دانلود مقاله ایجاد زمینه ی مناسب برای آشنایی معلمان با الگوهای فعال تدریس


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 115
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 115
:: بازدید ماه : 458
:: بازدید سال : 505
:: بازدید کلی : 64348

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله ایجاد زمینه ی مناسب برای آشنایی معلمان با الگوهای فعال تدریس
جمعه 20 آذر 1394 ساعت 18:20 | بازدید : 6 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله ایجاد زمینه ی مناسب برای آشنایی معلمان با الگوهای فعال تدریس

در عصری که پیشرفت علمی حیرت آور است و فراوانی   اطلاعات کودکان را آزار می دهد ، لازم است در نظام آموزش بازنگری مداوم صورت گیرد در یک روی کرد نظام مدار به آموزش و پرورش در می یابیم که راهبردهای یا ددهی – یادگیری یکی از ارکان نظام آموزشی محسوب می شوند همینطور تحقیق درباره ی تدریس گسترده ی فهم ما از رویکردهای یا ددهی – یادگیری افزایش می دهد و ما را در اصلاح این امر یاری می رساند.
گروهی براین باورند که تدریس و یادگیری دو مفهوم مجزا است در مقابل برخی از متفکران ، تدریس و یادگیری را در هم شده تلقی می کنند و معتقدند نوعی ارتباط بین آن ها وجود دارد .
ارتباط بین تدریس و یادگیری در بافت زبان ما به طور عمقی وجود دارد و روابط علی میان تدریس و یادگیری مفهوم این دو مقوله را به یکدیگر وابسته نموده است ، اگر چه یادگیری پس از تدریس ( یاددهی ) به وقوع می پیوندد . اما تفاوت است میان تدریس و تدریس موفق پس لازم است این دو مفهوم را از هم بازشناسیم . اغلب سوالات ما درباره ی تدریس است بدون این که بپرسیم آیا آن تدریس موفق است یا خیر ؟
مادرواقع در پی پاسخگویی به این پرسش هستیم . ضمن این که در جست وجوی پاسخ به این سوال هستیم که تدریس به چه نوع فعالیتی اطلاق         می شود؟
الگو را فرهنگ فارسی معین چنین معنی نموده است : « طرح و نمونه و روبری ازچوب نازک یا مقوا و کاغذ و یا پارچه ی نازک که از روی آن چیزی را می برند و یا می سازند : نمونه ، انموذج ، طرح . ( معین ۱۳۷۱ ذیل کلظم ) تدریس یک فرایند است که عوامل مختلف و غیر قابل کنترلی در آن نقش دارند . معلم ناگزیر است چهار چوبی از فرایند تدریس را مناسب با شرایط موجود به عنوان الگو انتخاب نموده و فعالیت های آموزشی خود را بر آن اساس سازماندهی نماید. « به مجموعه ی تدابیر متطمی که معلم برای رسیدن به هدف ، با توجه به شرایط و امکانات ، اتخاذ می کند ، روش تدریس می گویند . ( شعبانی ۱۳۷۱ ص ۲۶۸ ) لازم به یاد آوری است شرایطی در گزینش و کاربست رویکردهای یاددهی – یادگیری موثر است که عبارتند از : نوع شاگرد، نوع محیط یادگیری ، محدویت های موجود در سر راه فعالیت های آموزشی . گیج نیز در کتاب « مبانی علمی هنر تدریس » می نویسد

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله ایجاد زمینه ی مناسب برای آشنایی معلمان با الگوهای فعال تدریس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: