دانلود مقاله چرایی و چگونگی وقوع انقلاب ها


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 546
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 781
:: بازدید ماه : 886
:: بازدید سال : 933
:: بازدید کلی : 64776

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله چرایی و چگونگی وقوع انقلاب ها
پنج شنبه 7 آبان 1394 ساعت 11:6 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله چرایی و چگونگی وقوع انقلاب ها

واژه « انقلاب REVOLUTION  » از اصلاحات اختر شناسی به معنای چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول است . تعدادی از نویسندگان بر این باورند که بر خلاف انقلاب های امروزین که با ایجاد عصری نو در زمینه های مختلف اجتمایی ، اقتصادی ، سیاسی وهمراهند ، در گذشته و تا پیش از انقلاب های پایان قرن ۱۸ م . مفهوم انقلاب به معنای بازگشت به وضعیت مطلوبی بود که در گذشته تجربه شده است . در واقع آن ها معتقد بودند که تاریخ کشورها هرگز از نو آغاز نمی گردد ،بلکه باز در مرحله ای دیگر در چرخه خود قرار گیرد ‹۱› در عین حال ، این باور که انقلاب های گذشته چیز تازه ای پدید نمی آوردند و جامعه در مرحله ای دیگر از گردش خود قرار می گرفت ، مورد توافق همه نویسندگان و صاحب نظران پدیده انقلاب نیست .
برخی از نویسند گان ، بر اساس میزان تغییرات که انقلاب ، به ویژه در داخل کشور پدید می اورد به انقلاب های سیاسی و اجتماعی تقسیم کردهاند . انقلاب سیاسی با تغییر حکومت بدون تغییر در ساخت های اجتمایی و انقلاب های اجتمایی با تغییر حکومت و سا خته های اجتمایی همراه است. آنچه در این نو شته مورد توجه است انقلاب اجتماعی است .
به رقم فقدان یک تعریف مورد توافق همگانی در باب انقلاب های اجتماعی ، با توجهی دقیق به این پدیده و نگا هی به تعاریف مختلف در این باره ،انقلاب را می توان با ویژگیهایی مانند : نارضایتی عمیق از شرا یط حاکم ، گسترش اید ئولوژی های جدید جایگزین: روحییه انقلابی ، رهبری و ساخته های اجتماعی – سیاسی دارای نقش و بسیج گر ، مشارکت مردمی -هر چند بخشی از مردم -، مبارزه خشونت بار ، تغییر رژیم سیاسی و ساخته های اجتماعی ، اقتصادی ، حققوقی وهمراه دانست.
تفاوت انقلاب با مفاهیمی مانند کودتا ،رفرم ، شورش و جنگ داخلی را نیز باید در همین ویژگی ها جستجو کرد. کودتا ، توسط گروهی از نظامیان به وقوع می پیوندد و مشارکت مدمی در آن وجود ندارد . رفرم ،توسط رژیم سیاسی مو جود صورت می گیرد و فاقد مبارزه خشونت بار ، مشارکت مردمی و مانند آن است . شورش ، حالت مقطعی و گاه عکس العملی داشته و بسیاری از مواقع از یک اید ئولوژی جدید جایگزین و همراهی مردمی برخوردار نیست و از کسب پیروزی ناتوان است و در نهایت جنگ داخلی ، به مبارزه مسلحا نه برای کسب قدرت میان طرف های درگیر در یک کشور گفته می شود که ممکن است ایجاد کننده آن بخش های معارض در درون دولت یا جدایی و طغیان بخشی از قدرت علیه بخش دیگر ، باشد.
پدیده انقلاب دارای قدرتمندی بسیار طولانی است و نوشته های متفاوت باقی مانده از دوران باستان ، این واقعییت را نشان می دهد . یک پژوهش علمی معاصر می گوید : در حد فاصل بین ۶۰۰ق.م تا ۱۴۶ق.م، تعداد ۸۴ انقلاب در تاریخ یونان باستان و در فاصله میان ۵۰۹ق.م تا ۴۷۶م،تعداد ۱۷۰ انقلاب و اغتشاش عمده ثبت شده در تاریخ رم باستان دیده         می شود .
این پدیده به عنوان یکی از مهمترین و سر نوشت ساز ترین پدیده فرهنگی -اجتماعی، توجه بسیاری از پژوهش گران را به خود جلب کرده و این توجه منجر به پیدایش دید گاههای مختلف درباره چرایی و چگونگی وقوع آن  گردیده است .

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله چرایی و چگونگی وقوع انقلاب ها ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: