دانلود مقاله عوامل موثر بر مشارکت کارکنان در نظام پیشنهادها


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1578
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1813
:: بازدید ماه : 1918
:: بازدید سال : 1965
:: بازدید کلی : 65808

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله عوامل موثر بر مشارکت کارکنان در نظام پیشنهادها
دو شنبه 13 مهر 1394 ساعت 10:2 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله عوامل موثر بر مشارکت کارکنان در نظام پیشنهادها


۱-مقدمه
سرعت تغییر و تحول در سازمانهای امروزی سریعتر از آن است که با راه حلهای گذشته و سنتی بتوان برای مسائل پیش رو چاره جویی کرد‏. در این راستا اکثر سازمانها به طرق مختلف موفق به ارتقاء ظرفیت خود برای رویارویی با تغییرات پیچیده‏، تنوع محصول و پاسخگوئی به نیازهای مشتریان در فضای رقابتی جهانی شده اند‏.
مشارکت بعنوان یکی از فنون پیشرفته اداره سازمان می تواند هدایت و کارگردانی کارآمدتر فعالیتهای سازمان را جهت نواندیشی‏، پویایی و بقاء فراهم نماید‏. یکی از سازوکارهای نیرومند این فرادگرد بر پایی نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها می باشد که به منزله رهیافتی برای جلب مشارکت فردی و گروهی کارکنان، مشتریان وپیمانکاران با مدیریت در اداره سازمان جهت حل مسائل و ایجاد بهبود مستمر در تمامی ابعاد است‏. نظام پیشنهادها تاکنون در بسیاری از شرکتهای صنعتی بزرگ و کوچک و متوسط‏، کشورهای پیشرفته از جمله ژاپن به اجرا درآمده است‏، به طوری که شرکت های صاحب نام‏، با ذکر تعداد پیشنهادهای دریافتی از کارکنان و میزان منافع حاصل از آن به عنوان افتخارات خود یاری می کنند‏.
نظام پیشنهادها یکی از ابزارهای کارآمد زیر مجموعه مدیریت مشارکتی است که اجرای آن علاوه بر رشد فکری و آموزش خود جوش و مستمر کارکنان‏، موجب شکوفایی فکری‏، بهبود روابط انسانی و … می گردد‏. در کشور ما این نظام از سال ۱۳۶۶ در بعضی از شرکتهای صنعتی و تولیدی طراحی و اجرا گردیده است‏. براساس آمار ارائه شده تعداد پیشنهادهای ۸۳ واحد تولیدی و خدماتی ایرانی از سال ۱۳۶۶ لغایت ۱۳۸۰‏، با ۱۵۳۲۰۰ نفر پرسنل‏، ۲۸۴۰۰۰ فقره بوده است که شاخص نفر-پیشنهاد آن برای این مدت ۸۵/۱ فقره می باشد‏. در صورتیکه طبق آمار منتشر شده در کشور ژاپن تعداد پیشنهادهای ۶۲۰ واحد تولیدی‏، خدماتی‏، تجاری و دولتی‏(از آوریل ۱۹۸۷ تا مارس ۱۹۸۸‏) با ۲۰۴۴۰۰۰ نفر پرسنل‏، ۵۰۵۳۷۰۰۰ فقره بوده و شاخص نفر پیشنهاد ۷/۲۴ فقره می باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله عوامل موثر بر مشارکت کارکنان در نظام پیشنهادها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: