دانلود کارتحقیقی مقایسه قانون حمایت از خانواده قبل با قانون حمایت از خانواده جدید


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 227
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 462
:: بازدید ماه : 567
:: بازدید سال : 614
:: بازدید کلی : 64457

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود کارتحقیقی مقایسه قانون حمایت از خانواده قبل با قانون حمایت از خانواده جدید
شنبه 4 ارديبهشت 1395 ساعت 11:33 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

کارتحقیقی مقایسه قانون حمایت از خانواده قبل با قانون حمایت از خانواده جدید

چکیده

لایحه حمایت از خانواده این روزها در شرایطی از سوی کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است که هنوز به مراحل تصویب نرسیده موجی از انتقاد و اعتراض را در جامعه به دنبال داشته است.
گروه های مختلف زنان چه فعالان حقوق زنان و چه زنان خانه دار به آسانی دریافته اند که تصویب این لایحه چه تبعاتی در حوزه حقوق زنان خواهد داشت و آگاهانه اخبار و رخدادهای مربوط به تصویب لایحه را پیگیری می کنند. در عجبم که نمایندگان زن مجلس هیچ وقعی به حمایت از حقوق زنان نمی نهند و جالب آنکه آنها تنها نمایندگان حافظ منافع حقوق زنان در مجلس هستند. طبیعی است که چنین نمایندگانی نتوانند از زنان و حقوق آنها دفاع کنند. از سوی دیگر عملکرد سازمان ها و نهادهای حمایت کننده از حقوق زنان از جمله مرکز مشارکت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نشان می دهد که برنامه منسجمی برای دفاع از حقوق زنان پیگیری نشده و بهره چندانی از نگاه کارشناسان و صاحبنظران نبرده است.
این چینش کارشناسان و مدیران نشان می دهد مسوولان تا چه حد نسبت به حمایت و تامین حقوق زنان آگاهند. جالب این است که لایحه حمایت از خانواده حتی نتوانست نظر زنان اصولگرا را به خود جلب کند و آنها نیز نشست ها و جلسات انتقادی در رد لایحه برگزار کردند. لایحه حمایت از خانواده می توانست فرصت خوبی برای بهبود وضعیت حقوقی زنان در جامعه باشد اما می بینیم که بندهایی در آن حداقل های حقوقی زنان از جمله مهریه را نشانه گرفته است و از سوی دیگر ماده ۲۳ آن با تاکید بر چندهمسری در کنار تبلیغات دولت برای ازدواج موقت تحکیم خانواده را مورد هجوم قرار داده؛ شعاری که بیش از پنج سال است که اصولگرایان به آن تاکید دارند. لایحه حمایت از خانواده به نوعی فرصت سوزی در مسائل زنان به شمار می آید و تاکنون انرژی بسیاری از مسوولان از دولت گرفته تا مجلس و کارکنان حقوقی گرفته شده است. بی آنکه چشم انداز مثبتی برای زنان از تصویب آن ترسیم شده باشد اینها نشان می دهد که دستگاه های متولی هنوز رسالت یا بیانیه ماموریت خود را نخوانده اید، یا اشراف ندارند و نمی دانند چه کار باید کنند وگرنه در مسائل حوزه زنان چه در حوزه آسیب های اجتماعی و چه در حوزه های حقوقی بحث و موضوع برای بررسی بسیار است و چه بسیار زنانی که این روزها در طبقات دادگاه های خانواده برای استیفای حقوق خودسرگردانند و نمی دانند چنین لایحه ای در انتظار سرنوشت آینده آنها قرار دارد. زنان جامعه ما این روزها با مشکلاتی در حوزه ارث، دیه، حضانت و حق طلاق مواجهند بی آنکه هیچ مسوول و کارشناسی به صدای آنها گوش دهد و گویا اگر تلاش فعالان حوزه زنان در اطلاع رسانی و انتشار اخبار نبود، تصویب این لایحه زودتر از اینها و در خاموشی صورت می گرفت اما حالا می بینیم که بسیاری از وکلا و حقوقدانان و فعالان حوزه های اجتماعی با این ماجرا درگیر شده و رفته رفته زنان با تبعات سوء این لایحه آشنا می شوند. اگرچه هنوز هیچ اطلاعی از لایحه حمایت از خانواده در دست نیست اما به عنوان فردی که سال ها در این حوزه فعالیت کرده ام، امیدوارم وجدان تک تک نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم متوجه چگونگی و نحوه بررسی لایحه حمایت از خانواده باشد؛ در جایی که دیگر به حضور نمایندگان زن امیدی نیست.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود کارتحقیقی مقایسه قانون حمایت از خانواده قبل با قانون حمایت از خانواده جدید ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: