دانلود کارتحقیقی بررسی و نشر اکاذیب در حقوق کیفری ایران


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1266
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1501
:: بازدید ماه : 1606
:: بازدید سال : 1653
:: بازدید کلی : 65496

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود کارتحقیقی بررسی و نشر اکاذیب در حقوق کیفری ایران
یک شنبه 29 فروردين 1395 ساعت 20:30 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

کارتحقیقی بررسی و نشر اکاذیب در حقوق کیفری ایران

چکیده

حمایت از حقوق معنوی انسانی و مقابله با جرائم علیه حیثیت و شرافت اشخاص از امور بسیار مهم است که مورد تاکید حقوقدانان نیز قرار گرفته اسن. در این راستا نشر اکحاذیب و شایع پردازی و… به عنوان یک آفت اخلاقی اجتماعی به منزله سلاح برنده ای توسط دشمنان حق و عدالت و متجاوزان به حریم انسانیه در طول تاریخ بکارگرفته شده و ضربات سهمگینی نیز به پیکره بشریت وارد آمده است از طرفی نکته را از نظر دور داشت که جرایم بر ضد شخصیت و حیثیت افراد به ویژه نشر اکاذیب با تحولاتی که در جرائم کنونی از لحاظ انقلاب ارتباطات و گسترش رسانه های همگانی (در آستانه هزاره سوم میلادی) پیش آمده است اهمیت خاصی به خود گرفته است قبل از توسعه فعالیت مطبوعات و رسانه های شنیداری و دیداری دامنه انتشار علنی این نوع جرائم محدودتر و جنبیه پیگیری و مجازات آن بهمان نسبت ضعیف تر بود ولی از اوائل قرن نوزدهم به این طرف و به ویژه بعد از اعلام مشروطیت در ایران با رونق یافتن مطبوعات مساله نشر اکاذیب و اخبار کذب شایعه سازی و .. نیز اهمیت بیشتری یافته است. در این پایان نامه که از دو فصل کلیات و نشر اکاذیب و بررسی تعدادی ار آراء صادراه مربوط به نشر اکاذیب د رمحاکم دادگستری تشکیل شده است ابتدا به بررسی شناخت موضوع و طبقه بندی جرائم علیه اشخاص، شخصیت معنوی و ممنوعیت تعرض به آن، سابقه تاریخی جرائم علیه حیثیت و شرافت اشخاص، مفاهیم هتک حرمت، افترا، ، توهین و نشر اکاذیب و وضعیت قانونی آن در حقوق جزای ایران پرداخته می شود و سپس عناصر اختصاصی جرم نشر اکاذیب( عنصر قانونی، مادی و معنوی) مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار می گیرد همچنین وسائل ارتکاب نشر اکاذیب مورد مداقه قرار گرفنه و جنبه عمومی نشر اکاذیب مجازات های قانونی و تاثیر گذشت شاکی خصوصی در تعقیب جرم پردازش می گردد. ضمنا” با عنایت به اهمیت مسائل جرم شناختی و روان شناختی مساله نشر اکاذیب و اخبار دروغ و… در طی یک گفتار به بررسی این مساله از دیدگاه جرم شناسان می پردازیم. در انتها نیز پیشنهاداتی به منظور مقابله با جرم نشر اکاذیب و حفظ و حمایت از حقوق معنوی انسان و حفاظت ار حیثیت و شرافت اشخاص مطرح می گردد. امید است که این مجموعه بتواند آغاز راهی برای تحقیق و تتبع بیشتر حقوقدانان و پژوهشگران پیرامون جرائم علیه حیثیت و شخصیت انسان باشد

مقدمه

جرائم علیه شرافت و حیثیت اشخاص فاقد اجبار مادی است چرا که این قبیل جرائم بوسیله گفتار و رفتار و کردار اشخاص صورت می گیرد و تماس فیزیکی با طرف جرم پیش نمی آید و فقط از طریق انتساب یا ذکر کلمات زشت به دیگری یا انتشار مطالب ناروا و اشارات گوناگون به طوری که عرفاً و قانوناً حیثیت و شرافت طرف جرم را لکه دار سازد صورت می گیرد که افتراء و نشر اکاذیب از این گونه جرائم می باشند .

ـ در قانون مجازات اسلامی / تعزیرات از مواد ۶۹۷ تا ۷۰۰ تحت عنوان افتراء و نشر اکاذیب ذکر شده است .

ـ لذا ابتداء در رابطه با جرم افتراء و ارکان آن و سپس در رابطه با نشر اکاذیب مطالبی بصورت خلاصه  ارائه خواهد شد .

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی بررسی و نشر اکاذیب در حقوق کیفری ایران ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: