گوکالپ و ناسیونالیسم ترک    ۱۳۰
۳-۴) مصطفی کمال و سلطنت    ۱۳۶
۴-۴) مصطفی کمال و خلافت    ۱۴۲
۱-۴-۴) تخریب مساجد و اماکن مذهبی    ۱۵۱
۲-۴-۴) مقابله با دراویشان    ۱۵۱
۳-۴-۴) دگرگونی پوشاک    ۱۵۲
۴-۴-۴) دگرگونی حقوقی    ۱۵۵
جمع بندی    ۱۵۷
نتیجه گیری بخش دوم : مقایسه سیاستهای ضد مذهبی در ایران و ترکیه    ۱۶۱
وجوه تشابه    ۱۶۱
پیشینه نوسازی    ۱۶۵
وجوه اختلاف:    ۱۶۶
تفاوت در شیوه عمل    ۱۶۷
تفاوت در ساختار سیاسی دو کشور    ۱۶۹
فصل پنجم : دین و سازمان روحانیت در ایران    ۱۷۱
مذهب شیعه    ۱۷۱
۱-۱-۵) رهبری شیعیان در دوران غیبت    ۱۷۳
۲-۱-۵) سازمان مذهبی شیعه    ۱۷۴
۳-۱-۵) منابع مالی روحانیون شیعه    ۱۷۵
۴-۱-۵) تشکیلات حکومتی روحانیون    ۱۷۷
۵-۱-۵) اصولیون و اخباریون    ۱۷۷
۱-۵-۱-۵) ویژگیهای مکتب اصول    ۱۷۸
فصل ششم: دین و سازمان روحانیت در ترکیه    ۱۸۱
۱-۶) مذهب رسمی    ۱۸۱
۲-۶) ادیان ،مذاهب و طریقتهای موجود در ترکیه    ۱۸۵
۱-۲-۶) شیعیان    ۱۸۶
۳-۶)    طریقت ها و داراویش    ۱۸۶
۱-۳-۶) علویان    ۱۸۷
۲-۳-۶) بکتاشیه    ۱۸۸
۳-۳-۶) طریقت نقشبندیه    ۱۹۰
۴-۳-۶) طریقت نورجی ها    ۱۹۱
۵-۳-۶) سلیمانجی ها    ۱۹۲
۶-۳-۶) طریقت تیجانیه    ۱۹۳
۷-۳-۶) طریقت مولویه    ۱۹۴
۴-۶) اقلیتهای غیر مسلمان    ۱۹۴
۱-۴-۶) مسیحیان    ۱۹۴
جمع بندی    ۱۹۵
نتیجه گیری بخش سوم :    ۱۹۷
میزان همگرایی مذهبی    ۱۹۷
میزان مبارزه جویی    ۱۹۸
میزان استقلال سیاسی و مالی    ۱۹۸
فصل هفتم : مقاومت در برابر سیاستهای نوسازی در ایران    ۲۰۰
۱-۷) تأسیس جمهوری    ۲۰۰
۲-۷) آیة الله نائینی    ۲۰۵
۳-۷) آیةالله سید ابوالحسن اصفهانی    ۲۰۶
۴-۷) آیةالله شیخ عبدالکریم حائری یزدی    ۲۰۷
۱-۴-۷)موضع آیةالله حائری در برابرمسایل سیاسی واجتماعی کشور    ۲۰۸
۵-۷) آیةالله شیخ محمد تقی بافقی    ۲۱۱
فصل هشتم : مقاومت در برابر سیاست های آتاتورک    ۲۱۴
۱-۸) مقاومت جدی صورت نگرفت    ۲۱۴
۲-۸) شورش شیخ سعید    ۲۱۶
نتیجه گیری بخش چهارم :    ۲۱۹
توانای بسیج اجتماعی    ۲۱۹
منابع مآخذ    ۲۲۷
منابع انگلیسی    ۲۳۲
منابع ترکی استانبولی    ۲۳۲
چکیده
مصطفی کمال آتاتورک در اثراقدامات تدریجی و آشکار توانسته بود به عمر امپراطوری
عثمانی پایان دهد و کشور کوچک  ترکیه را  بنیان  نهد ، برآن  شد تا کشور ترکیه را در مسیر
نوسازی قرار دهد ؛ نوسازی  که مصطفی کمال خواستار آن بود ، در واقع غربی سازی بود و
در این راستا می بایست تمام  سنتها از بین می رفت . وی  برای رسیدن به این هدف، مبارزه
گسترده با مذهب و نیروهایی  مذهبی انجام داد و اسلام رسمی  را بطور کامل از جامعه ترکیه
پاک کرد . در کنار اقدامات مصطفی کمال ؛ وابستگی روحانیون سنی  به دولت و عدم استقلال
سیاسی و مالی این زمینه را برای مصطفی کمال فراهم  آورد تا بتواند با ترکیب سیاست پنهان و
آشکار ترکیه را به یک کشور سکولار تبدیل کند .
از طرف دیگر در ایران  نیز رضاشاه به زعم خود برآن شد تا جامعه  ایران را همانند
ترکیه  بسوی  تمدن و نوسازی هدایت کند . در راستای  چنین اقدامی طبیعی  بود که از  طرف
روحانیون که به عنوان ترویج دهندگان دین در جامعه محسوب می شدند ،در مقابل  چنین اقدامی
مقاومت صورت گیرد ، استقلال سیاسی، اقتصادی به روحانیون این کمک را می کرد تا در مقابل
سیاستهای نوسازی رضاشاه که توأم با دین زدایی بود مقاومت کنند .
استقلال یکی از بزرگترین امتیازات روحانیت شیعه درمقایسه با روحانیت سنی است .چه
در دوره صفویه، چه در دوره هایی افشاریه و زندیه و قاجاریه و چه در دوره پهلوی، روحانیت
اگر چه متفاوت اندیشیدند ولی هیچ گاه زیر بار زور و دستور و ابلاغیه  و فرمان شاهی
نرفت. نتنها این وضعیت و آرمان را حفظ کرد بلکه  در شرایط مقتضی با قدرت ظالمانه مبارزه
کرد و برای ایجاد فضایی  مساعد تر برای  دینداری  و دین مداری ، با حاکمان در افتاد و نهایتاً
کوشید تا نظامی اسلامی برمبنای دین و مردم تأسیس کند . از دوره های  بسیار سخت و طاقت-
فرسا برای روحانیت ،  دوره  حکومت  بیست  ساله رضاخان  بود . در این  دوره روحانیت  با
شدیدترین برخوردها وعمیق ترین موانع مواجه شد . رضاخان که سودای ترقی و پیشرفت ایران
به مانند کشورهای اروپایی را درسر داشت ، سعی می کرد  مهمترین  موانع را  که به زعم  او
مذهب  و روحانیت  بود ، از میان  بردارد . او علاوه  بر مقابله های  خشن  و  زورمندانه  با
روحانیت ، بر آن بود تا تمام  نمادهای  مذهبی را از جامعه حذف کند . رضاشاه  برای  از بین
بردن مذهب و نیروهایی  مذهبی از تمام امکانات استفاده می کرد تا هرچه زودتر به زعم خویش
کشور را به دروازه های ترقی برساند .
در پژوهش حاضر  با مطالعه اقدامات ضد دینی در ایران و ترکیه که نهایتاً جامعه را به
سوی سکولاریسم  هدایت می کرد ، آشنا خواهیم  شد . و همچنین در این  پژوهش  سیاست های
رضاشاه و آتاتورک را در مقابل  مذهب و نیروهایی مذهبی  بصورت مقایسه ای بررسی خواهیم
کرد .

 (( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله سکولاریسم و کشف حجاب در ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: