دانلود کارتحقیقی بررسی شروط ضمن عقد نکح و آثار آن


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1357
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1592
:: بازدید ماه : 1697
:: بازدید سال : 1744
:: بازدید کلی : 65587

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود کارتحقیقی بررسی شروط ضمن عقد نکح و آثار آن
چهار شنبه 1 ارديبهشت 1395 ساعت 11:41 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

کارتحقیقی بررسی شروط ضمن عقد نکح و آثار آن

چکیده:

هدف از این تحقیق، بررسی مبانی فقهی شروط ضمن عقد نکاح در حقوق ایران و درنتیجه مشخص نمودن حدود تاثیر اراده طرفین عقد نکاح نسبت به احکام آن و بیان آثار و ضمانت اجرای شروط ضمن عقد نکاح است. تحقیق حاضر که به روش کتابخانه ای انجام یافته در چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول تحت عنوان کلیات به معنی و مفهوم شرط، اقسام شرط و آثار و احکام آن و شروط ضمن عقد نکاح می پردازد. درفصل دوم شروط ناظر بر انعقاد نکاح مورد بررسی قرار می گیرد. فصل سوم اختصاص به شروط ناظر بر آثار نکاح دارد. نهایتا” در فصل پایانی شروط ناظر بر انحلال نکاح مورد بررسی قرار می گیرد. براساس یافته های تحقیق محدودیت اراده افراد در عقد نکاح، نه تنها ناظر برشرایط انعقاد نکاح است بلکه آثار و نتایج و همچنین طرق انحلال آن را نیز شامل می شود، ولی این محدودیت اراده مطلق نمی باشد و دربرخی موارد به طرفین اجازه داده شده است که خواست واقعی خود را در قالب” شرط” به جای اراده مفروض قانونگذار بنشانند و احکام مربوط به انعقاد آثار و انحلال نکاح را تغییر بدهند. ماده ‎۱۱۱۹ قانون مدنی نیز این اصل را پذیرفته است، ولی تصریح صدر ماده مذکور بدین معنی نیست که قانونگذار، فقط شرط خلاف مقتضای عقد راباطل شمرده و سایر شروط را پذیرفته است، زیرا قانونگذار، نه اجازه تجاوز به قوانین آمره رامی دهد و نه فعل عبث از قبیل شرط غیر مقدور، بی فایده و فاقد نفع عقلایی را تجویز می کند. بنابراین طرفین عقد نکاح مختارین هر شرطی را که مایلند در ضمن عقد ازدواج یا عقد لازم دیگر قید نمایند به استثنای شروطی که باطل بوده یا موجب بطلان عقد می شوند. درضمن چنین شروطی تا فسادشان احراز نگردد، صحیح تلقی خواهند شد. در مورد اثر شرط باطل در عقد نکاح نیز می توان گفت که بطلان شرط ضمن عقد نکاح تاثیری در اصل عقد نکاح نخواهد داشت مگر اینکه شرط، خلاف مقتضای ذات عقد نکاح باشد که بطلان عقد نکاح را نیز موجب خواهد شد

مقدمه:

دیگر به سختی می‏توان شخصی را یافت که‏ در حال حاضر معتقد به لزوم تحول در حقوق‏ زن در ایران نباشد،به نظر می‏رسد که در این‏ مورد نیز اتفاق نظر وجود دارد که سمت و جهت این تحول باید برای رفع تبعیضات ناروا و زدودن مردسالاری و جایگزینی شایسته‏ سالاری به جای آن باشد؛ولی متأسفانه در عمل اختلاف شدید بر سر مواردی که در آنها لزوم تحول وجود دارد و نیز در مورد نحوه این‏ تغییرات و همچنین سیاست‏زدگی حاکم بر شئون مختلف کشور،مانع از آن شده است که‏ گامهای علمی و واقعی مؤثری در این راه‏ برداشته شود.
لذا شاید مناسب باشد،حال که تغییرات‏ قانونی در حقوق زن به دلایل مختلف با اشکالات متعدد روبرو شده است و بسیار کند پیش می‏رود،پیشنهاد نمود که بخشی از این‏ تحول از راه توسعه شروط ضمن عقد در سندهای نکاح انجام شود.

قانون با ارائه یک الگوی‏ واحد در تشکیل،ادامه و نحوه‏ انحلال زندگی خانوادگی‏ نمی‏تواند پاسخگوی تنوع‏ سلایق و عقاید،فرهنگها، موقعیت‏های اجتماعی و نیازهای مادی و معنوی افراد در جامعه امروزی باشد.شروط ضمن عقد،تا حد زیادی می‏تواند به این تنوع‏ و این نیازها پاسخ مثبت دهد،بی‏آنکه حرمت‏ قانون شکسته شود.
در این مقاله،پس از ذکر اهمیت شروط ضمن عقد و نیز انواع آن،با بیان ضمانت‏ اجرای تخلف از این شروط،پیشنهادهایی‏ جهت گشوده شدن باب نقد و بررسی هرچه‏ بیشتر این موضوع توسط علاقمندان و صاحب‏ نظران ارائه شده است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی بررسی شروط ضمن عقد نکح و آثار آن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: