دانلود مقاله پرستاری کودکان


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 26
:: بازدید ماه : 369
:: بازدید سال : 416
:: بازدید کلی : 64259

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله پرستاری کودکان
شنبه 11 ارديبهشت 1395 ساعت 11:59 | بازدید : 10 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله پرستاری کودکان

رشد تکامل دوره ی خردسالی

پیشرفت کلی در ابعاد بیولوژی ، روانی – اجتماعی ، شناختی ، معنوی و اجتماعی در این دوره
(۵-۳ سال) آنان را برای تغییر اساسی در سبک زندگی ( ورود به مدرسه ) آماده می کند . کنترل روی سیستم های بدن ، تجربه اوقات جدایی کوتاه مدت و بلند مدت ، توانایی داشتن همکاری با سایر کودکان و افراد بالغ ، استفاده از زبان برای ایجاد نمادهای فکری و افزایش دامنه توجه و حافظه ، آنها را برای آینده ( سالیان مدرسه ) آماده می سازد . پیشرفت موفقیت آمیز مراحل قبلی رشد و تکامل امر اساسی برای خردسالان بوده تا بتوانند در وظایف یاد گرفته شده دوره نوپایی مهارت پیدا کنند .

تکامل بیولوژی

سرعت رشد فیزیکی کاسته شده و در سالیان خردسالی تثبیت می شود . وزن متوسط ۵/۱۴ کیلوگرم (۳۲ پوند) و در ۳ سالگی ، ۵/۱۶ کیلوگرم ( ۵/۳۶ پوند) در ۴ سالگی و ۵/۱۸ کیلوگرم (۴۱ پوند ) در ۵ سالگی می باشد . افزایش سالیانه وزن تقریباً ۳-۲ کیلوگرم (۵/۶-۵/۴ پوند )
می باشد .رشد قد همچنین یکنواخت بوده و سالیانه ۹-۵/۶ سانتی متر (۵/۳-۵/۲ اینچ) است و معمولاً طول ساق ها بیشتر از تنه افزایش می یابد . قد متوسط ۹۵ سانتی متر (۵/۳۷ اینچ) در ۳ سالگی ، ۱۰۳ سانتی متر (۵/۴۰ اینچ) در ۴ سالگی و ۱۱۰ سانتی متر (۵/۴۳ اینچ) در ۵ سالگی می باشد .تناسب جسمی مشابه دوره نوپایی ( شکم برآمده ) نیست .کودک خردسال خوش بنیه ، ظریف و کشیده می باشد . به جز در ارتباط با پوشاک و موها ، تفاوت کمی در مشخصات فیزیکی با توجه به جنس مطرح است .اکثر سیستم های بدن می توانند با استرس و تغییر به طور متوسط سازگاری یابند . در این مرحله اکثر کودکان از نظر دفع تعلیم یافته اند . تکامل حرکتی شامل افزایش قدرت و تهذیب در
مهارت های یادگیری شده قبلی مثل راه رفتن ، دویدن و جهیدن می باشد .به هر حال تکامل عضلات و رشد استخوان کماکان باید ادامه پیدا کند . فعالیت زیاد و خستگی می تواند به بافت های ظریف صدمه بزند . وضعیت مناسب بدنی ، ورزش مناسب و تغذیه کافی و استراحت امر اساسی برای رشد مناسب سیستم عضلات و استخوان ها است .

رفتار حرکتی عمده و ظریف

راه رفتن ، دویدن، بالا رفتن از چیزی و جهیدن در ۳۶ ماهگی برقرار شده است . تهذیب هماهنگی چشم – دست و عضلات در ابعاد مختلفی  مشهود است . در ۳ سالگی  می تواند سه چرخه سواری  کند ، روی انگشتان پا  راه برود  و روی یک پا به مدت چند ثانیه می تواند تعادل خود را حفظ کرده  و با فاصله ی زیاد بپرد . در ۴ سالگی  بخوبی روی یک پا  لی لی   می کند  و توپ را به خوبی می گیرد . در ۵  سالگی به طور متناوب  با هر دو پا لی لی می کند  طناب بازی می کند و اسکیت   و شنا را شروع می کند .پیشرفت   در تکامل حرکتی ظریف  در دستکاری اشیاءمشهود است . نقاشی نشان دهنده تکامل در هماهنگی عضلات ظریف است . کودک  ۳ ساله یک دایره را کپی کرده  و خطوط متقاطع ، افقی و عمودی  را تقلید  می کند . وسیله  نوشتن را می تواند  با انگشتان ( نه در مشت ) بگیرد .کودک خطوط نامنظمی را می کشد ولی می تواند بگوید چه چیزی را کشیده است . کودک ۳ ساله قادر به کشیدن کامل آدمک نیست ، ولی می تواند یک دایره را کشیده و سپس مشخصات صورت را به آن اضافه کند و در ۵ یا ۶ سالگی می تواند بخش های مختلف ( سر ، بازوها ،
ساق ها ، بدن و صورت ) را بکشد . بین ۵-۴ سالگی می تواند یک خط متقاطع کشیده و یک مربع را کپی کند .
منابع :

درس نامه  پرستاری کودکان ونگ  (ترجمه سونیا آرزومانیانس )

پرستاری کودکان مارلو (ترجمه سونیا آرزومانیانس )

روانشناسی رشد

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله پرستاری کودکان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: