دانلود کارتحقیقی بررسی جعل اسناد رسمی


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1415
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1650
:: بازدید ماه : 1755
:: بازدید سال : 1802
:: بازدید کلی : 65645

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود کارتحقیقی بررسی جعل اسناد رسمی
چهار شنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت 11:21 | بازدید : 23 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

کارتحقیقی بررسی جعل اسناد رسمی

چکیده

جعل در لغت به معنای دگرگون کردن، وضع کردن، ساختن به کار رفته است. جرم جعل و تزویر عبارتست از «ساختن یا تغییر دادن آگاهانه نوشته یا سایر چیزهای مذکور در قانون به قصد جا زدن آنها به عنوان اصل برای استفاده خود یا دیگری و به ضرر غیر.»

حقوقدانان جعل را از جهت مفهوم قانونی به جعل عام و جعل خاص تقسیم کرده‌اند. جعل عام در ماده ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی بیان شده است و سپس در مواد ۵۲۴ تا ۵۴۱ از همین قانون و سایر قوانین خاص مصادیق جعل خاص بیان شده است. از سوی دیگر حقوقدانان جعل را از جهت فعل مرتکب به جعل مادی و جعل معنوی (یا مفادی)، تقسیم نموده‌اند. جعل مادی عبارتست از اینکه، در ظاهر و صورت نوشته یا سند و غیره …، خدشه‌ای محسوس وارد‌آید. مانند موارد مذکور در ماده ۵۲۳ ق.م.ا.). اما جعل معنوی آن است که -بدون انجام عمل فیزیکی در سند و ایراد خدشه به ظاهر سند یا نوشته و…،- حقیقت در این اسناد یا نوشته‌ها تحریف شده و مطالب منتسب به دیگران به گونه دیگر (و خلاف واقع) در آنها منعکس ‌شود. مانند موارد مذکور در ماده ۵۳۴ ق.م.ا. که بزودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مقدمه:

استحکام روابط اجتماعی اقتصادی سیاسی و…. مستلزم آن است که افراد جامعه بتوانند به صحت و درستی نوشته ها و اسنادی که برای اهداف گوناگون بین آنان تنظیم و رد و بدل میشود اطمینان داشته باشند. جعل اسناد و استفاده از سند مجعول عامل سلب اعتماد عمومی و نیز بسیاری از ضررهای مادی و معنوی است که به اشخاص وارد میشود به عنوان مثال جعل مدرک دانشگاهی یا پول یا اوراق بهادار باعث خدشه به حیثیت و اعتبار علمی دانشگاه و اقتصاد مملکت میشود.

کلیات

فصل اول

جعل اسناد رسمی

گفتار اول : تعریف انگیزه

انگیزه عبارت است از آن سود یا منفعتی که انسان به خاطر آن رفتاری را انجام می دهد. انگیزه آن چیزی است که باعث ظهور عنصر معنوی جرم می شود، انگیزه تنها می تواند در جرائم عمدی قابل تصور باشد. انگیزه با عنصر معنوی تفاوت دارد ولی وجه اشتراک تنها در مادی نبودن آنهاست.انگیزه همان هدف مجرم نیز می تواند باشد. به خاطر عنصر انگیزه است که جرائم به دو صورت بروز می کند جرائم مطلق و جرائم مقید. جرائم مطلق نیز می توانند بدون انگیزه باشند و می توانند جرائم مطلق باشند که در آنها انگیزه شرط است و جرائم مقید بدون دخالت انگیزه نیز هست.

جرائم مقیدی که در آنها انگیزه شرط است. مثال برای جرم مطلق بدون دخالت انگیزه جرم موضوع ماده ۵۲۴ قانون مجازات اسلامی در باب جعل احکام یا امضاء مقام رهبری یا رأسای قوای سه گانه است که در این ماده جرم با هر انگیزه ای صورت پذیرد.

در این ماده جرم با هر انگیزه ای صورت پذیرد فرقی ندارد و جرم محقق خواهد بود یعنی جرمی مطلق بدون دخالت انگیزه.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی بررسی جعل اسناد رسمی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: