دانلود مقاله پورت کامپیوتر


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1342
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1577
:: بازدید ماه : 1682
:: بازدید سال : 1729
:: بازدید کلی : 65572

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله پورت کامپیوتر
دو شنبه 25 آبان 1394 ساعت 11:10 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله پورت کامپیوتر

مقدمه
برای آشنایی با پورت USB لازم است اول عبارت پورت را بشناسیم. پورت، در واقع مبادی ورود و خروج اطلاعات به کامپیوتر است. از طریق پورت می توان دستگاه های خارجی را به کامپیوتر وصل کرد. کامپیوترهای شخصی اولیه IBM با دو پورت (سریال و موازی) عرضه شدند. دستگاه هایی مانند مودم به پورت سریال و پرینترها به پورت موازی وصل می شدند.
پورتها نه تنها محلی برای اتصال دستگاه های خارجی به کامپیوتر هستند بلکه سرعت مبادله دیتا را هم بین آنها تعریف می کنند. (برای مطالعه بیشتر دراین مورد به سایر مقالات سایت میکرو رایانه مراجعه نمایید) اینجاست که USB ارزش خود را نشان می دهد. پورت USB بطور متوسط ده بار سریع تر از پورتهای موازی، دیتا را منتقل می کند و بدیهی است که به مراتب سریعتر از پورت سریال است. معنای این گفته آن است که یک اسکنر یا پرینتر دارای اتصال USB، بسیار سریع تر از اسکنر یا پرینتری است که به پورت موازی وصل شده است. متوسط سرعت انتقال پورت سریال معادل ۱۵۰ کیلوبیت در ثانیه است. این سرعت برای پورت موازی ۱٫۲ مگابیت در ثانیه است در حالی که سرعت انتقال دیتا برای پورت USB معادل ۱۲ مگابیت در ثانیه می باشد که البته بستگی به نوع دستگاه اتصالی هم دارد. بعضی از دستگاه ها، مخصوصا پرینترها قابلیت اتصال به دو نوع پورت موازی و USB را دارند. برای پیدا کردن پورت USB در کامپیوتر خود به پشت، جلو یا اطراف آن نگاه کنید. USB، پورت کوچکی است که ممکن است کمتر به چشم آید.
پویش پورت
پویش یک پورت فرآیندى است که مهاجمان با استفاده از آن قادر به تشخیص وضعیت یک پورت بر روى یک سیستم و یا شبکه مى باشند . مهاحمان با استفاده از ابزارهاى متفاوت ، اقدام به ارسال داده به پورت هاى TCP و UDP نموده و با توجه به پاسخ دریافتى قادر به تشخیص این موضوع خواهند بود که کدام پورت ها در حال استفاده بوده و از کدام پورت ها استفاده نمى گردد و اصطلاحا” آنان باز مى باشند . مهاجمان در ادامه و بر اساس اطلاعات دریافتى ، بر روى پورت هاى باز متمرکز شده و حملات خود را بر اساس آنان سازماندهى مى نمایند . عملکرد مهاجمان در این رابطه مشابه سارقانى است که به منظور نیل به اهداف مخرب خود ( سرقت ) ، درابتدا وضعیت درب ها و پنجره هاى منازل را بررسى نموده تا پس از آگاهى از وضعیت آنان ( باز بودن و یا قفل بودن ) ، سرقت خود را برنامه ریزى نمایند.Transmission Control Protocol) TCP ) و ( UDP ( User Datagram Protocol ، دو پروتکل مهم TCP/IP مى باشند . هر یک از پروتکل هاى فوق مى توانند داراى شماره پورتى بین صفر تا ۶۵،۵۳۵ باشند . بنابراین ما داراى بیش از ۶۵،۰۰۰ درب مى باشیم که مى بایست در رابطه با باز بودن و یا بستن هر یک از آنان تعیین تکلیف نمود ( شبکه اى با بیش از ۶۵،۰۰۰ درب! ) . از ۱۰۲۴ پورت اول TCP به منظور ارائه سرویس هاى استانداردى نظیر FTP,HTTP,SMTP و DNS استفاده مى گردد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله پورت کامپیوتر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: