دانلود مقاله محرکهای جهانی تجارت


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 190
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 190
:: بازدید ماه : 533
:: بازدید سال : 580
:: بازدید کلی : 64423

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله محرکهای جهانی تجارت
چهار شنبه 25 آذر 1394 ساعت 11:47 | بازدید : 8 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله محرکهای جهانی تجارت

مقدمه
نیروی محرک شیت نخستین سیستم ای اطلاعاتی جهان میل و رغبت به نیل به اقتصاد مقیاس سنجش بود. بنگاههای اقتصادی (شرکتها) از سیستم های خود به عنوان روشی برای عملیات داخل خود سرمایه گذاری سنگینی کرده بودند و بسط و توسعه موارد کاربرد شامل عملیات بین المللی هم می شد به عنوان تزئین روی کیک منظور و نقطه نظر می شد. موقعی که شرکتها شروع به استفاده از رایانه های خود به نحوی جهانی نمودند، سرعت از گستره سود و منافعی آگاه شدند که امکان پذیر بود. این منافع به عنوان محرکهای تجاری جهانی معروف شدند. محرک تجاری جهانی (GBD) هویت و موجودیتی است که از اصول اقتصادی جهانی اقتصاد و حیطه ها مقیاس بهره می برد و بدین ترتیب در استراتژی تجاری جهانی نقش و سهم دارد. GBD ها بر موجودیتهای وسیعی از امور تجاری مثل تهیه کنندگان، مشتریان و محصولات تمرکز و توجهی دارند و اطلاعاتی را ایجاد می کنند. که برای حمایت و پشتیبانی از همدیگر مورد نیاز است. موقعی که GBD ها تشکیل و برقرار شدند به عنوان پایه و اساس برای برای طرح و نقشه استراتژیک شرکت برای منابع اطلاعاتی عمل می کنند. در فهرست پائین هفت محرک مدنظر است که در بررسی MNC 105 مورد با مقرهایی در ایالات متحده تعیین شدند :
۱ ) منابع مشترک : چند مورد تابع و فرعی MNC در منابع واحد و یکسانی به عنوان راهنمایی پائین نگه داشتن هزینه ها و مخارج سهیم اند. نمونه هایی از چنین منابعی ناوگانهای تانکرهای نفت کنسولی و مراکز توزیع هستند.
۲ ) عملیات انعطاف پذیر : می توان تولید را از یک شرکت به شرکتی دیگر در پاسخ به شرایط و اوضاع متغیر جابجا کردو مثلاض اعتصابی از طرف اتحادیه کارگر شرکت تولیدی فرعی را قطع می کند، و یا اینکه تهیه کننده ای قیمت مواد اولیه خام را بالا می برد.
۳ ) عملیات منطقی و معقول : اجزاء و قطعات و اسمبلی هایی که محصولات نهایی MNC را به وجود می آورند. در سراسر جهان تولید می شوند. این محرک بر روی امتیازات محلی مثل قابلیت دسترسی مواد خام، مهارتهای کار، و حمل و نقل اقتصادی و مقرون به صرفع سرمایه گذاری می کند.
۴ ) کاهش ریسک : MNC ها در برابر ریسکهای خطری و توجه در عملیات در یک کشور واحد از طریق انجام عملیات در چند کشور دفاع می کنند. نمونه ای از چنین ریسکی کاهش و ارزش پولی رایج آن کشور است.
۵ ) محصولات جهانی : شرکت محصولات واحد را در سراسر جهان ارائه می دهد، و یا اینکه شرکتها فرعی در سراسر جهان محصولات خاص خود را از اسمبلی های فرعی مشترکی اسمبل و جمع آوری می کنند.
۶ ) منابع تدارکاتی کمیاب : منابع معینی چنان کمیاب یا گران قیمت هستند که نمی توان آنها را در هر محل فراهم کرد، در معرض آنها به طور حرکتی انبار و جمع آوری شده و به هنگام نیاز قابل دسترسی می شوند. نمونه های از این دستگاههای تولید متخصص و ابزار سست می باشند.
۷ ) مشتریهای شرکت : مشتریان شرکت در سراسر جهان هستند. نمونه هایی از شرکتهایی با چنین نیازهایی عبارتند از شرکتهای هواپیمایی (مسافربری) ، شرکتهای کرایه دهنده اتومبیل، و هتل ها، در این بخش شرکتهای دیگر هم وجود دارند که به صورت جهانی فعالیت و عمل می کنند. مثلاً Compaq سرمایه ها را به  شرکتهایی می فروشد که از آنها در عملیات جهانی خود استفاده می کنند.
GBD در این فهرست قابل اعمال برای همه MNC ها نیستند. در لیورها (محرکهای) MNC ویژه می تواند تحت تاثیر صفت خود، کشورهایی که در آن عملیات و فعالیت می کند. ویژگیهای خود، و حتی واحدهای تجاری در ضمن همان شرکت قرار بگیرد. شکل ۶ – ۴ نشان می دهد که چگونه GBD های موردنظر از این بررسی و تحقیق در بین چهارده صفت متفاوت بودند. مدیر این پاسخگو مسئول حداقل از یک صفت استفاده می کردند. چنانچه ممکن است انتظار داشته باشید، مشتریان صنفی بیشتر را در سطح ۴۱۰ نسبت به هر محرک دیگر دریافت کردند. جدول ص ۹۹
پیشنهاداتی برای تعیین و تنظیم GBD ها :
متفرقه شرکتهای اقتصادی GBD ها را تشکیل دادند، چند نکته کلیدی و هم را باید به خاطر داشت :
ــ آنالیز باید شامل مجریان راه بالای شرکت باشد. این عوامل اجرایی از کل عملیات دیدگاهی دارند که اغلب اوقات در سطوح پائیز تر وجود دارند، و آنها می توانند GBD ها را در چشم انداز و منظری مناسب و صحیح قرار دهند. وقتی که GBD ها برقرار و تشکیل شدند، سیستم های اطلاعاتی جهانی که باید از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند و عوامل اجرایی باید تمام سعی و همت خود را در این راه به کار گیرد. شرکت در این آنالیز اولین گام و مرحله ناسوی نیل به پشتیبانی و حمایت عواملی اجرایی از رشد و توسعه GIS می باشد.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله محرکهای جهانی تجارت ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: