دانلود پاورپوینت علل و عوامل نارسا خوانی و نارسا نویسی در دوره ابتدائی


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1582
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 1582
:: بازدید ماه : 1925
:: بازدید سال : 1972
:: بازدید کلی : 65815

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود پاورپوینت علل و عوامل نارسا خوانی و نارسا نویسی در دوره ابتدائی
دو شنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت 10:55 | بازدید : 13 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

دانلود پاورپوینت علل و عوامل نارسا خوانی و نارسا نویسی در دوره ابتدائی

فهرست مطالب

اختلالات یادگیری چیست ؟
مقدمه :
اگر شغل شما معلمی باشد ، بدون شک دانش آموزانی در کلاس شما بوده اند که با وجود اینکه تدریس برای همه کلاس یکسان بوده است ، در یک یا چند درس از دیگر شاگردان کلاس عقب افتاده اند.آیا این شاگردان عقب مانده ی ذهنی هستند ؟ غالبا عقب ماندگی ذهنی نخستین تصوری است که به ذهن بیشتر معلمان در مورد چنین شاگردانی خطور میکند.این البته تصوری بوده است که چندین دهه قبل بر جو نظام آموزشی حاکم بوده است.اما به تدریج صاحب نظران و معلمان و دست اندرکاران تفاوتهایی بین عقب ماندگان ذهنی و عقب افتادگان درسی مشاهده کرده اند و این مشاهدات به پیدایش گروه دیگری از دانش آموزان انجامیده است که مشکل آن ها را ختلالات یادگیری نامگذاری کرده اند.
اختلالات یادگیری چیست ؟

اصطلاح اختلالات یادگیری از نیاز  به تشخیص  و خدمت  به دانش آموزانی برخاسته است  که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه میشوند ، در عین حال در چهار چوب سنتی کودکان استثنایی نمی گنجد.
با وجود اینکه هنوز تعریفی قطعی برای اختلالات یادگیری مشخص نشده است.مدارس  ، درمانگاه ها و سازمان های مختلفی در سراسر دنیا برنامه های ترصیمی گوناگونی برای غلبه بر این اختلالات طراحی کرده و اجرا میکنند.در سال تحصیلی ۱۹۸۷-۱۹۸۶ بیش از ۴۳ درصد دانش آموزانی که تحت پوشش خدمات آموزش ویژه قرار داشتند دارای اختلالات یادگیری بوده اند.توسعه ی این گونه برنامه ها عمدتا حاصل کار افراد حرفه ای و غیر حرفه ایست که در تعریف و مشخص کردن این گونه دانش آموزان در طول چهل سال گذشته فعال بوده اند.
دوره های مختلف در تعریف اختلالات یادگیری :
الف : دوره ی آسیب دیده ی مغزی :
میتوان کفت که بخشی از مطالعات اصلی و رسمی مربوط به اختلالات یادگیری با کارهای اشتراوس و همکاران وی آغاز شد.در اواخر دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ اشتراوس و ورنر به هم پیوستند تا مطالعه ی کودکان عقب مانده که عقب ماندگی آن ها ناشی از آسیب دیدگی مغزی بود بپردازند.اشتراوس ولتینن معتقدند که این آسیب های مغزی بیشتر حاصل عوامل برون زاد هستند تا عوامل دورن زاد.آسیب برون زاد به آسیبی اطلاق میشود که خارج از ساختار ژنتیکی باشد ( مثلا نرسیدن اکسیژن در جریان تولد ، تب فوق العاده شدید در دوره ی نوزادی ، یا آسیب وارد شدن به سر به وسیله ی چیز هایی چون فور سپس ) عوامل دورن زاد به ساختار های معدنی یا الگو های ارثی اطلاق میشود که باعث ایجاد اختلال در یادگیری میشوند.اشتراوس و هماکران وی بین ویژگی های این دو نوع عقب ماندگی تفکیک قائل شده اند. آن ها هخفت معیار برای طبقه بندی کودک عقب مانده ی برون زاد وضع کرده اند که چهار معیار آن معیار های رفتاری است.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت علل و عوامل نارسا خوانی و نارسا نویسی در دوره ابتدائی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: