دانلود مقاله مطالعه بهره وری در بانکداری اسلامی بانک کشاورزی


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1177
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 1177
:: بازدید ماه : 1520
:: بازدید سال : 1567
:: بازدید کلی : 65410

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله مطالعه بهره وری در بانکداری اسلامی بانک کشاورزی
یک شنبه 22 آذر 1394 ساعت 20:27 | بازدید : 7 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود مقاله مطالعه بهره وری در بانکداری اسلامی بانک کشاورزی

فهرست مطالب
۱- مقدمه ۳
۲- ادبیات تحقیق‏ ۶
۳- روش تحقیق ۸
۴- بحث و بررسی ۹
الف- رویکرد واسطه‏گرى تعدیل یافته‏ ۹
- دیدگاه اقتصادى (حالت اول) ۱۱
اندازه‏گیرى نهاده‏هاى بانک کشاورزى‏ ۱۱
نهاده دارایى‏هاى ثابت (سرمایه) ۱۲
نیروى کار ۱۴
سپرده‏هاى بانکى‏ ۱۵
اعتبارات مالى دریافتى از منابع داخلى‏ ۱۶
نهاده واسطه‏هاى فیزیکى‏ ۱۷
محاسبه شاخص مقدارى نهاده‏هاى بانک کشاورزى‏ ۱۸
اندازه‏گیرى ستانده‏هاى بانک کشاورزى‏ ۱۸
محاسبه شاخص مقدارى ستانده‏هاى بانک کشاورزى‏ ۲۰
جمع بندى نتایج حالت اول‏ ۲۱
- دیدگاه حسابدارى (حالت دوم) ۲۱
اندازه‏گیرى نهاده‏هاى بانک کشاورزى ۲۲
اندازه‏گیرى ستانده‏هاى بانک کشاورزى ‏ ۲۳
شاخص بهره‏ورى کل عوامل تولید ۲۴
ب-  رویکرد تولیدی ۲۶
‏ ۲۶
ج- رویکرد واسطه‏گرى ۲۷
اندازه‏گیرى نهاده‏هاى بانک ‏ ۲۷
اندازه‏گیرى ستانده‏هاى بانک ۲۷
۵- نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ۲۹
فهرست منابع ۳۵
۱- مقدمه
در دنیای امروز میزان بهره‏گیرى مطلوب و بهینه از منابع و امکانات موجود در جهت نیل به اهداف اقتصادى یکى از معیارهایى است که درجه توسعه‏یافتگى جوامع را نمایان مى‏سازد. بهره‏ورى در استراتژى توسعه اقتصادى کشورها، امروزه جایگاه ویژه‏اى پیدا کرده است، به گونه‏اى که هم در سطح خرد و هم در سطح کلان تمامى گروه‏هاى مختلفى که در ارتباط با مسایل اقتصادى قرار دارند و انگیزه‏هاى رشد و ترقى را در فکر مى‏پرورانند، توجه خاصی بدان دارند.
 بهره‏ورى به عنوان معیار بهبود وضعیت اقتصادى هم در مؤسسات تولیدى و خدماتى و هم در سطح فعالیت‏هاى بخش‏هاى مختلف اقتصادى و کل اقتصاد، مورد توجه قرار دارد. برخلاف معیار سود که تا مدت‏ها تصور مى‏شد نشان‏دهنده کارآیى و عملکرد مثبت یک واحد تولیدى و خدماتى مى‏باشد، در حالى که تحت تأثیر شدید قیمت‏هاى کالاهاو خدمات قرار دارد، بهره‏ورى به دور از نوسانات قیمت در بازار، قدرت انعکاس واقعیات و درجه موفقیت واحدهاى تولیدى و خدماتى را دارا مى‏باشد. اهمیت بهره‏ورى در افزایش رفاه ملى، امروزه، به طور عام پذیرفته شده است. تمام فعالیت‏هاى انسانى از بهبود بهره‏ورى منتفع مى‏گردد. افزایش در محصول ناخالص ملى (GNP)، بیش‏تر بر اثر بهبود در میزان بهره‏مندى مطلوب از منابع به وجود مى‏آید، تا به کارگیرى کار و سرمایه اضافى. همچنین افزایش بهره‏ورى مستقیماً بر سطح زندگى مؤثر است، زیرا سهم مشارکت گروه‏هاى ذى‏نفع از دستاوردهاى حاصل از بهره‏ورى چنانچه توزیع صحیحى انجام گیرد در رفاه اجتماعى تأثیر قابل ملاحظه‏اى خواهد گذاشت.
در میان دستورالعمل‏هاى شرعى دین مقدس اسلام به تعالیمى برخورد مى‏کنیم که تا حد زیادى مفهوم بهره‏ورى را در ذهن متجلّى مى‏سازند. به عنوان مثال می توان از این تعالیم نام برد: نهى از اسراف و تبذیر، حقوق افراد نسبت‌به یکدیگر، ناظر بودن خدا بر اعمال،  اعتقاد به معاد، احکام مربوط به زمین‏هاى بایر، مساوى‌نبودن دو روز یک مسلمان،  نهى از کفران نعمت،  اهمیت رشد و توسعه.
در کشور ما از سال ۱۳۶۳ قانون بانکدارى بدون ربا اجرا شده است. مهم‏ترین سؤالى که پس از گذشت ۲۰ سال از اجراى آن مطرح مى‏شود این است که آیا پس از این تغییر، کارایى و بهره‏ورى بانکدارى افزایش یافته است یا خیر؟
 در این مطالعه سعى کرده‏ایم با تمرکز بر یکى از بانک‏ها به عنوان نمونه‏اى از بانکدارى اسلامى در ایران، نخست به این سؤال اساسى پاسخ دهیم که آیا بانکدارى اسلامى در ایران طى سال‏هاى ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۰ داراى رشد بهره‏ورى و حرکت رو به جلو بوده است یا خیر و ثانیاً محاسبه بهره‏ورى براساس روش‏هاى مختلف و رویکردهاى متفاوتى که نسبت به مفهوم بانکدارى در ادبیات اقتصادى مطرح است، در نمونه مورد مطالعه چه تفاوت‏هایى را در نتایج در بر خواهد داشت و نتایج مختلف چگونه قابل توجیه و تفسیر خواهند بود و ثالثاً برخى از عوامل مؤثر بر تغییرات بهره‏ورى در بانکدارى اسلامى آیا از نظر اقتصاد سنجى داراى توجیه مى‏باشند یا خیر.
۲- ادبیات تحقیق‏
 مقالات و تحقیقات بسیار زیادى در جهان امروز پیرامون تجزیه و تحلیل عملیات بانکدارى انجام گرفته است که با الگوهاى بسیار متنوعى به تخمین توابع هزینه، تولید، سود و اندازه‏گیرى مقادیر کارایى و بهره‏ورى اقدام کرده‏اند؛ اما نکته‏اى که باید توجه نمود این است که نسبت به ماهیت بانک در بین مطالعات انجام گرفته یک اتفاق نظر عمومى وجود ندارد. این که بانک همانند یک بنگاه تولیدى عمل مى‏کند و یا همچون یک واسطه‏گر مالى بین سپرده‏گذاران و وام گیرندگان نقش ایفا مى‏کند، خود یکى از معضلاتى است که در بین اقتصاددانان، اجماعى نسبت به آن وجود ندارد.




:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مطالعه بهره وری در بانکداری اسلامی بانک کشاورزی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: