دانلود مقاله مسجد جامع قزوین


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 411
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 411
:: بازدید ماه : 754
:: بازدید سال : 801
:: بازدید کلی : 64644

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله مسجد جامع قزوین
شنبه 25 مهر 1394 ساعت 11:53 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله مسجد جامع قزوین

این مسجد یکی از کهن ترین و کم نظیرین مساجد ایران به شمار می رود که شیوه های معماری و هنر ادوار مختلف را می توان در آن به تماشا نشست.
مقصوره کهن یا طاق هارونی قدیمی ترین بخش از بنای جامع عتیق قزوین است که به دهلیز ورودی شرقی آن متصل بوده و توسط هارون الرشید در سال ۱۹۲ هجری قمری بنا شده است.
می گویند شالودة مسجد را بر بنیان آتشکده ای نهاده اند. در چهار جهت حیاط آن که افزون بر چهار هزار متر مربع است چهار ایوان رفیع قرار دارد که در دو سوی هر یک رواقی طولانی ساخته اند. گنبد آجری دوپوش و شبستان جنوبی مسجد به وسیله امیرخمارتاش عمادی در سالهای ۵۰۰ تا ۵۰۹ هجری بنا شده و دارای پنج کتیبه نفیس گچبری شده به خطوط ثلث، نسخ و کوفی است که از شاهکارهای هنر ایرانی محسوب می شود. سه ایوان با شکوه شمالی، غربی و جنوبی آن را در روزگار صفویه ساخته اند که بر زیبایی مسجد افزوده است.
پروژه احیای شبستان های مسجد جامع قزوین به ارزش تاریخی بنا آسیب زده است
مـعـاون مـیـراث فـرهـنـگـی اداره کـل مـیـراث فـرهـنـگی و گردشگری استان قزوین گفت: در صورت تامین اعتبار، پروژه مرمت گنبدخانه مسجد جامع قزوینتـا پـنـج سـال آیـنـده بـه پـایـان مـی رسـد. امـیـر دیـزانـی در گفت وگو با ایسنا افزود: مرمت گنبدخانه مسجد جامع، پروژه حفاظتی عظیمی است که با آغاز این پروژه، امکان توقف روند مرمت وجود ندارد. در صورت موافقت با تامین اعتبار برای مرمت گنبدخانه، اجرای این پروژه به عنوان یک پایلوت مطالعاتی در سال ۱۳۸۶ آغاز خواهد شد. وی با اشاره به نحوه مرمت و استفاده از سنگ و گچ در پروژه احیای شبستان ها اظهار داشت: پروژه احیای شبستان های مسجد جامع به ارزش تاریخی بنا آسیب زده است، البته این مرمت ها از نظر فنی مشکلی ندارند، همچنین امکان برگرداندن شبستان ها به شکل نخستین آنها وجود دارد؛ اما جزو اولویت های پروژه مرمت امسال نیست. وی با اشاره به این که تاق هارونی مسجد جامع قزوین در کشور بی نظیر است، بیان کرد: مرحله آزادسازی تاق های هارونی مسجد جامع تا آخر شهریور انجام خواهد شد.
مساجد تاریخی قزوین
مسجد جامع عتیق
این مسجد یکی از کهن ترین و کم نظیرترین مساجد ایران به شمار می رود که شیوه های معماری و هنر ادوار مختلف را می توان در آن به تماشا نشست. مقصوره کهن یا طاق هارونی قدیمی ترین بخش از بنای جامع عتیق قزوین است که به دهلیز ورودی شرقی آن متصّل بوده و توسط هارون الرشید در سال ۱۹۲ هجری قمری بنا شده است. می گویند شالوده مسجد را بربنیان آتشکده ای نهاده اند . در چهار جهت حیاط آن که افزون بر چهار هزار متر مربع است چهار ایوان رفیع قراردارد که دردو سوی هر یک رواقی طولانی ساخته اند. گنبد آجری دوپوش و شبستان جنوبی مسجد به وسیله امیر خمارتاش عمادی در سالهای ۵۰۰ تا ۵۰۹ هجری بنا شده و دارای پنج کتیبه نفیس گچبری شده به خطوط ثلث، نسخ و کوفی است که از شاهکارهای هنر ایرانی محسوب می شود و علیرغم حمله خانمانسوز مغول و وارد شدن آسیب های جدی به جامع عتیق قزوین همچنان استوار و پرشکوه باقی مانده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مسجد جامع قزوین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: